Kamptråd: Aalesund-Glimt, søndag 9/7 klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

servern
Posts: 9
Joined: Fri Jan 13, 2006 3:20 am

Gratulerer

Post by servern »

Får nesten gratulere med "seieren" i dag. (Er sånn det føles for oss)

Var egentlig fortjent. Det var en del tull i forsvaret da Olsen scora, egentlig Browns feil i dirigeringen av spillerne, så at Brown var banens beste, vel, uenig i det for å si det sånn. Han sa vel fra at han tok ballen for så ikke å ta den sånn jeg har forstått det.

Ellers blei jo det nesten reprise fra kampen i fjor. Bra innsats fra deres gutter, men likevel ikke helt overbevisende. Må (som oss) forsterke en del for å holde tippeligastandard, hvertfall.

Får vel bare håpe vi vinner neste år! ;)

Hilsen oss på toppen av tabellen.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Aalesund-supporterne skryter av Geir Håkon Olsen (Radio3-kommentatoren) på AaFK sitt forum :)
Amadeus wrote:
taztepriv wrote:radio3.no er tusen ganger bedre ;)
Utrolig dyktig kommentator!!
klovn wrote:Takk til den som tipset om Radio 3.. God kommentator.
http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133, ... pic=252765
servern
Posts: 9
Joined: Fri Jan 13, 2006 3:20 am

Post by servern »

Mariasha wrote:Aalesund-supporterne skryter av Geir Håkon Olsen (Radio3-kommentatoren) på AaFK sitt forum :)
Amadeus wrote: Utrolig dyktig kommentator!!
klovn wrote:Takk til den som tipset om Radio 3.. God kommentator.
http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133, ... pic=252765
Det er ikke så rart. Radio Sunnmørsposten "dekker" kampen samtidig som de "dekker" Hødds kamper. Mye frem og tilbake til stor misnøye for både Stormen og Blåsarane (Hødd-support). Blitt litt bedre nå som Hødd er nedrykksdømt, men likevel bedre å høre på bortesupporter-radio som dekker hele kampen. Vi har det derfor med å høre på Jærradioen, Radio 3, hva-det-nå-heter-i-Drammen og tilsvarende når vi ikke kan være der selv.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Synest glimt var gode idag og det virket som om hele laget var villige til å blø for seier. Banens beste var Kolstad som viste seg som en match winner og Olsen som var en konstant trussel mot Aafk forsvaret. Hadde Glimt vært litt mere effektiv forran mål hadde vi vunnet denne kampen idag. Glimt viser gode takter og håper de fortsetter i samme spor resten av høsten for da blir det gøy å være gul. Brennes burde ha vært byttet inn idag for å fått inn friske å raske bein som kunne ha skapt mer rom i forsvaret til Aafk.
Råstad synst jeg til tider bruker for mye tid til å krangle med dommeren. 1-1 er igrunn et rettferdig resultat mellom 2 lag som var villige til å angripe. En spennende og artig kamp for oss som var der.
Aafk har et straffe spøkelse mot Glimt på hjemme bane. Fantastisk
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
servern
Posts: 9
Joined: Fri Jan 13, 2006 3:20 am

Post by servern »

frenkongen wrote:Synest glimt var gode idag og det virket som om hele laget var villige til å blø for seier. Banens beste var Kolstad som viste seg som en match winner og Olsen som var en konstant trussel mot Aafk forsvaret. Hadde Glimt vært litt mere effektiv forran mål hadde vi vunnet denne kampen idag. Glimt viser gode takter og håper de fortsetter i samme spor resten av høsten for da blir det gøy å være gul. Brennes burde ha vært byttet inn idag for å fått inn friske å raske bein som kunne ha skapt mer rom i forsvaret til Aafk.
Råstad synst jeg til tider bruker for mye tid til å krangle med dommeren. 1-1 er igrunn et rettferdig resultat mellom 2 lag som var villige til å angripe. En spennende og artig kamp for oss som var der.
Aafk har et straffe spøkelse mot Glimt på hjemme bane. Fantastisk
Altså, her i Ålesund sytes det fortsatt over hvor dårlig vi spilte i dag. Dere skal selvfølgelig få lov til å være fornøyd med hva dere har gjort, men det kreves mer om dere skal opp i TL. Er lett å glemme det når man er i AL, men vi har gjort den tabba før.

Dette er godt ment: Spillerne på Glimt må skjerpe seg. Ellers blir det enten ikke opprykk eller retur neste år. Det viktigste i Adecco for såpass gode lag er å ikke miste av syne hva som kreves "der oppe". Om man gjør det går det IKKE bra.
User avatar
kaDUtrur
Posts: 89
Joined: Sat Jan 21, 2006 2:05 am
Location: bodø

Post by kaDUtrur »

Glimt er for øyeblikket akkurat like god som sogndal 7-3-3, bare bedre målforskjell, så å ta helt av for en uavgjort i ålesund blir litt feil, men strafferedninga til Kolstad smakte fortreffelig, siden vi egentlig der og da hadde tapt kampen. Glimt er for øyeblikket i flytsonen siden vi ikke har tapt siden 16.mai, men er redd et tap mot sogndal kan ødelegge mye av opprykksplanene
servern
Posts: 9
Joined: Fri Jan 13, 2006 3:20 am

Post by servern »

Krattet-Tifo T1N wrote:Jeg tippa Aafk og Bodø/Glimt opp i år. Skal ikke forbause meg at det skjer, men selvsagt skal lagene være skjerpet.
Det som er ulempen for Aafk er vel at de har et godt lag bestående av veldig gode individualister, men spillet er ganske forutsigbar. Alle vet at Karl Oskar Fjørtoft er ballfordeler, og at Lasse Olsen er rask, og at Thor Hogne Aarøy er høy, men jeg tror faktisk at Fjørtoft hemmer aafk så lenge midtbanen til motstanderne er klar over hans fordeler.
.Bodø/Glimt har i de tidligste kampene hatt endel skadete spillere, og blir nok kanskje enda bedre når høsten nermer seg.
Joda, men KAOS er ikke selvsagt på midtbana til AaFK lengre. Aarøy er heller ikke selvsagt på topp. Kun Lasse er vel åpenbar i førsteelleveren, og det er vanskelig å avsløre noen på at de er raske...

Vi stilte faktisk med en noe eksperimentell ellever mot Glimt i dag. Dag Roar har ikke akkurat bevist i Aalesund så langt, Holm kom først innpå (på bekostning av Dag Roar) etter målet til Glimt. Deretter fikk Aalesund et overtak på kampen.

Største ulempen til AaFK i år er at vi har blitt laget alle skal slå. Løv-Ham fikk koffeintabletter(!) på forhånd for å stå på litt ekstra mot oss. Godset hadde ambisjoner om førsteplassen, noe jeg ikke har hørt mer om siden vi slo dem 3-1.

Glimt er det beste laget som har vært på CLS i år. Håper jeg kan si det ved sesongslutt også. Både for vår og deres skyld! :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Krattet-Tifo T1N wrote:Alle vet at Karl Oskar Fjørtoft er ballfordeler, og at Lasse Olsen er rask, og at Thor Hogne Aarøy er høy
:lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
servern
Posts: 9
Joined: Fri Jan 13, 2006 3:20 am

Post by servern »

Kesseboy wrote:
Krattet-Tifo T1N wrote:Alle vet at Karl Oskar Fjørtoft er ballfordeler, og at Lasse Olsen er rask, og at Thor Hogne Aarøy er høy
:lol:
Og alle vet Tromsø rykker ned og at Glimt og Aalesund rykker opp :)

Takk for meg for denne gang, sees neste kamp oss imellom! :)

Måtte vi ligge øverst på tabellen begge to til slutt! :)

Lykke til!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

fortsatt ingen brenes eller miller innbytta... brenes gjorde en bra jobb mot tromsø og kom til flere store sjangser... får han prøve seg?? NEI!! uansett hvor innefektivt det virker å være på spiss plass/hengende spiss, så får han ikke prøve seg,.....

Blir bare for dumt...
You'll Never Walk Alone
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Dette er det verste jeg har vært med på. Glemte fullstendig av kampen :shock:
Men uansett tar jeg dette som en seier!
Og samtidig taper Strømsgodset mot Moss! :glis
Så herlig!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

talfh wrote:fortsatt ingen brenes eller miller innbytta... brenes gjorde en bra jobb mot tromsø og kom til flere store sjangser... får han prøve seg?? NEI!! uansett hvor innefektivt det virker å være på spiss plass/hengende spiss, så får han ikke prøve seg,.....

Blir bare for dumt...
e enig , men det e jo en gammel gjennomgangsmelodi....
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

ENDA ingen bilder på fxt? hva er dette for noe tull?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Karakterene i AN: Kolstad 8 Halvosen 5 Iversen 7 Hansen 7 Imingen 5 Johansen 4 Berg 5 Råstad 5 Høgli 4 Olsen 5 og Sakk 5

Her er hva de skriver om Høgli:
Tom Høgli
Herlig innsats. Bra straffe, og nydelig heading på 3-2. Sleip tunnel
på Rushfeldt.
(de har nok miksa med kommentaren til Stig etter Til kampen)

Ser at Olsen ikke får så gd kritikk fra AN men mange på forumet mener han var god.
Iversen sier at ballen traff handa men det var ikke med vilje.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Etter å ha sett karakterene i AN ser jeg at det var flere på Høglis nivå, trodde utfra det jeg hørte at han var et par hakk under resten. Må si jeg ble ganske overrasket da jeg hørte han skulle starte, tatt i betraktning at vi har gode spillere på benken som med litt omrokkering kunne satt en Høgli som såvidt rakk kampen på benken.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Mariasha wrote:Aalesund-supporterne skryter av Geir Håkon Olsen (Radio3-kommentatoren) på AaFK sitt forum :)
Ingen overraskelse, han er en kanongod kommentator. Å høre bortekampene til Glimt kommentert av GHO er et privilegium, nesten som å være til stede på kampen! En stor takk for innsatsen, Geir Håkon!

Håper samtidig på mange flere hyggelige stunder utover høstsesongen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hågen wrote: Ingen overraskelse, han er en kanongod kommentator. Å høre bortekampene til Glimt kommentert av GHO er et privilegium, nesten som å være til stede på kampen! En stor takk for innsatsen, Geir Håkon!

Håper samtidig på mange flere hyggelige stunder utover høstsesongen.

Uff da, nå kommer han til å bli helt utålelig neste gang jeg møter på ham :wink:
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Noen plass man kan se bilder fra kampen?? vil se Kolstads redning!! :D
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

fxt.no bruker å vise sammendrag, men ingen video så langt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Hvor finner man disse sammendragene? Finner ingen fra tidligere runder heller...
Una mas cerveza.
Post Reply