Folkets spiller - vi er i gang!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

takk til radio 3 :lol:
L.U*H.G
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Veldig bra Geir!

Et eller annet er galt med den fila du har lagt ut, får ikke spilt av reklamen, men satser på at den er kul!

Dette er nettopp det jeg har ment med at folk kan følge opp på eget initiativ! God knall! :rock


Los-Loco, fornøyd, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Supert med slike initiativ som med Radio 3, og Los-Loco: Det var slett ikke meningen å insinuere at du burde gjøre mer. Jeg er helt 100% enig i at dette er en folkeaksjon, og at alle som heier på Glimt på dette forumet og ellers bør "gå ut i verden, og gjøre alle mennesker til mine disipler".

Vi trenger jo en Jesus - en som uredd går foran, og sier at folkeaksjonen er lille Glimts kamp mot RBK, TIL og alle de andre fariseerne. Kanskje hadde vi trengt en Judas også, en som mente at pengene var best brukt ved å donere dem til RBK.

Jobben er nå i hendene til disiplene dine Los-Loco. Dersom ikke vi makter å bringe det glade budskap videre måtte vi brenne evig i 1.divisjons helvete.
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Nu e d lenge sia æ har vært online!!(Hatt trøbbel me nette) Så kor masse pænga e d blitt samla inn??
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Hvis du leser litt lengre fram i tråden, finner du en oppdatering på det.. Husker ikke beløpet i farta. Pengene fra Wolves-kampen er vel heller ikke regnet med der..
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Fra en av deltakerne på bussturen fikk vi 3 regnsett fra en tidligere sponsorolympiade. Disse ble da auksjonert ut på bussen og gikk da for 90 kroner hver. Totalt 270 kroner til overføres nå fra Supporterklubb Sør til "Folkets spiller" aksjonen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kjempeflott Geir H O. Dette var en prima innsats for Glimt.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Oppdatert Gull-liste:

Lars Andersen
Ernst Vidar Pedersen
Geir Jakobsen
Inger Skarestad
Thorvald Vikan
Kristine Ås
Arne Hanssen
Jon Abrahamsen
Viktor Andersen
Truls Johnsen
Jan Ivar Pettersen
Geir Larsen
Helge Mossin


:klapp


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Hmm, mulig jeg kjenner denne Viktor Andersen. Er ikke helt sikker da, er det mulig aa faa noen personopplysninger? He he...

Bra jobba folkens, selv har dessverre ikke stoedig nok oekonomi til aa donere mer enn det jeg allerede har gitt :oops:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Fra Oslo wrote:Hmm, mulig jeg kjenner denne Viktor Andersen. Er ikke helt sikker da, er det mulig aa faa noen personopplysninger? He he...
Mulig du kjenner ham ja, men mer enn navnet får du ikke! Er du nysgjerrig får du høre med ham selv :)


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Hva med en oppdatert "bedriftsliste" også? Jo mer synlig bedriftene er jo mer ønsker de kanskje å bidra?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Los-Loco wrote: Selv har jeg faktisk vært skeptisk til dette, ettersom jeg mener det finnes mange gode formål her i verden som fortjener våre penger mer enn Glimt. Men akkurat i dag var kombinasjonen av aggresjon og depresjon akkurat riktig til å få sparket i gang dette. Og jeg mener faktisk at Glimts trøbbel påvirker psyken og humøret til såpass mange mennesker at hvis en slik aksjon kan få opp trykket i Bodø igjen, så er det verdt hver krone!

Los-Loco har talt!
I et sidesprang i Avisa Nordland Tirsdag så tok Vidar Berg opp den samme problemstillingen igjen - det finnes mange gode formål her i verden. http://www.an.no/meninger/Sidesprang/article1193060.ece.
Personlig vil æ si at gode formål utelukker ikke hverandre og æ vil tru at det er få som i løpet av året ikke bidrar til andre gode formål.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Alle som betaler skatt gir penger til veldedig formål. Er derfor vi har bistand i statsbudsjettet. Utover det er det opp til hver enkelt hva og hvem de vil støtte. Om man gir 100,- til Glimt, og man etter noen måneder ser en ny spiller i laget, syns jeg det er mer verdt enn å gi 100,- til Røde Kors for senere å få se bilde av de nye lokalene i Sudan. Satt litt på spissen, men poenget er der...
Una mas cerveza.
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Novi wrote:Alle som betaler skatt gir penger til veldedig formål. Er derfor vi har bistand i statsbudsjettet. Utover det er det opp til hver enkelt hva og hvem de vil støtte. Om man gir 100,- til Glimt, og man etter noen måneder ser en ny spiller i laget, syns jeg det er mer verdt enn å gi 100,- til Røde Kors for senere å få se bilde av de nye lokalene i Sudan. Satt litt på spissen, men poenget er der...
Sån egentli så e æ litt eni me dæ!! Ikke før å vær ego men æ syns æ får litt mer valutta før pængan æ gir når æ ser at d e kåmmet en ny spæller på Glimt!! :roll:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

J I P wrote:I et sidesprang i Avisa Nordland Tirsdag så tok Vidar Berg opp den samme problemstillingen igjen - det finnes mange gode formål her i verden. http://www.an.no/meninger/Sidesprang/article1193060.ece.
Personlig vil æ si at gode formål utelukker ikke hverandre og æ vil tru at det er få som i løpet av året ikke bidrar til andre gode formål.
Her er vi helt på bølgelengde JIP! Som jeg har sagt før; det kan selvsagt settes spørsmålstegn (som Vidar Berg gjør) ved aksjonen, spesielt tatt i betraktning av at vi benytter innsamlingsmetoder ofte brukt av humanitære organisasjoner. Men det blir for dumt å trekke paralellen like langt som Vidar Berg gjør.

Skulle vi la være å bevilge penger til barnehager her i landet, fordi det er mangel på sykehjemsplasser? Skulle vi droppe bistandspenger til Etiopia, fordi Sudan også trenger bistand? Man kan fortsette i det uendelige å sette gode formål opp mot hverandre. Det er et klassisk FRP-triks! At Vidar Berg synker så dypt at han bruker FRP-retorikk, hadde jeg ærlig talt ikke trodd!

Og for videre å snakke fra levra: hadde det faktisk vært slik at Bodø-folk auset penger inn i Glimt, og snudde ryggen til Røde Kors, så hadde han kanskje hatt et poeng. Faktum er imidlertid at Folkets Spiller-aksjonen langt i fra har tømt kontoene til privatfolk i Bodø. Det er kun de ivrigste og aller mest ihuga supporterne som har bidratt med en skjerv. Totalt innsamlet beløp fra private er knapt nok nok til flybillettten for en hjelpearbeider på vei til Sudan!

Røde Kors har kanskje også en vei å gå når det gjelder å nå ut med budskapet sitt. Personlig har jeg ikke sett en eneste innsamling til dette formålet. Klassekampen har skrevet litt om krisen der nede (en av svært få aviser som setter slikt på dagsordenen), ellers har jeg sett nada. Med andre ord; hvordan kan folk bidra til et formål man ikke har hørt om?

Mitt endelige poeng er at vi har det så forbannet godt her i landet at vi utmerket godt kan bidra tungt med private penger til både Sudan og andre humanitære aksjoner, uten at dette skal komme i konflikt med en Flagstad til Glimt!

Til slutt: Novi og Gull Haar; dere har selvsagt rett til å ha deres egne meninger om dette, men MIN mening er at det å si at man bidrar over statsbudsjettet til humanitært arbeid i verden, det blir for dumt!

Bistandsbudsjettet ligger i dag på 2,7 % av statens totale inntekter (15 milliarder av totalt 697,6 milliarder). Av de totalt 697,6 milliarder kommer 132,6 milliarder fra skatt, resten fra olje og annet. Altså er bare 19% av totalinntektene skatt som du og jeg betaler. (Sjekk tallene selv på: http://odin.dep.no/fin/norsk/budsjett/bud2004/bn.html )Så kan man jo selv se på lønnslippen sin hvor mye man bidrar med til denne potten, og se hvor mange øre av skatten som går til bistand. Latterlig lite er svaret!

De som da kan se bilder fra Sudan og andre steder, og etterpå si til eventuelle innsamlere fra Røde Kors (om de nå kommer med bøssene sine) at man allerede har bidratt med sitt, ja de om det!

Selv skal jeg klare å finne rom i privatøkonomien både til Glimt og til andre nødvendige og gode formål :!: Håper bare at Vidar Berg faktisk gir de hundrelappene han ikke har gitt til Folkets spiller-aksjonen til Sudan, og at han ikke bare er stor i kjeften!


Los-Loco, noe provosert, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Takk for et bra innlegg Los-Loco! Jeg er enig i ALT du skriver, og finner det ikke nødvendig å skrive mer enn det... utenom heia Glimt selvfølgelig!!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Først må jeg bare dra fram dette innlegget jeg skrev 22.Mars i år..legg spesielt merke til Los-Loco`s svar :lol:

Men det var egentlig ikke poenget, bare et morsomt bispor.

Jeg synes den godeste Berg i sin artikkel er på feil spor, der er merkelig hvor lite som skal til før noen skal løfte en moralsk pekefinger.

For det er jo unektelig begrenset hva Berg vet om denne aksjonen, det blir jo tydelig når Los-Loco påpeker hvor lite som har kommet fra privatpersoner.

Når Berg videre påpeker at det norske folks gavmildhet til humanitære organisasjoner har skrumpet inn så er det min mening at dette nok har en sterk sammenheng med diverse avsløringer av bistandspenger som overhode ikke blir brukt til det formålet de er ment.

Min tiltro er i alle fall sterkt svekket, hva er poenget med å samle inn masse penger for så å senere få beskjed om at disse pengene aldri har nådd de som trengte disse??

Jeg mener selvsagt ikke at man skal stoppe å gi penger til gode formål, men bare viser til hva jeg tror er grunnen til at pengestrømmen er tørket litt ut.

Til slutt vil jeg bare sitere Los-Loco:
Mitt endelige poeng er at vi har det så forbannet godt her i landet at vi utmerket godt kan bidra tungt med private penger til både Sudan og andre humanitære aksjoner, uten at dette skal komme i konflikt med en Flagstad til Glimt!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Sitter her og leser AN og der ser jeg at den godeste Los Loco har knalla inn et innlegg der. Må si meg smertens enig med Loco! Forøvrig et meget bra innlegg som bør leses av alle her....

Side 13 i Avisa Nordland :klapp
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Larsen wrote:Først må jeg bare dra fram dette innlegget jeg skrev 22.Mars i år..legg spesielt merke til Los-Loco`s svar :lol:
He he, joda husker godt det der!

Står forsåvidt for det enda, selv om jeg jo har nyansert synet noe, hvilket skulle være godt nok argumentert for ovenfor.

Et par ting er jo endret seg fra 22. mars, hvor Glimt den gang kunne se ut til å gå på nok en knall-sesong, selv om den tynne stallen vakte noe bekymring. Med det perspektivet for øyet, og midt i en pågående Kirkens Nødhjelp-aksjon, virket det noe overilt (og litt kvalmt) å starte en Folkets Spiller-aksjon.


Med begge beina godt plantet i gjørma i bunnen av tabellen, og med halve laget skadet, stiller situasjonen seg jo litt annerledes.
Kenneth wrote:Sitter her og leser AN og der ser jeg at den godeste Los Loco har knalla inn et innlegg der. Må si meg smertens enig med Loco! Forøvrig et meget bra innlegg som bør leses av alle her....
Takker for dét Kenneth! Syntes ikke at Vidar skal få slenge med leppa slik som det uten at noen tar til motmæle. Spesielt ikke når Avisa Nordland selv har argumentert for en slik aksjon på kommentatorplass tidligere, og spesielt ikke siden Avisa Nordland er hovedaktøren bak gruppa som nå forhåpentligvis klarer å reise to millioner til Glimt.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Los-Loco wrote:Til slutt: Novi og Gull Haar; dere har selvsagt rett til å ha deres egne meninger om dette, men MIN mening er at det å si at man bidrar over statsbudsjettet til humanitært arbeid i verden, det blir for dumt!
Så så, greit du er i det provoserte hjørne, men trenger da ikke være så kvasse i kommentarene :roll:

Jeg bidrar med mitt til Sudan og alle andre uheldige land gjennom skattebetaling. Hvis regjeringen hadde bestemt å ta halve statsbudsjettet og gi det til Sudan, ja så hadde jeg gitt enda mer, uten at det ville blitt merket i pengeboka. Når Frelsesarmeen står og synger på torget i julehandelen gir jeg en slant. Når det kommer ei rumensk dame og ringer på og selger roser for 40,- til inntekt for gatebarn i Romania, så kjøper jeg en. Under tv-aksjonen gir jeg. Har for et par år siden hatt et fadderbarn i Nepal. Dette er ikke no skryteliste, for jeg gir så absolutt ikke like mye som mange mener at man burde. Men skal ikke ha det på meg slik Los-Loco sier at jeg gir kun gjennom bistand.

Poenget med innlegget mitt over var at jeg ser ikke noe vits i å sette inn 200,- på et kontonummer til Røde Kors, rett og slett at jeg ikke føler jeg får noe igjen. Har altfor ofte blitt bladd fram hvordan RK bruker pengene, og jeg er ikke akkurat imponert. Frelsesarmeen derimot er rett og slett godhjerta slik de hjelper narkomane og vanskeligstilte med en plass og sove og noe å spise. De som kommer på døra gir jeg til rett og slett for at de tar seg bryet med å gå på døra. Når røde kors ikke gidder mer enn å sette en kontonummer i annonse i avisa, føler jeg ikke noe for å gi. Med Folkets spiller derimot, vil man jo se at det har lønt seg i form av en ny spiller, og slik som Los-Loco poengterte i AN i dag, at folket får et nærere forhold til laget vårt!

Novi, med et rotete og småprovosert innlegg...
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Novi wrote: Så så, greit du er i det provoserte hjørne, men trenger da ikke være så kvasse i kommentarene :roll:
Som sagt, du har din fulle rett til å ha dine egne meninger om dette! Hva du gir og hvordan til mer eller mindre gode formål er din sak alene. Jeg bare uttrykte min mening i forhold til det å "bidra" over statsbudsjettet, var ikke ment som noe personangrep, bare et forsøk på oppklaring av den utbredte misforståelsen av at vi alle bidrar så mye over skatteseddelen.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Stå på gutter, og fortsett innsamlingen til Glimt!! Tror overhode ikke at det finnes en organisjon i norge som kan klage. Etter mitt syn så støtter vi stort sett alle gode innsamlinger med mange millioner hvert eneste år. Norge ligger i verdens toppen i hva bistand måtte angå :!:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Dere som leser AN's papirutgave, kan dere gi et tips her hvis/når det evt kommer noen oppfølging av Vidar Bergs sidesprangskommentar og mitt svar til ham?

Leser jo bare AN på nettet, og der står det jo ingen leserinnlegg.


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Skal jeg gjøre!! Sender en Pm hvis jeg ser noe!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Kenneth wrote:Sitter her og leser AN og der ser jeg at den godeste Los Loco har knalla inn et innlegg der. Må si meg smertens enig med Loco! Forøvrig et meget bra innlegg som bør leses av alle her....

Side 13 i Avisa Nordland :klapp
For de som ikke abonnerer på Avisa Nordland, så har er innlegget lagt ut på supporterklubb sør sin msnside på følgende link: http://no.msnusers.com/Supporterklubb/D ... erbrev.doc

Du må ha registrert deg som medlem av denne siden (gratis) for å kunne lese brevet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply