Ny Stadion MÅ på plass snart!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Snorreth wrote:Aspmyra er vår stue. Frykter Glimt vil føle press hvis det kommer ny stadion, så jeg stemmer for varmekabler og total oppussing over lengre tid, hvis vi blir så rike en gang.
Jeg tipper litt av Glimtfans poeng her er at et nytt stadionanlegg er en forutsetning for at vi skal bli "rike" en gang. Og han har et godt poeng i forhold til publikumsoppslutning. Det ser vi overalt hvor nye anlegg har dukket opp.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Ny stadion vil vell gi bedre inntekter... Glimt eier jo ikke aspmyra så det er jo begrenset hva som kan gjøres der
En ny og intim stadion vi garantert gi mere folk på kamp.. aspmyra er jo ikke akkurat noe intim stadion
You'll Never Walk Alone
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Snorreth wrote:Aspmyra er vår stue. Frykter Glimt vil føle press hvis det kommer ny stadion, så jeg stemmer for varmekabler og total oppussing over lengre tid, hvis vi blir så rike en gang.
Det kan vise seg at det er billigere å bygge helt nytt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Glimtfan wrote: Slik har Viking gjort det og slik har RBK gjort det. De to sistnevnte, spekulerer forøvrig i å gradvis øke kapasiteten til rundt 30 000 i 2016.
Det er hvis Norge får være med å arrangere et mesterskap.....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Ny stadion på Rønvikjordene. Vips, så har vi alt vi trenger.
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Image
En gang Glimt, alltid GLIMT!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Banii-o-matic wrote:Stemmer det jeg hører om at parkeringsetaten var å bøtela i hytt og kav under kampen i går?
så det når vi gikk ut av stadion, var omentrent bot på annenhver bil... :roll:
You'll Never Walk Alone
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Det var så godt som fullt i går. Noen kom ikke in fordi de ikke fikk bilett.
Det var kanskje biletter på ståplassene og noen få på Toyota, men de valgte heller å se den på TV enn å sitte i 0 grader på Toyota uten tak.

Noe sier meg at stadion er noe de bør tenke på, MEN!
De skal kun bygge ny/bygge ut om de har penger til det! Ikke sløs bort spillerkjøpene på å bygge ny stadion!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Ny stadion eller ikke. Det går uansett ikke an å ha tribuner bare på tre sider i neste års eliteserie! Det ser for provinsielt ut.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Glimtfan wrote:Den enkleste måten å øke inntektene, er via stadion.
*kremt* Det er vel litt drøy påstand? Og er vel ingen som vet at folk holder seg borte pga stadionanlegg? Personlig ser jeg forbedringspotensiale om man river Nordmegler, og bygger et Diadora-liknende anlegg der. Da får man hvertfall fjernet løpebanen for godt, og man kan bygge slik at man kanskje også ved en senere anledning kan legge på en sving. Irriterer meg over den helsikkes Rimi-klossen...skjønner ikke hva de tenkte når de satt den opp. Er vel ikke mulig å bygge tribuneanlegg mellom banen og klossen?
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Novi wrote:*kremt* Det er vel litt drøy påstand? Og er vel ingen som vet at folk holder seg borte pga stadionanlegg?
Man vet at bedre stadionfasiliteter trekker mer folk. Man kan jo for eksempel spørre seg om grunnen til at Viking trakk dobbelt så mange tilskuere hjemme i den første sesongen med ny stadion. Det var ihvertfall ikke grunnet sportslig suksess. De vant knapt nok en hjemmekamp det året. Sandefjord trakk flere tilskuere hjemme på ny arena i siste hjemmekamp, når nedrykket forlengst var klart, enn det de gjorde på gammel stadion i 1. serierunde.

Så kan man selvsagt si at Glimt er verken Viking eller Sandefjord. Det er riktig, men jeg kan ikke komme på et eneste eksempel på at stadionutbygging ikke har medført økt etterspørsel etter billetter. Vi er muligrens veldig spesielle her i Bodø (jeg tror det ikke...), men det må da være grenser for hvor sære vi er?
Post Reply