Ny Stadion MÅ på plass snart!

Moderator: Larsen

Svar
Trapattoni
Sted: Bodø

Legg inn av Trapattoni » tir nov 13, 2007 3:37 pm

Snorreth skrev:Aspmyra er vår stue. Frykter Glimt vil føle press hvis det kommer ny stadion, så jeg stemmer for varmekabler og total oppussing over lengre tid, hvis vi blir så rike en gang.
Jeg tipper litt av Glimtfans poeng her er at et nytt stadionanlegg er en forutsetning for at vi skal bli "rike" en gang. Og han har et godt poeng i forhold til publikumsoppslutning. Det ser vi overalt hvor nye anlegg har dukket opp.

Brukeravatar
talfh

Legg inn av talfh » tir nov 13, 2007 3:37 pm

Ny stadion vil vell gi bedre inntekter... Glimt eier jo ikke aspmyra så det er jo begrenset hva som kan gjøres der
En ny og intim stadion vi garantert gi mere folk på kamp.. aspmyra er jo ikke akkurat noe intim stadion
You'll Never Walk Alone

Brukeravatar
Vegard
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Legg inn av Vegard » tir nov 13, 2007 3:58 pm

Snorreth skrev:Aspmyra er vår stue. Frykter Glimt vil føle press hvis det kommer ny stadion, så jeg stemmer for varmekabler og total oppussing over lengre tid, hvis vi blir så rike en gang.
Det kan vise seg at det er billigere å bygge helt nytt.

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 194 times
Been thanked: 98 times

Legg inn av Sulliken » tir nov 13, 2007 4:23 pm

Glimtfan skrev: Slik har Viking gjort det og slik har RBK gjort det. De to sistnevnte, spekulerer forøvrig i å gradvis øke kapasiteten til rundt 30 000 i 2016.
Det er hvis Norge får være med å arrangere et mesterskap.....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg...

Brukeravatar
poteten
Sted: Trondheim
Has thanked: 18 times
Been thanked: 49 times

Legg inn av poteten » tir nov 13, 2007 4:29 pm

Ny stadion på Rønvikjordene. Vips, så har vi alt vi trenger.
Kritisk

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator
Been thanked: 35 times

Legg inn av MhepA » tir nov 13, 2007 4:33 pm

Bilde
En gang Glimt, alltid GLIMT!

Brukeravatar
talfh

Legg inn av talfh » tir nov 13, 2007 5:17 pm

Banii-o-matic skrev:Stemmer det jeg hører om at parkeringsetaten var å bøtela i hytt og kav under kampen i går?
så det når vi gikk ut av stadion, var omentrent bot på annenhver bil... :roll:
You'll Never Walk Alone

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator
Been thanked: 35 times

Legg inn av MhepA » tir nov 13, 2007 6:00 pm

Det var så godt som fullt i går. Noen kom ikke in fordi de ikke fikk bilett.
Det var kanskje biletter på ståplassene og noen få på Toyota, men de valgte heller å se den på TV enn å sitte i 0 grader på Toyota uten tak.

Noe sier meg at stadion er noe de bør tenke på, MEN!
De skal kun bygge ny/bygge ut om de har penger til det! Ikke sløs bort spillerkjøpene på å bygge ny stadion!
En gang Glimt, alltid GLIMT!

Brukeravatar
Masinga
Sted: Oslo

Legg inn av Masinga » tir nov 13, 2007 6:25 pm

Ny stadion eller ikke. Det går uansett ikke an å ha tribuner bare på tre sider i neste års eliteserie! Det ser for provinsielt ut.
Masinga

Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 88 times
Been thanked: 116 times

Legg inn av Novi » tir nov 13, 2007 9:33 pm

Glimtfan skrev:Den enkleste måten å øke inntektene, er via stadion.
*kremt* Det er vel litt drøy påstand? Og er vel ingen som vet at folk holder seg borte pga stadionanlegg? Personlig ser jeg forbedringspotensiale om man river Nordmegler, og bygger et Diadora-liknende anlegg der. Da får man hvertfall fjernet løpebanen for godt, og man kan bygge slik at man kanskje også ved en senere anledning kan legge på en sving. Irriterer meg over den helsikkes Rimi-klossen...skjønner ikke hva de tenkte når de satt den opp. Er vel ikke mulig å bygge tribuneanlegg mellom banen og klossen?
Una mas cerveza.

Trapattoni

Legg inn av Trapattoni » tir nov 13, 2007 10:02 pm

Novi skrev:*kremt* Det er vel litt drøy påstand? Og er vel ingen som vet at folk holder seg borte pga stadionanlegg?
Man vet at bedre stadionfasiliteter trekker mer folk. Man kan jo for eksempel spørre seg om grunnen til at Viking trakk dobbelt så mange tilskuere hjemme i den første sesongen med ny stadion. Det var ihvertfall ikke grunnet sportslig suksess. De vant knapt nok en hjemmekamp det året. Sandefjord trakk flere tilskuere hjemme på ny arena i siste hjemmekamp, når nedrykket forlengst var klart, enn det de gjorde på gammel stadion i 1. serierunde.

Så kan man selvsagt si at Glimt er verken Viking eller Sandefjord. Det er riktig, men jeg kan ikke komme på et eneste eksempel på at stadionutbygging ikke har medført økt etterspørsel etter billetter. Vi er muligrens veldig spesielle her i Bodø (jeg tror det ikke...), men det må da være grenser for hvor sære vi er?

Svar