Kamptråd - Odd Grenland - Glimt 8. november kl. 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

EngSte-lig wrote:Godt å kjenne at man må jobbe for lønna :?: :lol:
:oops:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Bodø-folk er ikke glad i vær.
Kritisk
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Kampen i går var helt spesiell og være tilskuer til. Det var sinnsyk glede, men man ble jo også utrolig sint og skuffet like etterpå. At det er mulig å gi rødt kort på noen slike fillesituasjoner er jo helt forkastelig!

Hva med å heller gi rødt oftere på stygge tacklinger som kan ødelegge karrierer, enn slikt som dette? Det skjer så altfor sjeldent dessverre.

Men men, enough syt fra meg. Dette var en av de kampene som går rett inn i hjertet på meg, og som klistrer seg fast i hukommelsen. Glimt kjempet, og til og med Runar Berg løp! Jeg har vel omtrent ALDRI sett Runar Berg løpende! Heheh.
Alle kjempet i over en time uten 11 mann, og det er slikt en supporter blir glad over og se.

Håper inderlig vi klarer Tippeligaen. Da skal jeg smile i hele neste år, så mye betyr det for meg. Glimt fortjener dette!
Ball?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

jeg sier bare: YESS :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

Kampen går i reprise på tv2 sport klokka 12.00 i dag for dem som har lyst å se den på nytt eller ikke har fått sett den enda :)
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Skal se den..bærre førr å få bekrefta at det æ mente æ så i Skien. At dommer'n mesta hodet.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Dommeren var håpløs, det er det ingen tvil om, men jeg mener at kortene faktisk var riktige. Han kunne og burde delt ut flere! Jarstein burde vel hatt rødt direkte da han slo etter Lædre. Lædre kunne fått gult i samme situasjon for å hindre keeper i å spille ut ballen...

Thomas løp og plasserte seg foran ballen i en frisparksituasjon=gult. Han løp for tidlig fram neste gang=gult. Filleting? Javel, men ting som hindrer motstanderen. Det som gjør det så ille er at dommere vanligvis ikke gir kort på disse situasjonene. I tillegg var vel begge frisparkene av den billige og gale sorten.

Det vi trenger fremover, er dommere som tør bruke reglene! Sånn som det er nå blir spillere og vi supportere provosert og frustrert når dommerne dømmer så forskjellig. For noen år siden så jeg Runar få gult kort for å spille bort ballen da det ble blåst idet han traff ballen! (I Skien)
RBK-Valencia her om dagen; dommer blåser frispark og viser at det var holding i trøya. Holding i trøya=gult kort!

Håper vi får en rettferdig dommer med baller mandag! Frykten er Edvardsen eller Berntsen :evil:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

EngSte-lig wrote:Skal se den..bærre førr å få bekrefta at det æ mente æ så i Skien. At dommer'n mesta hodet.
Vi vant 1-0 i reprisen også :lol:

Og dommeren blei ikke bedre :evil:
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Fortsatt ingen som har lagt ut kampen som torrentfil?
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Glimtfan wrote:Kortene var korrekt, men begge var noe strenge. Det vanlige er å gi advarsler i forhold til begge situasjoner. Når det gjelder det andre røde kortet, så tror jeg rett og slett at Thomas reagerte for tidlig, han ble lurt av spilleren som løp over ballen og reagert for tidlig. Men dommeren har full rett til å gi kortene.

Problemet var frisparket i forkant, det var forferdelig dømt. VI skulle hatt et frispark, men de fikk istedenfor et frispark hvor Glimtspilleren tar ballen. Dette skjedde vel forøvrig 3 ganger i samme området. Derfor skulle kortet aldri ha skjedd. Men når det er sagt, så kom vi oss gjennom kampen på en god måte og med et godt resultat. Jeg tror Odd vil savne TSL mer enn vi vil savne TJ. Jeg vil vel egentlig påstå at vi har 3 spillere som er bedre på midten enn TJ (Karlsen, Konradsen og Råstad), derfor blir det neppe et stort savn i returkampen. På backen klarer jo Stig seg bra.,
Helt enig i dine vurderinger her. Thomas ble nok litt lurt da han løp ut på frisparket. Men i forhold til helt vanlig praksis, så er det jo helt hårreisende at dommeren drar oppe det gule i begge tilfellene. Det er faktisk helt vanlig å gi tilsnakk først, ihvertfall på en av episodene. At frisparkene er helt håpløse, hører jo også med. Ble faktisk sint da jeg så kampen for andre gang også.

Reprisen av kampen viser jo også at Svindal Larsen skulle vært utvist før pause. Hans oppførsel i forbindelse med frisparkene er jo særdeles kritikkverdig. Forhåpentligvis har vi sett det siste av den fyren i norsk toppfotball. "Guds gave til fotballen" - som aldri ble annet enn en trille-ballen-på-tvers-spiller.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Sven-Rune wrote:Dommeren var håpløs, det er det ingen tvil om, men jeg mener at kortene faktisk var riktige. Han kunne og burde delt ut flere! Jarstein burde vel hatt rødt direkte da han slo etter Lædre. Lædre kunne fått gult i samme situasjon for å hindre keeper i å spille ut ballen...

Thomas løp og plasserte seg foran ballen i en frisparksituasjon=gult. Han løp for tidlig fram neste gang=gult. Filleting? Javel, men ting som hindrer motstanderen. Det som gjør det så ille er at dommere vanligvis ikke gir kort på disse situasjonene. I tillegg var vel begge frisparkene av den billige og gale sorten.

Det vi trenger fremover, er dommere som tør bruke reglene! Sånn som det er nå blir spillere og vi supportere provosert og frustrert når dommerne dømmer så forskjellig. For noen år siden så jeg Runar få gult kort for å spille bort ballen da det ble blåst idet han traff ballen! (I Skien)
RBK-Valencia her om dagen; dommer blåser frispark og viser at det var holding i trøya. Holding i trøya=gult kort!

Håper vi får en rettferdig dommer med baller mandag! Frykten er Edvardsen eller Berntsen :evil:
For meg viser dommeren sin mangel på fotball forståelse ved å gi Jack rødt kort. Som du sier Rune så kan enkeltsituasjonene i seg selv gi gult, men når konsekvensen blir utvisning blir det hele helt feil!
At landets såkalte ekspertkommentatorer ikke så mye som reflekterer over at slikt skal ikke gi rødt er for meg uforståelig. Det eneste argumentet var at Glimt burde hatt frispark i situasjonen før, noe de burde.

Et annet poeng er at Jack overhodet ikke hadde som intensjon å starte for tidlig. Ide Svindal? starter tilløpet mot ballen tar Jack et bueløp bakover før han starter mot ballen. Mulig han blir fintet ut av han som løper over ballen eller er han rent uheldig.

Situasjonen med Bjørdal og Jarstein er uheldig. Lædre er klok og kapteinbindet verdig når han rutinert hindrer Odd kontring, men likevell gult kort! Jarstein er som alle vet het i toppen og dum som en undulat, blir provosert og dytter Lædre over ende, gult kort!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Jarstein bruker albuen til å slå ned en spiller, etter min mening er dette direkte rødt! En "rettferdig" dømming ville ha vært å gitt Bjørdal gult og Jarstein rødt..

Men jeg er vell litt partisk i min dømming :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

RS wrote:Jarstein bruker albuen til å slå ned en spiller, etter min mening er dette direkte rødt! En "rettferdig" dømming ville ha vært å gitt Bjørdal gult og Jarstein rødt..

Men jeg er vell litt partisk i min dømming :wink:
I hvilken situvasjon skulle Bjørdal ha fått gult ?
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

skulle Jarstein hatt kort, så er det i følge reglene rødt... er ikke annledning å gi gult for noe slikt... er det en forseelse så er det tødt pg faktisk straffespark etter som jeg har funnet ut
You'll Never Walk Alone
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Snorreth wrote:En annen ting er faktisk at... hindre keeper for utspark? Det er jo lov. Du ser jo maange spillere som står rett foran keeper og provoserer, og faktisk keeper må snu seg, eller bare skyte på spilleren, men da blir det ikke mål hvis spilleren som blir truffet/provoserer scorer.
Øøh..det er ikke lov å hindre keeper for utspark! Du tenker nok sikkert på at mange spillere løper sidelengs etter keeper når han skal sparke ut. Regelen er da slik at utespiller til en grad kan forfølge keeper, men bare en vei! Hvis keeper snur og løper andre veien er det ikke tillatt å følge keeper.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

talfh wrote:skulle Jarstein hatt kort, så er det i følge reglene rødt... er ikke annledning å gi gult for noe slikt... er det en forseelse så er det tødt pg faktisk straffespark etter som jeg har funnet ut
Hvorfor i all verden skal det være straffespark hvis dommeren velger å blåse? Ingen dommer i verden hadde blåst straffe i den situasjonen, men de fleste hadde nok gitt gult kort til begge spillerne.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Taskeladdn wrote:
RS wrote:Jarstein bruker albuen til å slå ned en spiller, etter min mening er dette direkte rødt! En "rettferdig" dømming ville ha vært å gitt Bjørdal gult og Jarstein rødt..

Men jeg er vell litt partisk i min dømming :wink:
I hvilken situvasjon skulle Bjørdal ha fått gult ?
Bjørdal hindrer Jarstein bevist i å spille ballen hurtig ut. Det var i den situasjonen Jarstein dyttet Bjørdal.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Fikk ikke LSK straffe imot seg i Royal League når Müller kasta en ball på en som sto i veien? Det er da værre å slå ned Bjørdal?
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

.

Post by Nokia »

.m
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: .

Post by eidurgud »

Nokia wrote:.m
Noen som ikke helt har avslutta gårdagen...? :lol:
Post Reply