Sesongkort

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

eidurgud wrote:Tror det er rett i underkant av 600
Og nå et par uker etter har sesongkortsalget Eksplodert?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
1000og1 natt
Posts: 392
Joined: Fri Jun 30, 2006 11:03 pm
Location: Bodø

Post by 1000og1 natt »

Ved kjøp av familie sesongkort for meg som DGH-er (2+2)

Må alle fire være medlem av DGH ??

Har ei datter som vil være hos meg på en del av hjemmekampene, og vil i tillegg sitte med et barnekort til overs...

Hun er selvfølgelig med i DGH...men det er ikke barn nummer 2 (som ikke eksisterer). :glis
Medlem 100 i DGH 2007
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Håper og tror at alle på J-feltet er betalende medlemmer av DGH.
Halvparten av juniorkontingenten går til trykking og utsending av kortet.
Med andre ord er kontingenten symbolsk.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

J I P wrote:
eidurgud wrote:Tror det er rett i underkant av 600
Og nå et par uker etter har sesongkortsalget Eksplodert?
Ja dette skjønner ikke jeg helt heller.
Hvorfor går de ut og sier at Diadora nesten er utsolgt når det fortsatt er god plass igjen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Det _kan_ jo også være noe dem bare sier for å få fart på oss supporterne. For hvis alle kjøper sesongkort før den 17 mars (var det dèt?) så har de jo en viss pekepinn på om det kommer fler eller ikke.
ARGH!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Ren markedsstrategi. Men hvorfor skal alle være så treg med å kjøpe sesongkort? Det skjønner ikke jeg. 8)
@liverglimt
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Hvorfor gidde å kjøpe sesongkort te 1200 når du får hver enkelt billett te 100 kr???? Det er nu bare 13 hjemmekamper å sjansen for at man mister en el flere er nu ganske stor så sjansen for å "tape" med å kjøp sesongkort e nu veldig stor...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Mourinho wrote:Hvorfor gidde å kjøpe sesongkort te 1200 når du får hver enkelt billett te 100 kr???? Det er nu bare 13 hjemmekamper å sjansen for at man mister en el flere er nu ganske stor så sjansen for å "tape" med å kjøp sesongkort e nu veldig stor...
Hvis dette er en gjennomgående holdning blandt supporterne så håper jeg at klubben setter opp prisen til neste sesong med 100%.
@liverglimt
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Mourinho wrote:Hvorfor gidde å kjøpe sesongkort te 1200 når du får hver enkelt billett te 100 kr???? Det er nu bare 13 hjemmekamper å sjansen for at man mister en el flere er nu ganske stor så sjansen for å "tape" med å kjøp sesongkort e nu veldig stor...
Hvorfor gidde å gå på kamp i det heile tatt. Kr- 1200 spart :roll:
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Nu er nu meningen med å kjøpe sesongkort at man skal tjene litt på det heller har æ missforstått noe her...

Da lar æ heller mine hardt tjente kronasjer ligge på konton å rent sæ før æ evt/muligens ork å kjøp EN billett..

Nei kom med ett billigere sesongkort så skal Dere se at det er flere enn de 46 "idiotene" som kjøp sesongkort
Mourinho
Posts: 93
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:40 am
Location: Bodø

Post by Mourinho »

Nu er nu meningen med å kjøpe sesongkort at man skal tjene litt på det heller har æ missforstått noe her...

Da lar æ heller mine hardt tjente kronasjer ligge på konton å rent sæ før æ evt/muligens ork å kjøp EN billett..

Nei kom med ett billigere sesongkort så skal Dere se at det er flere enn de 46 "idiotene" som kjøp sesongkort
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mourinho wrote:Nu er nu meningen med å kjøpe sesongkort at man skal tjene litt på det heller har æ missforstått noe her...

Da lar æ heller mine hardt tjente kronasjer ligge på konton å rent sæ før æ evt/muligens ork å kjøp EN billett..

Nei kom med ett billigere sesongkort så skal Dere se at det er flere enn de 46 "idiotene" som kjøp sesongkort
Hva er det du gnåler og bærer deg for? Dersom du bare skal på EN kamp, så kjøper du selvsagt ikke sesongkort. Noen går på fotballkamper, andre sitter hjemme på gutterommet og teller pengene de fikk for den siste melketanna. Hver sin smak.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

EngSte-lig wrote:
Mourinho wrote:Hvorfor gidde å kjøpe sesongkort te 1200 når du får hver enkelt billett te 100 kr???? Det er nu bare 13 hjemmekamper å sjansen for at man mister en el flere er nu ganske stor så sjansen for å "tape" med å kjøp sesongkort e nu veldig stor...
Hvorfor gidde å gå på kamp i det heile tatt. Kr- 1200 spart :roll:
Er prisene over med eller uten billettavgift?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Noe av poenget med sesongkort er at man skal slippe å kjøpe billett for hver kamp man skal på. Sånt sparer man tid på og tid er som kjent penger...

Nå står det forresten på Glimt.no sin side at billettene koster 100 kr pr kamp som supporter, men det tilkommen også en billettavgift på 20 kr pr billett. Om dette kun gjelder billetter kjøpt gjennom nettet, vet jeg ikke...

Da har vi regnestykket 100 x 13 = 1300, 20 x 13 = 260, 1300 + 260 = 1560.

Det er billigere å kjøpe sesongkort, men selvsagt ikke om man skal gå på fire kamper gjennom en sesong :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

En ting er at det er 100 kroner billigere med sesong kort, men en annen ting er jo som nevnt over at man slipper å stå i kø for å kjøpe billett foran hver kamp. Og en annen men en viktig del. Kjøper du sesongkortet og likavel ikke er på kamp mer enn feks 3 kamper, så kan du med god samvittighet si at du har vært med på å sponse klubben penger de så sårt trenger. 8)

Man overlever vel de hundrelappene alle og enhver vil jeg tro.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Kenneth wrote:Noe av poenget med sesongkort er at man skal slippe å kjøpe billett for hver kamp man skal på. Sånt sparer man tid på og tid er som kjent penger...

Nå står det forresten på Glimt.no sin side at billettene koster 100 kr pr kamp som supporter, men det tilkommen også en billettavgift på 20 kr pr billett. Om dette kun gjelder billetter kjøpt gjennom nettet, vet jeg ikke...

Da har vi regnestykket 100 x 13 = 1300, 20 x 13 = 260, 1300 + 260 = 1560.

Det er billigere å kjøpe sesongkort, men selvsagt ikke om man skal gå på fire kamper gjennom en sesong :wink:
Kort oppsummert hvis billettavgiften kommer i tillegg:
13 enkeltbilletter for supporter på J-feltet: 1.560 kroner
Sesongkort for supporter på J-feltet : 1.245 kroner
Du sparer 315 kroner på å kjøpe sesongkort.

Generelt sett så liker jeg ikke at Nettopriser oppgis. Hvorfor ikke oppgi totalprisen inklusiv avgifter når det likevel er det som skal printes på billetten. Tillegg med liten skrift - FY FY!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Men hvem er det billettavgiften går til? Er det Bodø/Glimt, eller er vi med på å sponse noen svensker som eier iTicket?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Er det ikke staten som tar bilettavgiften? Mener det er slik på konserbilletter i allefall.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Post by NupiSnowJog »

Sulliken wrote:Er det ikke staten som tar bilettavgiften? Mener det er slik på konserbilletter i allefall.
Jo, jeg mener det også, men er ikke 100% sikker.
ARGH!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Billettavgiften går ganske sikkert til forhandleren - dvs. kiosken, bensinstasjonen, Glimtshop eller Glimt som selger billetten.

Når Ålesund selger billetter til bortesupportere gjennom bortesupporternes supporterklubb, da får supporterklubben deler av billettgebyret som takk for hjelpen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Sikker på at du ikke blander her, JIP?

Trur ikke klubbene ville ha lagt på et spesifikt billettgebyr, trur de heller hadde øket prisen, ferdig med det.

Jeg VET at billettavgiften på konserter går til staten.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Sulliken wrote:Er det ikke staten som tar bilettavgiften? Mener det er slik på konserbilletter i allefall.
Er du sikker på at du ikke blander TONO-avgiften og Billettavgiften nå? :?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply