Kamptråd: Bodø/Glimt - Hønefoss

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

BoForPres wrote:Tørker meg gjerne bak med Glimt i øyet :lol:
Glimt i brunøyet? :lol:
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Kesseboy wrote:Syntes ikke det var så mye rundspill eller så veldig solid før pause.
Sånn vil det ALLTID være mot så defansive lag som Hønefoss. De har ork til å løpe etter ballen i 60-70 minutter og så sprekker de. Alt tyder på at Glimt har lært seg å ikke brenne alt krutt med en gang, men maler og maler til motstanderen er utslitt. Det er ikke tilfeldig at det løsner for Glimt mot slutten. Jeg er 100% sikker på at hadde du sett denne kampen med nøytrale øyne ville du sett klasseforskjellen på lagene med en gang, og vært sikker på gul seier etter det de viste i 1.omgang.
FØRR EVIG
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Det kan hende! Jeg etterlyser bare kanskje litt av det karlfro prøver å få fram, hvis jeg skjønner ham rett -- at Glimt har noen standardtrekk som gir oss nokså tidlige mål, så vli slipper dne kverninga. Jeg har ingen illusjoner om at vi skal være så gode at vi vasker kunstgresset med alle som kommer på besøk, men jeg synes det er noe avventende og slitent over laget i første omgang.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Trapattoni wrote:
eidurgud wrote: Olav var involvert i skuddet som gikk rett til venstre for keeper i andre omgang. Ikke at det hjalp noe særlig, men..
Olav var også nær ved å sette et frispark direkte i mål før pause. Fra skrått hold på venstrekanten. Såvidt Solvoll holdt den ballen ute.
Ja, stemmer! Glemte den i farta. Litt likt den borte mot...? bare i motsatt hjørne.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Gratulerer med en ny trepoenger! :wink:
DIXI
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

BoForPres wrote:
Trapattoni wrote: Ehhh, ja det hjelper faktisk...
Mulig du har din egen kolonne på tabellen som heter "overbevisende", men den kolonnen er ikke mer verdt enn at du kan tørke deg bak med den.
Glimt dassruller en ny supportereffekt er født :lol:
Tørker meg gjerne bak med Glimt i øyet :lol:
Men en annen klubblogo enn Glimts (mon tro hvilken?) er kanskje mer passende for et slikt produkt ? :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

karlfro wrote:
Trapattoni wrote: Ehhh, ja det hjelper faktisk...
Mulig du har din egen kolonne på tabellen som heter "overbevisende", men den kolonnen er ikke mer verdt enn at du kan tørke deg bak med den.

Molde vant forøvrig ikke spesielt overbevisende i dag. Med ti mann var de kraftig presset mot slutten. Av et lag Glimt vant meget overbevisende mot like før ferien....
Du skjønner vistnok ikke hovedpoenget, at virkelig ventet at iallefall du gjorde det da.

Vi sliter, da vinner vi ikke overbevisende fordi det er tvil om vi vinner, slike kamper vil før eller senere ende i uavgjort.

HK og Molde fjerner som regel tvil og usikkkerhet med å score tidlig.

Dersom du ikke skjønner disse forskjellene, så har du et problem og da kan jeg heller ikke hjelpe deg med å forstå dette!
Molde vant da vitterlig ikke overbevisende i dag. Skjønner du ikke det, så gjerne for meg. Det finnes flere eksempler på at Molde og HK ikke har overbevist. I motsetning til HK, så har ikke Glimt snublet hjemme mot bunnlag enda.
Om målene kommer tidlig eller sent har fint lite med saken å gjøre, faktisk. Du må gjerne filosofere deg ihjel rundt det. Molde var svært nær ved å rote bort to poeng i dag, det var ikke Glimt.

Du finner faktisk ingen entydig tendens i forhold til at HK og Molde avgjør kampene ved å score tidlig.
Last edited by Trapattoni on Mon Jul 30, 2007 6:02 am, edited 3 times in total.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Mr Røsten wrote:
Kesseboy wrote:Syntes ikke det var så mye rundspill eller så veldig solid før pause.
Sånn vil det ALLTID være mot så defansive lag som Hønefoss. De har ork til å løpe etter ballen i 60-70 minutter og så sprekker de. Alt tyder på at Glimt har lært seg å ikke brenne alt krutt med en gang, men maler og maler til motstanderen er utslitt. Det er ikke tilfeldig at det løsner for Glimt mot slutten. Jeg er 100% sikker på at hadde du sett denne kampen med nøytrale øyne ville du sett klasseforskjellen på lagene med en gang, og vært sikker på gul seier etter det de viste i 1.omgang.
Helt enig i din betraktning, men det som bekymrer meg er at vi i alt for liten grad setter tempo på ballen i 1omg. De ganger vi gjør det klarer ikke Hønefoss eller andre lag å holde følge!
Tempo og bevegelse er eneste medisin mot baktunge lag.
2omg er en blanding av at Glimt setter mer tempo samt at Hønefoss blir slitne.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

-list wrote:Okay... Veldig delte meninger i dag.

Glimt startet forrykende. Det var kanskje det morsomste førstekvarteret hjemme i år, i alle fall siden i vår. Dette sluttet imidlertid opp, og resten av første omgangen var det ganske annet tempo.

I andre omgang var det ganske fustrerende. Tidvis spiller Glimt ganske mye bedre enn Hønefoss, men keeperen imponerer. Så skjer det noe. Hønefoss presser Glimt bakover, og er mer med på midtbanen. De har på ingen måte noen form for overtak, men det kan virke som de har fester grepet på på 0-0 og 1 poeng. Det var mer spennende enn hva Glimts tidvise utklassing av Hønefoss skulle tilsi. Og akkurat når man tenker at "skulle ikke forundre meg om de får lurt inn et mål også", så gjør Sannes det Thiago har betalt for å gjøre.

Derfra og ut var det bare gøy. Nydelig skudd på 2-0.
Tror du mixer om på omgangene? Hønefoss presset mer i 1 enn 2omg. Glimt hadde myyye ball i 2 og full kontroll etter 1-0.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Ville Lehtinen wrote:
BoForPres wrote:Tørker meg gjerne bak med Glimt i øyet :lol:
Glimt i brunøyet? :lol:
Hahahaha :lol: :lol:

Dagens!
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

-list wrote:Men fra 1-0 og utover var det jo en helt annen kamp.
Et kampbilde vi ofte ser på Aspmyra. Så lenge Glimt holder ut og kjører på mot så defensive lag får vi betalt. Det som skiller oss fra tidligere år hvor ting ikke går veien, er nok gjerne det samtlige spillere kommenterer i så godt som alle intervju; defensiv trygghet. Vi er såpass bunnsolide defensivt nå, at laget er egentlig ikke redd for at Høndefoss skal lure inn et mål. Derfor kan laget støte på offensivt helt til den endelig sitter.

Tenk hvor mange mål det kunne blitt om vi bare hadde scoret tidlig ;)
Una mas cerveza.
glimtrox
Posts: 477
Joined: Tue Apr 12, 2005 2:33 pm
Location: Glomfjord

Post by glimtrox »

Grei kamp i dag. Glimt vinner overbevisende og er best hele kampen. Var aldri noen tvil over hvem som skulle vinne i dag. Mange lyspunkter i dag, men en del ting som jeg ikke er fornøyd med:
- Thiago Martins gule kort kunne han vært for god for
- Baklengsmålet, så fra der jeg satt som et tabbemål
- Thiago Martins straffebom, skal være mål på straffer
- Trond Olsens dalende form, nå er det på tide å la andre slå frispark i farlig posisjon

Roy Miller spiller kjempebra, og er etter min mening banens beste i dag. Syntes også han var best mot lyn og er i toppform.
Go shave your wrists Gillett!
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

BoForPres wrote:men det som bekymrer meg er at vi i alt for liten grad setter tempo på ballen i 1omg. De ganger vi gjør det klarer ikke Hønefoss eller andre lag å holde følge!
Støttes :)
FØRR EVIG
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Novi wrote:
Et kampbilde vi ofte ser på Aspmyra. Så lenge Glimt holder ut og kjører på mot så defensive lag får vi betalt. Det som skiller oss fra tidligere år hvor ting ikke går veien, er nok gjerne det samtlige spillere kommenterer i så godt som alle intervju; defensiv trygghet. Vi er såpass bunnsolide defensivt nå, at laget er egentlig ikke redd for at Høndefoss skal lure inn et mål. Derfor kan laget støte på offensivt helt til den endelig sitter.

Tenk hvor mange mål det kunne blitt om vi bare hadde scoret tidlig ;)
Dette er viser forøvrig også godt forskjellene mellom lag som er inne i en god stim og de som sliter:
For Vålerengas del ble det stort sett til at en og en forsøkte å rive seg løs for å fyre av, mens Stabæk bygget angrepene sine med drøssevis av spillere involvert.
Link:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154242

Jeg blir alltid bekymret når Glimt viser tegn til at de gode løpene uteblir. Foreløpig ser det dog godt ut.
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Andee »

Mitt første innlegg her inne.

Synes Glimt underpresterer noe idag. Angrepsspillet funker bare tidvis, og vi er dårlig i etablert angrep. Vingspillet fungerer dårligere enn vanlig, da Brenes trekker for mye sentralt, mens Trond roter mye. Thiago er preget av skaden, og jeg mener han burde vært bytta ut med en gang Sannes scora. Dette først og fremst for å gi han hvile. Når det er sagt er vi bunnsolide defensivt, og vinner fult fortjent.

Min spillerbørs (1-10):

Pavel Londak (5) - Rolig dag på jobben. Flink å kommandere medspillere. Slipper inn et noe billig mål, men ingen tabbe.

Thomas Jakobsen (5) - En godkjent kamp. Gjør ingen grove feil, men somler mye med ball, og får dårlig å sette fart.
Erik Hoftun (6) - Hoftun er sjef idag. Bryter glimrende gang på gang.
Stian Theting (5) - God jobb som midtstopper, uten å brilliere.
Roy Miller (7) - Banens desidert beste. Og det er ikke fordi jeg blir blinda av hælspark. Det er fordi han har en ro med ball som er så ekstremt viktig. Han stresser ikke med pasningene, han venter til han finner det beste alternativene. Full kontroll bakover. På grensa til 8.

Runar Berg (3) - Er ikke i nærheten av gammel klasse. Legger heller ikke ned den enorme innsatsen.
Olav Råstad (6) - Meget god kamp, og endelig kom målet. Playmaker, men jeg synes det er for mye luft på ballene. Angriperne må stoppe opp hver gang for å ta ned ballen. Mer effektivt å slå dem mellom forsvaret. Uansett en god kamp, klart best på midtbanen.
Vegard Sannes (4) - Skal nok en gang ha for innsatsen, og det pene målet. Springer mer enn Råstad og Berg tilsammen. Pent mål, men litt mye slurv.

Randell Brenes (5) - Skal ha for innsatsen. Gir bestandig alt, men lykkes ikke alltid. Glimrende innlegg til Sannes. Trekker noen ganger for mye inn i midten.
Thiago Martins (4) - Gjør en god jobb som møtende spiss, men er rusten. Missbruker flere store muligheter. Scorer et pent mål.
Trond Olsen (4) - Er ikke helt den samme som i vårsesongen. Dårlige balltouch og en del dårlig legg, men skaper allikevel farligheter.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Andee wrote: Runar Berg (3) - Er ikke i nærheten av gammel klasse. Legger heller ikke ned den enorme innsatsen.
Han kom kanskje litt seint hjem fra Misvær natt til søndag? :wink:
DIXI
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Velkommen til forumet Andee :)

Forøvrig er jeg temmelig enig i alt du skriver, selv spillerkarakterene.

Jeg er forøvrig også litt overrasket over at Hamoud ikke kom inn tidligere, virket tent da han kom inn og han brukte ikke lang tid på å markere seg.

EDIT:

Forøvrig kommer Hamoud på scoringslisten neste kamp, husk hvor du leste det først :!:
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Andee »

Hehe, takk for det.

Tror Hamoud hadde godt av denne benkinga. Av to grunner: i) Gir nok litt ekstra i tiden som kommer for å ta tilbake plassen. Alltid viktig å minne spillerene på at de ikke har klippekort. ii) Dette er en hjemmekamp, der det er åpenbart at motstanderen legger seg nedpå, mens Glimt jakter scoringer. Det blir lite overganger, men et evig jag etter scoring. Da er Brenes bedre enn Hamoud føler jeg. Dette fordi Brenes er en målsnik, noe Hamoud absolutt ikke er. Hamoud er best når det er to angripsvillige lag, og mye rom.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Larsen wrote:Jeg er forøvrig også litt overrasket over at Hamoud ikke kom inn tidligere,
Bombe! :D

Men Mounir var god da han kom inn, men for en vanvittig bra pasning han fikk fra Anders Karlsen den ene gangen han kom ned til dødlinja. Den pasninga lukta det talent av.
Post Reply