Kåres Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by karlfro »

ecke wrote:
Trapattoni wrote:Husker denne kampen godt. Stig kom inn for Aasmund Karl og imponerte voldsomt som høyre ving. Herjet med Bergdølmo, før sistnevnte dessverre utliknet like før slutt. Men det var mange som snakket om "denne karen fra Lofoten" på vei hjem fra Aspmyra den ettermiddagen. Men lite visste vi om hvilken sinnsyk sesong både Stig og Glimt skulle få det året.
Det var en rar sesong. Det startet med sponsortur til Stavanger der vi fikk 0-6, og vi var ikke tilstede i kampen i det hele tatt. Vi avsluttet sesongen med å utspille Viking på Aspmyra og 6-2. I juli tapte vi 1-7 for Start i cupen i Kristiansand, og i august slo vi det samme laget 5-2 også i Kristiansand. Mellom der husker jeg et "oppvaskmøte" på Fornebu etter 1-7 for Start.

Det var også da dagens assistenttrener Bent Inge Johnsen ble omskolert til midtstopper i løpet av sesongen.
Ja en skikkelig merkelig sesong, tap 0-6 mot Viking, 3-3 mot LSK og tap 0-4 mot nyopprykkede Stabæk, da lå vi som nr 14 ettter 3 runder, endte som nr 3.

Dette var også en rar sesong der treminlista ble invertert, den vi møtte først møtte vi sist, så siste lag i første halvdel, møtte vi først i siste halvdel, samme lag 2 ganger etter hverandre.

kampen mot Start var rar, vi ledet 3-0 til pause, trior de reduserte 2 ganger(?) før vi hadde et frispark som gikk direkte i mål forbi over 10 spillere langs baken, noen som husker det målet?

Eneste jeg husker med Stig i 1995 da jeg først hørte om han som ny fra Lofoten, tenkte jeg; ånei please ikke en ny Kyrre Nilsen.
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Heltenjohn »

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 026803.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Kåre er redd for å miste Trond og Thiago.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Parelius »

Jeg er lei av at alle aviser roser Bodø/Glimts rosenborgfilosofi. Vi har da spilt 4-3-3 i alle år...
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Dreamlord
Posts: 1
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:15 am

Re: Kåres Glimt

Post by Dreamlord »

Mr Bean wrote:"Sosialt arbeid

Jeg vil drive med noe jeg vil kalle folkelig bistandsarbeid. Jeg ønsker å jobbe mer med folk som ikke har det like greit som meg, sier Hansen. Før han understreker at han ikke ønsker å si nøyaktig hva han har i tankene."

Det er sikkert og hjelpe bartisteriet(rbk)... :lol: :lol:
Han har vel drevet med hjemløse eller var det narkomane tidligere. Han var trener for et lag som var med i VM for hjemløse elns....
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Noen som så EM-delen av Fotballxtra i dag? Satt i telefonen, så hørte ikke hva som ble sagt. Hvertfall, så hadde Petter Myhre en analyse av Spania (tror jeg), og fulgte opp med en analyse av Glimt's første mål i Drammen (kontringen som førte til Sørensen's mål). Noen som så det, og fikk med seg hva som ble sagt? :)
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kåres Glimt

Post by tomath »

Fulgte ikke så nøye med, men temaet var i hvert fall hva fra EM som kunne inspirere Tippeligalagene, og da trakk Myhre fram en del eksempler fra EM på godt kontringsspill. Deretter viste han noen eksempler fra dagens kamper på gode kontringer før han viste Glimts kontring i Drammen og sa noe sånt som at Glimt hadde vært gode på dette i hele år.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Ah, takk! Tenkte meg det var noe slikt ja :) Moro at utenforstående ser det også, selv om det strengt tatt ikke er noe nytt at Glimt kan kontringer.
Una mas cerveza.
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by karlfro »

Det enste jeg fikk ut av Peter Myhre på fotballxtra igår er at han er like skeptisk og negativ til Glimt som alle var før sesongstart, han trodde ikke de ville rykke ned, men forventet (håpet kanskje? - hørtes sånn ut i tonefallet) at Glimt ville dette atskillig ned på tabellen.
Last edited by liverglimt on Sun Jun 29, 2008 4:02 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Kåres Glimt

Post by Johnny »

Melding fra en kompis i dag om at Kåre var på kamp i Tromsdalen. Regner med det var Eirik Lamøy han skulle se, Lamøy er i TIL sitt søkelys og Steinar Nilsen var også på dagens kamp
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Nemmensåhysjda! ;)
Una mas cerveza.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kåres Glimt

Post by dagobert »

Kåre på Hellemocupen :)

http://www.fremover.no/lokal_sport/article3669347.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Og Trond...
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Los-Loco »

– Vi er gode på taklinger selv, men de skal holde et lite foredrag om bl.a holdninger og kosthold.
Hmmm, enten så har det skjedd store ting det siste året, eller så har Lulesamene valgt litt feile foredragsholdere.

Med all respekt for Trond Olsens kvaliteter; han er ikke den jeg ville ha lyttet hardest til når det gjelder holdninger og kosthold! Og jeg tenker vel som så at ikke bare Olsen men hele Glimt-laget/organisasjonen må overbevise litt mer over tid før de kan påberope seg kompetanse som foredragsholdere innen dette temaet!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kåres Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det lulesamene ikke vet, har lulesamene ikke ondt av. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Kåres Glimt

Post by Johnny »

Da var Lamøy signert for Sandefjord
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Kåres Glimt fortsetter de labre bortebaneprestasjonene fra Gåres Glimt, Haldorsens Glimt og Hoftun og Bergersens Glimt. Det må da være et eller annet fundamentalt galt med tilnærminga til bortekampene når prestasjonene er så himmelvidt forskjellige fra hjemmekampene?

Det er nevnt at Glimt ikke trener på naturgress -- hva er grunnen til det? Har man ikke råd? Har man noe spesielt fokus på opplegget inn mot bortekampene? Har man mental trener -- eventuelt hvorfor ikke?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kåres Glimt

Post by PEMA »

Det at det ikke trenes på naturgress foran naturgresskamper er helt uforståelig.
Det gjorde vi da vitterlig på juniorlaget før vi skulle spille gresskamp.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

Du har et poeng. Hvorfor må en skiløper trene på snøunderlag??. Han kan jo like gjerne trene med rulleski på asfalt. Selvfølgelig må idrettsutøvere trene på det underlaget hvor prestasjonene skal foregå. En meget arrogant og naiv Kåre når det gjelder dette. Nå har jo Glimt 2 poeng på de fem siste kampene og er på 14 plass når det gjelder formkurve. Hva gjøres nå??. Tar laget kun 2 poeng på de neste 5 (det kan fort skje), ja da begynner det å lukte nedrykk. Tror nok det må et oppreskningsmøte til på Aspmyra før møtet mot Lyn.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kåres Glimt

Post by Snorreth »

Kesseboy wrote:Kåres Glimt fortsetter de labre bortebaneprestasjonene fra Gåres Glimt, Haldorsens Glimt og Hoftun og Bergersens Glimt. Det må da være et eller annet fundamentalt galt med tilnærminga til bortekampene når prestasjonene er så himmelvidt forskjellige fra hjemmekampene?

Det er nevnt at Glimt ikke trener på naturgress -- hva er grunnen til det? Har man ikke råd? Har man noe spesielt fokus på opplegget inn mot bortekampene? Har man mental trener -- eventuelt hvorfor ikke?
Hvorfor ikke gjøre som Viking?
Trene på underlaget motstanderen i neste kamp har i en til to dager før kampen.

Jeg vil tro det er bedre enn ingenting!
Gutta vet hvordan gress er å spille på. De må bare vende seg til det, og det kan umulig ta mange dager.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kåres Glimt

Post by ecke »

Det er åpenbart at Bodø/Glimt er ute av form. Forko, PV Rønning, Alo, Runar, JDS, ser alle ut til å ha falt betydelig i prestasjoner i de siste kampene. Noen av treningene man har sett, forteller også at intensiteten på disse spillerne heller ikke er slik det burde være, og noen treninger har vært trist dårlig.

En av flere kjepphester jeg har, er trening før kampdag og kanskje også litt balltrening på formiddagen kampdag på reiser. Alt dette for å holde kroppen i gang og være klar til kamp. Bodø/Glimt trener ikke dagen før kamp, men har oftest fri fra fredag lunsj til søndag ettermiddag.

Over to dager uten trening før kamp. Jeg skjønner fortsatt ikke at dette er fysiologisk korrekt. I kamp etter kamp ser det ut til at B/G holder bra utover kampene, men laget kommer liksom ikke i gang i første omgang. Har dette med forberedelsene å gjøre? Det er min påstand.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kåres Glimt

Post by Larsen »

Jeg er enig angående prestasjonene til de nevnte spillerene og at Glimt ikke helt ser ut til å komme i gang i første omgang (nå holder vi ikke nullen heller), men hvorvidt den siste påstanden holder stikk se det har jeg ikke kunnskaper til å kommentere. Men absolutt et interessant syn.

Er det noen som vet hvordan andre klubber forbereder seg de siste dagene frem til kamp?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Sulliken »

ecke wrote:
En av flere kjepphester jeg har, er trening før kampdag og kanskje også litt balltrening på formiddagen kampdag på reiser. Alt dette for å holde kroppen i gang og være klar til kamp. Bodø/Glimt trener ikke dagen før kamp, men har oftest fri fra fredag lunsj til søndag ettermiddag.
Fellestrening, ja, men de trener selv om de har fri. Et eksempel: Jeg skulle innom glimtshop i går (fredag, men det var forøvrig stengt..grr), Og jeg treffer på Råstad i full treningshabitt på tur ut fra treningstudioet.

At spillerne har "fri", så betyr ikke det at di later seg i sofaen framfor X-boxen sin. Det er snakk om trening stort sett hver eneste dag.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Kåres Glimt

Post by liverglimt »

Hvis de ikke trener i det hele tatt så er det katastrofalt. Likevel så er jeg enig med Ecke, fellestreninger med ball dagen før og eventuellt tidlig på kampdagen er det optimale.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Ikke for å undervurdere kondis- og styrketrening, men jeg er en av raddisene som mener at mest mulig trening bør skje med ball, og i samme sleng helst med lagkamerater. Å ha "lagfri" fra fredag formiddag til nesten kampstart kan jeg ikke skjønne at er noen god tilnærming. Det må da være bedre å ta mandag eller tirsdag "fri", gjøre restitusjonstreningen individuell eller la tirsdag være en "overskuddsdag" eller noe sånt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kåres Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Sulliken wrote: Fellestrening, ja, men de trener selv om de har fri. Et eksempel: Jeg skulle innom glimtshop i går (fredag, men det var forøvrig stengt..grr), Og jeg treffer på Råstad i full treningshabitt på tur ut fra treningstudioet.

Hadde jeg vært Olav, hadde jeg gitt faen i å trene, siden Kåre ikke vil slippe meg inn på banen!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Bra du ikke er Olav da!
Post Reply