Bør Hoftun og Bergersen lede Glimt i kvalikkampene?

Moderators: Sulliken, Larsen

Bør Hoftun/Bergersen lede Glimt-laget i kvaliken, eller bør andre overta?

Trenerne bør fullføre sesongen
32
32%
Trenerne har gjort sitt
68
68%
 
Total votes: 100

EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Bør Hoftun og Bergersen lede Glimt i kvalikkampene?

Post by EngSte-lig »

De siste månedene har vi sett et Glimt-lag med mindre og mindre sjøltillit og kampmoral. Det ser ikke ut som om trenerne har tatt tak i dette.
Er det riktig at de fullfører sesongen, eller bør Glimt-ledelsen finne andre til å lede laget i kvaliken?
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Jag de ut av byen vår. Jag dem til helvete.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

poteten wrote:Jag de ut av byen vår. Jag dem til helvete.
Spillerne også?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Vegard wrote:
poteten wrote:Jag de ut av byen vår. Jag dem til helvete.
Spillerne også?
Nei, det er jo kun trenernes ansvar alt. Det er trenernes feil at spillerne ikke lever som toppidrettsutøvere, det er trenernes feil at spillerne ikke tar løpene sine, det er trenernes feil at spillerne ikke får til enkle pasninger, det er trenernes feil at været er dårlig og at renta er for høy.

Spøk til revolver: Hvis noen skal jages til helvete så er det i hvert fall ikke bare to stykker som skal løpe i front.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
1000og1 natt
Posts: 392
Joined: Fri Jun 30, 2006 11:03 pm
Location: Bodø

Post by 1000og1 natt »

Selv om det ville ha vært et nesten umulig trekk, så burde de pakke sammen allerede i kveld. At vi holder muligheten åpen om at dette er taktisk spill fra Glimt, sier vel det meste om det håpløse i situasjonen.
Medlem 100 i DGH 2007
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Vegard wrote:
poteten wrote:Jag de ut av byen vår. Jag dem til helvete.
Spillerne også?
Spillerne våre er avhengig av å bli stilt krav til. Våre trenere stiller ikke krav.

Dessuten er det det taktiske værre enn hva en femåring ville gjort.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Rayray80 wrote:
Spillerne våre er avhengig av å bli stilt krav til. Våre trenere stiller ikke krav.
Da kommer vi til det at det er vi som bør og skal stille krav. Skal laget ha supportere, må det gjøre slik supporterne ønsker, skal jeg ha ett lag i hjerte, må lage prestere såpass bra som jeg ønsker... og da stiller jeg krav til seier og TL spill, mulig VINNE adecco 2008, og IKKE bli knust av 2. div lag. Det er for lattelig. Nå må vi legge litt bort det derre motgangsupporter greiene og tenke litt realistisk.. om ikke Glimt begynner å prestere nå, er vi dømt...en vei og det er nedover.. pengene teller mye, og uten dem har vi ingen sjangs..

Jeg mener vi skal bryte litt med barrierer motgangsupportere, og kreve seier i kvalikkkampene
Det har vært grusomt å være Glimt-supporter siden 1995. Med unntak av 2003 da alle slo alle og Glimt flakset seg til sølv.

Skal vi være realistiske, så må vi bare innse at det ikke er liv laga for Bodø/Glimt og den ukulturen som klubben representerer.

FK Bodø, hvor er du?
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Bankgata wrote:Treneran sin feil?? e dokker oppvåkst i fjæra i lamme måsen på røst alle sammen?

D hær får alle ta ansvar for. slappe spillera. ukonsentrerte.

Og treneran kan jo ikke lastes for at de fremdeles innehar jobben sin. Styret sitter med det øverse ansvar.
Det er fremdeles treneren som har ansvaret. Og vi har vært belemret med dårlige trenere.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

poteten wrote:
Rayray80 wrote: Da kommer vi til det at det er vi som bør og skal stille krav. Skal laget ha supportere, må det gjøre slik supporterne ønsker, skal jeg ha ett lag i hjerte, må lage prestere såpass bra som jeg ønsker... og da stiller jeg krav til seier og TL spill, mulig VINNE adecco 2008, og IKKE bli knust av 2. div lag. Det er for lattelig. Nå må vi legge litt bort det derre motgangsupporter greiene og tenke litt realistisk.. om ikke Glimt begynner å prestere nå, er vi dømt...en vei og det er nedover.. pengene teller mye, og uten dem har vi ingen sjangs..

Jeg mener vi skal bryte litt med barrierer motgangsupportere, og kreve seier i kvalikkkampene
Det har vært grusomt å være Glimt-supporter siden 1995. Med unntak av 2003 da alle slo alle og Glimt flakset seg til sølv.

Skal vi være realistiske, så må vi bare innse at det ikke er liv laga for Bodø/Glimt og den ukulturen som klubben representerer.

FK Bodø, hvor er du?
Tror du trenger å lese litt Glimthistorie min gode potet. Start med 1975 og les deg framover...

... men at det mest sannsynlig er en ukultur i 2007-mannskapet kan jeg være enig i.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Vegard: 0+ 70- og 80- og til dels halve 90-tallet var ikke fotballen profesjonalisert på samme måte som det den er i dag. Da kunne man jo være full fra april til oktober uten at det gjorde noe.

Men vi ble dessverre igjen der og trodde virkelig at det var resepten da flaksesølvet vårt kom rekende på ei fjøl i 2003.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

poteten wrote:Vegard: 0+ 70- og 80- og til dels halve 90-tallet var ikke fotballen profesjonalisert på samme måte som det den er i dag. Da kunne man jo være full fra april til oktober uten at det gjorde noe.

Men vi ble dessverre igjen der og trodde virkelig at det var resepten da flaksesølvet vårt kom rekende på ei fjøl i 2003.
Haha! Morsom lesing. På en litt trist måte...

Oh nå, tilbake til historiebiblioteket mr. Bakt Potet. Og legg fra deg konspirasjonsteoriene... :mrgreen:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

poteten wrote:Vegard: 0+ 70- og 80- og til dels halve 90-tallet var ikke fotballen profesjonalisert på samme måte som det den er i dag. Da kunne man jo være full fra april til oktober uten at det gjorde noe.

Men vi ble dessverre igjen der og trodde virkelig at det var resepten da flaksesølvet vårt kom rekende på ei fjøl i 2003.
Mr Potato: Du har tilgang på internett, bøker, aviser, bibliotek... Kom tilbake med kunnskap når du diskuterer Glimthistorie.

:mrgreen:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Vegard wrote:
poteten wrote:Vegard: 0+ 70- og 80- og til dels halve 90-tallet var ikke fotballen profesjonalisert på samme måte som det den er i dag. Da kunne man jo være full fra april til oktober uten at det gjorde noe.

Men vi ble dessverre igjen der og trodde virkelig at det var resepten da flaksesølvet vårt kom rekende på ei fjøl i 2003.
Haha! Morsom lesing. På en litt trist måte...

Oh nå, tilbake til historiebiblioteket mr. Bakt Potet. Og legg fra deg konspirasjonsteoriene... :mrgreen:
Synd å se at den jevne bodøværing er like idiot og arrogant ovenfor triste fakta som det Glimt er.
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Barratt wrote:Kenta og Hoftun må pakke sakene sine og forsvinne. De har ikke noen ting å gjøre i en kvalikk. Når Trond Olsen kan skrike til kenta midt i kampen uten at det skjer noe som helst så sier det alt om respekten hos Trenerne. UT MED DEM!
Jeg tror du har misforstått autoritet med autoritæritet. Trond Olsen skriker til Kenta midt i kampen, hva skal han gjøre? Sette inn Even Iversen på ving? Oppvasken tar man etterpå, ikke mens det står på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Kesseboy wrote:
Vegard wrote: Spillerne også?
Nei, det er jo kun trenernes ansvar alt. Det er trenernes feil at spillerne ikke lever som toppidrettsutøvere, det er trenernes feil at spillerne ikke tar løpene sine, det er trenernes feil at spillerne ikke får til enkle pasninger, det er trenernes feil at været er dårlig og at renta er for høy.

Spøk til revolver: Hvis noen skal jages til helvete så er det i hvert fall ikke bare to stykker som skal løpe i front.
Du gjentar deg selv i nte Kess!

For å få klarhet i en sak. Vi er enige at både spillerne og trenerne har ansvaret? Oo fryd ooo glede jeg skulle gjerne sendt halve laget ut av byen, men hva hjelper det 1 knapp uke før kvaliken?

- Du skjønner vell som alle andre her at det er en smule enklere å kvitte seg med trenerne?
- Du vet at overgangsvinduet er stengt? Hvem skal vi hente hvis vi kaster spillerne?

Det største problemet til trenerne er at de ikke evner å motivere spillerne sine til å yte maks! Vi kan selvfølgelig diskutere i at spillerne utmerket burde klare å motivere seg selv. Det skal jeg til en hvis grad si meg enig.
Men det er når det butter i mot det er ekstremt viktig å ha trenertyper som klarer å få maksimalt ut av laget. På dette punktet har Hoftun/Kenta sviktet totalt! Det var lett som trener i vår, men så snart det gikk litt tyngre beviste trenerteamet sine begrensninger.

Av den grunn at Hoftun/Kenta ikke lengre makter å motivere egne spillere til å kjempe og av den grunn at trenernes merkelige disposisjoner ift både spillere og formasjonsvalg bør det gjøres grep allerede i morgen! Et eventuelt snuopperasjon burde startet for lenge siden, men det er aldri forsent å snu kjerringa.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg gjentar meg sjøl ja, klar over det. Men det føles som om jeg gjentar meg sjøl foran et pubilkum som er evig messende uenig i det jeg sier.

Som du sier, snuoperasjonen burde begynt for lenge sia. Jeg er for det første ikke så skråsikker på at en snuoperasjon er nødvendig. For det andre er det vel verdt å peke på at den eller de som eventuelt skulle gjøre jobben for Bergersen og Hoftun nå vil ha tre -- 3 -- dager på seg før kamp. Du får ikke gjort endringer på tre dager som ny trener, det tar lenger tid.

Det Glimt trenger nå er en mental coach, hvis man skal gjøre noe. Det er den eneste endringa jeg kan se som fornuftig. En motivator, en glup sosiolog, en vittig psykolog, rett og slett noen som kan sparke igang tenninga hos både spillere og trenere. For spillerne vil, tro det eller ei, være avhengige av relasjoner til en trener, og disse relasjonene har de bygd opp gjennom hele sesongen. De er, selv om de kan være dårlige, bedre enn å skulle forholde seg til et helt nytt menneske. Samtidig kjenner de trenerne vi har nå til spillerne og vet mest sannsynlig hvordan de forskjellige spillerne fungerer og ikke fungerer. Men trenerinnsatsen har ikke vært god nok (tydeligvis?), så de trenger også coaching. Glimt burde igrunn sakse litt av den potensielle opprykksbonusen og splæshe ut litt penger på en som kan komme og fortelle Glimt, hele klubben, hvordan man skal få dette til å gå bra.

Kort sagt: man trenger litt hjelp utenfra til å gjøre jobben sin bedre -- ikke noen andre til å gjøre den istedet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

Kesseboy wrote:Jeg gjentar meg sjøl ja, klar over det. Men det føles som om jeg gjentar meg sjøl foran et pubilkum som er evig messende uenig i det jeg sier.

Som du sier, snuoperasjonen burde begynt for lenge sia. Jeg er for det første ikke så skråsikker på at en snuoperasjon er nødvendig. For det andre er det vel verdt å peke på at den eller de som eventuelt skulle gjøre jobben for Bergersen og Hoftun nå vil ha tre -- 3 -- dager på seg før kamp. Du får ikke gjort endringer på tre dager som ny trener, det tar lenger tid.

Det Glimt trenger nå er en mental coach, hvis man skal gjøre noe. Det er den eneste endringa jeg kan se som fornuftig. En motivator, en glup sosiolog, en vittig psykolog, rett og slett noen som kan sparke igang tenninga hos både spillere og trenere. For spillerne vil, tro det eller ei, være avhengige av relasjoner til en trener, og disse relasjonene har de bygd opp gjennom hele sesongen. De er, selv om de kan være dårlige, bedre enn å skulle forholde seg til et helt nytt menneske. Samtidig kjenner de trenerne vi har nå til spillerne og vet mest sannsynlig hvordan de forskjellige spillerne fungerer og ikke fungerer. Men trenerinnsatsen har ikke vært god nok (tydeligvis?), så de trenger også coaching. Glimt burde igrunn sakse litt av den potensielle opprykksbonusen og splæshe ut litt penger på en som kan komme og fortelle Glimt, hele klubben, hvordan man skal få dette til å gå bra.

Kort sagt: man trenger litt hjelp utenfra til å gjøre jobben sin bedre -- ikke noen andre til å gjøre den istedet.

signerer denne !
mental coach hadde glimt trengt allerede i fjor...
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

eller allerede for to år siden da nedrykket var et faktum .
Post Reply