Glimt-Stabæk-offisiell kamptråd!!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Glimt-Stabæk-offisiell kamptråd!!

Post by Baltus »

Snart er det ny tippeliga kamp , og følgende analyse er hentet fra stabaek.no (Stabæk's supporterside):

Vi ser frem mot søndagens kamp
Vår faste analysemaker har tatt en titt på Glimt

Det er 61% sjanse for Stabækpoeng Etter en kort Cuppause braker det løs i serien igjen. Vi reiser atter en gang nord for polarsirkelen på jakt etter sårt tiltrengte serie poeng. På Aspmyra venter Bodø Glimt i ett nytt 6 poengersoppgjør i bunnen av tabellen.

Fjorårets dobbelte sølvvinner lignet på alt annet enn en medaljekandidat i vår. 12 poeng på 13 matcher og 11-23 i målforskjell var man alt annet enn fornøyd med i Bodø. På slutten av vårsesongen var Trener Øystein Gåre langt nede. Til media uttalte han: "- Vi er omgitt av apati. Jeg er misfornøyd med alt, helheten. Det gjelder ledelsen, spillerne, publikum, hele Bodø by. Det er så vidt folk gidder". Han gikk videre og kritiserte spillerene for å komme med bortforklaringer og tok selvkritikk i forholdet til jobben han hadde gjort. Han gikk så langt at han sa seg villig til å gå av som trener. Men noe må ha skjedd i Bodø i sommer, for laget har i høstsesongens 3 første kamper fremstått som tippeligaens suverent beste lag. I Aftenposten oppsummerte han vårsesongen slik: "- Vi er selvfølgelig ikke fornøyd med det vi har prestert. Vår stall er liten, mindre enn i fjor, og vi har vært meget sårbare for mange skader. Sentrale spillere som Tor Egil Horn, Stig Johansen Christian Berg og Aasmund Bjørkan har slitt mye med skader. Mentalt har vi heller ikke vært gode." Og om forventningene til høsten: "- Det ser bedre og lysere ut enn på lenge. Vi håper å starte høstsesongen med en tilnærmet skadefri tropp"

Bodø har begrensede midler, men har likevel sikret seg to solide forsterkninger i sommer. Ole Arvid Langnes returnerte fra utlån for å supplere/erstatte den i år så ulykksalige Horn mellom stengene, og Skeids midtbanemotor Stian Theting returnerte til hjemfylket. I skrivende stund trener den lokale storscoreren med det fantastiske navnet Titten Stensland med Glimt. Han har scoret over 200 mål i 3 divisjon og selv om han har passer 32 så tror man at han kan bidra med mål også i tippeligaen. Han er vel først og fremst tenkt på som en backup for skadeplagede Stig Johansen og i den rollen kan han vel ha 2-3 gode sesonger i eliten.

Få lag har en så innarbeidet spillestil som Bodø-Glimt. Selv om de i år har variert litt mellom 4-3-3 og 4-3-1-2. Spillerne kjenner hverandre godt og kan spille på bevegelser de vet kommer. De har et godt innarbeidet offensivt spill, hvor de kontrer hurtig i lengderetningen med flere parallelle bevegelser. Det gjør at Glimt er spesielt vonde å spille mot når de tar ledelsen i kamper og motstanderen må presse, da får Glimt mye rom å boltre seg i, noe de gjør med bravur. Bodø slet i vinter med å holde i 2X45. Det samme har de slitt litt med i serien i år, men det er tegn som tyder på at de er i ferd med å bedre dette.

Historisk har Aspmyra vært en litt dårlig bortebane for oss. Siden opprykket i 95 har vi hatt følgende resultater i Bodø:

15/08-2003 Bodø/Glimt - Stabæk 3 - 1
28/04-2002 Bodø/Glimt - Stabæk 2 - 0
09/09-2001 Bodø/Glimt - Stabæk 2 - 2
06/08-2000 Bodø/Glimt - Stabæk 3 - 3
22/08-1999 Bodø/Glimt - Stabæk 4 - 0
19/07-1998 Bodø/Glimt - Stabæk 1 - 3
25/05-1997 Bodø/Glimt - Stabæk 1 - 1
19/05-1996 Bodø/Glimt - Stabæk 0 - 1
08/10-1995 Bodø/Glimt - Stabæk 0 - 1

3 seire siste gang i 98, 3 uavgjorte, 3 tap. Målforskjell 16-12 i deres favør. NIFS beregner sannsynligheten for utfallet på søndag slik. Hjemmeseier 39%, Uavgjort 32%, Borteseier 29%. Vårkampen hjemme på Nadderud vil vi helst prøve å glemme. Dagbladet ga følgende referat fra vårt
2-5 tap mot Glimt 9/5-04: "Svak første halvtime. Småspillende og puslete Glimt, forutsigbart og tafatt Stabæk. Så kom et par scoringer eter svakt forsvarsspill som ble svært forløsende for gjestene. Glimt var effektive, periodevis glitrende og kontrollerte det meste." Faktisk så scoret de nesten halvparten av målene i vårsesongen i den kampen. Det sier litt om hvor mye Glimt har slitt med angrepsspillet i første halvdel av sesongen.

Bodø har vist storformen etter ferien med seire over Odd(b), Sogndal(h) og Ham-Kam(b). Spillerene seiler på en medbølge av selvtillit og dertil medhørende gode resultater. Stian Theting har tatt steget opp fra 1. divisjon på en utmerket måte og har løftet midtbanespillet til Bodølaget etter ferien. Dessverre for Bodø må den viktige midtbanemakkeren Runar Berg soner karantene i denne kampen. Det er også litt usikkerhet rundt den fysiske formen til midtspiss Stig Johansen, men det rapporteres at Christian Berg er tilbake fra skade. Christian Berg scoret endel mål i vinterens treningskamper, der han som oftest spilte hengende spiss i en 4-3-1-2 formasjon. Er han tilbake på banen og i formmessig fremgang skal vi nok holde et ekstra øye med denne spilleren.

Dette blir en svært viktig kamp for oss Blaa. Nå nærmer vi oss det punktet i sesongen hvor vi må begynne å ta trepoengere, særlig fra lag som ligger likt med oss på tabellen, dersom vi har ambisjoner om å legge nedrykkstrusselen bak oss. Bodø har så langt vist strålende høstform. Men vi skal huske på at motstanden også kan ha vært gunstig for de helgule. Sogndal sliter i bunnen av tabellen og både Odd og Ham-Kam har vist tegn på svekket form i det siste. Vi derimot er inne i en klar positiv formutvikling. Bodø hadde kamppause mens vi spillte i cupen forrige helg, det kan slå positivt ut for oss. Nøkkelspilleren Runar Berg er ute med karantene, mens Martin viste gryende storform på landslaget i midtuka. Det er ting som ligger til rette for at vi skal kunne kapre poeng på Aspmyra søndag. Men det betinger at vi spiller med innsats og glød fra første spark på ballen. Vi har gjentatt viktigheten av dette mange ganger i år, men det kan tydeligvis ikke sies for ofte. Skal vi ha poeng på søndag, må vi være til stede når dommeren fløyter for avspark. Vi må være kompakte og aggressive i presset defensivt. Vi må være presise, hurtige og angripe langs bakken offensivt, og ikke minst vi må score først!

Forza Stabæk!


En grundig og (nesten) nøytral analyse, mye bra her. Håper på en gjentagelse av fjorårets kamp da vi vant 3-1.
Det er den mest minnerike kampen jeg har vært på med Glimt.
- Kanonspill
- Kamp på en fredag klokken 20.00
- Masse folk på kampen
- Nydelig vær.
- Øltelt på Aspmyra, og en stemning som du egentlig må lenger sør i Europa for å finne.

Med dette i minnet så finner jeg det merkelig at det ikke går flere kamper på fredager...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Meget imponerende analyse før kampen. Det spilles ikke fredagskamper pga canal digital vil ikke det. Lavere tilskuertall
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Lavere tilskuer antall på tv ja... men ikke for Glimt..
Jeg mener at snittet på flomlyskamper på fredager er ganske høyt til Glimt å være ( Kanskje vi har noen statstikk fantomer her som vet det??)

Iallefall så var kampen i fjor helt enorm... Og det var skikkelig stemmning og ordentlig trøkk og 7264 tilskuere noe som jo e bra til Glimt å være.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Fotball er ikke ikke atraktivt fot tvpublikum på en fredagskveld. Synd men sånn er det. Kveldskamper i bodø har jo vært en hit. Bare synd at det er så få av de.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Skal si at mannen har gjort en bra jobb i analysen!!

Gleder meg som en unge til Søndagen. Har stor tro på en ny 3 poenger og enda et byks på tabellen!!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

ifølge dagens AN vil det bli masse folk på kampen på søndag. Alle førsteårsstudenter vil få gratis billett til kampen. I tillegg har forsvaret kjøpt 400 billetter til alle som har innrykk pluss det er Bodø cup i helgen så der regner de med 400-500 barn som kommer så alt ligger til rette for en flott ramme rundt kampen.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Nå begynner det virkelig og ligne på noe. Dette er rett og slett fantastisk flott, glimrende av alle parter!! :lol: :lol: :lol:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Bra analyse det der ja, selv om jeg ikke er helt enig i at det faktum at Stabæk spillte i cup`en i helga skal slå positivt ut for dem.
Tror heller dette er bedre for Glimt.

Med tanke på det som sto i AN idag må jeg sannelig dra å skaffe meg billett snart så jeg ikke plutselig står helt uten! :wink:

Har oppdatert overskriften på denne tråden, nå er denne tråden offisiell tråd for Glimt-Stabæk kampen.
Det betyr at ALLE innlegg angående den kampen skal legges i denne tråden!
Så blir det litt mer oversiktelig her inne.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Du har helt rett ang Cupkampen. Det skal bare være en fordel for Glimt. Stig og Co har masse selvtillit og etter all sannsynlighet friskere ben en stabæk spillerne. Som tidligere sagt, har kjempegod magefølelse foran denne kampen og tipper 3-1 :lol: 8)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Er vel litt sånn fra og til om man syns det er positivt med kamppause eller ikke. Jeg vil vel si at med en seier i en cup-kamp sist helg, hadde vi vel vært enda bedre rustet. Men nå er det jo slik at Stabæk slo Sandefjord, et middelmådig 1.div-lag. Så akkurat i dette tilfellet er det vel 1-0 til oss :wink:
Una mas cerveza.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Jeg er, som vanlig, evig optimist, og tror Glimt kan få sin 6. seier "in a row"!!!
Selvom jeg er smertelig klar over at et tap nå snart vil være realiteten.

Glimt trenger hvert eneste poeng sårt om de skal kunne fortsette å holde plassen og hverfall om de har planer om å klatre videre!

Jeg tipper vi kommer til å holde plassen etter 18.runde er spilt, VIF vil falle ned (uavgjort mot Viking) evt holde plassen (da med seier) og Odd vil klatre litt (seier over FFK). En rolig runde i vente, tror jeg da...
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

I dag kan være dagen da Glimt vinker farvell til nedrykksstriden for godt.
Dersom vi forutser følgende resultater:
  • Glimt - Stabæk H
    Fredrikstad - Odd B
    Lyn - HamKam H
    Viking - VIF U
    Brann - Sogndal H
    LSK - Molde H
Får vi følgende tabell:
  • RBK 36
    TIL 32
    LSK 30
    Brann 29
    VIF 28
    Lyn 27
    HamKam 26
    Odd 25
    Glimt 24
    Molde 19
    Stabæk 19
    Viking 19
    Sogndal 15
    Fredrikstad 12
Da har vi en god luke bakover, og kan gi full gass framover på tabellen. Nå går det som regel ikke akkurat som jeg tror/håper, og det viktigste er tross alt at Glimt vinner. Med Runar ute, og med Martin Andresen i gryende form skal vi gi alt både på banen og tribunen for at det skal bli tre poeng.
    Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
    Bateman26
    DGH TIFO
    DGH TIFO
    Posts: 5248
    Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
    Location: Bodø

    Post by Bateman26 »

    Så lenge glimt vinner kampene vil vi sakte men sikkert klatre oppover. og det er det viktigste. sett alt i alt.

    Tror det blir sinnsykt bra trykk på Aspmyra i dag tipper det kommer over 6000.
    I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
    Truth is, I dont want to know.
    Some things are best left unsaid.

    www.maja-blogg.no
    Fra Oslo
    Posts: 815
    Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
    Location: Mørkved (Oslo)

    Post by Fra Oslo »

    Bateman26 wrote: Tror det blir sinnsykt bra trykk på Aspmyra i dag tipper det kommer over 6000.
    Hmm, over 6000 tilskuere? Var ikke det å ta i litt, når snittet til Glimt er 4560... Men for all del, jeg håper jo at det ville kommet så mange!

    Har fått litt nerver jeg nå, tror kanskje at Glimt går på en smell i kveld. Det skal i alle fall bli spennende.

    Om det ikke regner i kveld stikker jeg kanskje bort på Ullevaal en tur, og ser Lyn banke Kamma. Får se. Det er så umåtelig nervepirrende å høre over høytaleranlegget, "da har vi fått et mål i Bodø og det er x som har gått opp i ledelsen over y i det z.spilleminutt". Alt i meg fryser når han sier det. Helt forferdelig!!! Hater det øyeblikket, sist jeg var på Ullevaal var når vi tapte over FFK (9.runde), mens jeg var og så Lyn-Brann kampen, ytterst frustrerende! Var helt knust jeg... Satt anspent og bare ventet på at FFK skulle gå opp i 5-1 ledelse og hva nå det måtte være.
    Bateman26
    DGH TIFO
    DGH TIFO
    Posts: 5248
    Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
    Location: Bodø

    Post by Bateman26 »

    1800 studenter har fått gratisbillett, 400 soldater kommer (innrykkshelg) pluss det er Bodøcup i helga så de regner med med 400-500 av de kommer og da er det ca 2500 extra som kommer..

    Har det på samme måte når jeg ser på fotbalxtra eller 442 . Når jeg ser plinget på glimtkampen vrir det seg i magen.. Er sånn håper håper håper det er glimt som har skåret
    I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
    Truth is, I dont want to know.
    Some things are best left unsaid.

    www.maja-blogg.no
    User avatar
    Nokia
    Posts: 3759
    Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
    Location: Bodø

    Post by Nokia »

    Godt og se at det ikke bare er jeg som oppfører meg snålt når jeg enten ser på Sports x-tra eller 4-4-2. Kjenner bortimot at magesekken noen ganger er på vei ut når det plinger.
    Bateman26
    DGH TIFO
    DGH TIFO
    Posts: 5248
    Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
    Location: Bodø

    Post by Bateman26 »

    Husker stabæk kampen i vår. En null æsj det var skikkelig dritt.. en en huehei dette kan gå veien.. to en jaja det var dumt er lov og håpe på uavgjort. resten av plingene var bare helt topp..
    I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
    Truth is, I dont want to know.
    Some things are best left unsaid.

    www.maja-blogg.no
    Bateman26
    DGH TIFO
    DGH TIFO
    Posts: 5248
    Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
    Location: Bodø

    Post by Bateman26 »

    og for de av dere som har lyst og si ifra til smurfene er dette tråden

    http://forum.stabaek.net/index.php?showtopic=924&st=0
    I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
    Truth is, I dont want to know.
    Some things are best left unsaid.

    www.maja-blogg.no
    Espen_
    Posts: 52
    Joined: Fri Mar 12, 2004 7:52 pm
    Location: Bodø

    Post by Espen_ »

    http://forum.stabaek.net/index.php?showtopic=924&st=0 - maken til duster har jeg ikke vært med på....snakk om å gå litt for langt:
    "En kompis av meg, som er engen-patriot, og meg selv har en seanse hvert år, der vi bedømmer lagenes drakter før sesongen. På sisteplass i år igjen; Bodø/Glimt i sine hesslige, veiarbeider-gule campingdresser."

    :evil:
    medlem nr 320 i Den Gule Horde
    2007
    Fra Oslo
    Posts: 815
    Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
    Location: Mørkved (Oslo)

    Post by Fra Oslo »

    Kom igjen gutta! Prove me wrong, og få deres sjette strake seier!

    Oj, ja hvis det er ventet så mange "ekstra" kan det jo virkelig bli artig å være der!!!
    User avatar
    Novi
    Posts: 11467
    Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
    Location: Dallas, TX
    Has thanked: 606 times
    Been thanked: 800 times

    Post by Novi »

    YEY, 1-0!!!

    Begynner å bli en ting det der med at Stig scorer og blir byttet ut etter 35-40 min... Får håpe Høgli fortsetter slik han spilte i vår :)
    Una mas cerveza.
    Stibern
    Posts: 1590
    Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
    Location: Bodø

    Post by Stibern »

    Behovet for en til spiss er hvertfall tilstede.....
    L.U*H.G
    Stibern
    Posts: 1590
    Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
    Location: Bodø

    Post by Stibern »

    2-1... Nydelig mål... Håper dette holder inn.... Er nervøs nå...
    L.U*H.G
    Stibern
    Posts: 1590
    Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
    Location: Bodø

    Post by Stibern »

    3-1.... Ludde storspiller i dag... Fine forseringer... trond olsen dundrer ballen i mål
    L.U*H.G
    Fra Oslo
    Posts: 815
    Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
    Location: Mørkved (Oslo)

    Post by Fra Oslo »

    Foreløbig ser jo dette bra ut! 2-1 til Glimt, men det virker som Stabæk er med i kampen. Så det er bare å gi alt, slappe av kan de gjøre i hele kveld :D

    Sitter her med stereoanlegget på P1 tippeligaservice, tv`n svitsjes mellom NRK2 og TV2, og på dataen er jeg inne på VGlive. (aftenposten er for treigt, og dagbladet legger ut oppdateringer så få oppdateringer).

    Hjelp! Enda ett mål, herregud Tv2 si det da!!! Hjelp, jeg er helt fortvilt! Jaaaaaa, det er 3-1 til oss! Flott jobba, Trond! Virker også som Ludde står på og er ekstremt god i denne kampen.

    12 poeng tatt i høstsesongen, 12 poeng tatt på hele fjorårssesongen! Tenke det dere!!!

    HØSTEN ER J***** GUL :D
    Post Reply