Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by trmika »

jeg var og såg kampen på stadion sammen med en nøytral kompis. Er enig i hans konklusjon. Begge laga skuffer veldig. Dette var en lite se-verdig kamp.
Det som skuffer mest var innsatsen. Det at vi taper er for så vidt greit, men måten vi taper på skuffer voldsomt. Såg mange ganger, Glimt-spillerne står og venter på at ballen skal komme på fot i stede for å møte ballen, og så mister man ballen til Viking. Dette var skuffenede. Hadded gledet meg til å se denne kampen , da jeg bor i Stavanger.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by MhepA »

Katastrofal kamp offensivt og to store tabber de defensivt.
Begge målene var totalt unødvendige. Nr. 1 er jo en ren skjer keepertabbe som Londak må ta på sin kappe, andre var svikt i forsvaret og ikke noe spesielt bra spill av Viking.
Det må tabber til for at det laget skal klare å score, skal sies.
Hva feiler det midtbanen i dag? Så sant som Larsen sier, kantene får en umulig jobb.

Londak - 4
Hamoud - 6
Bärengrub - 4
PV.Rønning - 5
Forko - 5
R.Berg - 2
C.Berg - 2
T.Rønning - 2
Sørensen - 1
Johansen - 1
Olsen - 2

Sum: 34
Snittet: 3,09 (årsverste)

Stig Johansen gjør en meget skuffende kamp og beviser bare at hans dager på spissplassen er omme. Sats heller på Brenes, selv om han var like dårlig i dag.
Skapte Glimt èn eneste sjanse? Det sto helt stille og ingen planer var lagt klar til kampen så det ut som. Årets dårligste kamp, og lenge siden jeg har sett så dårlig Glimtlag. Spesielt offensivt. Karakteren 1 kommer kun fram når det er katastrofalt dårlig. Det var Stig Johansen og Jan-Derek Sørensen i dag. Sørensen ødelegger alt av angrep med en gang han fikk touchet ballen i dag. Runar og Thomas er i dag veldig nære en 1er. Takket være et helt OK forsvar og et dårlig Vikinglag ble det ikke flere baklengs.
Last edited by MhepA on Sun Jun 08, 2008 5:44 pm, edited 1 time in total.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by poteten »

Må vel presiseres at jeg ikke ønsker at Glimt skal tape, men om tapet skulle komme, noe det ville gjøre før eller siden, så var dethelt okei at den kom nå, mot Viking. Det gjør at vi slipper mer opphyping av glimt og at vi kanskje tar tre poeng mot Brann. :)

Derav det med høye skuldre. Det er utopi å tro at Glimt er et topplag, selv med god start. Mange lag som rykker ned har hatt gode sesongstarter, så det er ikke unaturlig at seriens dumpekandidat taper kamper. Så ikke vær bråkjekke ennå, er dere greie, dere som er såpass naive og tror at Glimt er topplag etter skarve ni matcher. ;)
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by MhepA »

Helt greit at det kommer en ferie nå.
De trenger å øve litt mer nå.
Og når først den dårlige formen kommer er det greit å få en pause så de kan forbedre seg.
Nå håper jeg på 3 poeng mot RBK, for en gangs skyld.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by dagobert »

Er det bare meg som synes det er endel "rare" innbytter?
Hvorfor ikke Råstad inn sentralt, og heller Birkir inn på venstresiden!
Glimt selvfølgelig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Cheese Smirnoff »

Thomas Rønning - 2???

Fyren har jo innsats som setter alle andre enn hamoud og per verner i et dårlig lys. Han var den eneste i midtbane og spissleddet som faktisk var interessert, og klarte å vinne en duell. Å komme fra 2.divisjon og banke landslagsspillere i tippeligaen i hodedueller syns jeg faktisk er verdt mer enn en 2'er!!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by dani »

poteten wrote:Må vel presiseres at jeg ikke ønsker at Glimt skal tape, men om tapet skulle komme, noe det ville gjøre før eller siden, så var dethelt okei at den kom nå, mot Viking. Det gjør at vi slipper mer opphyping av glimt og at vi kanskje tar tre poeng mot Brann. :)

Derav det med høye skuldre. Det er utopi å tro at Glimt er et topplag, selv med god start. Mange lag som rykker ned har hatt gode sesongstarter, så det er ikke unaturlig at seriens dumpekandidat taper kamper. Så ikke vær bråkjekke ennå, er dere greie, dere som er såpass naive og tror at Glimt er topplag etter skarve ni matcher. ;)
Du bedriver en så rar logikk at jeg nesten må dra fram ordet tufs. Hvorfor i gudsnavn er det bra at tapet skal komme "nå" mot viking? OM et tap skal være bra, så vil det være når vi blir rundspilt av et lag som er dårligere enn oss, ikke mot et lag som er fullstendig blottet for selvtillit, har ingen trenere på benken og halvparten av tippeligaens dårligste forsvar ute, med erstattere som er vurdert som ennå dårligere enn de som egentlig starter kampene.

Taper vi 4-0 hjemme mot Ham-Kam, da kan man snakke om en psykologisk effekt, men å tape en kamp der selv vår egne supportere tror vi taper på forhånd skaper INGEN effekt i det hele å det store. I morgen vil det stå "det her må vi bare legge bak oss å kjøre på framover" "glem denne kampen, arbeidsfeil" osv, BARE piss og svada og ingen effekt.

Nå tar jeg nesten en michael collins på deg og ber deg surfe et annet forum, for en mer tafatt supporter enn deg må man lete lenge etter
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by poteten »

Tror du må skjerpe deg, Dani. :lol:


Den eneste som er tufsete akkurat nå, er du, som virkelig tror at Glimt er medaljekandidat. At Viking slår Glimt? Tja, det gjorde da ingenting så lenge det var fortjent. Og det er helt okei at tapet kom nå. Og ikke rett etter ferien, for da ville det nok vært mye tøffere å snu det hele. Ja, sånn psykologisk sett.
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Larsen »

Diskuter sak og ikke person, spiller ingen rolle om man er sur og lei etter et tap. Ha respekt for andres meninger.
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by dani »

Ja, du kan jo prøve å finne plassen der jeg skrev noe som helst om gull i innlegget også.

Enig i at vi kan diskutere lag og ikke person, men man trenger jo bare å gå tilbake til christian berg tråden for å se enkeltes strålende kunnskap om glimt og fotball, som dermed gir vedkommende et meget godt grunnlag for å legge ord i munnen på andre, samtidig som han prater om "gode tap" som han har null peiling på
Last edited by dani on Sun Jun 08, 2008 6:31 pm, edited 1 time in total.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by poteten »

Men du snakker som om Glimt er et av Norges beste lag.

Det er jeg forsåvidt enig i, blant de 14 beste i Norge, men ikke blant de 5 beste. Selv om de har kommet særdeles godt og lovende i gang. Men jeg tror ikke på rosa skyer og venter med å dømme Glimt opp og/eller ned til vi har spilt 13 matcher. Ikke før, mener iallefall jeg, at vi kan se hva Glimt er i år.
Kritisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Mr Bean »

Hmmmmm.Må nok trekke tilbake det innlegget om at vi vinner idag.... :lol:
Nei synes vi gjorde en møkkakamp,og at Glimterne hadde tatt ferie før kampen. Monir gjorde en god kamp ellers så synes jeg resten ikke gjorde noe ut av seg i dag nei.. Stig var dritdårlig..
Men vi er på bronsjeplass foreløpig og det er knalle godt..
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by NupiSnowJog »

Når man får se tv-bildene skulle man tro at kampen var fiksa, men at Mounir ikke fikk beskjed.
ARGH!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Los-Loco »

NupiSnowJog wrote:Når man får se tv-bildene skulle man tro at kampen var fiksa, men at Mounir ikke fikk beskjed.
He he, klarer vel neppe å overtale en rettroende muslim til fusk, så det var ingen vits å prøve en gang. Dessuten driver vel ikke muslimer med pengespilll? Resten av laget sikret nok pensjonen på oddsen i dag! :lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Kesseboy »

Naivt av dem i så fall. Glimt-seier hadde jo gitt mye bedre odds :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by mester »

Dagens børs:

Londak 3
(Londak sto på det jevne minus straffesituasjonen)
Hamoud 5 (Dagens ener, helt sinnsykt god defensivt!)
Bälengrub 2 (Aaalt for mange feilpass idag Alo!)
P V Rønning 4 (Vår klart beste mann i vår er som vanlig veldig god)
Forko 3 (Helt ok, gjor seg ikke så bemerket som vanlig på godt og vondt)
R Berg 3 (Hadde noen fantastiske passninger i første omgang som trekker opp på en anonym dag)
C Berg 4 (Veldig god og må innrømme at CB så friskere ut enn han tydligvis var)
T Rønning 3 (En kamp på det jevne, blir sakte mer komfortabel i tippeligaen)
Sørensen 2 (Svak kamp av Sørensen idag, mister ball for lett og taper nesten alle løpsdueller)
Johansen 3 (Var den ballmottager vi savnede i forrige kamp men håpløst aleina på "nett" i angrepet idag..)
Olsen 2 (Svakeste kampen av Olsen på lenge, snublet bort flere baller i begynnelsen og hadde maaange feilpass. Olsen ble bedre utover kampen, men da begynte humøret å nærmere seg bunn og fokus ble mer på annet.)

Innbyttere:
Ragnvald kom aldri med i matchen, Birkir prøvde men var svak på eget gress, Theting var det i grunn bare godt å se igjen på en gressmatte etter den stygge smellen tidligere i sesongen. Synes Kåre godt kunne tatt ut Sørensen og satt inn Brenes på kant, og så tatt ut Rønning for Birkir, og så Theting inn for Christian. At Stig ble tatt ut skjønner jeg ikke, egentlig (oppspillspunkt, god på hode, god å fikse frispark i gode posisjoner), kanskje han var sliten....

Brage Sandemoen: 6 (sinnsykt god idag...)

Viking var fryktelig mye bedre enn oss de siste 70 minutter og når vi får en litt unødvendig straffe imot så raknet det i det nærmeste fullstendig. Vi trengte ikke å vinne, poeng ville vært bonuspoeng for oss. Nå fikk vi oss en knepp på nesa rett før sommerpausen, noe som jeg tror kan være godt, for da er vi ikke så høye på pæra og er litt revansjelystne, men det er tøffe kamper fremover. Det har vært en fantastisk vår, ikke glem det kjære Glimtvenner =)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by ingen87 »

Dette er jo ingen keepertabbe slik som jeg ser det. Londak er bare ukonsentrert, og har ingenting med hans keeperspill å gjøre. Heller konsentrasjonssvikt enn tabbe! Syns mange flere var ukonsentrerte å gjorde elendige feil, spesielt fremover på banen. Hadde vi mer enn 3 trekk i laget idag?! Er enig med Ingebrigtsen, kunne vært morsomt å sett alle de situasjonene i reprise, der Vikingspillere kaster seg i feltet. Værst av alle er Martin Fillo, for han filmer ikke bare etter straffe. Han filmer seriøst over hele linja, midtbane som i straffefelt. Syns heller ikke han der Velicha var veldig flink til å holde seg på føttene. Dommeren lar de drive på hele kampen, og Viking får ufortjent mange frispark. Bare se hver gang han Hamoud gikk litt i kroppen på kantene sine, så heiv de seg ned å ropte på obstruksjon.. Uansett så mener jeg egentlig at vi har bare oss selv å skylde på, ingen god kamp, og mangler mye av det positive man har sett tidligere i år! Håper de får denne raskt ut av hodet, og at den ikke ligger å surrer frem mot Rosenborgkampen, da kan det iallefall bli en trist høst!
Førr Evig!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by NupiSnowJog »

Los-Loco wrote:
NupiSnowJog wrote:Når man får se tv-bildene skulle man tro at kampen var fiksa, men at Mounir ikke fikk beskjed.
He he, klarer vel neppe å overtale en rettroende muslim til fusk, så det var ingen vits å prøve en gang. Dessuten driver vel ikke muslimer med pengespilll? Resten av laget sikret nok pensjonen på oddsen i dag! :lol:
Sikkert derfor de ikke fortalte han det :lol:
ARGH!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Knuta »

La denne kampen gå fort i glemmeboka. En trøstesløs forestilling. Kampen forteller også at verken Stig eller Brenes kan fungere som target-man, desverre. Dersom Thiago skulle være borte i flere kamper, må Kåre rokkere på laget. Inn med Mounir på kant, og prøv Derek som spiss. Vi er nødt til å få mer trøkk i angrepet. Heldigvis møtte vi et elendig LSK lag i forrige kamp, som berget Glimt selv om Thiago var borte.
Tror nok denne kampen mot Viking vil tenne laget ekstra mot RBK den 27/6. Motivasjonen burde være på topp.
Gleder med allerede selv om jeg desverre ikke får se den kampen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Masinga »

ingen87 wrote:Dette er jo ingen keepertabbe slik som jeg ser det. Londak er bare ukonsentrert, og har ingenting med hans keeperspill å gjøre. Heller konsentrasjonssvikt enn tabbe!
Vel, vel. Hele situasjonen var bisarr. Enig med Mini. Hvorfor driver Londak og spretter ballen i bakken? Vi har vel ikke sett keepere drive med dette siden Peter Shiltons tid. Kanskje vi får sette dette på solstikkontoen.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote:Dette er jo ingen keepertabbe slik som jeg ser det. Londak er bare ukonsentrert, og har ingenting med hans keeperspill å gjøre. Heller konsentrasjonssvikt enn tabbe!
Vel, nå er konsentrasjon en svært viktig egenskap for en keeper....
Men Londak skal ha en stor del av æren for at vi ligger på medaljeplass nå, så denne skal vi nok fort komme over.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Los-Loco »

Vil heller ha en keeper som kan gjøre en tabbe i ny og ne, men som kompenserer dette med matchvinnerredninger i nesten hver bidige kamp, enn en keeper som aldri gjør tabber men heller aldri redder "de umulige" skuddene! Så Londak, du er i høyeste grad tilgitt! Og forresten er det vel ni andre som bærer større ansvar for tapet enn det du gjør!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Glimt1916 »

Masinga wrote: Vel, vel. Hele situasjonen var bisarr. Enig med Mini. Hvorfor driver Londak og spretter ballen i bakken? Vi har vel ikke sett keepere drive med dette siden Peter Shiltons tid. Kanskje vi får sette dette på solstikkontoen.
Uthaling av tida. Han begynn jo med det så fort kampan e blåst i gang.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by ingen87 »

Masinga wrote: Vi har vel ikke sett keepere drive med dette siden Peter Shiltons tid.
Det er kanskje en egenskap verdens beste keepere har? :lol:
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Viking - Bodø/Glimt 8 juni

Post by Masinga »

Bevares! Londak har reddet mange poeng for Glimt denne våren. Jeg tilgir ham dette. Slike ting er lett å plukke vekk. Det er som med innkastene til Hamoud. Glimt er ikke så gode på håndball.

Londak kommer tilbake som verdens beste etter ferien.
Masinga
Post Reply