Kamptråd: Tromsdalen-Bodø/Glimt 9.sep. 16:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Vinner Glimt i Tromsø?

Ja! De får som fortjent!
52
67%
Kjedelig uavgjort
13
17%
De går på samme smellen som i fjor
13
17%
 
Total votes: 78

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Kanke trenere og spillere begynne å forstå det også??! :evil:
Jeg bare spør! :lol:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

liverglimt wrote:
tjongs wrote: Man kan gjerne sitte på en rosa sky og være lykkelig hele tiden, og hylle spillerne som guder uansett hva de gjør, men det er ikke alle som foretrekker akkurat det.

Jeg setter krav til dem jeg betaler lønna til, og jeg gidder ikke være nikkedukke som står og er blid uansett hva som presteres.

Faktum er at vi på de siste 6 kampene har tatt 9 poeng, mot MK, Hamkam, Skeid, KIL, Notodden og TUIL. Og det er langt fra godt nok for noe opprykk. I tillegg har vi rotet bort nesten hele forspranget på Moss, og kvalikplassen er voldsomt usikker.
Tjongs, ta deg en tur ut og trekk litt frisk luft.

Jeg sitter overhodet ikke på noen rosa sky. Men jeg har sett mange bortekamper og de lever ett helt annet liv enn hjemmekamper. Noe alle som stort sett bare går på myra snart bør innse.
Jeg har vært på ganske mange bortekamper de siste årene, så det er jeg fullstendig klar over. Akkurat det at de lever sitt eget liv gjelder vel ikke bare for Glimt? Uansett er det sånn at vi nødvendigvis må spille halvparten av kampene på bortebane, og da er det noe vi må gjøre noe med, sånn at vi er i stand til å prestere også på bortebane.
Uavgjort borte mot TUIL er isolert sett OK, men nå føyer det seg inn i en rekke med svake resultater.

Innlegget mitt var forøvrig ikke rettet mot deg personlig, bare sånn at det er sagt. Man kan gjerne være optimist, men for min del er jeg realist til jeg ser noe som gir meg grunn til å være optimist :wink:
Sulliken wrote:Hva peser dere om Notoddenkampen for? Vi vant dem begge. Det er faktiskganske lite om å gjøre at vi viner i Notodden med 3-4 mål. Det var ikke dårlig innsats i den kampen. Tru meg, Jeg var der.
At den ble nevnt er for at den er midt i en dårlig rekke med resultater. Kan nesten ikke utelate en kamp i en sånn oppramsing...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Det som skiller et topp lag mot et lag midt på i serie A er at de i toppen greier å vinne på dårlige dager. Vi har hatt en del slike kamper slik som mot Moss, men vi må bli bedre til å sette sjangsene våre.
Det er der vi sliter.
Har ikke sett dagens kamp men spilte vi slik som mot skeid og mankam så var det gå fotball og det tempoet skulle til og med jeg ha greid å holdt å jeg er ikke kjent for å ha god kondis.

Det glimt må bli flinkere til er å spille det spille de er gode på. Vi må bruke vingene mere og kjøre opp med folk når vi har sjangser. Vinner vi første ballen så er det sikkert på at det ikke er noen der på andreballen.
Når vi får muligheten til overganger, så er det viktig at vi setter fart i lengde retningen og kjører på med hurtighet vi har. Vi har greid å spilt samba fotball før å da bør vi klare det nå og.

Even bør trenes opp til å bli bedre på døballer. Da kan vi ha et kjempevåpen i han. Olav og co bør tørre å skyte mere fra distanse, det kan for gi oss returer som Thiago, Trond og Mounir kan komme frem å sette.
Det virker som frykten for å tape tiltider er større en gleden over å vinne.
Nå må trenerenne virkelig jobbe for å løfte laget, greit vi holder 0 bakover idag men når vi ikke greier å score så er vi like langt. Bedre å vinne 3-2 som mot sist enn å spille ræva fotball for å forsvare et poeng.

Vi skal om 2 uker til Molde å spille mot de, de er dødelig effektive, det viste de når de var på besøk i vår. Greier vi ikke å sette de sjangsene der nede så er jeg redd for at det blir en mørk lørdag der nede og jeg blir mobboffer for lang tid fremmover.

Nå må alle i glimt brette opp ermene å slutte med finspillet, jeg forlanger at det i de gjenstående kampene så gir alle som er på banen med glimt drakt på seg alt, fra nå av å til siste serie kamp så forlanger jeg å se blod, nå er det nok utdeling av gaver i form av poeng.

Full skjerpings så gi alt å da mener jeg alt. Greier laget det så er vi i TL neste sesong, ellers er jeg redd det blir lenge til det blir TL kamp på myra.

Måtte bare få det ut, bynner å bli litt lei av å høre trener teamet står å sier at det var ditt og datt som gjorde at vi ikke vant, eneste grunnen er det ikke er nok kriging i laget.

Håper å tror vi greier dette.
Glimt i medgang og motgang til jeg dør
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Heia Glimt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Jeg er meget godt fornøyd med ett poeng i dalen. Vi gjør en kjempejobb mot et hardt hjemmelag og er nå bare to poeng fra direkte opprykk. Vi ligger meget, meget, meget godt an! :D
Kritisk
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

poteten wrote:Jeg er meget godt fornøyd med ett poeng i dalen. Vi gjør en kjempejobb mot et hardt hjemmelag og er nå bare to poeng fra direkte opprykk. Vi ligger meget, meget, meget godt an! :D
Det gjør vi men vi er avhengig av at hamkam avgir poeng. Hadde vi vunnet idag så kunne vi mer styrt det selv.
Håper skeid tar poeng idag slik at vi ikke mister kontakt med molde
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Molde har vi mistet kontakten med allerede. Så de driter jeg litt i.

HamKam kommer til å tape flere matcher, det er bevist i dag. De har på de seks siste 3-0-3-flyt, mens vi har 2-3-1-flyt.

Vi unngår tap i jevne kamper, mens Kamma i større grad taper. Det vil komme oss godt ut.

Moss er vel de jeg er mest redd, men siden vi møter dem selv, så frykter jeg dem ikke.

Glimt har gjort det meget godt - utebaneflyten er på 5-3-3 på 11 matcher. Jeg synes det er meget bra! For vi har mange tøffe matcher bak oss.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Molde har vi mistet kontakten med allerede. Så de driter jeg litt i.

HamKam kommer til å tape flere matcher, det er bevist i dag. De har på de seks siste 3-0-3-flyt, mens vi har 2-3-1-flyt.

Vi unngår tap i jevne kamper, mens Kamma i større grad taper. Det vil komme oss godt ut.

Moss er vel de jeg er mest redd, men siden vi møter dem selv, så frykter jeg dem ikke.

Glimt har gjort det meget godt - utebaneflyten er på 5-3-3 på 11 matcher. Jeg synes det er meget bra! For vi har mange tøffe matcher bak oss.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Enig med poteten. Vi har gjort det greit, faktisk ikke så dårlig som mange skal ha det til. Fortsetter vi i samme leia de neste kampene så går dette veien. 8)
@liverglimt
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Tror både Molde og HamKam kommer til å gå på flere smeller før sesongen er over, men er nok redd for at det kommer vi også til å gjøre. Greier laget å gi det vi vet de kan å spille slik vi har sett flere ganger før er jeg sikker på at vi kan stå øverst på tabellen når serien er over.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Enig med poteten. Vi har gjort det greit, faktisk ikke så dårlig som mange skal ha det til. Fortsetter vi i samme leia de neste kampene så går dette veien. 8)
Tja, eneste grunnen til at vi idag kan si at vi har gjort det greit, er at Kamma tapte. Hadde de vunnet, så ville løpet mer eller mindre vært kjørt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Hvis vi fortsetter i samme leia som de siste 6 kampene, så tar vi 12 poeng på de siste 8. Da kan ikke Hamkam ta mer enn 10, og Moss ikke mer enn 16. Holder det til opprykk?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote:
liverglimt wrote:Enig med poteten. Vi har gjort det greit, faktisk ikke så dårlig som mange skal ha det til. Fortsetter vi i samme leia de neste kampene så går dette veien. 8)
Tja, eneste grunnen til at vi idag kan si at vi har gjort det greit, er at Kamma tapte. Hadde de vunnet, så ville løpet mer eller mindre vært kjørt.
Ikke mer kjørt enn da vi var seks poeng bak....
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Kan meddele at de som reiste t Tromsø nu sitt i bussen på tur hjem, foreløpig e de kommet lenger enn til parkeringsplassen....da bussen e fri førr strøm :lol:
Ækte nordnorsk stolthet!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

tjongs wrote:Hvis vi fortsetter i samme leia som de siste 6 kampene, så tar vi 12 poeng på de siste 8. Da kan ikke Hamkam ta mer enn 10, og Moss ikke mer enn 16. Holder det til opprykk?
Vi gjør to MEGET gode bortekamper, tar med oss 4 poeng. Skulle så gjerne vært seks. Ett lite arbeidsuhell mot KIL gjør at vi ikke er helt fornøyd.

De 4 hjemmekampene vi har igjen vinner vi. Forsetter vi på samme vis og tar 2 poeng i snitt på bortekampene så er det garantert direkte opprykk.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Jeg synes at det er alt for mye negativitet nå. Jeg trodde ikke en gang Glimt skulle være helt der oppe i år. De overrasker ikke bare meg, men de holder faen meg stand i en av de tøffeste matchene å spille borte.

Slutt å syt.
Kritisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:
Los-Loco wrote: Tja, eneste grunnen til at vi idag kan si at vi har gjort det greit, er at Kamma tapte. Hadde de vunnet, så ville løpet mer eller mindre vært kjørt.
Ikke mer kjørt enn da vi var seks poeng bak....
Jo, i høyeste grad. Det er stor forskjell på seks poeng og seks poeng, når det blir færre og færre poeng igjen å spille for! Seks poeng i begynnelsen av sesongen er ikke nødvendigvis krise, seks poeng med få kamper igjen nærmer seg mission impossible!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Det sies her inne vi skal glemme molde men de har bla KIL og TUIL borte og oss hjemme så der fortsatt mulighet å hente de inn, de spiller for øyeblikket mot Skeid og det er 0-0 til pause.

Erik har lovet meg at vi skal være før de når serien er over å det får han holde.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

poteten wrote:Jeg synes at det er alt for mye negativitet nå. Jeg trodde ikke en gang Glimt skulle være helt der oppe i år. De overrasker ikke bare meg, men de holder faen meg stand i en av de tøffeste matchene å spille borte.

Slutt å syt.
He.he... For en gangs skyld er jeg så hjertens enig, poteten. Og det kommer fra en av de mest kritiske til Glimt i hele år. Nemlig meg. I skrivende stund (etter en omgang) sliter Molde mot Skeid på hjemmebane. Bryne mosa HamKam på Jæren. ManKam tok sin andre seier i dag. På bortebane. Denne serien er meget vanskelig å bli klok på. Og jeg synes faktisk det var godkjendt med ett poeng på bortebane mot et så vanskelig lag som TUIL. At Moss tok tre i dag var som beregnet. Vi er bare 2 poeng fra direkte opprykk. Og det er ennå mange kamper å gjøre det på. Det betyr lite om vi i dag hadde ligget som nummer to, eller slik vi gjør nå. Det er når siste kamp er spilt, dommer kommer.
Vi får ta en kamp av gangen. Vi blir nok skuffet flere ganger i år, men jeg tror ikke vi blir de eneste.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

liverglimt wrote:
tjongs wrote:Hvis vi fortsetter i samme leia som de siste 6 kampene, så tar vi 12 poeng på de siste 8. Da kan ikke Hamkam ta mer enn 10, og Moss ikke mer enn 16. Holder det til opprykk?
Vi gjør to MEGET gode bortekamper, tar med oss 4 poeng. Skulle så gjerne vært seks. Ett lite arbeidsuhell mot KIL gjør at vi ikke er helt fornøyd.

De 4 hjemmekampene vi har igjen vinner vi. Forsetter vi på samme vis og tar 2 poeng i snitt på bortekampene så er det garantert direkte opprykk.
Det siste er jeg helt enig i, 20 poeng tror jeg kan holde.
Og 4 poeng mot Notodden og TUIL er helt greit, det er ikke fantastisk, men heller ikke rævva. Derimot så glemmer du de to foregående bortekampene, som har vært en del av statistikkene som har blitt brukt her idag...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Ja, her sitter vi... Kampen var kjedelig og resultatet helt greit. Ellers har vi hatt det topp her i Tromsø. TUIL supporterne var gode. Jeg sa til en fyr blandt TUIL-supporterne at de var 10 ganger bedre en Isberget. Han svarte at ALLE er bedre enn Isberget :lol: Uansett; denne turen ville jeg ikke vært foruten!
FØRR EVIG
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

GULTeKULT wrote:Jeg synes at både Brenes og Watson trekker for mye inn mot midten idag å bidrar til å tette det helt til fremfor TUILs mål. Det blir alt for mye møljespill og dermed enda vanskeligere å score for Glimt.
Det er min mening også. Hvis disse to hadde klart å holde bredden bedre, ville dette gitt mye større rom i midten.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Post Reply