Kamptråd: Bodø/Glimt - HamKam

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Dette er en ufattelig viktig kamp, håper så mange som mulig møter opp på wembley for å sette stemmningen før kampen :!:
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Post by G-s-enz »

SupahMan wrote:
Maakeberget wrote:kom da for svarten ikke hjem med 4-0 mot fkh.. møtes ikke før om 2 runder og kamma slår oss aldri med 4 mål
Hæ?
Ham-Kam vant mot Kongsvinger da ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Føles utrolig merkelig å skulle tro på seier her. Ham-Kam har virkelig tatt nivået og innstillingen som kreves i denne søppelligaen, og til de av oss som trodde en av de to lagene som rykket ned foran årets sesong ville gå i Glimtfella, er det bare å bøye seg i støvet. Det er tvert i mot vi som har gått i samme fella i år igjen...

Tv-sendt kamp og toppoppgjør. Det burde vel holde for å motivere disse Glimtspillerne?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Brenes har vel karantene denne kampen? Bare å terpe på kjappe vinger og en giftig Thiago! Har tatt Kamma med det før :)
Una mas cerveza.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Når det karakteriseres som årsverste i førsteomgang vil jeg våge å påstå at spillerne ikke var på stasjon fra start av, ja. At vi kommer tilbake i andreomgang er vel og bra, det. Og det har jeg forsåvidt berømmet i den aktuelle kamptråden. Likevel er det bemerkelsesverdig når det snakkes så flott om å ikke trå på det berømte bananskallet, og vi faktisk havner under 3-0 for mandalskam. Å bortforklare den elendige førsteomgangen med personlige feil og tabber blir ikke helt rett for min del..

- Vi er slurvete og spiller som miniputter både bakover og fremover på banen. Det var rett og slett amatørmessig av oss til tider, sier Olav Råstad til AB24. Dette kan jo tyde på at ikke alt var som det skulle være i topplokket til spillerne, supahman?

Uansett om motstanderen heter Man-Kam eller Ham-Kam forventer jeg at innstillingen er der fra første spark på ballen. Og ikke bare de siste 30 minuttene. Er det for mye å forlange syns du?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Hågen wrote:Når det karakteriseres som årsverste i førsteomgang vil jeg våge å påstå at spillerne ikke var på stasjon fra start av, ja. At vi kommer tilbake i andreomgang er vel og bra, det. Og det har jeg forsåvidt berømmet i den aktuelle kamptråden. Likevel er det bemerkelsesverdig når det snakkes så flott om å ikke trå på det berømte bananskallet, og vi faktisk havner under 3-0 for mandalskam.
Det vil være fortærende om vi har brukt opp flaksen vi trengte for å slå HamKam på å berge ett poeng mot MK. Så sørgelig unødvendig. Og hadde Glimt vært et hvordan som helst lag, så kunne vi snakka om "såra dyr" og alle slags klisjeer om å slå tilbake. Men det er helt umulig å si hvordan pendelen kommer til å svinge til Aspmyra nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Så lenge Runar Berg starter så...
Kritisk
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Bare å innse at denne skal og MÅ vinnes. Typisk nok ble det ett dårlig resultat mot ett nedrykkslag. Men det kan og bety at laget skjerper seg betraktelig til denne toppkampen mot Ham Kam. Satser på at Thiago fikser biffen!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Hågen wrote:Når det karakteriseres som årsverste i førsteomgang vil jeg våge å påstå at spillerne ikke var på stasjon fra start av, ja. At vi kommer tilbake i andreomgang er vel og bra, det. Og det har jeg forsåvidt berømmet i den aktuelle kamptråden. Likevel er det bemerkelsesverdig når det snakkes så flott om å ikke trå på det berømte bananskallet, og vi faktisk havner under 3-0 for mandalskam. Å bortforklare den elendige førsteomgangen med personlige feil og tabber blir ikke helt rett for min del..

- Vi er slurvete og spiller som miniputter både bakover og fremover på banen. Det var rett og slett amatørmessig av oss til tider, sier Olav Råstad til AB24. Dette kan jo tyde på at ikke alt var som det skulle være i topplokket til spillerne, supahman?

Uansett om motstanderen heter Man-Kam eller Ham-Kam forventer jeg at innstillingen er der fra første spark på ballen. Og ikke bare de siste 30 minuttene. Er det for mye å forlange syns du?
Jeg så ikke kampen men har et referat fra en Mandalitt som så kampen sammen men 1300 andre 'gratis'.
'Jeg trodde ikke mine egne øyne i første omgang. Var det topplag vi møtte?. Det Glimt presterte mot oss i første omgang er det dårligste jeg har sett av bortelag hittil i sesongen. Desverre er M-Kam utrolig dårlig trent, og laget faller ofte sammen som et korthus. Så denne gangen også.' Sitat slutt.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Glimt hadde vel ikke tatt dem godt nok på alvor. At de klarer å hente inn 3 mål er ett tegn på at de girer opp til ett nivå de makter i en kamp de tydeligvis har godt ut i hvilemodus.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Gjenstående kamper for Glimt:

Bodø/Glimt - Ham-Kam 3 poeng
Skeid - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Kongsvinger 3 poeng
Notodden - Bodø/Glimt 1 poeng
Tromsdalen - Bodø/Glimt 0 poeng
Bodø/Glimt - Haugesund 3 poeng
Molde - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Bryne 3 poeng
Raufoss - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Løv Ham 3 poeng
Sogndal - Bodø/Glimt 1 poeng
Bodø/Glimt - Moss 3 poeng
Sparta Sarpsborg - Bodø/Glimt 0 poeng

Status: 13 9 2 2 29 poeng
Totalt: 30 21 4 5 67 poeng

Det holder i opprykksjaget.
Kritisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

poteten wrote: Tromsdalen - Bodø/Glimt 0 poeng
Molde - Bodø/Glimt 3 poeng
På vegne av tromsøfotballen må jeg bare takke og bukke for tilliten. 8)
DIXI
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

tror glimt-ham kam ender 2-3 :( har bare en guffen feeling på denne kampen... Martins holder vell neppe 90 min..
You'll Never Walk Alone
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

poteten wrote:Gjenstående kamper for Glimt:

Bodø/Glimt - Ham-Kam 3 poeng
Skeid - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Kongsvinger 3 poeng
Notodden - Bodø/Glimt 1 poeng
Tromsdalen - Bodø/Glimt 0 poeng
Bodø/Glimt - Haugesund 3 poeng
Molde - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Bryne 3 poeng
Raufoss - Bodø/Glimt 3 poeng
Bodø/Glimt - Løv Ham 3 poeng
Sogndal - Bodø/Glimt 1 poeng
Bodø/Glimt - Moss 3 poeng
Sparta Sarpsborg - Bodø/Glimt 0 poeng

Status: 13 9 2 2 29 poeng
Totalt: 30 21 4 5 67 poeng

Det holder i opprykksjaget.
Nei det holder ikke i opprykksjaget. H-Kam har 42 poeng på 17 kamper. Molde har 41 poeng på 17 kamper. Begge disse vil nå 72 poeng. Sorry!!.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

brutus wrote:
poteten wrote: Tromsdalen - Bodø/Glimt 0 poeng
Molde - Bodø/Glimt 3 poeng
På vegne av tromsøfotballen må jeg bare takke og bukke for tilliten. 8)
Endelig et godt lag fra Tromsø. 8)
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Knuta wrote:
Nei det holder ikke i opprykksjaget. H-Kam har 42 poeng på 17 kamper. Molde har 41 poeng på 17 kamper. Begge disse vil nå 72 poeng. Sorry!!.
Fotball er, heldigvis, ikke matematikk. Det er greit å tenke i de baner, men de når ikke 72 poeng. Det regnestykket du baserer dette på har ikke tatt høyde for psykologiske faktorer. Bare hvis og om atte.

Jeg mener at det blir tett hele veien inn. Det kommer til å holde med 65-66 poeng. Ett eller flere av topplagene kommer til å få skjelven i flere kamper og da mister man fort mer enn 8 poeng som du baserer dine 72 poeng totalt på.
@liverglimt
Post Reply