Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by T1N av KT »

Gratulerer med en fin seier.
krattet tifo
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by tomath »

Mye fortjent skryt til Londak, men den bærturen han hadde gjorde ikke godt for et supporterhjerte. Han bør ikke ha for mange av de :)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by GULTeKULT »

Bare så det er sagt, Forko spiller en solid kamp idag. Med tanke på at han kom rett fra flyet og ut på Aspmyra, er det intet mindre enn en liten bragd at han spiller såpas bra. Til dere som har fått han i vrangstrupen: Hvem av spillerne på benken har bedre forutsettning for å gjøre det bedre enn Forko? Han er hurtig, han har teknikk og en meget god passningsfot.

Når Forko kommer mere inn i spillemønsteret og lærer medspillerne bedre å kjenne, så skal Imingen få store vanskeligheter med å ta fra han plassen.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by NupiSnowJog »

NupiSnowJog wrote:Sålenge Kesseboy ikke er optimist, er jeg fornøyd.
Kesseboy wrote:Jeg er ikke optimist.
Jeg tror vi med dette kan slå fast at Kesseboy aldri mer må være optimist foran en kamp :wink:
ARGH!
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by - COYS - »

MhepA wrote:Til å være så mange tilskuere synes jeg ikke det var så veldig god stemning på tribunene.

Bo-Dø-Glimt funker som vanlig bra.
Skulle til å skrive det samme. Det er ikke mye futt i fiolket på tribunen. Man kunne jo høre nåla falle innimellom, så dødt var det faktisk.

Hva er det med Bodø folket som ikke funker når de ser kamp?
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by bg72 »

må si jeg ikke var imponert over Sørensen idag. Tror Mounir er et bedre valg i den posisjonen pr. idag, særlig på hjemmebane. Sørensen klarte ikke å fullføre kontringer, og manglet fart. Blir sikkert bedre etterhvert, men... Dagens svakeste på Glimt, etter min mening
Bodø Gint....mine første ord:-)
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by 8000Stein »

T. Rønning imponerte ikke. Vi mistet mye av midtbanen der.
Han har ikke imponert til nå.
Hva har skjedd med Karlsen og Konradsen??
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Rønning imponerte ikke? Så vi samme kamp?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mka07
Posts: 18
Joined: Sun Apr 27, 2008 10:49 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by mka07 »

Spent på om Mounir fortsetter på backen jeg! Synes han var flink å komme opp i banen, og ser jo foreløpig at samarbeidet mellom Runar og Mounir er mye bedre enn Runar og Derek. Kan fort bli en spennende høyreside!
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Trodal »

bg72 wrote:må si jeg ikke var imponert over Sørensen idag. Tror Mounir er et bedre valg i den posisjonen pr. idag, særlig på hjemmebane. Sørensen klarte ikke å fullføre kontringer, og manglet fart. Blir sikkert bedre etterhvert, men... Dagens svakeste på Glimt, etter min mening
Tja. Vi har da i alle fall fått en mann på banen som kan ta cornere! Du verden hvor mange elendige cornere vi slo i kampen mot Stabæk...så her var det en klar forbedring.
Keep on rockin' in the free world!
Glimt1916
Posts: 5654
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 446 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Glimt1916 »

Synes T. Rønning gjorde en bra kamp. Synes også Mounir gjorde en bra kamp på backen. Morsomt at han endelig tør å gå litt meir fremover på banen også. Christian Berg og Londak va forøvrig de to beste i dag etter mi meining.

Ellers må æ si at vi va skremmende dårlig i første omgang. Mot et bedre lag kunne kampen meir eller mindre vært over til pause.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by dalers »

Som TIFO-sjef så må jeg bare få takke!

Selv om trøkket var slapt før mål nummer to (kan det ha noe med nerver i høyspenn OG en dårlig kamp å gjøre?) så synes jeg at J-feltet gjør mye bra i dag:

* Det Estiske flagget
Tålmodighet av de under det OG en fantastisk strekk i det pga. folkene i utkanten av flagget. De på øverste raden fikk beskjed av meg å strekke flagget og de fikk beskjed om å sende denne beskjeden videre nedover radene. Dette ble GJORT!! Og det hele tok seg fantastisk bra ut!

Det var STOR stas å hylle Pavel og hvilken dag vi valgte å vise fram det Estiske flagget som Sjura står bak!!! Utrolig artig at Pavel og Alo så tydelig viste glede med å bli satt pris på. Artig også at Pavel hyllet oss tilbake etter kamp.

* Tostangs
Folk VILLE ha tostangs idag. Strakk seg etter dem for å få holde. Meget bra og flott gjort. De laget en flott ramme rundt det nye estiske flagget.

* Hendene i været
Sjelden bra hva gjaldt hender i været mellom klapping på *Bodø/Glimt klapp klapp klapp!* Dette kommer seg mer og mer og bedre og bedre for hver kamp som går og det tar seg MEGET bra ut!!

* Flagging på indre bane
I var vi to stykker som begge virkelig fikk sving på flaggingen. Vi gjorde det foran kamp ved innmarsj, oppstilling og fram til avspark, ved innmarsj til andreomgang OG ved kampslutt. MEN det beste hadde vært om vi kunne hatt noen som kunne flagge også ved scoring. Noen som står nært banen nederst på J-feltet og som kan løpe ned 4 trinn for å flagge når Glimt scorer. Noen frivillige? Ekstra artig er det jo å flagge når spillerne løper bort til J-feltet når de jubler ;) som Thiago mot AaFK gjorde.

Det er da en nesten føler at en selv ER på banen som supporter selv om står langt oppe på J-feltet!!

* Skjerfhav!
Det tar seg flott ut og det har folk skjønt!!


Tusen takk til et J-felt og en Horde som bare blir mer og mer profesjonell! Det er i de små detaljene vi viser at vi er på vei til Eliteserienivå også vi :D


Tusen takk på vegne av DGH TIFO!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Knuta »

talfh wrote:Synes Rønning er en mye stødigere stopper enn alo, skulle gjerne hatt en frisk Bjørdal og sett han sammen med rønning i midten!
Alo ble rundingsbøye for Silva da han scorte
Alo reddet 3 poeng for Glimt med en utrolig god takling da Silva bare skulle putte ballen i mål på slutten av kampen. La nå Rønning og Alo bli samstemte. Jeg synest det ser veldig bra ut. Er mer usikker på backene, men Forko's beste kamp hittil. Hamoud slurvet veldig på slutten med ukloke valg, ellers ok. God offensiv.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by tomath »

Var ikke det Forko?

–Moderert av liverglimt–
Unødvendig sitering.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Knuta »

Jeg mente det var Alo, det samme sa kommentatoren på TV2-sport. Men 100% sikker er jeg ikke. Jeg synes at Alo er en meget god spiller, han er hurtigere en Rønning og jeg ser et framtidsrettet stopperpar i Alo/Rønning. De utfyller hverandre bra.

–Moderert av liverglimt–
Unødvendig sitering.
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by ingen87 »

Det var Forko som hadde matchvinner-taklinga helt på slutten!
Førr Evig!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Snorreth »

Kesseboy wrote:Jeg kan kjenne kvalmen komme sigende sjøl, men det er ikke på grunn av Forko. Det får da være grenser for hva man får seg til å si om spillerne på laget man holder med!
Jeg holder med klubben 8)
At spillere kan gjøre en kvalm for hans handlinger er greit etter min mening, slik er fotballen. Vi kan elske og ikke elske våre egne spillere.
Jeg har dessuten ikke avskrevet Forko helt, men han har ikke infridd mine forventninger.

La oss ta det den veien: Vi liker Forko, men jeg liker ikke alle hans avgjørelser og handlinger. :wink:
Glimt1916
Posts: 5654
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 446 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Glimt1916 »

Synes Forko gjorde sin beste kamp til nu mot Aafk. Litt smårusk, men stor forbedring fra forrige helg. Han turte og så å kom litt meir fremover på bana, nokka som e veldig positivt.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Begod »

Helt enig med ovensstående taler, Forko hadde også et nydelig innlegg.
I medgang og motgang
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by FSHelgeland »

Som sagt Forko var god, dere er usedvanlig raske til å dømme de nye spillerne våre. Er nesten som jeg skjemmes. Forko hadde bak seg 2-3 uker med oppkjøring hos Even Pellerud i Canada. Ja tenk det dere, 3 uker med oppkjøring. Siterer fra AN "Da han ankom Glimt og Bodø sist mandag, hadde han bare to-tre uker med sesongoppkjøring bak seg fra Vancouver, og regnet med å bruke noen uker på å ta igjen treningsforspranget til sine nye lagkamerater. Men Willis tror ikke den korte sesongoppkjøringen vil være noe stort problem. legger ved linken så kan dere lese selv: http://www.an.no/glimt/article3433478.ece" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Synes dere har jævla store forventninger hvis dere forlanger at en ny spiller med 2-3 ukers oppkjøring bak seg skal spille bedre en det han har gjort. Forko har vist oss at han er god 1mot 1, han har stort sett bra taklinger og avleveringer. Av og til så bommer han totalt, ved at han selger seg eller at han misser på en klarering. Dette setter jeg faktisk på kappen at han er ny og har en kort oppkjøring bak seg, da får heller de andre spillerne hjelpe han litt mere slik at han har pasningsalternativer. Den perioden i går hvor glimt var gode så var også Forko meget god, å han tok jo Pingpong (eller hva han heter) helt ut av kampen i går. Den taklingen helt til slutt var også vesentlig for at vi fikk det resultatet som vi fikk.

Gi gutten tid, og hjelp han heller å bygge selvtillit til å vise hva som bor i han i stedet for å bidra til å dra han ned i gjørma før han for lov å komme i gang i klubben.

Jeg gir kred til Glimtfan som faktisk evner å vurdere fra kamp til kamp hvordan spillerne er og ikke dømmer ut fra førsteinntrykk og et par dårlige klareringer.
Tippeliga 2015
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by bg72 »

Så enig, så enig! Nå har jeg sett alle kampene, og Forko har absolutt ikke gjort seg bort. Tull å slakte ham slik, skjønner ikke motivasjonen... Har sett/spilt såpass med fotball i min tid at jeg tror jeg vet hva jeg snakker om! :guns
Bodø Gint....mine første ord:-)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by MhepA »

Forko spillte OK mot HamKam og Stabæk.
Forko spillte dårlig mot Lyn og Fredrikstad
Forko spillte bra mot Aalesund.

Det er flere enn han som har spillt en eller to dårlige kamper gjennom de fem kampene som har vært.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimt1916
Posts: 5654
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 446 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Glimt1916 »

Det må vær lov å påpeik at man synes noen har spella dårlig selv om oppkjøringa demmes ikke har vært bra. Grunnen til at en spiller ikke har prestert e en diskusjon i sæ sjøl. Men har man ikke treningsgrunnlaget eller den taktiskte biten i forhold til formasjon osv. inne så burde man ikke spell. Det hjelpa ikke så mye om man prester godt i forhold til forutsetningan om det ikke e godt nok i en kampsituasjon. Akkurat det e ikke spilleren sin feil selvfølgelig. Æ har forøvrig ikke sett at Forko har blitt slakta her inne på forumet, men så les æ ikke alt som bli skrevet her heller.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by Hågen »

Glimt1916 wrote:Men har man ikke treningsgrunnlaget eller den taktiskte biten i forhold til formasjon osv. inne så burde man ikke spell.
Grunnen til at Forko har spilt alle de fem kampene til nå er selvsagt at han er det beste alternativet pr. d.d. Når det er sagt uttalte både spilleren selv og trener Kåre før sesongstart at han ideelt sett burde få trene seg opp først, før han ble kastet ut til ulvene. Dette var som kjent før Dereks skade..
DGH Web
Posts: 64
Joined: Wed Oct 17, 2007 10:43 pm
Location: Aspmyra
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Aalesund FK, søn 27. april, kl. 18.00

Post by DGH Web »

Trøkksjefen oppsummerer dagen på J-feltet.

http://www.dengulehorde.no/iwips/357419 ... g%20nyhet/

Les hva Røsten mener om trykket på J-feltet, og følelsen av å være under vann!
Post Reply