Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?"

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?"

Post by Trapattoni »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i alt, men jeg synes det er en god artikkel og et interessant perspektiv! Glimrende med artikler "utenfra".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Jeg synes han er inne på noe, morsomt å lese, men jeg mener og tror han er langt fra sannheten. Dog.
Kritisk
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?&

Post by karlfro »

Veldig, veldig, veldig bra skrevet!

Lurer på en ting, er ikke skribenten den meget kunnskapsrike Liverpool supporteren, "bean"?
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?&

Post by poteten »

Mendi wrote:Det er alltid interessant å lese meninger og synspunkter til personer som ser ting utenfra og i tillegg har peiling.

Men at Glimt fremstår som supersympatiske og kjedelige, tja hva er galt med det. Selv opplever jeg andre fotballsupporteres holdninger til Glimt på nært hold, ettersom jeg bor i Bergen og delvis ferdes i et supportermiljø. Jeg er glad for at folk har et positivt syn på Glimt. Jeg vil mye heller assosieres med og forsvare det enn f.eks. Molde, som det sammenlignes med. Mange misliker Molde, og det tror jeg ikke er så kult. Det er få som misliker Glimt, og vi assosieres med sympatiske og gode spillere. Jeg mener det er positivt.

Vi forsøker å spille underholdende og god fotball uansett forutsetninger, vi spiller ikke ræva-fotball. Det blir lagt merke til, til og med i Bergen! Jeg synes vi skal fortsette å dyrke det vi står for nå. Det vi kan bli bedre på er å synes mer, i form av kolossalt engasjement både i og rundt klubben. Det å fremstå som et folk og et geografisk område som står samlet og som engasjerer seg, slik som f.eks. Ålesund gjør for tiden. Vi bør rett og slett være "typiske nordlendinger" i enda større grad og rope litt høyere kanskje.
Uten at jeg kjenner forholdene i Bodø by for godt, så synes jeg det virker som man er på rett vei. Klubben har fått inn gode folk og har gjort grep, og ikke minst supporterklubben er på vei opp og frem!
Signerer på denne. Holder til i Oslo og lillestrøm og her blir folk oppriktig glade når jeg forteller at jeg er Glimt-supporter.
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?&

Post by Trapattoni »

poteten wrote:Holder til i Oslo og lillestrøm og her blir folk oppriktig glade når jeg forteller at jeg er Glimt-supporter.
Kanskje de blir glade for at du ikke holder med deres lag? :lol:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Selv om Tromsøs triumf mot Lillestrøm elleve år senere også var viktig for nordnorsk fotball, var Glimt triumf av større betydning, fordi det var den første.
Jeg biter meg nu mest fast i denne og synes det var ett ufattelig bra poeng. Ellers synes jeg det er litt rart at klubben som var norges andre lag for noen år siden (vist man ser bort fra sitt hovedag hvem heier du da på i norgesom dagbladet hadde) i så stor grad kan gå i glemmeboken.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Litt lesestoff: "Glimt snilleste gutten i klassen?&

Post by poteten »

Trapattoni wrote:
poteten wrote:Holder til i Oslo og lillestrøm og her blir folk oppriktig glade når jeg forteller at jeg er Glimt-supporter.
Kanskje de blir glade for at du ikke holder med deres lag? :lol:
Nei?
Kritisk
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Bateman26 wrote:
Selv om Tromsøs triumf mot Lillestrøm elleve år senere også var viktig for nordnorsk fotball, var Glimt triumf av større betydning, fordi det var den første.
Jeg biter meg nu mest fast i denne og synes det var ett ufattelig bra poeng. Ellers synes jeg det er litt rart at klubben som var norges andre lag for noen år siden (vist man ser bort fra sitt hovedag hvem heier du da på i norgesom dagbladet hadde) i så stor grad kan gå i glemmeboken.
Mener faktisk å huske at saken omkring Aril Berg (med sykemld, og trygd og attførinng og saksøking og gud vet hva det var), førte til at Glimt sank kraftig i popularitet. Tror det sto noe om det i en avis for noen år siden, så det skal visst ikke all verdens til....

Statusen som nr 2-lag var vel dels fra de som husker 70-tallet godt, og i nyere tid da vi sjarmerte Norge i 93. Men utover 90-tallet og 2000-tallet ble Glimt etter hvert et ganske grått lag, som berga plassen noen serierunder før slutt, og var ikke så mye spenning knyttet til.....sånn rent objektivt. Og da blir det vel ikke så sterke følelser hverken for eller mot for "utenforstående", litt sånn som Odd, hvem pokker bryr seg om Odd liksom....
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

"Bygge identitet" og "dyrke rivaliseringen med Tromsø" ja. Mener å kjenne igjen formuleringene fra tidligere diskusjoner her på forumet. Hvorfor skrev dalers og Mr. Røsten den famøse og provokative kommentaren i AN, som opphisset våre rivaler i Tromsø sånn ifjor tro? Vi har jo vært i gang med det en stund nå og skulle da være på god vei. Tar synspunktene til Hjelseth til inntekt for at supportermiljøet i Bodø har tenkt riktig. :)

Meget god og interessant artikkel. :klapp
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~
FOTBALLKLUBBEN BODØ/GLIMT ~ STIFTET 1916
~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~
En gang Glimt, alltid GLIMT!
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Post by tobben »

"Jeg hater Bodø/Glimt!”, erklærte Egon Holstad på et debattmøte om fotball jeg deltok på i Tromsø forleden" skriver blant annet Arve Hjelseth i innlegget sitt.

Jeg var selv tilstede på dette debattmøtet, og mitt inntrykk av Hjelseth er at han er en tulling som TROR han vet noe om fotball.
Nå husker jeg ikke fra hvilken gudsforlatt plass Hjelset kom fra, men har var i alle fall Enga-supporter. Nok et bevis på at de fleste enga-supportere er bønder.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Pekri10 wrote:"Bygge identitet" og "dyrke rivaliseringen med Tromsø" ja. Mener å kjenne igjen formuleringene fra tidligere diskusjoner her på forumet. Hvorfor skrev dalers og Mr. Røsten den famøse og provokative kommentaren i AN, som opphisset våre rivaler i Tromsø sånn ifjor tro?
Kan jo være fordi vi virkelig mente det? 8) Men det er klart rivalisering ikke er å forakte!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

tobben wrote:Jeg var selv tilstede på dette debattmøtet, og mitt inntrykk av Hjelseth er at han er en tulling som TROR han vet noe om fotball.
Så fint at du da beriker oss med slike konstruktive innspill....
arneg
Posts: 18
Joined: Thu Feb 17, 2005 8:23 am

Post by arneg »

Det som helt klart gjør at dere i de senere år har problemer med å bli tatt seriøst er denne "farmerklubb" rolla for RBK. Regner med at dette er høyst ufrivillig, men jeg vil hevde at hadde ledelsen i Glimt greid å frigjøre seg fra å være den snille lillebroren i forholdet til klubben i Trondheim så kunne man igjen sett på klubben som en seriøs aktør i norsk fotball. Dette gjelder selvfølgelig spesielt når det gjelder råderett over egne spillere.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

arneg wrote:men jeg vil hevde at hadde ledelsen i Glimt greid å frigjøre seg fra å være den snille lillebroren i forholdet til klubben i Trondheim så kunne man igjen sett på klubben som en seriøs aktør i norsk fotball. Dette gjelder selvfølgelig spesielt når det gjelder råderett over egne spillere.
Når dro det sist en spiller fra Glimt til RBK?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Det er en stund siden og den praksisen kjølte vel også ned etter et par overganger som Ørjan Berg, et. Ludde nektet jo Glimt konsekvent å selge til RBK? Sæthernes også, kanskje?
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det var vel Sæternes selv som nektet å dra til RBK :)

Forøvrig må jeg si at denne artikkelen på glimt.no var noe av det mest interessante jeg har lest på lange tider, skikkelig scoop av webredaksjonen :klapp
Post Reply