Det fineste Glimt målet..

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Det fineste Glimt målet..

Post by Taskeladdn »

Her kan du skrive om det målet som har imponert deg mest.. Jeg starter med Tommy Hansen =) Husker ikke hvilken kamp eller hvilket årstall.. Men er vel ca 10 år siden..

Jeg sto nede på betongen foran Nordmegler ca midt på banen.. Tommy hadde ballen rett foran meg og dro av gårde ei lefse ut mot cornerflagget... Av fustrasjon ropte jeg NEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIII men så begynte ballen å skru i værste Carlos stil... Så ropet mitt vart NEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiååååååååååååååjjjJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Kula for i mål den... Fytti grisen for et skudd =)

Så hvilket mål har gitt deg den beste "følesen" ? =)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Det målet tror jeg at jeg så...husker han hadde 2 perler av mål når jeg var hjemme på sommeren...alltid imponert av han.

Det fineste Glimtmålet jeg sett er nok Trond Olsen mot Aalesund ifjor..også hans mål mot Kongsvinger i kvalikken var en perle...ellers har jo Staurvik, Råstad, Berg, Johansen, Sæternes og Brattbakk hatt en del fint opp gjennom årene..

Vanskelig..er så mye bra..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg vil nominere Åsmund Bjørkans Pele-variant, der han hopper over ballen og lar den trille til høyre for keeper, passerer selv keeper på venstre side, tar igjen ballen og dytter den i åpen gåll. Nydelig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Post by G-s-enz »

Enig med Kesseboy,det var mad bra,hehe,flaut for keepern sikkert :)

Også huske jeg at en av grunnan til at jeg blei fasinert av Glimt som 6 åring va Staurvik sine perle :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Trond Olsens perle fra midtbanen i fjor var vel egentlig ikke så dum! Men fins mye bra, så jeg vet ikke helt jeg... :roll:
Andres meninger støter meg.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Kesseboy wrote:Jeg vil nominere Åsmund Bjørkans Pele-variant, der han hopper over ballen og lar den trille til høyre for keeper, passerer selv keeper på venstre side, tar igjen ballen og dytter den i åpen gåll. Nydelig.
Hehe, tenkte på den med en gang jeg også, overlegent arrogant (smør på flesk?). Men Glimt har jo vært mestere på langskudd. Tror det var en kamp mot Viking i 93 eller 94 der det meste handlet om langskudd. Runar og Tom Kåre var vel i hovedfokus. Sæternes sitt dribleraid er jo også fantastisk. Samt det målet Sandnes var involvert i (husker ikke om det var han som scoret, men tror det).

Presiserer meg selv med en gang. Kampen mot Viking var i -93 og vi vant 4-1. Kikket litt på statistikken og ser at jeg har glemt en del fine resultater mot Viking. Vi har både 6-2 og 7-0 hjemme mot dem. Det er vel nokså imponerende?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Post by tomzy »

Tidenes mål må være hjemmekampen mot Brann i 93. Først knaller Normark inn en perle i vinkelen på frispark...så utligner Brann og kampen ser ut til å bli uavgjort helt til Staurvik knyter skoene og knaller inn et nytt frispark..To vannvittige mål av Glimt og seier:)
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Arild Berg mot Kongsvinger, husker ikke hvilket år, men kanskje i 97 eller 98...

Han står nesten nede med sidelinja litt bak hjørnet av sekstenmeteren og skrur ballen i motsatt kryss med venstrefoten!

Arild Berg hadde blitt en fantastisk spiller, bedre enn både Ørjan og Runar
Han får en ball...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Tom Kåre sitt mål i Cupfinalen 1993. Hvis jeg må plukke ett. Da satt jeg på Cola tribunen og hadde perfekt utsikt. Han fikk ballen, kjæla som vanlig med den, klødde sæ i ræ... og fikk sendt avgårde denne kanonen som var utagbar for keeper. Ett av mange fine spillemål.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Mange pene mål gjennom tidene..

Husker Staurvik scoret på frspark mot til i cupen for 10-15 år siden, mener Glimt vant 3-0
Sæternes sitt raid
Bjørkan som ydmyker Viking-keeperen (var det Olsen)
Andre Hanssen hadde ei skikkelig perle, da han etter ei kontring smalt ballen i motsatt hjørne på hel volley
Trond Olsens mål mot KIL for to år siden, AaFK i fjor og mot til i år. Har ikke sett gårdagens mål enda :?
Råstad i 2003
Stig's mål mot TUIL (?) i år, da han henter inn Sannes' feilpasning på midten, løper frem til 16meteren, skjærer inn mot midten og smeller den i motsatt kryss


Har blitt MANGE pene mål av Glimspillere bare siden jeg begynte følge klubben "på åntli". Er helt sikkert mange fine mål som de som er eldre enn meg husker bedre..
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

Jeg minnes et av DT Berntsens mange saltoinnkast som ble headet inn i feltet og brasset videre i mål av en eller annen. Nå snakker vi ca 20 år tilbake i tid, og jeg er ikke i stand til å finne målscoreren i topplokket....Men jeg husker målet...*drømme...*
Den Gule Fare
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Er ikke helt sikker her, husker ikke målscorerne i den kampen. Det jeg derimot husker er at Perra hadde et fantastisk mål den sesongen, atpåtil mot Toyota og Perra-klanen. Olav sitt langskudd mot Stabæk kom vel andre veien og gikk mot Rimi. Forøvrig et fantastisk fint mål...
Tippeliga 2015
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Perra scora vel mot odd i 2003, og vi vant 1-0.

min stemme går til råstad vs. stabæk 2003.
-<@Arte Et Labore@>-
Post Reply