Trenerspørsmålet???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Sulliken wrote:De trenerene som er nevnt hittil i tillegg til / i stedet for Kenta er

Perry
IMN
Skarsfjord


Personlig trur jeg at alle disse kan være trenere som vil styrke Glimt, Men er de interessert i å komme hit, og vil Glimt ha råd?



( i et forsøk på å få tråden ontopic)
Jeg vil hvertfall ikke ha Perry... han har i mine øyne ikke akkurat fremstått med noen klar 4-3-3 stil.... IMN, Kanskje.... Skarsfjord, mmmm skjeptisk
Tippeliga 2015
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Sulliken wrote:De trenerene som er nevnt hittil i tillegg til / i stedet for Kenta er

Perry
IMN
Skarsfjord


Personlig trur jeg at alle disse kan være trenere som vil styrke Glimt, Men er de interessert i å komme hit, og vil Glimt ha råd?



( i et forsøk på å få tråden ontopic)
Perry tviler jeg kommer
IMN er vel muligens den som er mest aktuell. Tidligere spiller som vi vet liker oss,
Skarsfjord for han vil jo glimt være en større klubb og ett bedre mannskap og trene enn det han har nå.

Jeg vil vil heller stille spørmålet: Har glimt råd til og la være og ansette en bra trener?

Erik tjener nok 600 000-700 000
Kenta er rett under der.

Går vi for en de nevnte trenerne går det ann og annsette en mindre profilert asstrener som vil bli billigere totalt sett enn erik/kenta
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Enig med Bateman. (!)
:)
Jeg har tro på Normark.
Men jeg har i en annen tråd også nevnt Thiago.
Han har absolutt vinnerinstinktet, han har ikke vært vant til å få ting lett og jeg tror han kan få til mye med ansvar!
Og han har jo allerede en brukbar lønn... og selv om viplusser på litt så kan vi slippe bra fra det.
Og spillende trener har jo vært suksess en gang før om ikke de seneste åra...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Skarsford? RUNE Skarsfjord? Har ikke han kontrakt med FKH?

Ser ikke helt hvor han skal klare å løfte Glimt. av en eller annen grunn så tipper jeg Normark kommer til å ende opp i Glimt etter denne sesongen.. :?
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Tror UNGE Skarsfjord har kontrakt - uansett er han ikke det vi trenger.

Jeg griner ikke om Normark kommer. Jo før jo heller!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

eidurgud wrote:Skarsford? RUNE Skarsfjord? Har ikke han kontrakt med FKH?

Ser ikke helt hvor han skal klare å løfte Glimt. av en eller annen grunn så tipper jeg Normark kommer til å ende opp i Glimt etter denne sesongen.. :?
Ser du på Normark som noe positivt?

Tror det er en mulighet, men noe sier meg at de kommer til å hente en svenske :shock:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

BoForPres wrote:Tror det er en mulighet, men noe sier meg at de kommer til å hente en svenske :shock:
Har hatt samme tanke ei stund faktisk :shock:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:
eidurgud wrote:Skarsford? RUNE Skarsfjord? Har ikke han kontrakt med FKH?

Ser ikke helt hvor han skal klare å løfte Glimt. av en eller annen grunn så tipper jeg Normark kommer til å ende opp i Glimt etter denne sesongen.. :?
Ser du på Normark som noe positivt?

Tror det er en mulighet, men noe sier meg at de kommer til å hente en svenske :shock:
Hehe, dét sa jeg ikke :lol:

En svenske? Noen spesielle dalers og du tenker på, eller?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

eidurgud wrote:En svenske? Noen spesielle dalers og du tenker på, eller?
Lurer jeg på og. Magnus Johanson har vel vært aktuell for Glimt før, det har forsåvidt Tom Prahl også. En av disse? Sistnevnte blir vel alt for dyr.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Post by poteten »

Tom Prahl? :lol:


I fjor lanserte jeg avtroppende TUIL-trener som kandidat. Truls Jenssen tror jeg det er.

Jeg ville gått for han.
Kritisk
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

http://www.dagsavisen.no/sport/article314427.ece

Ikke en lokal mann, men en dyktig en tror jeg. Sikter kanskje høyt?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Med bakgrunn fra Kongsvinger og Vålerenga er han kanskje en 433-mann også? Men jeg regner også med at han er attraktiv, og dermed kan bli kostbar.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Hva med Per M. Høgmo?

Er ikke han trygdesnylter om dagen?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Post by Novi »

Skjønner ikke at folk i det hele tatt nevner IMN, for ikke å snakke om se på ham som den mest aktuelle! Håper virkelig Pedersen har mer spennende navn på blokka enn en Narvik-væring som flere ganger har gitt prov på sin udugelighet som trener? Uavhengig om Glimt rykker opp eller ikke bør det satses på en stabil trener som vet hva han vil, og kan å hanskes med småkonger (noe Glimt-stallen har noen av...).

Glad det ikke er min jobb å finne den mannen 8)
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Post by Knuta »

Novi wrote:Skjønner ikke at folk i det hele tatt nevner IMN, for ikke å snakke om se på ham som den mest aktuelle! Håper virkelig Pedersen har mer spennende navn på blokka enn en Narvik-væring som flere ganger har gitt prov på sin udugelighet som trener? Uavhengig om Glimt rykker opp eller ikke bør det satses på en stabil trener som vet hva han vil, og kan å hanskes med småkonger (noe Glimt-stallen har noen av...).

Glad det ikke er min jobb å finne den mannen 8)
Da synes jeg du skal ta en telefon til de sentrale spillerne i AAFK, som hyller IMN for at han klarte å innføre en toppfotball-mentalitet i klubben, og klarte å bygge klubben opp fra ingenting til å bli en klubb som alle kjenner til. AAFK har brukt 4-5 år nå på å etablere seg i toppen, og nå begynner klubben å bære fruktene av IMN arbeid. Han får fortsatt utrolig mye positiv omtale i Ålesund-miljøet, fordi han rett og slett er en god trener.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Krattet-Tifo T1N wrote:Trenertips:
-Hans Backe (4-3-3)
-Teitur Thordason (4-3-3)
-Marco van Basten (urealistisk)
-Gunder Bengtson (4-4-2 )
-Kjetil Rekdal (4-5-1)
-Arild Stavrum (4-4-2)
-Sture Fladmark
-Erik Brakstad (4-3-3 , fikk Molde til CL)
Siden jeg ikke har sagt navnet hans gjør jeg det nå:

Canadas kvinnelandslags avtroppende sjef Even Pellerud. Kanskje ikke så veldig realistisk det heller, men...
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mendi wrote:Det er fort gjort å bli historieløs. Men det skjedde faktisk en HEL del i Aafk før de kom dit de er i dag. Og den prosessen har vel alle involverte gitt IMN en stor del av æren for.

I Glimt er man også ved et lite veiskille, med nye unge spillere på gang og planer om ny stadion. Samtidig ser man at den entusiasmen som Glimt hadde rundt seg for 10-15 år siden ikke er like sterk lengre. Det er på tide å ta et krafttak og få frem nordlendingen i oss og der kan IMN være rett mann.

Bevares, jeg er ikke noen superfan av Normark, det er ikke gitt at det blir suksess å ansette han. Men det er det ikke med andre kandidater heller. Jeg kan ikke se at det er noe som skulle tilsi at vi bør styre unna han.
Veldig gode poenger her.

Hva var det første Normark gjorde da han kom til Aafk? Jo, han fortalte 4-5 av de etablerte spillerne at det var slutt. Bl.a. klubblegenden Erling Ytterland. Det ble et jævla bråk i klubben og i lokalpressen. Senere har den samme lokalpressen trukket frem akkurat dette som en illustrasjon på hvorfor Aafk etterhvert ble en klubb å regne med.

Jeg har aldri klart å bestemme meg helt for hva jeg mener om Normark, men ser slett ikke bort i fra at han kan være et godt valg i den fasen Glimt er i nå.
Post Reply