Martin Wiig?

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Kanskje noe for aksjon Folkets Spiller?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Har hatt litt kommunikasjon med Bjørn Lund i AN. Det kommer en sak om Martin Wiig i AN i morgen. Falch i Glimt bekrefter overfor AN at Glimt er interessert, men han tror bodøgutten havner i Sandefjord.

Lets hope NOT!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Post by mortsto »

Imponerende at Glimt svarer på slike henvendelser
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Hehe. AN snakket med Glimt om Martin i går, men fikk ikke så mye informasjon fra klubben. Men etter min mail til Bjørn Lund fikk avisen litt "mer kjøtt på beinet" i denne saken (i følge sportsredaktøren). :wink:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Glimrende, Vegard!
Masinga
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Meget bra, 650.000 kan vel være overkommelig!?
Han får en ball...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Leste på varden.no at Martin Wiig vurderer tilbud fra Pors Grenland, Sandefjord og fornyelse av kontrakten med Odd. Start har også meldt sin interesse. :!:
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Jeg tror ikke han tar ny kontrakt i Odd, men hvis Glimt henger seg med tror jeg de har en bra sjangs :mrgreen:
Han får en ball...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Vegard wrote:Leste på varden.no at Martin Wiig vurderer tilbud fra Pors Grenland, Sandefjord og fornyelse av kontrakten med Odd. Start har også meldt sin interesse. :!:
tittelen på artikkelen er Martin vil hjem igjen, og både Gåre og Falch har engasjert seg: http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/arti ... /106030036
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Jeg så at svenske Hacken også var interessert, kanskje han heller vil til utlandet?
Han får en ball...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Glimt-fan wrote:Jeg så at svenske Hacken også var interessert, kanskje han heller vil til utlandet?
De aller fleste spillere ønsker seg vel til utlandet, men i denne sammenhengen er ikke Sverige "utlandet". Den svenske serien holder dårligere nivå enn den norske og spillerlønningene er det heller ikke stor forskjell på. Da er det langt bedre å bli værende i Norge til det kommer et tilbud fra en større klubb på kontinentet eller i England.

Los-Loco har talt!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Det er i allefall bra at Glimt gjør alvorlige forsøk på å hente Wiig. Og kanskje er det slik at han "vil hjem igjen"?
Masinga
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Takk JIP, den artikkelen i Varden var virkelig oppløftende :) Kan ikke tenke meg at Hacken i Superettan er interessant nok, ei heller Hønefoss.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Kan heller ikke forstå at Pors, Sandefjord og Start (foruten Hønefoss og Häcken) kan matche de sportslige utfordringene det er ved å spille i Eliteserien!
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Nå går det mot utleie - med Sandefjord først i køen.
Skriver Telemarksavisa (og nettavisen) i følgende artikkel
http://www.ta.no/lokal_sport/article1136491.ece
Guest

Post by Guest »

her på glimt henge seg på og få lång wiig før sandefjord
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Har Hønefoss så god økonomi da, Masinga?
Han får en ball...
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

oioioioioioioi

må få han hit
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Dette er det verdt å bruke penga på!
Han får en ball...
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Ikke for å pælme isvann på alle sammen men jeg tror det er minimal sjanse for at unggutten havner i Glimt.

Først må han ønske å dra hit selv, noe som kommer an på hvor mye spilletid Glimt lover ham, for det andre må de hoste opp de nødvendige pengene....noe som slett ikke er sikkert at man klarer å skaffe.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Ja, nå har jo Martin Wiig sagt at kunne tenke seg en tur oppover, penger er vel ikke så vanskelig når konkurrentene er 1. divisjonsklubber
Han får en ball...
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Spiller vel ingen rolle hvem konkurrentene er så lenge pengene ikke er der.

Men vi kan jo håpe på at noen snille aksjonærer trør til, noe jeg hadde håpet det kunne bli slutt på en dag.

En gang i fremtiden håper jeg Glimtklarer å skaffe seg en egenkapital!!

Kan Sogndal så kan vi!
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Vimes wrote:Først må han ønske å dra hit selv, noe som kommer an på hvor mye spilletid Glimt lover ham, for det andre må de hoste opp de nødvendige pengene....noe som slett ikke er sikkert at man klarer å skaffe.
Nå skal vi ikke glemme at Glimt gjør alvorlige forsøk på å få Wiig til Bodø. Hvis Hønefoss har penger (noe jeg ikke har peiling på, jeg bare siterer Varden), bør vel Glimt matche dette.

Glimt kan vel ikke garantere Wiig fast plass på laget. Slike garantier bør man generelt ikke gi. Men det er bare se på skadesituasjonen. Stig er veldig mye ut og inn. Det vil gi Wiig spilletid. Og i den ideelle verden er det sunt med konkurranse. Om både Wiig og Stig er skadefrie, er det dagsformen som avgjør.
Masinga
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Det spiller vel en rolle, siden han er Bosman spiller snart :!:
Han får en ball...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Nå ser det vel ut til at Odd satser på en utlånsavtale ut sesongen. De er veldig keene på å ikke miste Martin som Bosman-spiller. Martin avventer dette.

Hva ønsker Martin? Når det gjelder sportslige utfordringer velger jeg å tro at Glimt stiller i første rekke. Hverken norsk 1. divisjon eller svensk superettan kan måle seg med Tippeligaen. I tillegg er gutten fra Bodø og har uttrykt ønske (iflg. Varden) om å vende hjem igjen. Sjansen for at han får mye spilletid er stor.

Hva ønsker Glimt? Det mest sannsynlige er vel at Glimt ønsker å sikre seg Martin på permanent basis. Jeg tror Gåre kommer til å fortelle Martin at han vil få mye spilletid og at han er med i framtidsplanene til klubben. En utlånsavtale er også mulig. Det var sånn Glimt sikret seg Kjølner fra Molde.

Uansett; Martin har bestemt seg for ikke å spille for Odd denne sesongen. Klubben har godtatt dette. Da er det bare å krysse fingrene og håpe vi kan få en stor og god spiss. Fyren er 1,87 og uhyre talentfull.
Post Reply