Sangforbud før kamp

Moderators: Sulliken, Larsen

Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Sangforbud før kamp

Post by Bateman26 »

enda en tåpelig regel fra NFF

http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippe ... 716007.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

At det går an, ikke det at vi har de sterkeste tradisjonene for at det synges før kamp men alikevell
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Sangforbud før kamp

Post by Parelius »

Nok en gang et bevis på hvor inkompetente N(Ø)FF er... :?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Sangforbud før kamp

Post by Johnny »

Parelius wrote:Nok en gang et bevis på hvor inkompetente N(Ø)FF er... :?
Vil heller si at det er klubbene som har påført seg selv dette. Hadde dette ikke skapt noen forskjeller i når kampene starter så ville ikke NFF måtte gått til dette skrittet.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Sangforbud før kamp

Post by T1N av KT »

I Bergen har det blitt tradisjon å synge "nystemte" foran kampene. De har et lignende opplegg i Stavanger. Det var planen at "vål'enga kirke" skulle synges på samme måte dette året. Vi har hatt en diskusjon på om også vi i Molde skulle gjøre noe lignende. Det er utrolig stemningsskapende, men jeg forstår at NFF er redd for at kampene ikke skal bli avviklet til rett tidspunkt.
NFF har i det siste lagt inn mange forbud i saker der de kun kunne klart seg fint med en regelendring. Dette gjelder også bruken av konfetti. I stedet for å kunne si at konfettien ikke skal havne inne på banen, velger altså forbundet å forby det.
krattet tifo
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Sangforbud før kamp

Post by Heltenjohn »

Kommunist-forbund!
Men hvordan skal vi få vite lagoppstillinga da vi ikke har storskjerm enda?
Har de satt opp en 50" på taket av spenst slik at vi må stå med kikkert for å se lagoppstillinga?
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Sangforbud før kamp

Post by BoForPres »

Bateman26 wrote:enda en tåpelig regel fra NFF

http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippe ... 716007.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

At det går an, ikke det at vi har de sterkeste tradisjonene for at det synges før kamp men alikevell
Vet du om det er kommet storskjerm på myra?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by Kesseboy »

Vet ikke om jeg synes det er så tåpelig, sett fra NFFs side, og å kalle det "sangforbud" er jo ei veldig negativ vinkling på saken. Se heller på det som et påbud om å starte kampen samtidig som de andre kampene, eller noe sånt. Skjønner godt at NFF ønsker det, sjøl om vi ønsker noe annet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: Sangforbud før kamp

Post by Pekri10 »

Tatt i betraktning at kampene i hver serierunde er spredt ut over 3 dager og til ulike tidspunkter blir et slikt rigid system for å oppnå fullstendig sykron kampstart på minuttet ganske komisk. Kanskje vi like godt skulle få samlet alle kampene slik at alle gikk på akkurat samme tidspunkt gjennom hele sesongen? Eh, nei det var disse TV-selskapene... Kunne forstått en slik regel hvis det hadde vært begrenset til de 2-3 siste serierundene.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Sangforbud før kamp

Post by Larsen »

Jeg synes det er voldsomt irriterende.

Jeg hadde gledd meg til å synge følgende i morgen:

Aa eg veit meg eit land
langt der uppe mot nord,
med ei lysande strand
millom høgfjell og fjord.
Der eg gjerne er gjest,
der mitt hjarta er fest
med dei finaste band.
Aa eg minnest, eg minnest
so vel dette land!


Men det er nettopp dette NFF vil ha slutt på og dermed kan ikke Glimt spille denne tett før spillerene kommer ut. Si farvel til den tradisjonen.

Slike formuleringer for det virkelig til å vrenge seg inne i meg:

Det er en europeisk standard og vi ønsker å styrke produktet vårt, sier han til TV 2 Sporten.

For meg personlig og jeg vil tro mange andre så er fotball langt mer enn bare et produkt.


Vi har ikke tatt fra bergenserne Bergenssangen. De kan synge den så mye de vil, bare ikke i de ti minuttene før kampstart. Slike sanger er en hyllest til hjemmelaget, og skal ikke synges med det gjestende laget på banen, forklarer Dag vestlund.

Forøvrig både tror og håper jeg nystemten kommer til å jome utover Brannstadion i morgen. Bergenserne lar seg neppe stoppe sånn helt uten videre.

Kanskje noe å tenke på for oss også.




Nei, det må vi sannelig unngå. Stakkars gjestende lag som må bli utsatt for noe sånt :roll:
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by MhepA »

Vi skal synge. Ikke noe å diskutere engang.
Alle kommer til å drite i den regelen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Sangforbud før kamp

Post by Bateman26 »

BoForPres wrote:Vet du om det er kommet storskjerm på myra?
nei det er det ikke men det er kommet tv framfor salgsbodene slik at man kan følge kampen selv om man må på do eller kjpe seg kaffe
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Sangforbud før kamp

Post by Trapattoni »

Bateman26 wrote:
BoForPres wrote:Vet du om det er kommet storskjerm på myra?
nei det er det ikke men det er kommet tv framfor salgsbodene slik at man kan følge kampen selv om man må på do eller kjpe seg kaffe
Tv foran pissoaret? Herlig... :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by eidurgud »

Larsen wrote:Jeg hadde gledd meg til å synge følgende i morgen:

Aa eg veit meg eit land
langt der uppe mot nord,
med ei lysande strand
millom høgfjell og fjord.
Der eg gjerne er gjest,
der mitt hjarta er fest
med dei finaste band.
Aa eg minnest, eg minnest
so vel dette land!

Uten å ha lest artikkelen denne tråden handler om, så syns jeg det du skriver her er grunn nok til å la vær å synge før kamp! "Barndomsminne fra Nordland" har overhodet ingenting med Glimt - langt mindre med fotball - å gjøre.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Sangforbud før kamp

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote: Uten å ha lest artikkelen denne tråden handler om, så syns jeg det du skriver her er grunn nok til å la vær å synge før kamp! "Barndomsminne fra Nordland" har overhodet ingenting med Glimt - langt mindre med fotball - å gjøre.

Akk, du historieløse...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Sangforbud før kamp

Post by - COYS - »

Er det slik at man ikke kan synge den før etter kamp da? Altså 10 minutter før kamp og under hele kampen kan man altså ikke synge??

Heia NFF :klapp :hedre
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by Novi »

Klanen sang kirkesangen sin rett etter at kampen ble blaast igang i dag. Det er jo en mulighet.
Una mas cerveza.
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Sangforbud før kamp

Post by Trodal »

Hvis hele stadion synger er det jo ingen som kan hindre det. Nå får vi vise hva som bor i oss, og hva publikum kan få til uten sanghjelp over høyttalerne. Gjelder forbudet også den gamle roperten til unge Willasen? :D
Keep on rockin' in the free world!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Sangforbud før kamp

Post by dalers »

Trodal wrote:Gjelder forbudet også den gamle roperten til unge Willasen? :D
Den må faen meg testes!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Sangforbud før kamp

Post by - COYS - »

Hvis publikum bryter denne regelen som kun NFF er kompatible til å komme med, hva skjer da? Skal de som bryter denne regelen lukes ut og utestenges eller må klubben spille kamper uten publikum? Ser for meg harde reaksjoner fra NFF om dette brytes for de har vel ett opplegg som skal følges for at det skal gå utover fotballen. Norsk fotball hadde helt klart gjort bedre av seg uten dette idiotiske forbundet.

:guns NFF
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by Crazy horse »

Åhh, hvor jeg hater slike som skal lage regler på områder der det egentlig er helt unødvendig. Det er vel for faen viktigere med god stemning på kampene, enn at kampene starter helt likt? Høres ut som om det bare blir mindre og mindre frihet til den enkelte klubb og mer og mer overstyring fra NFF og tv2.

Barndomsminne fra Nordland gir meg klump i halsen og tårer i øyekroken, akkurat som Glimt gjør ved mange anledninger. Trenger bare å se høydepunktene fra kvalifiseringa, så sitter jeg der med et fårete smil og svelger og tørker. Klart det er glimts sang, på samme nivå som "Vi elske Bodø/Glimt".
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Sangforbud før kamp

Post by Kesseboy »

- COYS - wrote:Hvis publikum bryter denne regelen som kun NFF er kompatible til å komme med, hva skjer da? Skal de som bryter denne regelen lukes ut og utestenges eller må klubben spille kamper uten publikum? Ser for meg harde reaksjoner fra NFF om dette brytes for de har vel ett opplegg som skal følges for at det skal gå utover fotballen. Norsk fotball hadde helt klart gjort bedre av seg uten dette idiotiske forbundet.
1. Det er vel bare snakk om at klubben ikke får ha noen avspilling over høyttaleranlegget. Publikum må da stå fritt til å kunne synge som de vil.
2. Nei, norsk fotball hadde neppe gjort det bedre uten forbundet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Sangforbud før kamp

Post by Mr Bean »

Skal vedde en pariserloff på at klubben får ei saftig bot om det synges før kampen.. Helv... innkompetente NFF :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Sangforbud før kamp

Post by J I P »

Siden folk ikke gidder å lese linken så er "programmet" de siste 10 før avspark som følger:

10 – Absolutt seineste tidspunkt for avslutning av oppvarming og avspilling av klubbsang eller lignende.
9 – Innmarsj for deltakere i eventuell midtsirkelseremoni
7 – lagoppstilling leses opp (via skjerm)
6 – Lagene klare for utmarsj
5 – Knottekontroll i spillertunnelen
4 – Utmarsj til tippeligafanfaren
2:30 – Håndhilsingsprosedyre – Bortelaget går. Midtbanesirkelseil bæres av banen.
1:30 – Lagfotografering
1 – myntkast
0 – avspark

Hva med å starte synge "Å eg veit" så snart Tippeligafanfaren er avsluttet? Og når den er ferdig - en av Glimt-sangene?

Det blir forøvrig uvant at spillerne ikke er på banen når lagoppstillingen presenteres.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Re: Sangforbud før kamp

Post by Avedis »

Kan ikke tenke meg at forbudet gjelder allsang blandt publikum. Restriksjonene går vel på at det ikke kan spilles av sanger over annlegget, eller synges med en forsanger...
User avatar
Siiw
Posts: 20
Joined: Sun Apr 10, 2005 8:01 am

Re: Sangforbud før kamp

Post by Siiw »

Skal det heller ikke være lov til å synge nasjonalsangen før en landskamp? Begge lagene er jo på banen da også.
Post Reply