Surmuling fra sidelinja

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Gidder vi overhodet å ta seriøst oppgulpet fra en som har levd så lenge at han egentlig burde vite bedre, samtidig som han tydeligvis er blitt så gammel at han er blitt bitter over at Glimt enda ikke har vunnet seriegullet. I min profil så står det Royal League? Det uttalte jeg i nedrykkssesongen at det skulle stå til den dagen vi var der, eventuellt til RL er nedlagt. Jeg er heller ikke i tvil om at den dagen når Glimt tar seriegull aå vil det være supportere tilstede.

Tilslutt unge Grubstad: Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid.
Tippeliga 2015
1000og1 natt
Posts: 392
Joined: Fri Jun 30, 2006 11:03 pm
Location: Bodø

Post by 1000og1 natt »

Jeg synes det var et flott bidrag i dagen AN. I mine øyne så "kritiserer" togrubs ubetydelige ting i vår fotballhverdag. Alt annet har jo gått på skinner denne sesongen. Lite bråk omkring klubben, voksende supporterklubb både i tall og stemning. 5 fantatiske seire på rad. Mål som renner inn, og de fleste til vår fordel.

Hva betyr da et tilskuertall ?

Hva betyr teksten på en sang ?

Hva betyr været ?


Det er forskjell på symbolikk og virkelighet.

Bodø/Glimt e ikkje aller best før vi bedre enn alle andre.

Ikke kommer jeg til å spørre Brenes om ølprisen. Ei heller kommer vår toppscorer i buksa på min evt. kone.


Men det er jævlig moro om dagen likevel, og ser frem til journalistens videre skriverier om klubben og supporterklubben. :wink:
Medlem 100 i DGH 2007
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Jeg vil mye heller tilbringe en hyggelig dag på Aspmyra sammen med 4149 levende, enn med et offisielt tilskuerantall på 7000 hvori opptatt både levende og døde.
Hvis ikke jeg tar helt feil så operere Glimt og alle andre med antall betalende tilskuere. Altså de som har kjøpt billett. Sponsorene har kjøpt sine biletter på samme måte som sesongkort innehavere har kjøpt sine, det er klart at de må telles med så lenge klubben ikke kan selge disse plassene til andre. Det man dog kan klage litt på er at de ikke har klart å få andre til å ta sin plass når de selv ikke kan gå på kamp. Jeg bare nevner igjen at 4149 solgte billetter i år gir langt flere tilskuere på myra enn det har gjort tidligere.
I medgang og motgang
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

togrubs wrote:Jeg vil mye heller tilbringe en hyggelig dag på Aspmyra sammen med 4149 levende, enn med et offisielt tilskuerantall på 7000 hvori opptatt både levende og døde.
Jeg VIL alltid tilbringe en dag på Aspmyra uavhengig av antall "døde" eller "levende" :twisted:
TheClansman
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Loffen wrote:En dag skal det lages et mausoleum for Berg-spillerne under Berg-Tribunen som vil stå der gråbygget står i dag :)
det hadde vært konge!!
L.U*H.G
User avatar
Los-Loco
Posts: 7349
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 468 times
Been thanked: 902 times
Contact:

Post by Los-Loco »

togrubs wrote:Kjære supportere.
Av alle som har skrevet mer eller mindre rasende innlegg om min harselering over tilskuerantall og sangtekster, var det bare 1, skriver en, som fikk med seg poenget.
Nemlig: at jeg i 2007 kan gå hjem fra en dårlig kamp og irritere meg over andre ting enn at Glimt taper poeng. Som jeg skrev; Enkelte blir aldri fornøyd.
Bare én fikk med seg poenget. Hva forteller det? At alle leserne har litt tungt for det, eller at du kanskje ikke har lyktes helt med å få fram det du ville si? :wink:
togrubs wrote: Det var ment som en lett ironisk betraktning over de "gode dager" vi gamle menn har akkurat nu. De er lenge siden vi har hatt det såpass bra.
At noen av dere hisses opp over at B/G opererer med "spøkelsestilskuere", må være et utslag av dårlig humør. Ta dere en tur til Fauske (Gud bedre!) og se når Sprint spiller. Da står, og sitter, kanskje 100 stykker rundt banen, mens arrangørene (som Glimt) peiser på med alle som har kjøpt tribunebilletter for et år. Det blir ikke 500 tilskuere uansett hvordan man regner.
Jeg vil mye heller tilbringe en hyggelig dag på Aspmyra sammen med 4149 levende, enn med et offisielt tilskuerantall på 7000 hvori opptatt både levende og døde.
Prinsipielt er jeg forsåvidt enig med deg, det er mer interessant å vite hvor mange som faktisk er tilstede enn hvor mange billetter som er solgt! Men du overser et ørlite, men viktig poeng; det er langt mer krevende å telle alle som går inn gjennom portene manuelt, enn det er å telle solgte billetter. SÅ viktig er ikke den nøyaktige tallinformasjonen at jeg synes det er verdt at klubben stiller med ekstra tellemannskap på alle innganger for å finne det korrekte tallet.
togrubs wrote:
Tekstene til DGH, da?
Som gammel grinebiter med et nesten erotisk forhold til lingvistikk og konsekvens i både toner og ord, skurrer det i mine ører når DGH skal "stå på Aspmyra til B/G tar seriegull." Mitt lille poeng var at det gjør man ikke i Adecco. Kun i øverste divisjon.
Men skulle dere mot all formodning være seriøse, og ikke være offer for en skrivefeil, da tør jeg faktisk anbefale at DGH umiddelbart legger inn en søknad til både B/G og kommunen om direkte rullatoradkomst til ytterste venstre fløy på Diadora.
Jeg var med i den gjengen som ventet i to laaange perioder på akkurat det seriegullet. Det er 30 år siden.
Jeg er dessverre redd for at undertegnede har avgått med døden, og at medlemmene av DGH er halvveis under torva før det skjer. By og økonomi gjør seriegull kun til en hyggelig fantasi.
Håpet er som kjent lysegrønt. Men det finnes også noe som heter grønn stær.
Kom og stå sammen med oss Torgeir! Da får du både håp, tro og livsgnist tilbake, samt at du som ren bonus lærer deg alle sangtekstene riktig! 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Det har skjedd et personskifte i spillergruppa, og laget er blitt mye bedre. Det har skjedd ganske mange personlbytter og organisatoriske forandringer i supporterklubben, og vi er blitt mye bedre.

Når skjer personskiftet i AN?
Una mas cerveza.
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Denne tråden viser tre ting:
1. Det er ikke alle (faktisk ganske få) som forstår Grubstads lett ironiske tone. Selv innbiller jeg meg at jeg tar ironi ganske lett, men i dette tilfellet måtte jeg lese teksten tre ganger, og fortsatt var jeg i tvil :roll:
2. Grubstad kan ikke alle sangtekstene våre helt ordrett :D
3. Grubstad mener man skal ta alt vi synger bokstavelig? Det er jo i flg Grubstad latterlig å stå og synge at vi skal stå på myra helt til vi tar seriegull (selv om han hørte feil her) og at et slikt gull faktisk kun deles ut i den øverste divisjonen.
Til det siste punkt så skal det jo tilføyes at vår brasilianske helt virkelig kan få kjørt seg i tida framover, rart ikke dette er gjort til et poeng i nevnte artikkel :mrgreen:
Keep on rockin' in the free world!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Surmuling fra sidelinja

Post by J I P »

Må bare trekke opp igjen denne tråden her.

Endelig har "Når Bodø/Glimt tar seriegull" blitt virkelighet.

Litt synd at AN sitt avisarkiv ikke er så lett søkbart på tidligere utgaver og at Nasjonalbiblioteket ikke dekker så nye, ellers så skulle jeg også ha lett fram Bjørn Lund sin kommentarartikkel om samme sang fra 2006/2007 hvor heller ikke han hadde trua.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Surmuling fra sidelinja

Post by gavharr »

Sterkt å greve frem 13 år gamle tråder. Du skal ha for hukommelsen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Surmuling fra sidelinja

Post by Sulliken »

Fantastisk.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Surmuling fra sidelinja

Post by gavharr »

Lever Grubstad fortsatt?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply