Åpner for å låne Ludde!

Moderators: Sulliken, Larsen

Trenger vi Ludde?

JA!
17
17%
NEI!
81
83%
 
Total votes: 98

User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Post by bg72 »

Et fenomen jeg er begynt å bli litt lei av: profesjonelle spillere som går fra en klubb til en annen blir ofte utsatt for hat fra klubben de forlater. Steffen Iversen, Ørjan Berg, Håvard Sakkariassen, Tom Høgli og nå Ludde.+ mange, mange fler....
Folk må da få bytte arbeidsplass uten at man blir stemplet som judas av den grunn!!! Tenk hvis det skulle være slik ellers i arbeidslivet!?
Så drar folk frem "uttalelser" gitt i media, der orda blir vridd i den retningen journalisten ønsker, og dette blir brukt mot spilleren i mange år fremover. Enhver spiller vil vel tjene mest mulig på yrket sitt? Hvis man da får et mye bedre tilbud fra en annen klubb, er det vel naturlig å bytte?
Eller forventer man at en spiller som er oppvokst i Alta skal ha en lojalitet mot Glimt, og jobbe for en mye mindre lønn enn hvis han flytta til Bergen/Berlin? Det er jo ren veldedighet. Nei, face it folkens, vi har de penga vi har, og hvis vi ikke legger disse spillerne for hat, kanskje de kommer tilbake en vakker dag??
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Nei, det er veldig skuffende at glimtsupporterne oppfører seg slik mot Ludvigsen & Høgli med flere. :wink:
Last edited by brutus on Fri May 25, 2007 9:27 am, edited 1 time in total.
DIXI
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

bg72 skrev:
Et fenomen jeg er begynt å bli litt lei av: profesjonelle spillere som går fra en klubb til en annen blir ofte utsatt for hat fra klubben de forlater. Steffen Iversen, Ørjan Berg, Håvard Sakkariassen, Tom Høgli og nå Ludde.+ mange, mange fler....
Folk må da få bytte arbeidsplass uten at man blir stemplet som judas av den grunn!!! Tenk hvis det skulle være slik ellers i arbeidslivet!?
Det er jo mange vurderinger som fører til "hat"-reaksjoner...
Ørjan var på utlån for en kortere periode, men nektet å komme tilbake..
Lille-Ivers hadde vel kommet med noen uttalelser da han var i VIF som ikke var helt lure, og han klarte å bli "hatet" både av klanen og Rosensorg-supportere!
Tom Høgli? Man går jo bare ikke fra Glit til Tromsø! Men, jeg tror det var bedre for Glimt enn for TIL og Høgli! Vi får se...

Håvard og Ludde har vel ingen ting å skamme seg for, og det er ingen grunn til å legge dem for "hat" -men trenger vi Ludde nå?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Sven-Rune wrote:bg72 skrev:
Et fenomen jeg er begynt å bli litt lei av: profesjonelle spillere som går fra en klubb til en annen blir ofte utsatt for hat fra klubben de forlater. Steffen Iversen, Ørjan Berg, Håvard Sakkariassen, Tom Høgli og nå Ludde.+ mange, mange fler....
Folk må da få bytte arbeidsplass uten at man blir stemplet som judas av den grunn!!! Tenk hvis det skulle være slik ellers i arbeidslivet!?
Det er jo mange vurderinger som fører til "hat"-reaksjoner...
Ørjan var på utlån for en kortere periode, men nektet å komme tilbake..
Lille-Ivers hadde vel kommet med noen uttalelser da han var i VIF som ikke var helt lure, og han klarte å bli "hatet" både av klanen og Rosensorg-supportere!
Tom Høgli? Man går jo bare ikke fra Glit til Tromsø! Men, jeg tror det var bedre for Glimt enn for TIL og Høgli! Vi får se...

Håvard og Ludde har vel ingen ting å skamme seg for, og det er ingen grunn til å legge dem for "hat" -men trenger vi Ludde nå?
Gode poeng som jeg er helt enig i.

Nei vi trenger ikke Ludde nå. Vi er meget godt forspent på vingplassene. Som flere har nevnt så trenger vi en indreløper, eventuellt en enda bedre sentral midtbane. Det er noe å belaste lønnsbudsjettet med. En ving som mest sannsynlig ikke får spille er bortkastede midler. Men i fotball så endrer ting seg raskt. Så det er ingen som vet om vi kanskje kan trenge en ving om en måned eller to. Inntil da så får vi spare lønnsutgiftene og huske på at Høie allerede har vært en ekstrautgift på ett ellers stramt lønnsbudsjett.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

liverglimt wrote:Inntil da så får vi spare lønnsutgiftene og huske på at Høie allerede har vært en ekstrautgift på ett ellers stramt lønnsbudsjett.
Høie overtar nok bare Londaks lønnspost, mens sistnevnte hever sykepenger... :wink:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Trapattoni wrote:
liverglimt wrote:Inntil da så får vi spare lønnsutgiftene og huske på at Høie allerede har vært en ekstrautgift på ett ellers stramt lønnsbudsjett.
Høie overtar nok bare Londaks lønnspost, mens sistnevnte hever sykepenger... :wink:

Sist jeg bodde i Norge så var det arbeidsgiverandel på sykepenger, men det har kanskje endret seg? ;)
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

liverglimt wrote:
Trapattoni wrote: Høie overtar nok bare Londaks lønnspost, mens sistnevnte hever sykepenger... :wink:

Sist jeg bodde i Norge så var det arbeidsgiverandel på sykepenger, men det har kanskje endret seg? ;)
Det vel arbeidsgiver som betaler i 14 dager, deretter overtar Bjarne Håkon! Og i de 14 dagene var ikke Høie kommet enda.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Vi trenger ikke Ludde! Han er altfor dårlig for Glimt!
L.U*H.G
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Post by bg72 »

-Synes en må kunne bli frustrert over at en spiller forlater klubben, men at man etter en stund må kunne respektere de personlige valg enkeltmennesker tar med hensyn til sin egen fremtid.

sitat:
"Spillere som blir tvangssolgt blir ikke hatet av meg, dem er heller ikke ulojal."

-Men spillere som velger å bytte klubb pga sportslige utfordringer eller økonomi er illojale? med alle de overganger som foregår iløpet av en sesong .....blir man ikke sliten av å "hate"?
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

kan ikkje sjå kva vi treng han til..
Har vi ikkje ei brukbar høgreside med to aktuelle namn?
Brenes/Hamoud
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Jentinho wrote:Hadde ikke gjort meg noe dersom hankom på lån, der Brann betaler lønna. Han kan sikkert vær med å heve nivået på treningene!
Det er selvfølgelig alltid interessant. Men er nok temmelig utopi at de skal betale lønna – desverre.
@liverglimt
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

bg72 wrote:Steffen Iversen, Ørjan Berg, Håvard Sakkariassen, Tom Høgli og nå Ludde.+ mange, mange fler..
Steffen Iversen hadde vel sunget med at han hater RBK utover Rådhusplassen i Oslo før han dro til Rosenborg, da forstår jeg de egentlig...
Han får en ball...
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

PM wrote:HVA VAR DET LUDDE SA DA HAN DRO TIL BRANN??
en av tingene han nevte var at overdrevet bruk av caps lock er ufattelig teit
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

PM wrote:HVA VAR DET LUDDE SA DA HAN DRO TIL BRANN??
Er bare å bla litt i gamle tråder her =) Han var ganske omdiskutert en stund..
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Eneste grunnen for meg til ikke å hente Ludde er at vi ikke trenger han. Hadde vi hatt problemer på høyresiden hadde situasjonen vært en annen og det tror jeg de fleste vil være enige i. Jeg frykter at å hente Ludde kunne skape uro i klubben nå og da tenker jeg spesielt på Hamoud og Brenes. Det er nok med to konkurrenter om plassen på høyresida.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

PM wrote:HVA VAR DET LUDDE SA DA HAN DRO TIL BRANN??
"Jeg vil ikke spille for en klubb der enkelte supportere har valgt å kalle meg... av alle ting: "Ludde". At de har adoptert det fryktelige kallenavnet i Bergen gjør jo ikke saken bedre."

:wink:

-----------------------------
Homer: "I don't have to be careful! I have a gun!"
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Post by Rodriques2 »

Jeg synes det avhenger av at om Martins drar, så vil det bli plass på midtspissen, og vi vil trenge en Brenes/ludvigsen der. Da er det bare Hamoud på høyre.
Ludvigsen kan vel også spille midtspiss
Post Reply