Johnny Hanssen fristilles fra lyn!!

Moderators: Sulliken, Larsen

daganton
Posts: 2
Joined: Fri Jul 16, 2004 11:16 pm
Location: Bodø

Johnny Hanssen fristilles fra lyn!!

Post by daganton »

Dette bør da være noe for Glimt?

Hvor mye galt kan han gjøre?


http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 254044.ece
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Hvilken posisjon spiller han? Er han god? Vil han stille seg positiv til å komme nordover til Glimt? Hvilke andre klubber komer til å prøve å få fatt i han?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Håper virkelig at Glimt ringer Hanssen straks. Han er en spiller som kan være litt humørsjuk, men en glimrende spiller som sikkert ville passet godt i Glimt!"
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Johnny Hanssen fristilles fra lyn!!

Post by Los-Loco »

daganton wrote:Dette bør da være noe for Glimt?


E dåkker fette sprø heile gjængen???


Johnny Hansen, Runar Normann, Tom Kåre Staurvik... Er det ingen grenser for bråkmakere folk vil ha som Glimt-spillere???? Nestemann blir vel Winnie Jones??
daganton wrote:Hvor mye galt kan han gjøre?
MYE!! Tro du meg!!!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

HAHAHA, som jeg forsøkte å skrive under 'Norsk fotball generelt':
"sportslige hensyn" påstår de :D Tja, om det går sport i å være stor i kjeften, så forstår jeg det...
Kunne dessuten ikke vært mer enig med Los-Loco! Johnny Hanssen er en av grunnene til at Lyn har skifta trenere oftere enn en amsterdamhore får 'stolpe' å svinge seg i!

Jeg betviler ikke hans evner som fotballspiller, men han er et uromoment i enhver klubb han befinner seg i (i alle fall Tromsø og Lyn).

Om han kommer til Glimt, må det stå skriftlig i kontrakten at han skal ha kjevelås konstant og nøkkelen til den skal Gåre ha trygt nedi suspen sin!!
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Sjelden jeg er uenig med Los locco.... men denne gangen må jeg si meg uenig. Greit at det har vært endel rare greier med Johnny, men og sete han i samme bås som de psyko gutta blir feil. Tror heller at tøffheten til Johnny er noe som man sårt trenger innad i spillergruppen. Det er overhode ingen( med et lite unntak i kjølner ) som tør stå fram som sjef!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

:lol: En midtbane med Normann, Hanssen og Staurvik hadde ihvertfall vært en midtbane med solid selvtillit....

Men fra spør til alvor; Se bort i fra at Hanssen åpenbart er en pest og en plage i spillergruppa; hva har egentlig Johnny Hanssen vist i norsk Tippeliga de siste sesongene? Null og niks, ikke sant?
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tull og tøv. Greit at han har hatt et disiplin problem , men han har prestert noeglunde godt eiteserie nivå :!:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Ok, Nokia. Kan du referere til noen gode kamper Johnny Hanssen har spilt de to siste sesongene? Kan du nevne noen helt konkret? Noen må du ha sett, siden du mener jeg farer med tull og tøv.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Jeg er litt enig med Nokia, her. Riktignok ville jeg ha betenkeligheter med med å hente denne spilleren, men fyren har utvilsomt potensiale. Han var solid i TIL, og noe av årsaken til uroen i Lyn har jo vært at spillegruppa der har hatt "frie tøyler" inntil nylig. Det er med andre ord ikke sikkert at disse sidene ved spilleren blir like framtredende i en annen klubb.

Glimt er i en situasjon der de ikke kan velge og vrake i spillere. Det finnes mange begrensninger - ikke bare økonomi. Behovet for å styrke stallen med folk som kan gå inn rimelig kjapt er stor. Derfor er det riktig av Glimt å seriøst vurdere denne spilleren når det slik at han er fristilt fra Lyn.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Det kan selvsagt være fristende, men Hr. Hanssen er 72-modell. Det kan jo være at alderen er en av grunnene til at Lyn bare fristiller han uten videre. For noen år siden var han i landslagsdiskusjonen, men nå tror jeg karrieren er på hell. Glimt har ikke råd til å bare tenke kortsiktig. Min mening er at vi må satse på utvikling av spillere, og da er ikke dette verd en tanke.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nå har vi altså akkurat hentet en ny midtbanespiller, og det er ingen stor hemmelighet at det er på spissplassen at vi hare akutte problemer. Hvorfor vi da skal hente enda en midtbanespiller, er for meg en gåte. Vi MÅ jo ikke hente enhver spiller som er ledig på markedet. Vi må nesten se om vi har bruk for vedkommende, eller om det er andre spillertyper vi trenger mer. Håvard Sakariassen, f.eks.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Trapattoni wrote:Nå har vi altså akkurat hentet en ny midtbanespiller, og det er ingen stor hemmelighet at det er på spissplassen at vi hare akutte problemer. Hvorfor vi da skal hente enda en midtbanespiller, er for meg en gåte. Vi MÅ jo ikke hente enhver spiller som er ledig på markedet. Vi må nesten se om vi har bruk for vedkommende, eller om det er andre spillertyper vi trenger mer. Håvard Sakariassen, f.eks.
Jeg er jo helt enig i dette, men ledelsen i klubben har signalisert at de ønsker en midtbanespiller til, i tillegg til en spiss. Årsaken er nok manglende bredde i stallen. Benken er for svak når skader og karantener inntreffer. Man kan vel heller si at fjorårssesongen blendet klubben fra å se dette tidligere. Ingen lag i tippeligaen er mer sårbare for skader og karantener enn Glimt. Det hjelper heller ikke at en meget sentral midtbanespiller ofte er ute grunnet kort.

Men som sagt; jeg er enig at spissproblemet i klubben er prekært, og bør ha førsteprioritet.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

I følge Aftenposten ble Johnny fristilt fra Lyn pga sportslige hensyn, han er rett og slett ikke god nok klubben...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:Men fra spør til alvor; Se bort i fra at Hanssen åpenbart er en pest og en plage i spillergruppa; hva har egentlig Johnny Hanssen vist i norsk Tippeliga de siste sesongene? Null og niks, ikke sant?

Nåja, at han er god er det liten tvil om. Han har helt åpenbart talenter på banen, et tungt skuddbein og god stå-på-evne (noe de fleste spillere med fortid i TIL har). På lik linje med Staurvik og Normann (Joda Nokia, han er absolutt samme ulla og passer inn i den båsen!) har han mye for seg på banen, men det hjelper så lite når han psyker alle ut med dritten sin.

Tro meg, det er få som fulgte så godt med som meg hva som skjedde i TIL-miljøet når de rykket ned (få som godtet seg slik også, he he). Jeg gir Johnny Hansen alene en god porsjon av æren for at TIL havnet i 1. divisjon. All hans surmuling, intrigemaking og offentig kjeftesmelling var det siste laget trengte i en sånn situasjon. Bare trenere av typen Nils Arne Eggen er tøff nok til å ha sånne spillere i stallen (beklager, men akkurat dette med å sette spillere på plass er ikke Gåres greie!).

Nei, styr unna!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Tja, jeg betviler jo ikke at Hanssen har vært en god spiller, det vet vi jo alle. Men jeg spør igjen, hva har han egentlig prestert på banen de to siste sesongene?
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Hm............ 8)
L.U*H.G
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg stiller meg også litt tvilende til om den mannen er den rette for Glimt.

Uansett synes jeg all fokus burde være rettet mot å skaffe en angrepsspiller uansett om Ludvigsen signerer for Glimt eller ei.

Det er i angrepsrekka Glimt virkelig trenger forsterkninger, så for de heller vurdere midtbanespillere etter at en angriper er på plass.

Så forresten at det hadde ordnet seg mellom Glimt og Ludvigsens klubb...nå er det bare Ludvigsen selv som ikke er helt sikker på hva han skal gjøre.....merkelig spør du meg.....

Min mening er selvsagt at Glimt burde være et klart førstevalg for Ludvigsen, Brann som ser ut til å være den største utfordreren er neppe beste plassen å dra når man ikke er helt i form spør du meg.

Han skulle vel bestemme seg etter helga?
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Merete wrote:Jeg er litt enig med Nokia, her. Riktignok ville jeg ha betenkeligheter med med å hente denne spilleren, men fyren har utvilsomt potensiale. Han var solid i TIL, og noe av årsaken til uroen i Lyn har jo vært at spillegruppa der har hatt "frie tøyler" inntil nylig. Det er med andre ord ikke sikkert at disse sidene ved spilleren blir like framtredende i en annen klubb.

Glimt er i en situasjon der de ikke kan velge og vrake i spillere. Det finnes mange begrensninger - ikke bare økonomi. Behovet for å styrke stallen med folk som kan gå inn rimelig kjapt er stor. Derfor er det riktig av Glimt å seriøst vurdere denne spilleren når det slik at han er fristilt fra Lyn.
Kan bare si meg enig i dette. Godt summert! Man kan desverre ikke velge og vrake, og Johnny er langt fra den verste man kunne fått tak i!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Trapattoni wrote:Nå har vi altså akkurat hentet en ny midtbanespiller, og det er ingen stor hemmelighet at det er på spissplassen at vi hare akutte problemer. Hvorfor vi da skal hente enda en midtbanespiller, er for meg en gåte. Vi MÅ jo ikke hente enhver spiller som er ledig på markedet. Vi må nesten se om vi har bruk for vedkommende, eller om det er andre spillertyper vi trenger mer. Håvard Sakariassen, f.eks.
Sitat GÅRE. Vi leter etter en midtbane spiller og en spiss. Årsak: Stig begynner og bli gammel og er skadeplaget. På midten trenger vi en erstatter til andre.

Thetning skal etter alt og dømme brukes litt som poteten , men mest av alt erstatte kjølner når kontrakten hans løper ut!"!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Larsen wrote:Jeg stiller meg også litt tvilende til om den mannen er den rette for Glimt.

Uansett synes jeg all fokus burde være rettet mot å skaffe en angrepsspiller uansett om Ludvigsen signerer for Glimt eller ei.

Det er i angrepsrekka Glimt virkelig trenger forsterkninger, så for de heller vurdere midtbanespillere etter at en angriper er på plass.

Så forresten at det hadde ordnet seg mellom Glimt og Ludvigsens klubb...nå er det bare Ludvigsen selv som ikke er helt sikker på hva han skal gjøre.....merkelig spør du meg.....

Min mening er selvsagt at Glimt burde være et klart førstevalg for Ludvigsen, Brann som ser ut til å være den største utfordreren er neppe beste plassen å dra når man ikke er helt i form spør du meg.

Han skulle vel bestemme seg etter helga?
Merkelig og merkelig?? Han sier selv at han er drit lei av og spille på forskjellige plasser på laget. Dette bare bekrefter min skepsis til at han setter seg selv over laget desverre. Er overhode ikke sikker på om glimt er tjent med en som er såpass usikker på hva han føler for laget. Her kunne man trengt en som ville gi 100% for og redde stumpene denne høsten.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nokia wrote:
Merkelig og merkelig?? Han sier selv at han er drit lei av og spille på forskjellige plasser på laget. Dette bare bekrefter min skepsis til at han setter seg selv over laget desverre. Er overhode ikke sikker på om glimt er tjent med en som er såpass usikker på hva han føler for laget. Her kunne man trengt en som ville gi 100% for og redde stumpene denne høsten.
Hehe Nokia, du vil ha bort ludvigsen fordi du mener at setter seg selv over laget men har ikke problemer med å få inn Hanssen??

Det virker som om man går fra glør til lava spør du meg :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nokia; vi diskuterer ikke hva Gåre sier, vi diskuterer hvorvidt vi mener Glimt først og fremst trenger en spiss kontra en midtbanespiller. Jeg tror de fleste, inkludert Gåre, ser at det er på spissplassen vi sliter mest. Det er faktisk lenge siden Glimt hadde én eneste skadefri spiss.

Når det gjelder Hanssen. Jeg har flere ganger spurt om du kan nevne noen gode kamper Johnny Hanssen har hatt de to siste sesongene. Jeg venter fortsatt på svar.

Ellers er det spennende å registrere at du vil kvitte deg med Ludde, som ifølge deg ikke ofrer seg for laget. Så vil du hente Johnny Hanssen, som har blitt kjeppjaget fra alle klubber han har vært i. Pga. at han har satt seg selv foran laget.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Larsen wrote:
Nokia wrote:
Merkelig og merkelig?? Han sier selv at han er drit lei av og spille på forskjellige plasser på laget. Dette bare bekrefter min skepsis til at han setter seg selv over laget desverre. Er overhode ikke sikker på om glimt er tjent med en som er såpass usikker på hva han føler for laget. Her kunne man trengt en som ville gi 100% for og redde stumpene denne høsten.
Hehe Nokia, du vil ha bort ludvigsen fordi du mener at setter seg selv over laget men har ikke problemer med å få inn Hanssen??

Det virker som om man går fra glør til lava spør du meg :)[/qu

Spør du meg så skal man ta dagens situvasjon til betrakning. Pr dags dato så er ikke Ludde sikker på noe som helst. Hadde mannen hatt moral og en stor lagfølelse , hadde han ikke lurt i det hele tatt. Han kunne signert en kontrakt ut året. På denne måten kunne han iallefall hjulpet glimt ut av sumpa. Istedet så vingler han. Dette er etter min smak latterlig.

Hva som måtte gjelde for hanssen så kan man ikke tenke for mye på hva som har skjedd tidligere. I glimt kan man ikke være så alt for kresen, og dessuten så lukter jeg Janteloven lang vei her. Som i tilfellet med Ludde som med hanssen så er det ikke tvil om at de begge innehar kvaliteter som holder på elitenivå. Det som da blir viktig blir innstillingen til vedkommende. Tipper Hanssen ville vært relativt gira på og kunne fått revansj på enkelte. Ludde virker i mine øyne resignert.

Så det så :wink:
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Skulle visst kommet litt tidligere inn i diskusjonen:)

Jeg er enig med at Johnny bør være aktuell for Glimt. Det var faktisk det første jeg tenkte på når jeg så at han var ferdig i Lyn. En god bosmanspiller som kan regjere midtbanen slik Runar ikke gidder å gjøre, og slik Råstad er alftor defensiv til å gjøre. Må si jeg misunnet Lyn for 3 år siden når de tok 2. plassen, men Johnny som lagets beste spiller. Det må selvsagt sies at han kanskje ikke er i den formen nå som han var, men så lenge potensialet er der, og han ikke er eldre enn 31-32 år, så syns jeg det er verdt en telefonsamtale og evnt prøvespill. Hvertfall ikke avskrive ham for godt pga at noen oppfatter han som bråkmaker i Lyn, Norges falskeste fotballklubb, og en negativ aura i TIL året de rykket ned. Vil ikke sette ham i bås med Normann heller. Johnny er nordlending med vettuge ting å si, ikke no blærete B-lagsspiller med Carew-hode.
Una mas cerveza.
Post Reply