Kamptråd: Bodø/Glimt - Bryne Fre. 28. sept. kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Hva blir resultatet mot Bryne?

Seier
57
88%
Uavgjort
3
5%
Tap
5
8%
 
Total votes: 65

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote:Synes f.eks. Londak hadde et par bærturer i går, som burde trekke kraftig. Han hadde tydeligvis ikke lært noe særlig av Molde-kampen, og kun forskellen mellom Molde og Bryne som motstander gjorde at utfallet ikke ble så katastrofalt som mot Molde.
Londak var veldig aktiv ut mot 16-meterstreken i går, men ikke en eneste av de utrusingene var noen feilvurdering. Han hadde kontakt med forsvarsspiller hver gang, og fikk fanget ballen kontrollert. Å sammenlikne dette med de feilene som ble gjort i Molde, det er en gedigen bærtur....
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Londak var god i går, meget god. Startet litt usikkert men etterhvert så kom selvtiliten og det bra spillet. Thomas var som vanlig god der bak sammen med Johan. Even gjorde en grei kamp i går, hadde noen få dårliga avleveringer. Dog noen færre en han bruker å ha, han skal ha stor pluss for at han vinner alt av hodedueller. Den dagen han også begynner å få adresse på de så blir det meget bra... Roy var brukbar, han er en viktig del av vårt offensive spill. Det er dog litt skummelt når han blir med frem for det blir fort litt åpent der bak. Midtbanen jobber og sliter, men det ble en del feilpasninger etterhvert fra de alle 3. Mye av det har jo med bevegelsen på topp å gjøre også da. Synes at Olof viser mye positivt, og det kunne vært spennende å se han i en indreløperrolle. Da med Trond og Mounir på hver sin kant. Av de der fremme så gir jeg litt kred til Thiago, han er veldig mobil. Vinner mye dueller og er flinkt til å holde på ballen, forarbeidet til 2-0 målet er jo bare helt strålende. Til slutt... Stig trenger kamptrening...
Tippeliga 2015
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

Var så konge på j-feltet i går! Skikkelig trøkk og god steming :lol:
Nydelig tifo! Godt jobba :D
Seier
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Glimtfan wrote:Er enig i det du sier om Miller. Men problemet hans skyldes i hovedsak at midtbanen og spesielt Watson ikke jobber godt nok tilbake. Når Miller er med frem, er det viktig at vingen på hans side jobber ekstra mye hjem. Det er vel ingen overdrivelse å si at Watson ikke bidro mye bakover.
Yes, men det handler også om at Glimt spiller 4-3-3 med indreløpere uten ekstremt stor løpskraft. Gode spillere, men Glimt mangler en spiller som kan løpe nærmrest kontinuerlig, og bl.a. avhjelpe en offensiv back. F.eks. en André Hanssen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Los-Loco wrote:Det var nå også en taktikk! :shock: Tror du er alene om å "helst se" at Glimt spiller slik! :wink:
Ut fæmmåførti, Locoen! Har du ikke lært NOENTING av Eggen? :roll:

:mrgreen:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

TIPPER VI VINNER 2-0. :lol:
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

banif wrote:
Mr Bean wrote: Goood morning....Bra 1 omg i går :D ... "insallah" betyr : om gud vil... :D
DET SKRIVES INSHALLAH OG IKKE INSALLAH.. faen, skal man først lage banner får man faen meg lage det riktig
Du bør kanksje våkne før du legger ut.

På norsk skrives det Insallah, på tyrkisk f.eks. så skrives det
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

banif wrote:
Mr Bean wrote: Goood morning....Bra 1 omg i går :D ... "insallah" betyr : om gud vil... :D
DET SKRIVES INSHALLAH OG IKKE INSALLAH.. faen, skal man først lage banner får man faen meg lage det riktig
Hvis jeg ikke husker feil, så er det slik at man nærmer seg lydskrift når man til norsk låner ord fra språk med andre alfabeter. Det gjelder for eksempel russisk (engelsk Kanchelskis vs. norsk Kantsjelskis, engelsk Shevchenko vs. norsk Sjevtsjenko), kinesisk (vanskelig å komme med eksempler) eller arabisk. Man får (ca.) den samme uttalen av "inshallah" som av "ins'Allah", som kanskje burde vært den foretrukne. Verken "insallah", "inshallah". "ins'Allah" eller "insh'Allah" er, så vidt jeg kunne finne ut, godkjente rettskrivningsformer, for øvrig. Men hvem teller vel apostrofer? :)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

banif wrote:
Mr Bean wrote: Goood morning....Bra 1 omg i går :D ... "insallah" betyr : om gud vil... :D
DET SKRIVES INSHALLAH OG IKKE INSALLAH.. faen, skal man først lage banner får man faen meg lage det riktig
Lær deg å skrive uten caps-lock, så tar kanskje noen deg seriøst. For det andre, så var det ikke jeg som lagde tifo'en, så slutt med å gi meg pepper for noe jeg ikke har noe med å gjøre!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

banif wrote:DET SKRIVES INSHALLAH OG IKKE INSALLAH.. faen, skal man først lage banner får man faen meg lage det riktig
Til alle som er engstelige, som banif her, så kan jeg på vegne av DGH TIFO bare få opplyse om at det hele kom i stand etter samtaler med Mounir.

Ellers så synes jeg DGH TIFO nok en gang leverer et solid produkt. Hvis DU ønsker å støtte Glimt på kanskje den aller mest effektive måten som finnes så finner du kontonummeret til DGH TIFO her: http://www.dengulehorde.no/wips/368658398/

Hver eneste krone blir utnyttet til det maksimale av en dedikert gjeng!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

dalers wrote:
banif wrote:DET SKRIVES INSHALLAH OG IKKE INSALLAH.. faen, skal man først lage banner får man faen meg lage det riktig
Til alle som er engstelige, som banif her, så kan jeg på vegne av DGH TIFO bare få opplyse om at det hele kom i stand etter samtaler med Mounir.

Ellers så synes jeg DGH TIFO nok en gang leverer et solid produkt. Hvis DU ønsker å støtte Glimt på kanskje den aller mest effektive måten som finnes så finner du kontonummeret til DGH TIFO her: http://www.dengulehorde.no/wips/368658398/

Hver eneste krone blir utnyttet til det maksimale av en dedikert gjeng!
Dokker gjorde en kjempe jobb! All ære tell DGH tifo! :lol:
Last edited by glimtpia on Sat Sep 29, 2007 11:15 am, edited 1 time in total.
Seier
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

TIFO'en i går var faen så bra!!

Synd at jeg bare får sett bilder av arbeidet dere legger ned.. :(
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:
Los-Loco wrote:Synes f.eks. Londak hadde et par bærturer i går, som burde trekke kraftig. Han hadde tydeligvis ikke lært noe særlig av Molde-kampen, og kun forskellen mellom Molde og Bryne som motstander gjorde at utfallet ikke ble så katastrofalt som mot Molde.
Londak var veldig aktiv ut mot 16-meterstreken i går, men ikke en eneste av de utrusingene var noen feilvurdering. Han hadde kontakt med forsvarsspiller hver gang, og fikk fanget ballen kontrollert. Å sammenlikne dette med de feilene som ble gjort i Molde, det er en gedigen bærtur....
Skal ikke krangle på at feilene mot Molde var større. Men i mine øyne blir ikke slike utrusninger mye bedre bare fordi man har flaks/motstanderen uflaks, og man får til en klarering. Keeperens plass er på streken når forsvarer og angriper er i duell om ballen!

Keeper kan gjerne springe rundt i hele 16-meteren, eller på hele banen for all del, og tackle og styre så mye han orker. Så lenge det går bra, gjør vel ikke det noen ting?

Dette faller i samme kategori som diskusjonene rundt Miller tidligere. Å drive med fiks dribling og hælsparkt i forsvar ser veldig bra ut nå man lykkes. Men det bør være bannlyst å gjøre slikt som siste mann likevel, fordi konsekvensene er så store når man gjør en feil, selv om denne bare inntreffer på ett av ti forsøk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

liverglimt wrote:På norsk skrives det Insallah
Har vi fått et nytt ord i det norske språk?

Hadde faktisk vært morsomt om det hadde stått "Om Gud vil" i stedet for dette muslimsk-arabiske uttrykket.

All kredit til DGH for sine TIFOer!
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Mendi wrote:Helt enig i det. Jeg synes Even sliter når motstanden blir bra. Han er en god Adeccospiller, men jeg frykter at han faller gjennom mot motstand som nærmer seg et høyere nivå, som i Molde.
Jeg lurer på om vi ser litt av det samme som i fjor -- forsvaret sliter fordi midtbanen ikke gjør jobben sin. Mot Molde var jo midtbanen pulverisert, og at midtstopperne blir utspilt og rundtspilt er da kanskje ikke så rart. Synes forsvarsspillet i år har vært milevis bedre enn i år, for eksempel får ikke motstanderlagene pøse inn upressede innlegg i store kvanta, sånn som de gjorde i fjor, men alt er ikke helt som det burde vært (hadde det vært dét hadde vi hatt null innslupne :wink:)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Glimtfan wrote:Dette gjelder spesielt Råstad
Du KØDDER nå, sant?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Synes verken Theting, Råstad eller Berg fortjener å få tyn for den defensive innsatsen i går (og merk hvem dette kommer fra!) men de blir avslørt på egenskaper de i noen grad mangler -- tempo og noen ganger plasseringsevne. Jeg tror rett og slett ikke det var noen annen årsak mot verken Molde eller Bryne enn at midtbanespillerne våre var for lite gode til å plassere seg i forhold til det tempoet de kan holde over tid. Bryne var kjappe og gode på midtbanen i går, og Molde-kampen lar vi ligge død og begravet. Råstad var ikke noen defensiv gigant i går, men når spillet innimellom blir fryktelig stillestående er han med på å skape bevegelse gjennom å vandre mer enn han kanskje strengt tatt burde, ut fra den rollen han er tildelt. Dette er kompromiss man nødvendigvis er nødt til å gjøre. Det ble nevnt at vi savner en André Hanssen-type, og det tror jeg er mer sant enn vi helt er klar over.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Masinga wrote:Hadde faktisk vært morsomt om det hadde stått "Om Gud vil" i stedet for dette muslimsk-arabiske uttrykket.
Akkurat der VET jeg at TIFO-gruppa er uenig med deg :wink: Og var dette noe mer? Var dette en hyllest til Mounir og det han står for? 8) Vi kan bare undre oss....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Los-Loco wrote:Keeperens plass er på streken når forsvarer og angriper er i duell om ballen!
Jepp, men i går snakket vi ikke om rene dueller, men om forsvarsspillere som hadde et særdeles godt samarbeid med Londak, slik at Glimt til slutt fikk kontroll på ballen istedenfor innkast til motstander på Glimts halvdel. En god løsning så lenge keeper og forsvarsspiller har god kontroll på hva den andre gjør. Det er ikke snakk om flaks, men godt forsvarsspill. Ved et par av tilfellene i går hadde Brynes angripere fått kontroll på ballen i farlig område om ikke Londak hadde vært aktiv og våken.

Jeg synes Londak viste karakterstyrke ved å være så offensiv i går, etter de stygge feilene i Molde. Passivitet i frykt for å gjøre feil er det verste en keeper utsetter seg selv for.

Jeg mener ikke at en keeper helt hodeløst skal ruse ut ved enhver anledning, men er kontakten og forståelsen med forsvarsspiller tilstede, så er en offensiv keeper en klar styrke.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Synes verken Theting, Råstad eller Berg fortjener å få tyn for den defensive innsatsen i går.
Jeg vil bare understreke at det ikke er innsatsen til midtbanespillerne jeg kritiserer. Jeg tror bare Glimts midtbane per i dag ikke har den løpskapasiteten som kreves. I Tippeligaen er jeg redd vi kommer til å bli fullstendig avkledt akkurat der.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

dalers wrote:Akkurat der VET jeg at TIFO-gruppa er uenig med deg :wink: Og var dette noe mer? Var dette en hyllest til Mounir og det han står for? 8) Vi kan bare undre oss....
Fryktelig nærtagende i dag?
Masinga
Post Reply