Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by karlfro »

Veldig interessant kamp, Vålerenga vil spille med et stort press siden de ikke vil tape 2 ganger på rad.

Nøkkelen i denne kampen for oss er å være tålmodige, la enga springe fra seg også stikker vi dem med våres dødelige kontringer.

En annen ting : Blir denne kampen spilt eller utsettes den pga flystreiken?
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by FSHelgeland »

Inntil videre så er det vel ikke noe som tilsier at den ikke skal bli spilt. Hverken Bodø eller Gardermoen er vel foreløpig varslet tatt ut i streik, og streiken kan jo være avblåst lenge før denne kampen.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by eidurgud »

VIF spilte vel med tre stoppere i går..? Det kommer de vel neppe til å gjøre mot oss, så idiot kan selv ikke Martin Andresen være.

For vår del, så håper jeg de spiller 4-4-2, slik at Fredheim Holm blir plassert på kanten - og ikke i mellomrommet mellom midtbanen og angriperene. Da kan vi la Mounir spille ving, og sette Stig inn som back, og vrake Derek, som hadde en fryktelig dårlig dag på jobben i går - og har bidratt mye mindre enn hva man skulle tro etter at han kom tilbake fra skade.

Håper på denne lagoppstillingen:

Pavel
Stig - Alo - Per Verner - Willis
Runar - Christian - Thomas R.
Mounir - Thiago - Trond


:glimt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Buster »

Jeg syns trekket med Mounir på høyreback var genialt. Plutselig har vi en av landets beste backer, som til og med fosser til dødlinja og legger inn til 1-0 mot TIL. Tror det skal mye til at Mounir blir flyttet vekk fra den plassen. På meg virker det som om han selv også liker den nye rollen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by FSHelgeland »

Tilbøyelig til å være enig med Buster her, nå har våre to sidebacker. Mounir og Willis hatt målgivende innlegg i de to siste kampene. De spiller bedre og bedre der bak, og begynner nå å finne ut av samspillet med våre to midtstoppere. Det tegner til at vi skal få et svært så bra forsvar i år, og at mange skal få problemer med å lage mål på oss. Når vi så har spisskompetanse på topp i Olsen og Martins, ja da kan det bli riktig så gøy. Blir spennende å se i denne kampen om de kan stå i mot hele veien, kanskje kan vi stjele poeng på Ullevål også?
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by eidurgud »

Ser poenget med at Mounir hadde en god kamp i går - men hva skal vi gjøre med høyrevingen? Derek kommer jo aldri "i gang".. :tenk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by MhepA »

Helt klart at vi må ha Mounir på backen til mot slutten av kampen når superinbytter Stig Johansen kommer inn for en sliten Jan Derek Sørensen. Da trekker vi Hamoud opp på kanten og Stig ned på backen. Men jeg håper Bjarnason får sjansen fra start istedenfor Thomas Rønning.

Londak
Hamoud-Bärengrub-PV.Rønning-Forko
R.Berg-C.Berg-Bjarnason
Sørensen-Martins-Olsen

Sørensen gjorde en god kamp mot Mjølner (selvfølgelig svakere motstand).
Han gjorde i tillegg en meget god kamp mot Strømsgodset, hvor han fikk seg et mål også.
Tror det blir lurt å ha han med fra start.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Glimtfan »

JDS har ikke vært god hittil, men vi kan ikke flytte Hamoud frem all den tid han bare blir bedre og bedre. Forsvaret vårt er uhyre viktig. En mulighet er å kjøre Brenes som høyrekant om ikke JDS blir bedre. Brenes er ingen typisk kantspiller, men kan likevel tilføre en del, det er fullt mulig å spille 4-3-3 uten 2 "krittløpere".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Los-Loco »

MhepA wrote:Helt klart at vi må ha Mounir på backen til mot slutten av kampen når superinbytter Stig Johansen kommer inn for en sliten Jan Derek Sørensen. Da trekker vi Hamoud opp på kanten og Stig ned på backen.
Det var det jeg trodde skulle skje når Stig kom inn mot TIL, så jeg ble veldig overrasket over at Stig ble liggende på vingen. Men de taktikken var jo genial, med Stigs uovertrufne evne til å bli klippet ned på ulovlig vis! Mot slutten av kampen har vel ikke våre gutter allverdens energi heller, så å tro at vi skal renne dem i senk på slutten er kanskje litt utopisk. Da er det faktisk bedre å gjøre som Bruttern gjorde; la Stig skape trøbbel i angrep, og kanskje få noen farlige dødballer mot slutten. I alle fall hvis vi ikke ligger under, for dødballer er utmerkede anledninger til å dra ut tida mot slutten av kampen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by ingen87 »

JDS vil revansjere seg mot gamle lagkamerater! La han få sjansen!
Førr Evig!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Buster »

Derek har jo vært skadet, og han spilte bra i mange treningskamper. Han er også viktig på frispark og cornere. Det virker som om han ikke lenger har troen på at han kan fosse forbi på kanten, men vi får tro at han kan satse mer i contringene når han er 100% tilbake. Skulle gjerne hatt en lynhurtig 17 åring som kunne utfore Derek på vingen. Den gamle kroppen tåler ikke alle kampene på vingen. Det blir fort noen kamper fra sidelinja.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by eidurgud »

Hvor mange frispark har Derek tatt denne sesongen? Og cornerene, hvor mange av de har endt i mål eller farligheter foran mål?

Er klar over at han har vært skadd, men jeg mener han spiller for dårlig til å forsvare en plass på laget nå. Nå er det ikke lenge til Thomas J er tilbake for fullt, og selv om Mounir spiller bra som back - så trenger vi et alternativ til Derek på kanten. Thomas eller Stig bør spille back, slik at Mounir får spille ving.
Jeg står fremdeles for ønsket av start-ellever.
Men, det er klart - scorer Derek to mål og har en målgivende corner eller to på søndag, så klager jeg ikke!

Jeg mener bare det er på tide at han begynner å vise seg verdig en plass på laget.
Myra 75
Posts: 58
Joined: Tue Nov 06, 2007 8:32 pm

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Myra 75 »

Vi vet alle hva Jan Derek er god for. Han og Runar har noe bra på gang. Tror vi får se det mot Enga :)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Novi »

eidurgud wrote:Nå er det ikke lenge til Thomas J er tilbake for fullt, og selv om Mounir spiller bra som back - så trenger vi et alternativ til Derek på kanten.

Jeg mener bare det er på tide at han begynner å vise seg verdig en plass på laget.
Helt enig. Hamoud har spilt godt på høyrebacken, men det gjorde Thomas J også. Og enten vi starter med JDS eller Hamoud, så har vi en joker å sette inn på i den ene eller den andre. Kanskje enda mer i Sørensen, siden han har bedre avslutningsteknikk.

Er enig i at vi vet hva Runar kan og at han jevnt over leverer meget bra. JDS er jeg litt mer usikker på. Ennå.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by MhepA »

Thomas Jacobsen får nok spilt en hel kamp mot Mo.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by liverglimt »

Det er to kamper i serien før neste cupkamp. Så da må nok TJ vente lenge før han får en hel kamp om han ikke er klar til denne kampen. Det er vel Kåre som tar ut det laget denne gangen også. ;)
@liverglimt
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Panzer »

FSHelgeland wrote:Inntil videre så er det vel ikke noe som tilsier at den ikke skal bli spilt. Hverken Bodø eller Gardermoen er vel foreløpig varslet tatt ut i streik, og streiken kan jo være avblåst lenge før denne kampen.
I Bodø er det ikke NTL ansatte, da brann og brøytetjeneste håndteres av forsvaret. Så i Bodø vil det ikke bli streik uansett. Dog: I disse dager er det mange andre som forbereder seg til streik.....


Laget:
PL
MH-AB-PVR-WF
RB-CB-BB
JDS-TM-TO
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by NupiSnowJog »

Jeg poster her også, bare sånn at jeg blir hørt litt ekstra:
Jeg lurer på om det er noen i Oslo som bor nogenlunde i nærheten av Ullevaal eller Joes som kan ha en barnevogn på besøk under fotballkampen på søndag.
Jeg ville vært evig takknemlig, for vi blir rundt 6 timer på reisefot den dagen og det blir litt for mye ryggbæring.
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Sulliken »

Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men for meg blir det jobbing søndag og drar rett fra jobb til kamp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Champ »

Ser det er mange som er enige med meg her om at jan Derek kanskje bør hvile seg litt på benken. Hvorfor ikke bruke Brenes istedet. Han har jo både fart og teknikk til å utrette ting på egen hånd. La Brenes få tid til å spille på seg selvtillit, så er jeg sikker på at vi også vil ha en god høyrekant snart.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Christoph »

Brenes er ikke spesielt rask eller gjennombruddshissig, og passer ikke som kant i et 4-3-3-system.

Hans problem er at han er en 442-spiss som er andrevalg bak en kraftspiss i form i et 433-system.

Synd, for han er virkelig en god spiller.
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by tomzy »

Jeg skulle ønske Kåre har lært litt av hvordan både Brann og Molde slo Vålerenga.
I begge kampene har Martin Andresen fått "frimerke" og det funker som fy!
Mitt forslag til lag blir følgende:
Londak
Mounir-Rønning-Alo-Forko
Berg-Berg-Rønning
Derek-Birkir(Andresens Frimerke)-Olsen

Jepp jeg vraker Thiago og folk klikker sikkert i vinkel, men dette laget slår Vålerenga...en kontring av herrene Derek og Olsen er nok, for bakover kommer vi til å holde nullen :glimt
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Knuta »

Champ wrote:Ser det er mange som er enige med meg her om at jan Derek kanskje bør hvile seg litt på benken. Hvorfor ikke bruke Brenes istedet. Han har jo både fart og teknikk til å utrette ting på egen hånd. La Brenes få tid til å spille på seg selvtillit, så er jeg sikker på at vi også vil ha en god høyrekant snart.
Skulle ønske det samme. Men Derek er tydelig bankers i Kåre's opplegg så lenge han er skadefri.
Litt uheldig for Glimt at VIF tapte i Bergen. Erfaringsmessig kommer VIF sterkt tilbake etter 1 tap.
Men med fortsatt streng defensiv orientering kan Glimt gjøre VIF utålmodig og der ligger muligheten.
Ellers så mener jeg at T. Rønning er for svak på dette nivået, så her bør muligens Birkir eller Stian (hvis 100%) starte.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by Bateman26 »

JDS har ikke vært outstanding i de siste kampene. Men en for meg god nok grunn til og la han spille er at han ikke har spillt seg bort hvertfall og alle i norge vet hva han kan gjøre dermed må han markeres tett. Og da blir det mere rom for runar/mounir på den kanten.
JDS er uansett en såpass rutinert kar at jeg han nok er en viktig brikke i den heksegryta ullevoll kommer til og bli på søndag. For etter at glimt har gått opp til 0-1 er det viktig at spillerne holder roen for klanen kommer nok til og holde ett bra liv da.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt 25 mai

Post by OTH »

Vi kommer til å møte en heksegryte i Oslo der Klanen forlanger seier. Det passer oss bra, VIF må presse og vi kan kjøre kontringer. Glimt har vist at vi ikke trenger mange sjansene for å avgjøre kamper. Håper laget er tålmodig for greier vi å holde 0 til pause så blir nok VIF stresset og tar større sjangser som vi kan utnytte og avgjøre.
Satser på at det blir 2-1 til glimt og en potte sur Andresen som skal prøve å bortforklare.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Post Reply