Trenerspørsmålet???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
1000og1 natt
Posts: 392
Joined: Fri Jun 30, 2006 11:03 pm
Location: Bodø

Post by 1000og1 natt »

Innslag om Hoftun og med representant fra DGH i Nrk Nordland i dag. Saken om Glimt kommer 6 minutter ut i sendingen
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/291213
Medlem 100 i DGH 2007
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Hva i all verden gjør Hoftun i en RBK-genser allerede nå??

Trekk i lønna bør være et minimum. Hvor ellers i verden finner du en sportslig leder som stiller opp i annen klubbs emblemer mens er i kontrakt med nåværende klubb? Nei, ingen andre plasser enn i Glimt selvfølglig.

Kjenner jeg blir kvalm....


Greit at Hoftun går til RBK, men dette stuntet her var så uproft og unødvendig at jeg kan ikke få sagt det.
For én gangs skyld er vi enige, dalers! Det er så JÆVLIG uproft å stille slik, spesielt dagen etter 2-4 mot Molde!!
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

1000og1 natt wrote:Innslag om Hoftun og med representant fra DGH i Nrk Nordland i dag. Saken om Glimt kommer 6 minutter ut i sendingen
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/291213
Beklager at jeg sier det, men makan til passiv representant for Glimtsupporterne! Kan ikke tenke meg til at det han formidlet er det de fleste mener. Han virket rett ogslett redd for å støte noen!
en annen ting er at når han ble spurt om hvem som han kunne tenke seg som trener så svarte han "Skarsfjord", Terje Skarsfjord spurte reporteren -"ja" svarte supporteren.
Terje Er far til han som ble omtalt i intervjuet.
Rune Skarsfjord bør etter min mening ikke være noen kandidat til trenerjobben..
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Det som ser ut til å ha gått Ola hus forbi er at representanten ikke representerte DGH, snarere tvert imot. Han uttalte seg som privatperson, og understreket dette meget tydelig. Bl.a for å slippe misforståelser. Vi vet alle hvilket oppstyr det hadde blitt dersom én person skulle uttale seg på vegne av 400 medlemmer, uten å ha gått en runde internt i styret først.

Saken har ikke vært diskutert i styret ennå grunnet Moldetur og andre omstendigheter, og NRK var helt sikkert desperat etter å få en eller annen uttalelse fra DGH. Det er en privatpersons uttalelser, og jeg synes han klarte seg veldig bra.

Og tenk, han forvekslet et fornavn. Gud forby.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

eidurgud wrote:
dalers wrote:Hva i all verden gjør Hoftun i en RBK-genser allerede nå??

Trekk i lønna bør være et minimum. Hvor ellers i verden finner du en sportslig leder som stiller opp i annen klubbs emblemer mens er i kontrakt med nåværende klubb? Nei, ingen andre plasser enn i Glimt selvfølglig.

Kjenner jeg blir kvalm....


Greit at Hoftun går til RBK, men dette stuntet her var så uproft og unødvendig at jeg kan ikke få sagt det.
For én gangs skyld er vi enige, dalers! Det er så JÆVLIG uproft å stille slik, spesielt dagen etter 2-4 mot Molde!!
Får bare stille meg i køen. Dette gjorde vondt. Nesten så Hoftun allerede har dratt og kanskje hadde det vært det beste på et vis.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Dette var rett og slett en dolk i ryggen for enhver glimt-supporter. Ikke var det bare dårlig gjort overfor supporterne, men ikke minst overfor spillerne. Skulle vi nå ikke klare opprykk heller, så mister jeg virkelig all respekt for Hoftun.

Lavmål fra en person jeg virkelig trodde var profesjonell i sin opptreden.
Andres meninger støter meg.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Hågen wrote:Det som ser ut til å ha gått Ola hus forbi er at representanten ikke representerte DGH, snarere tvert imot. Han uttalte seg som privatperson, og understreket dette meget tydelig. Bl.a for å slippe misforståelser. Vi vet alle hvilket oppstyr det hadde blitt dersom én person skulle uttale seg på vegne av 400 medlemmer, uten å ha gått en runde internt i styret først.

Saken har ikke vært diskutert i styret ennå grunnet Moldetur og andre omstendigheter, og NRK var helt sikkert desperat etter å få en eller annen uttalelse fra DGH. Det er en privatpersons uttalelser, og jeg synes han klarte seg veldig bra.

Og tenk, han forvekslet et fornavn. Gud forby.
Flott det Hågen, ser ut som om du uansett hva jeg sier må være uenig.
Hanblir presentert på flg måte: "Du er styremedlem i ..., hva synes du osv.
Han blir også spurt om : Hva mener dokker...
Det eneste han sier han personlig mener er hvem han mener skal være trener.
Om du sier han klarte seg bra så er det jo fint det .
Hangjorde kanskje det dersom man er enige i at man skal være så forsiktige i sine uttalelser selv om man er supporter - man må ha lov til å være så forbanna som Dalers viser over for eksempel - og som jeg har inntrykk av at mange andre er.
Og Hågen - vær så snill å ikke få piggene ute med en gang noen er litt kritiske samtidig som man ikke er en avden"harde kjerne".
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Ola wrote:vær så snill å ikke få piggene ute med en gang noen er litt kritiske samtidig som man ikke er en avden"harde kjerne".

Dette kan nok gjelde flér på forumet også.
Andres meninger støter meg.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Eksklusivt for alle som er glad i Glimt. Skråstreken kan ikke vente helt til fredag. Han leverer en sylskarp kommentar hvor han reflekterer over Hoftuns drøyt to år i klubben, og veien videre..

http://www.dengulehorde.no/iwips/357419 ... g%20nyhet/
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Ola wrote:Og Hågen - vær så snill å ikke få piggene ute med en gang noen er litt kritiske samtidig som man ikke er en avden"harde kjerne".
Hehe, flere som gjemmer seg bak dette argumentet. Fint det.

En ting skiller dere dog. Noen ønsker tydelige og provoserende uttalelser, slik som deg. Andre vil helst ikke bli offer for den "innerste sirkels" tvangstrøyer, og misliker å få meninger tredd ned over seg. Du ser poenget?

Styremedlem er han, men i mine øyne er det klokt å være litt varsom før styret, og især lederen, har blitt enig om en felles uttalelse. Og det kan du gjerne være uenig i, men jeg mener det er riktig.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Greit det Hågen, men dersom man ikke helt vet hva de man representerer mener kan man jo bare vente med å la seg intervjue.

Om NRK stresser for å få en uttalelse trenger man jo ikke si ja...
Men ok - tror nok de fleste er av en litt annen mening enn det som kom frem på tv og det er forsåvidt bra.
Og ja Hågen jeg er for at man skal ha klare meninger og man skal tørre å si fra selv om det kan støte noen.
Jeg tviler ikke på hvor ditt engasjement ligger. Så det er bare å stå på videre og ikke bli skremt hver gang noen er kritiske. Og for sikkerhets skyld - jeg gjemmer meg ikke bak det som argument. Stå på videre!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Tror nok ikke vi er så langt fra hverandre som du har inntrykk av, Ola. Jeg er langt på vei enig i at det bør komme klare meninger, og tørre å støte noen, og jeg ser ikke bort ifra at styret vil gjøre nettopp dette. Når det er sagt blir det i mine øyne feil dersom et enkelt medlem uttaler seg på vegne av hele DGH uten at styret har blitt konfrontert. Jeg tror du ser den, du også. :)

Jeg snakker bare for meg selv, og ikke noen "innerste sirkel", men jeg tror styrelederen evt. noen andre i styret vil komme med en uttalelse etter å ha drøftet saken. Hvorfor styret var representert på NRK idag, uten at resten hadde fått beskjed, aner jeg ikke, og jeg tror nok mye av forklaringen for de forsiktige uttalelsene ligger nettopp her.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Glimt trenger en trener som kan hold guttan i øran. En som viser egasjement fra sidelinjen og kjører mer disiplin. Jeg tror det blir for liten avstand og for mye kompis nå. En Mjelde eller Røsler type hadde vært bra. Finnes det slike på markeded ?
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Vassvik wrote:
Ola wrote:vær så snill å ikke få piggene ute med en gang noen er litt kritiske samtidig som man ikke er en avden"harde kjerne".
Dette kan nok gjelde flér på forumet også.
Det tviler jeg på, for det er et slitt uttrykk som enkelte liker å ta ibruk når andre er uenig og har et annet syn en de selv har. Selvsagt bare tull, og spør du meg begynner det å bli en anelse oppbrukt.

Benytter anledningen til å minne om Skråstrekens ferske kommentar :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Post by Sulliken »

Til alle som syter for at Hoftun drar til trondheim: Crybabies!

Ja, han burde kanskje slengt inn et ord i pressekonferansen at hans fokus frem til jul er Glimt, Men jeg ble ikke sjokkert eller støtet av at han satt med RBK-trøye der og da.

Hågen og Ola.. Krangle et annet sted plz ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hågen wrote:
Ola wrote:Og Hågen - vær så snill å ikke få piggene ute med en gang noen er litt kritiske samtidig som man ikke er en avden"harde kjerne".
Hehe, flere som gjemmer seg bak dette argumentet. Fint det.
I stedet for å prøve å gjøre narr av dem som ikke er enige med deg, så kan du kanskje prøve å være litt mer ydmyk? Måten du opptrer nå, kan ikke gjøre noe annet enn å sette deg i et dårlig lys, Hågen.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Når det gjelder min tv opptreden ser jeg at Ola synes jeg er passiv. Men jeg må bare beklage, jeg klarer ikke og hisse meg opp eller komme med sterke meninger når det gjelder at Erik har fått seg ny jobb. Når det er ting vi alle sammen innerst inne har visst en god stund kom til og skje. At de ble offentliggjort nå er taskig. Men spillerne fikk vite det allerede på onsdag i uka som var og vist det ikke skulle offentliggjøres før etter sesongen så måtte det jo være for og ha ro i spillergruppa. Men med de spekulasjonene som har vært i media synes jeg det er rett at saken ble offentliggjort nå for og slippe alle spekulasjonene i enda flere uker som bare ville føre til enda flere spekulasjoner og rykter. Det som gjelder er og få ro i spillergruppa. La Erik og Kenta jobbe med laget resten av sesongen. Når det gjelder de fleste andre grepene Glimt adm gjør i denne saken er jeg helt enig med dem. Jeg synes de gjør rette valg når de f.eks ikke offentliggjør hvilke trenerkandidater de har på blokka.

Men en ting jeg faktisk klarer og hisse meg opp over er at stort sett hver eneste gang du er på forumet er det for og slenge drit om en eller flere i styret eller andre sentrale personer i DGH. Og når vi da svarer deg kommer du med "bla bla bla den indre kjerne" Det blir bare for dumt. Du er veldig flink og kritisere de som bruker en stor del av sin fritid til og jobbe for det som er en fellesinteresse for de fleste som er her. Nemlig Glimt. Jeg mener en stor og sterk supporterklubb er ett enormt pluss for Glimt og for meg er den beste måten og støtte Glimt på er og gjøre det jeg kan for at DGH skal bli større og bedre.

For min del skal du bare fortsatt komme å slenge vås og svada men det jeg heller vil anbefale deg og gjøre er og melde deg inn i DGH komme på årsmøtet og enten stille til valg selv eller i det minste stemme på de du mener burde sitte i styret.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Bateman26 wrote: Men en ting jeg faktisk klarer og hisse meg opp over er at stort sett hver eneste gang du er på forumet er det for og slenge drit om en eller flere i styret eller andre sentrale personer i DGH. Og når vi da svarer deg kommer du med "bla bla bla den indre kjerne" Det blir bare for dumt. Du er veldig flink og kritisere de som bruker en stor del av sin fritid til og jobbe for det som er en fellesinteresse for de fleste som er her. Nemlig Glimt. Jeg mener en stor og sterk supporterklubb er ett enormt pluss for Glimt og for meg er den beste måten og støtte Glimt på er og gjøre det jeg kan for at DGH skal bli større og bedre.

For min del skal du bare fortsatt komme å slenge vås og svada men det jeg heller vil anbefale deg og gjøre er og melde deg inn i DGH komme på årsmøtet og enten stille til valg selv eller i det minste stemme på de du mener burde sitte i styret.
Flott Bateman! Her tør du si fra! At enkelte av dere mener jeg farer med vås og svada tar jeg med stor ro. Jeg har stor respekt for de som bruker mye av sin tid for klubben - men når deter noe jeg er uenig i så sier jeg fra. Jeg skal slutte å bruke begrepet "den indre kjerne" eller lignende - men det er jo spesielt at det er ofte de samme som angriper når jeg flagger noe dere ikke synes noe om - og enkelte av dere er flinke til å forsvare hverandre.

Men i mitt innlegg om deg hadde ikke jeg nevnt noe om den harde kjerne - det var i mitt svar til Hågen var det ikke?
Når jeg kommenterte din opptreden på TV var det kun på grunnlag av at jeg syntes du var fantastisk passiv. men dersom det er det du mener så for all del - da må du jo få lov til å si det! Jeg lar meg ikke irritere av at Erik går til Rosenborgetter sesongen - jeg reagerer på hans opptreden på pressekonferansen ogden signaleffekt det gir.
Ellers så ønsker jeg deg en finavslutning på sesongen og jeg vet at du er en av dem som virkelig står på . Men selv om jeg har stor respekt for deg som står på så er det altså på sin plass å minne om at man kan si nei når Nrk spør dersom man ikke er trygg i slike situasjoner.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Bateman26 wrote: ....men det jeg heller vil anbefale deg og gjøre er og melde deg inn i DGH komme på årsmøtet og enten stille til valg selv eller i det minste stemme på de du mener burde sitte i styret.
Til din info er jeg også medlem av en av Glimts supporterklubber.
Og dette var på ingen måte noe angrep på det sittende styret!
Du får lese hva jeg skriver!
Unnskyld jeg lar meg faktisk hisse litt opp når det jeg av og til ytrer blir beskrevet som svada og vås!
Jeg skrev at DU ikke gjorde noe inntrykk på TV i det hele tatt! Skjønner du? Ikke vær så utrolig hårsår! Jeg tåler tilbakemeldinger - men ikke at en som deg beskriver det som svada og vås! Omman ikke er enig så er det greit - men å komme med slike karakteristikker er jo bittelitt unødvendig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Her ble det jo ikke så mye om trenerspørsmålet lengre. Jeg foreslår at de som diskuterer denne tv-opptredenen møtes over en kopp kaffe og tar diskusjonen videre der.
Fotball er nesten alltid morsomt
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

:D
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Image
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Kanskje vi skal gå for Tom Nordlie som trener? Han får vel snart sparken i LSK.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Post by Sulliken »

De trenerene som er nevnt hittil i tillegg til / i stedet for Kenta er

Perry
IMN
Skarsfjord


Personlig trur jeg at alle disse kan være trenere som vil styrke Glimt, Men er de interessert i å komme hit, og vil Glimt ha råd?



( i et forsøk på å få tråden ontopic)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply