Tabellen akkurat nå:

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Tabellen akkurat nå:

Post by Larsen »

Rosenborg 19 kamper 39 poeng

Tromsø 18 kamper 32 poeng

Ham-Kam 19 kamper 30 poeng

Brann 19 kamper 29 poeng

Lillestrøm 18 kamper 28 poeng

Lyn 19 kamper 28 poeng

Vålerenga 18 kamper 28 poeng

Odd Grenland 19 kamper 25 poeng

Bodø/Glimt 18 kamper 24 poeng

Molde 19 kamper 20 poeng

Viking 19 kamper 19 poeng

Stabæk 19 kamper 19 poeng

Fredrikstad 19 kamper 18 poeng

Sogndal 19 kamper 15 poeng

---------------------------------------

Nå spilles Enga-Lsk, desverre har Berre akkurat scoret for Enga-det optimale resultatet for oss der hadde vel vært uavgjort så jeg krysser fingrene for at LSK kommer tilbake i den kampen.

Skulle Glimt klare å hente 3 poeng på Alfheim vil de da ha 27-poeng, bare 3.poeng bak Hamkam som i øyeblikket ligger på 3.plass. Skulle VIf vinne idag vil de innta 3.plassen med 31 poeng-fire foran Glimt.

Så jevn som serien er nå er det ikke godt å si hvordan dette ender, selv mener jeg at de kampene Glimt har igjen er såpass tøffe at en topp 4 plassering er urealistisk.
Likevel er det spennende å se litt oppover nå, det er sannelig ikke så langt opp :)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tja, en topp 4 plassering er like nært som en bunnplassering så dette blir grusomt spennende. Jeg tror mye blir avgjort imorgen Mot TIL. Vinner vi den så har vi tatt 3 poeng fra et tetlag og ikke minst spillt på akkurat den selvtilliten som trengs i de siste kampene. Taper vi så tror jeg vi ender sånn ca midt på tabellen. Nedrykk kan jeg aldri og har aldri sett som en trussel. Så lenge vi har en viss andel av 1 11èren på banen så er vi gode nok til og unngå dette :twisted:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

RBK .19 42-21 39
TIL .18 30-23 32
Ham-Kam .19 27-26 30
Brann .19 33-31 29
LSK .18 37-22 28
Lyn .19 23-19 28
VIF .18 21-17 28
Odd .19 30-31 25
Glimt .18 25-30 24
Molde .19 23-28 20
Viking .19 17-25 19
Stabæk .19 18-29 19
FFK .19 30-43 18
Sogndal .19 29-40 15

Her er tabbelen etter at VIF:LSK er ferdig

Så da ble det 4 poeng opp til bronse med glimtseier i morra Men kun 4 poeng opp til royal league
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Kampen i morgen blir uansett en rysare! Det skal bli spennende å se hvilken effekt salget av Gamsten gir Tromsø. Men normalt vil dette svekke laget. Men det er liten vits i å ta lett på den som overtar Gamstens plass.

Kampen mot Levadia Tallinn var en viktig vekker. Glimt er ikke uovervinnelige! Samtidig er det flere ting som stemmer etter sommerferien. For Tromsø går kurven den andre veien. Derfor blir det hele svært åpent. Men jeg håper på en gjentakelse av semifinalen i fjor!

Jeg er ikke helt oppdatert på Stigs skade. Det er litt viktig at han stiller fra start i morgen, selv om formspillerne heter Olsen, Ludvigsen og Berg. Dvs. egentlig står vel de fleste fram i mye bedre shape en på vårparten. Og Theting har utvilsomt styrket laget.

Litt irriterende at det ikke ble uavgjort mellom VIF og LSK i kveld. Det sier jo litt om LSK at Berre scoret! Og det andre målet var knølete av keeper Misund!

Gjør "bare" Glimt sin del av jobben i morgen ser alt mye lysere ut. Det virker som lagene foran tar poeng fra hverandre og det er fullt mulig å ta igjen 3-4 poeng på 6 kamper.
Masinga
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Stig spiller ikke mot Tromsø i morgen. Det er vel rimelig bekreftet.

Jeg tror at Hans Åge Yndestad eller han dær nye Stolpa tar over plassen til Gamstn i morgen.
Regner med Paulsen slakter dem slik han bruker å gjøre med Gamstn :twisted: :twisted:

Nei, gleder meg til denne kampen, det er helt utsolgt på Alfheim sies det. Meldt lettere regn og overskyet, rundt 14 grader.

Er veldig sterk i troen på at vi skal kapre 3 poeng her.
Tap-seieren mot Levadia ga nok litt blod på tann for Glimt spillerne vil jeg tro.

Men er litt bekymret for at spillerne er sliten, lang kamp mot Talinn beina og mye resing. Er beina og hodene til spillerne våre klare for nok en viktig kamp???

Håper og tror Gåre har nullstilt laget etter den dramatiske seieren i UEFA kvalikken.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Vist ikke Stig spiller er det vel klart for Titten.. Regner med at det hvertfall blir de siste 20 med han. Fram til da blir det vel 4-3-1-2 Hadde passet meg godt om han hadde puttet et par i morra..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Bateman26 wrote:Vist ikke Stig spiller er det vel klart for Titten.
Han er visst skadet han også, i likhet med Stig Johansen og Steinbakk.
Masinga
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

I følge avisa Nordland så er Titten også skadet.

Ser at AN setter opp at Glimt spiller med formasjon 4-3-1-2, altså C.Berg i en fri rolle. Denne taktikken har vel ikke fungert optimalt i år eller???

C.Berg er vel best som indreløper.

Et annet poeng med kampen er om R.Berg klarer å unngå gult kort, han må jo som kjent stå over 1 kamp for hvert gule kort han får. Og kampene mot TIL bruker jo å ha litt temp!!!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Baltus wrote:I følge avisa Nordland så er Titten også skadet.

Ser at AN setter opp at Glimt spiller med formasjon 4-3-1-2, altså C.Berg i en fri rolle. Denne taktikken har vel ikke fungert optimalt i år eller???

C.Berg er vel best som indreløper.

Et annet poeng med kampen er om R.Berg klarer å unngå gult kort, han må jo som kjent stå over 1 kamp for hvert gule kort han får. Og kampene mot TIL bruker jo å ha litt temp!!!


Det var som bare faen. Alle vi har som kan spille spiss er skadet.. Det var en strek i regningen. Noen som vet hva som feiler Perra og Titten??
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Titten har vel hanglet litt hele livet etter som jeg har forstått.
Det kan vel hende at han har fått en reaksjon på hard trening??
Tror og håper at de trener noe hardere hos Glimt enn i Steigen!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Er litt bekymret foran resten av sesongen. Kampene kommer tett som hagl, og det blir ikke mye tid til hvile imellom. Besiktas-kampene kommer til å merkes i beina, uavhengig av hvordan det går resultatmessig. Med tre kamper i uka med Besiktas som midtuke-kamp, så frykter jeg at det kan gå ut over våre sjanser for både Royal League og for avansement i UEFA.

Stig vil uanz ikke ha noen mulighet til å spille alle kampene, han trenger jo flere dagers hvile mellom hver kamp. Så får vi se hvordan Gåre prioriterer, om han vil bruke Stig i serien eller mot Besiktas.

Og at Titten også er skadet er jo utrolig utur. Er det ingen som vet hva som feiler?


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Los-Loco wrote:Er litt bekymret foran resten av sesongen. Kampene kommer tett som hagl, og det blir ikke mye tid til hvile imellom. Besiktas-kampene kommer til å merkes i beina, uavhengig av hvordan det går resultatmessig. Med tre kamper i uka med Besiktas som midtuke-kamp, så frykter jeg at det kan gå ut over våre sjanser for både Royal League og for avansement i UEFA.
Det er vel strengt tatt bare to kamper i uka? Det blir 3 hvis man regner fra søndag til og med søndag, men det blir egentlig ikke riktig.

To kamper i uka må jammen fotballspillere på dette nivået tåle! Når vi ser hva proffsyklister må gjennomgå, blir 90 minutter i ny og ne på fint gressteppe for barnemat å regne. Det dumme er selvfølgelig skadete spillere, samt at UEFA-cupkampene går på torsdager. Da er tiden kort når søndagen kommer med seriekamp.
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Masinga wrote:Det er vel strengt tatt bare to kamper i uka? Det blir 3 hvis man regner fra søndag til og med søndag, men det blir egentlig ikke riktig.

To kamper i uka må jammen fotballspillere på dette nivået tåle! Når vi ser hva proffsyklister må gjennomgå, blir 90 minutter i ny og ne på fint gressteppe for barnemat å regne. Det dumme er selvfølgelig skadete spillere, samt at UEFA-cupkampene går på torsdager. Da er tiden kort når søndagen kommer med seriekamp.
Joda, du har selvsagt rett i det du skriver, men for Glimt er jo situasjonen litt spesiell tatt i betraktning den tynne stallen. Skal lite til før vi er ute å kjøre skademessig! En kamp mot Besiktas på torsdag og så mot Brann og Viking med bare to hviledager imellom, det kan fort bli i tøffeste laget. Sjansene for større skader øker jo når ikke spillerne får restituert skikkelig!

Los-Loco har talt!

PS: Dessuten, proffsyklister doper seg, Glimtspillere gjør det ikke! :wink:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1290
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Akkurat nå har Stig og de andre som er skadet en gyllen mulighet til å bli kvitt problemene før kampene setter inn. Neste kamp (etter TIL) er vel ikke før 12 september mot Lyn. Nesten fjorten dager nå til å lege sår, og få alle klar før høstjakta.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

For og si det enkelt!!! Kjære Glimt ledelse!! Det er nå dere skal vise handlekraft og Få gjort noe radikalt på spiller fronten. Det er enda timer igjen før vinduet stenger!! Den troppen vi har nå holder overhode ikke mål med det kampprogrammet som kommer! :twisted: Hadde det vært opp til meg nå så hadde jeg gjort et litt dristig valg og hentet inn en spennede spiller(Spiss!!) utenfra norge som kunne fått korttidskontrakt!

Men der er ganske sikkert at ingen i ledelsen leser dette desverre, og hadde de gjort det så hadde de sikkert ledd, men man kan spare seg til fant :evil:
Post Reply