16 lag i tippeligaen fra 2009

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Endelig!
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Hmm, skeptisk, men også litt spent. Jeg tror det vil være positivt for norsk fotball med en så stor toppserie som mulig. Samtidig føler jeg at kvaliteten på de 14 som er der i dag er alt for dårlig. Da er jeg spent på kvaliteten i en 16-lags-serie.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Hmm, skeptisk, men også litt spent. Jeg tror det vil være positivt for norsk fotball med en så stor toppserie som mulig. Samtidig føler jeg at kvaliteten på de 14 som er der i dag er alt for dårlig. Da er jeg spent på kvaliteten i en 16-lags-serie.
Et argument for å utvide serien er vel at man ønsker å unngå at "75%" av lagene i praksis er involvert i nedrykksstriden nesten helt til slutt. Mange mener at kvaliteten forringes ved at såpass mange lag spiller med kniven på strupen hele sesongen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Det kan jo tenkes å føre til større grad av stabilitet, gjennom at de dårligste lagene virkelig er mye dårligere enn de andre. Kanskje blir det da mindre av disse sprettloppene som fyker rett opp til medaljeplass i tippeligaen etter opprykk fra 1.divisjon. Samtidig kan det jo tenkes at det generelle nivået blir dårligere; matchinga blir dårligere og den gjennomsnittlige spillerferdigheten (som om det eksisterer) senkes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

På tide. jo flere lag (kamper) jo mer rettferdig vil sluttresultatet bli. feks vil èn uheldig dommeravgjørelse sannsynligvis ha mindre å si når poengene telles opp til slutt.
-<@Arte Et Labore@>-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

Ja til 16 lag. Har ønsket meg det i et par år nå. Når Adecco klarer det, så burde f**** meg Tippeligaen klare det og.. Artig det at Skistad nevner at Til og Glimt har kunstgress.. Han har skjønt hvor vi spiller i 2009.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Bra med 16 lag, har håpt at det skulle fremmes forslag om det. TL i år, og de siste årene har vært vanvittig jevn, og da skader det ikke å få inn to lag til. Det øker interessen siden flere får spille på øverste nivå, og tror det er veldig positivt.
Det kan nok føre til at det blir litt flere middelhavsfarere, og selv om det kan være kjedelig å ikke ha "noe" å spille for, så er det samtidig bra for utviklingen av spillere tror jeg. Da får man muligheten til å la talenter få sjansen i større grad enn nå, og satse mer på ubeskrevne blad.
Sånn som det er nå, så er man enten involvert i nedrykksstrid eller medaljekamp nær sagt til siste spark på ballen, og da er det få klubber som tør å gamble på innkjøp av nye spillere!
Absolutt positivt!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Med 16 lag blir det vel litt mindre på hvert enkelt lag fra tv-inntektene? Men altså to ekstra hjemmekamper å tjene det inn på.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Mendi wrote:
Crazy horse wrote:Med 16 lag blir det vel litt mindre på hvert enkelt lag fra tv-inntektene? Men altså to ekstra hjemmekamper å tjene det inn på.
Det blir flere kamper, mer reklameinntekter for TV2 (eller andre) og dermed mer attraktivt å sende. Følgelig øker også den totale markedsverdien.
Tror du ikke ikke det begynner å bli en øvre grense med 1 mrd.? Mye avhenger vel av om Tv2 tjener penger i denne runden, og det gjenstår det å se.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply