Den besværlige skråstreken

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Hva foretrekker du?

Bodø/Glimt
85
75%
Bodø Glimt
7
6%
Bodø-Glimt
6
5%
Bodøglimt
1
1%
Gråholten Sanitetsforening
14
12%
 
Total votes: 113

Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Jeg får ekle ord delings vibrasjoner av "Bodø Glimt".
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

BoDø^-^gLiMt!!!!11
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Eller konsekvent med et haleheng av !!!1!1!

F.eks:
Bodø Glimt !!!1!1!11
bodø glimt !!!1!!1!1
6od0 9|1m7 !!!1!!!1

Klubben vil bli elsket av 1337 h4xX0rz over hele verden!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

teh 6L1M7!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Om det først skal settes igang ord-deling, så synes jeg navnet skal være "Fot ball klubben Bodø Glimt"

:mrgreen:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Post by Sulliken »

Fot ball klubb en bod ø' glimt, mener du vel..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

En apostrof til og med, den var ny! Kanskje man skulle prøve seg med litt mer alternativ punktuering?

Bodø;Glimt kanskje?

Bodø@Glimt?

Bodø&Glimt?

Tror min stemme må gå til Bodø=Glimt. :wink:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Min stemme går til å flytte denne tråden til "smått og stort" - for her var det bare svada :wink:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote:Min stemme går til å flytte denne tråden til "smått og stort" - for her var det bare svada :wink:
Mye svada, men når det faktisk er et reellt "navneskifte" på gang, så synes jeg nesten det fortjener oppmerksomhet!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Post by Sulliken »

Ville Lehtinen wrote:En apostrof til og med, den var ny! Kanskje man skulle prøve seg med litt mer alternativ punktuering?

Bodø;Glimt kanskje?

Bodø@Glimt?

Bodø&Glimt?

Tror min stemme må gå til Bodø=Glimt. :wink:
Glimt@Bodø
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Etter å ha forhørt meg litt rundt omkring: Det kan da umulig være god norsk å bruke orddeling når det ikke er noen pause mellom Bodø og Glimt. Vi sier jo navnet i ett ord. Er det ikke pause i uttalen, skal det vel heller ikke være mellomrom?

Skal vi ha orddeling bør man kanskje gå for Glimt Bodø, slik som Sparta Sarpsborg? Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til at vi skal gå vekk fra skråstreken. Jeg savner fortsatt en god begrunnelse for et evt. navnebytte.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:Etter å ha forhørt meg litt rundt omkring: Det kan da umulig være god norsk å bruke orddeling når det ikke er noen pause mellom Bodø og Glimt. Vi sier jo navnet i ett ord. Er det ikke pause i uttalen, skal det vel heller ikke være mellomrom?

Skal vi ha orddeling bør man kanskje gå for Glimt Bodø, slik som Sparta Sarpsborg? Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til at vi skal gå vekk fra skråstreken. Jeg savner fortsatt en god begrunnelse for et evt. navnebytte.
Da forventes det at du stiller på årsmøtet og argumenterer for dette synet!!!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote:
Trapattoni wrote:Etter å ha forhørt meg litt rundt omkring: Det kan da umulig være god norsk å bruke orddeling når det ikke er noen pause mellom Bodø og Glimt. Vi sier jo navnet i ett ord. Er det ikke pause i uttalen, skal det vel heller ikke være mellomrom?

Skal vi ha orddeling bør man kanskje gå for Glimt Bodø, slik som Sparta Sarpsborg? Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til at vi skal gå vekk fra skråstreken. Jeg savner fortsatt en god begrunnelse for et evt. navnebytte.
Da forventes det at du stiller på årsmøtet og argumenterer for dette synet!!!
Jeg satser på det. Hvis jeg ikke får anledning til å møte, så forventes det at alle andre argumenterer for dette synet... :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Los-Loco wrote:
Trapattoni wrote:Etter å ha forhørt meg litt rundt omkring: Det kan da umulig være god norsk å bruke orddeling når det ikke er noen pause mellom Bodø og Glimt. Vi sier jo navnet i ett ord. Er det ikke pause i uttalen, skal det vel heller ikke være mellomrom?

Skal vi ha orddeling bør man kanskje gå for Glimt Bodø, slik som Sparta Sarpsborg? Nei, jeg ser overhodet ingen grunn til at vi skal gå vekk fra skråstreken. Jeg savner fortsatt en god begrunnelse for et evt. navnebytte.
Da forventes det at du stiller på årsmøtet og argumenterer for dette synet!!!
Jeg er ikke medlem av klubben pr. nu, mye fordi jeg ikke regna med å ha anledning til å stille på årsmøtet denne gangen heller, og jeg fikk rett i det. Dersom et navneskifte blir vedtatt, kommer jeg imidlertid til å melde meg sporenstreks inn, og starte en kampanje for å få endra navnet tilbake.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:Hvis jeg ikke får anledning til å møte, så forventes det at alle andre argumenterer for dette synet... :)
Da ringer du meg!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

Synes å husk at samme diskusjonen blei tatt en gang for mange år sida.

Bodø/Glimt e navnet til klubben, om det e grammatisk korrekt eller ikke bryr mæ mindre. Æ kommer til å fortsette å bruke skråstreken uansett, selv om æ håpa dette bli nedstemt og at man ikke treng å tenk meir på det.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

hva med FC Flash Bodoe?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Bodö Flashers
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Los-Loco wrote:
eidurgud wrote:Min stemme går til å flytte denne tråden til "smått og stort" - for her var det bare svada :wink:
Mye svada, men når det faktisk er et reellt "navneskifte" på gang, så synes jeg nesten det fortjener oppmerksomhet!
Helt klart! Kanskje en mod må tre inn og fjerne alle totalt usakelige innlegg, slik at dere som faktisk "gives a shit" om et "/", kan få diskutere det - saklig..?

Har ikke helt klart å blitt engasjert i denne debatten enda :oops:
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Forøvrig mange kjente i avisa i dag.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Litt underlig at AN ikke har nevnt med ett ord at supporterne er ganske så lunken til dette navnebyttet, eller skal jeg kalle det navne byttet? *grøss*

Rimelig sikker på at den godeste Øyvind Johansen i det minste er innom her og leser titt og ofte ;)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Post Reply