Bjørn Lund på bærtur - nok en gang

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Los-Loco
Sted: Bodø
Been thanked: 2 times

Bjørn Lund på bærtur - nok en gang

Legg inn av Los-Loco » ons jun 02, 2004 8:47 am

Bjørn Lund er atter en gang ute og slenger søppel på kommentatorsiden i AN.

http://www.an.no/glimt/article1135343.ece

Den mannens nærmest fanatiske tro på Saturviks frelserpotensiale synes virkelig urokkelig. Tror han virkelig at Staurvik som ikke har spilt en eneste seriekamp på gud vet hvor lenge, skal kunne komme inn på Glimt og gjøre underverker? Mannen er jo snart eldre enn Metusalem (34), og har vel neppe fått noen økt treningsmoral i de siste tre årene!

Og tror han faktisk at Staurvik som jo ellers ikke akkurat er kjent som en humørspreder, har blitt spesielt blidere av å møte en stengt dør hos Glimt?

Nei, spar oss :guns Lund, for dette tullet, og forsøk å tenke konstruktivt istedet!

Los-Loco har talt!

Brukeravatar
- COYS -
Sted: Myre

Legg inn av - COYS - » ons jun 02, 2004 9:36 am

Innlegget var meget bra synes jeg bortsett det dærre Staurvik greia!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Bilde

Brukeravatar
GaleMathias
Sted: Trondheim

Legg inn av GaleMathias » ons jun 02, 2004 9:47 am

Er enig med Lund jeg!! Vi har jo verdens tynneste spillestall.... tar heller inn staurvik enn langnes!! hvorfor? jo fordi glimt sliter, masse skader, liten stall, lite poeng, lite flyt osv... også har vi en som staurvik som kjenner glimt systemet inn og ut gående rundt i nordlandshallen!!

Syns vel kanskje LosLoco burde komme med noe konstruktivt enn bare si "Bjørn Lund er atter en gang ute og slenger søppel på kommentatorsiden i AN. " Bjørn kommer iallefall med forslag og konstruktive forslag! det er du som slenger søppel din løk!!

Tror LosLoco skal tenke før neste gang han taler.... :guns
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!

Brukeravatar
Los-Loco
Been thanked: 2 times

Legg inn av Los-Loco » ons jun 02, 2004 10:29 am

GaleMathias skrev:Er enig med Lund jeg!! Vi har jo verdens tynneste spillestall.... tar heller inn staurvik enn langnes!! hvorfor? jo fordi glimt sliter, masse skader, liten stall, lite poeng, lite flyt osv... også har vi en som staurvik som kjenner glimt systemet inn og ut gående rundt i nordlandshallen!!

Syns vel kanskje LosLoco burde komme med noe konstruktivt enn bare si "Bjørn Lund er atter en gang ute og slenger søppel på kommentatorsiden i AN. " Bjørn kommer iallefall med forslag og konstruktive forslag! det er du som slenger søppel din løk!!

Tror LosLoco skal tenke før neste gang han taler.... :guns

Vel vel, svar på tiltale i allefall :!:

Gidder ikke starte en ny Staurvik-diskusjon, historien hans taler for seg (og meg!)

Hva angår Bjørn Lund så må det være lov til å stille visse krav til hva leder for sporten i byens avis skal lire av seg på kommentatorplass. Han har selvsagt rett i forhold til at stallen er tynn og trenger forsterkninger. Men det trenger man ikke være Einstein for å skjønne. Hans forslag til løsninger holder iallfall ikke Einstein-nivå.

Han argumenterer for å styrke stallen med to spillere. Spissproblemet framholder han som det største problemet for Glimt (hvilket jeg nok kan være enig med ham i). Og hva er løsningen; hente Langnes og Staurvik.

Tilfellet Staurvik faller på sin egen urimelighet. Langnes-avtalen er kanskje en av de mest geniale Glimt har gjort. Langnes er tilgengelig for Glimt ved skader, og de slipper å betale lønn! Horn har vært småskadet, så man kunne kanskje stilt spørsmålet om han skulle fått hvile seg noen kamper, og hentet Langnes av den grunn. Men jeg tror ikke at en tredje keeper på treningen ville gjøre noe som helst til eller fra i forhold til om Tor Egil presterer på banen.

Hva så med mine egne konstruktive løsninger? Vel, jeg skulle selvsagt sett stallen styrket med opptil flere spllere. Noen enkel løsning foreligger åpenbart ikke. Martin Wiig er nevnt som alternativ, og i den grad det er mulighet for det støtter jeg det fullt og helt.

Ellers mener jeg det finnes muligheter i de seriene som nå har pause. Flere lag benytter denne perioden til omstrukturering i stallen, og det bør kunne være mulig å få spillere til låns som eierklubben er interessert i å få vist fram for salg. Spillere som ikke har fått vist seg fram nok i sin serie, og er sugen på å prestere for å få sjangsen i en annen klubb når seriene i England og på kontinentet starter til høsten. Det er ikke bare én Trond Fredrik Ludvigsen der ute!

Los-Loco har tenkt, så talt!

mortsto
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Legg inn av mortsto » ons jun 02, 2004 10:45 am

Enig med Locos. Bjørn Lunds forslag er sjeldent særlig konstruktive, og hvor i huleste skal Staurvik gå inn på Glimtlaget? Skal vi sette ut Runar, Andre eller Olav? Ikke fan! :shock:

Brukeravatar
Vegard
Has thanked: 17 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Legg inn av Vegard » ons jun 02, 2004 10:52 am

Jeg er åpen for å gi Staurvik en ny sjanse i Glimt :wink:

Brukeravatar
GaleMathias

Legg inn av GaleMathias » ons jun 02, 2004 12:20 pm

Spørsmål til Mortsto: Så vi trenger bare 3 midtbanespillere... hmm... interressant...

Så til LosLoco: Enig med deg nå og var egentlig mye enig med deg i stad (bortsett fra det med staurvik da.. hehe...) misliker bare kritikk som er dårligere enn det du kritiserer... men er enig i at Lund kanskje ikke akkurat oppfant fotballen nei...

Men er jeg redd for Glimt i år, er jeg mer redd for glimt til neste år... hvis ingen nye spillere kommer til har vi vel ca en stall på 14 mann til neste år... for jeg regner med Ville og et par til MÅ ryke!!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!

Brukeravatar
Masinga
Sted: Oslo

Legg inn av Masinga » ons jun 02, 2004 1:56 pm

Ingen betviler at Staurvik var en god fotballspiller en gang og er det kanskje fremdeles. Akkurat nå sliter Glimt og i dagens AN sier både Gåre og andre at humøret må opp og alle spillerne i troppen må ta ansvar. Spesielt de med litt lengre fartstid må vise vei. Passer Staurvik inn i dette bildet? Er han den rette til å muntre opp de andre og motivere til større innsats? Spør dere meg er det som å slippe reven inn i hønsegården for å muntre opp hønene! Og særlig motiverte blir de sikkert ikke heller...

Nei, her tar Bjørn Lund feil atter en gang.
Masinga

Stjerna
Sted: Vestbyen - så klart...

Legg inn av Stjerna » ons jun 02, 2004 2:10 pm

Lund har en del rare meninger, men også en del bra - som oss alle. At ikke vi alle er enige med Lund er en annen sak. Det er sunt med sterke meninger!!

Hvis Glimt har vært litt mer effektive hadde vi faktisk ledet serien i dag. Fredrikstad kampen hadde vært en helt annen om Runar hadde puttet da han var på nærmest blank goal. Odd kampen var heller ikke langt fra at vi hadde vunnet, det sammen med Lyn matchen. Hadde vi vært litt mer skjerpet så hadde vi vært i TIL sin posisjon. Samtidig vil jeg få minne om at det fan ikke er langt opp til RL plass.. La oss se det an etter sommerferien hvordan ting er.. Men sant skal sies, vi har et tøft progrm forran oss. Jeg er sterk i troa på at vi skal klare å kjempe om medaljer i år også!!
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!

mortsto
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Legg inn av mortsto » ons jun 02, 2004 2:54 pm

[quote="GaleMathias"]Spørsmål til Mortsto: Så vi trenger bare 3 midtbanespillere... hmm... interressant...

Nei, men jeg synes disse tre +Christian Berg og Tom Høgli bør satses på denne sesongen. Og tror du Staurvik er med på å være benkefyll, noe han kommer til å bli? Mannen har jo ikke spilt fotball på et år, og dumma seg nok ut da han fikk et siste tilbud fra Aalesund. Tror ikke det kommer flere topp-tilbud til den karen

Brukeravatar
Pekri10
Moderator
Moderator
Sted: Spikkestad

Legg inn av Pekri10 » ons jun 02, 2004 8:14 pm

Jeg synes Bjørn Lund ofte treffer ganske bra med poengene sine, men i hans siste kommentar var han dessverre helt på bærtur.

Det må bare ikke skje at vi henter tilbake Staurvik, og da tenker jeg faktisk ikke først på klimaet i klubben. For meg er det faktisk viktigere at vi ikke henter inn enda en spiller som er på hell av karrieren. Det er viktig at vi har en rimelig balanse mellom gammelt og ungt, ellers er jeg redd at vi opplever tidenes generasjonsskifte og stjernesmell. Av samme grunn vil jeg heller ikke at vi henter Ørjan Berg tilbake, skjønt det kunne være nyttig å hente flere Berg-gener til byen. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no

Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 47 times
Been thanked: 65 times

Legg inn av Novi » tor jun 03, 2004 1:44 am

Når det gjelder Bjørn Lund¨syns jeg han er en skam som sportsredaktør for byens eneste avis og Glimts største talerør. I det hele tatt å tippe Glimt på nedrykk foran 2003-sesongen får meg til å spy!

Ang. Staurvik kunne han kanskje blitt hentet inn i løpet av vinteren...nå er det for sent. Stjerna kom nettopp med et av de beste innlegga jeg har sett på forumet (Takktakk :hedre ) Det var hvertfall en tankevekker for meg :) Det ER virkelig muligheter for RL, medalje og cup-medaljer...vi må bare være fokuserte! Fullstendig skjerpet foran hver kamp! Pga den horrible FFK-kampen var jeg veldig fokusert på at en ny spiss ville endre alt. Selv om det absolutt ville være å foretrekke, må hele spillergruppa skjerpe seg. Det kan vi dessverre gjøre fint lite med...får bare håpe Gåre tar kontroll!
Una mas cerveza.

boarntze

Legg inn av boarntze » tor jun 03, 2004 7:56 am

Saksopplysning: Bjørn Lund er IKKE sportsredaktør i Avisa Nordland. Han har vært det, men nå er han journalist i sportsredaksjonen.

Svar