MINI.

Moderators: Sulliken, Larsen

pos
Posts: 8
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:29 am
Location: Arendal

MINI.

Post by pos »

Hei B/G fan! Jeg må si at jeg depper litt om dagen. Ser at opprykktoget er i ferd med å reise.Ble sorgfull av å se de tape mot Molde. Men en håper jo i det lengst da. Men hvis ikke Glimt rykker opp, kunne kanskje Mini få litt fart på guttene til neste år? Eller er det bare et utopia? Eller hva sier dere? Hilsen POS
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Mini har blitt trønder. Håper jeg aldri får se han i noen stilling i glimt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Hvis Mini så mye som pusta inn lufta i nærheten av Apmyra Fortress så flytta æ til KAUTOKEINO!!!

Den dvergen der e rett å slett ufyselig!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

BoForPres wrote:Hvis Mini så mye som pusta inn lufta i nærheten av Apmyra Fortress så flytta æ til KAUTOKEINO!!!

Den dvergen der e rett å slett ufyselig!
At mini en gang kommer til Glimt som en eller anna klovn anser jeg som sikkert.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

hva i h... en tråd om mini her? han er trønder og asosierer han absolutt ikke med glimt.. mini ha det kun i kjeften :!:
You'll Never Walk Alone
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

Mini er betydelig mindre trønder enn Hoftun!

Kanskje greit å ikke slenge så mye negativt om en person som ikke har gjort oss veldig mye galt?
Og Frenkongen... hmmmm? Du som er Fra Møre & Romsdal og snakker så mye dritt om Molde. Mini er vel ikke verre enn det du er?
Sorry - måtte bare si det. :)
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Ola wrote:Mini er betydelig mindre trønder enn Hoftun!

Kanskje greit å ikke slenge så mye negativt om en person som ikke har gjort oss veldig mye galt?
Og Frenkongen... hmmmm? Du som er Fra Møre & Romsdal og snakker så mye dritt om Molde. Mini er vel ikke verre enn det du er?
Sorry - måtte bare si det. :)
Til opplysning stilte den nevnte dvergen i delt B/G og RBK dress under cupfinalen 2003!

I rest my case :!:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

BoForPres wrote: I rest my case :!:
hvil i fred!
Hvor høy og tung er du da?
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Ola wrote:
BoForPres wrote: I rest my case :!:
hvil i fred!
Hvor høy og tung er du da?
Hehehe :oops:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Jepp, men som han sa så va det ikke tilfeldig at rbk sine farga va på samme sida som hjertet.
pos
Posts: 8
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:29 am
Location: Arendal

Post by pos »

Hei igjen! Sa han virkelig det? At hjertet er i RBK? Jeg beklager virkelig at jeg var så dum å forslå noe sånt. Regards POS :guns
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Ola wrote:Mini er betydelig mindre trønder enn Hoftun!

Kanskje greit å ikke slenge så mye negativt om en person som ikke har gjort oss veldig mye galt?

Enig, Faktisk.

At hadde delt lojalitet i 2003, syns jeg er problemfritt. Hva med mor til Ørjan og Runar berg?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Heia Glimt
Last edited by Los-Loco on Wed Sep 26, 2007 7:51 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

...og heia Glimt!
Last edited by Los-Loco on Wed Sep 26, 2007 7:54 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Nå ble det mye usakligheter her...

Factum est:

Mini spilte på Bodø/Glimt mens laget var i 3. og 2. divisjon! Han startet ikke engang i Glimt, det gjorde han i Junkeren. Han har også spilt på Grand. Han har kun 3(!!!) sesonger i Glimt!


I RBK slo han igjennom som fotballspiller!
I RBK ble han kjendis!
I RBK ble han nasjonal toppscorer!
I RBK ble han proffspiller!
I RBK fikk han plass på landslaget, og var med på våre to første første VM siden krigen!
I RBK fikk han spille Champions League!
I RBK har han vunnet cupen 4 ganger!
I RBK har han vunnet serien 6 ganger!
I RBK har han vært styremedlem!

Med fratrekk fra sin utenlandsperiode har han bodd sammenhengende i Trondheim siden 88!

På tross av alt dette stiller altså mannen i delte farger da Glimt og RBK møtes i cupfinalen!

Og så sitter det folk her og lirer av seg drit om at mannen er bare trønder og ikke må vise seg på Aspmyra! Lim igjen kjeften og kom ned på jorda! Det er MANGE utflytta Bodøværinger som bør rødme i skam i forhold til hvor høyt Mini elsker barndomsbyen sin.

Hva har Glimt gjort for Mini? Omtrent nada. Likevel gjentar han gang på gang hvilken plass Glimt har i hans hjerte. At RBK har en litt større plass er da for F** helt naturlig, jfr lista over.

Så kan man selvsagt velge å ikke like Mini som person. Be my guest. Men styr nå unna crap som at han er "dverg" osv. Ja, at han ikke kan matche Even Iversen, det kan han mye for! :roll:

Men Mini skal ha cred for én ting! Han er kanskje den fremste frontkjemperen for å beholde showet i fotballen. Mini introduserte saltoen i norsk fotball. Mini river av seg usakligheter i hytt og vær når andre kommentatorer sitter tilknappet med slips og rynke i panna diskuterer alvorligheter i dette for verdens framtid helt avgjørende spillet. Mini har skjønt at dette er showbusiness!

Mini var den som fikk gult kort og annulert mål (for usportslig oppførsel!)etter å ha rundet keeper, stanset ballen på mållinja og lagt seg ned og headet ballen inn. Hans kommentar da han i etterkant ble spurt om han vil gjøre det samme på nytt hvis han fikk sjansen, er legendarisk:

"Nei, da vil jeg feire scoringen med å klatre opp på tverrliggeren og sitte der og dingle med beina!"
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Los-Loco wrote:Men Mini skal ha cred for én ting! Han er kanskje den fremste frontkjemperen for å beholde showet i fotballen.
Sist gang jeg sjekket, var "frontkjemper" et noe belastet begrep, men jeg vet ikke om det kanskje er meningen din også? :mrgreen:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Bra Los-Loco!

Mini har nok gjort mer for Bodø og Glimt enn omvendt.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Flere ganger når Mini har vært i Studio semmen med Davy watne og Bengt Eriksen, og de har gått igjennom dems oddstips, har mine HVER GANG satset på glimtseier, og alle gangene har han sagt at han tipper med hjertet. (det begynner å bli en liten stund siden han var i studio, men likevel).

Som sagt. Herregud, folkens
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Ville Lehtinen wrote:
Los-Loco wrote:Men Mini skal ha cred for én ting! Han er kanskje den fremste frontkjemperen for å beholde showet i fotballen.
Sist gang jeg sjekket, var "frontkjemper" et noe belastet begrep, men jeg vet ikke om det kanskje er meningen din også? :mrgreen:
Det finnes flere fronter enn Østfronten, vet du, og sist jeg sjekket var det intet nytt derfra! 8)
Mr Bean wrote:Og at han har "Glimt i sitt hjerte" det sa han no ikke på tv da æ så han og Ivar Hoff briljerte Norge med sine såkalte "ekspertutalelser"...Så det SÅÅÅÅ
Han har hjertet i RBK, fair enough, hvem kan klandre ham for dét?

Forøvrig så synes jeg handlinger teller mer enn ord, og det bildet av Mini i delt dress synes jeg sier mer enn nok om hvilke lag han har følelser for!

Og i forhold til at hans følelser for et annet lag skulle diskvalifisere ham for jobb i Glimt, så er jo det bare sprøyt. Vi har ikke mange å velge mellom til trenerjobber og andre stillinger hvis vi bare kan godta innavla Bodøværinger med bostedsadresse vest for Stille Dal. Det er nokså åpenbart at en ny trener (forutsatt at vi får en som har noe å vise til) vil ha et annet lag enn Glimt som "sitt".

Når nå dét er sagt, så kan vi jo forsøke å dra diskusjonen back to topic. Jeg er usikker på hvorvidt Mini har trenerkvaliteter, mye mulig har han det, men det synes jeg han skal få bevise i en annen klubb enn Glimt først. Jeg synes ikke eksperimentet med Kenta og Hoftun har vært så alt for vellykket så langt, og ønsker meg heller en som har gjort unna nybegynnerfeil i enn annen klubb først. Dessuten vil jeg svært gjerne se en trener i Glimt som er godt over 40, og ikke har spilt fotball sammen med Runar Berg. Vi har behov for en trener som har tilstrekkelig autoritet og kan sette skapet på riktig plass uten å ta hensyn til at han er kompis med gutta.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply