Glimt-Besiktas

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Glimt-Besiktas

Post by Baltus »

Sakset fra Aftenosten.no:
Vil risikere bot for å få hjemmekamp
Bodø/Glimt fikk drømmemotstander i UEFA-cupens 1. runde, men må utbedre garderobeanleggene for å få spilt kampen mot Besiktas på Aspmyra 16. september.
ØYVIND NORDLI

- Vi kommer til å gjøre alt som står i vår makt på å få denne fotballkampen her i Bodø. Det er bedre med 6000 mennesker på Aspmyra enn 1000 på Ullevaal stadion. I verste fall kan vi risikere en bot fra UEFA fremfor å flytte kampen, sier Øyvind Iversen i Bodø/Glimt.

Til tross for at Glimt har brukt 140 millioner kroner på å bygge om sitt hjemmestadion, er det kun én garderobe som tilfredsstiller UEFAs krav. Innen tirsdag må Bodø/Glimt kunne legge frem en plan på hvordan de skal løse problemet. Tilsammen er det fem garderober i tribunebygget, men bare én er stor nok.

Klubben vil tape penger på om kampen mot John Carews Besiktas blir flyttet til Oslo eller Trondheim.

- Vi har tro på at vi skal finne en løsning på dette her, sier daglig leder i Glimt, Gunnar Carlsen.

- I samarbeid med vår entreprenør vil vi gjøre nødvendige grep for å få forholdene optimale. Vi skylder både våre sponsorer og hjemmepublikum en fotballfest på Aspmyra, sier Carlsen.

PS. Skulle alt gå galt for Glimt, er Ullevaal stadion det mest aktuelle alternativet for Glimt. Stabæk har fått bortekamp i sin første UEFA-kamp, derfor er landslagsarenaen ledig. Returkampene går 30. september. Vinneren går videre til gruppespill.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 908 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Min ydmyke mening om saken er at dersom kampen ikke skal gå på Aspmyra, så bør den legges til Alfheim! Ikke fordi jeg bor i Tromsø (selv om det selvsagt er en praktisk fordel) men for å gjøre alt som kan gjøres for å sikre avansement til gruppespillet. Legger amn kampen til Tromsø sikrer man to ekstra flytimer for Besiktas, pluss flybytte m.m. på Gardermoen. Slikt tar på! I tillegg til de skremmende fakta Besiktasspillerne kan se hvis de slår opp et atlas; at de skal spille fotball helt oppe i isødet.

For Glimtspillerne betyr en kamp i Tromsø 40 minutter flyreise, mot en drøy time til Oslo. Med litt flaks er det snø i lufta og rim i gresset her den 16. I Oslo kan det fort være greit høstvær, langt fra ulikt det de har i Istanbul på vinteren.

Får man først ikke kamp i Bodø, så må man være litt kynisk og spille på de fordelene man har!

Av samme grunn mener jeg at en god del avgjørende landskamper bør legges til Alfheim og Aspmyra!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Nå tror jeg ikke at Alfheim heller har godkjente garderober for E-cup Los-Loco.

Mener å ha lest i en av Tromsø avisene på nett, at de skulle bygge nye garderober nå som de skulle bygge ut på Alfheim. De hadde vel ikke godkjente garderober, og hadde vel dispensasjon de også.

Du som bor i Tromsø LL, stemmer ikke dette??
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Er Alfheim godkjent for UEFA-cup spill da?
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Se innlgget over ditt Buster
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Joda, jeg ser det :) Vi skrev innleggene samtidig ser det ut til.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

SKulle man først ha flytta kampen nordover, så må da Svalbard ha vært den ultimate plassen! Bare så synd at det ikke er en stadiion nord for bartebyen som er godkjent per dags dato.
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 908 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Med alle forbehold; jeg mener bestemt at Alfheim er klarert for UEFA-cup. De har lagt ned store penger i utbygging av stadionet de siste årene, og det ville forbause meg svært mye om garderobene ikke var oppgradert i samme slengen.

Svalbard? :D Jo jo, men mitt forslag om Alfheim er faktisk seriøst ment! Egentlig mer som landskamparena enn som Glimtarena, ettersom det ville være et nokså sviende nederlag å benytte Alfheim for Glimt! Men tross alt bedre enn Ullevål!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Sånn for å spore litt tilbake til kampen;

Carew scorte i går kampens første og Norges eneste mål. Det er jo ikke bra. Han er i scoringsform. Huff, håper bare det var et flaksmål, jeg.

(Derek Sørensen spilte visst også bra, heller ikke så kult)
User avatar
Darc0
Posts: 26
Joined: Sun Sep 05, 2004 5:17 pm
Location: Bodø

Post by Darc0 »

Målet til carew var bare så vidt han satt inn ass..
Nydelig framspill av Hoseth som skapte maålet selv om løpet var bra!
Vi får satse alt på han får kjenne cato Hansen og fredrik kjølner :twisted: hehe!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Joda Carew virker som han er i form men han har ikke møtt Fredrik "Dyret" kjølner og Cato "Beinknuser" Hansen enda, Han skal slite
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Og der var billetten til Besiktas kampen Kjøpt. Fikk samme plassen som jeg har til vanlig. Dette blir fett Folkens :!: :lol: 8) 8)
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Nu har æ å vært å kjøpt bilett. Ska prøv å sitt på Adidas nu. Denne kampen vinn vi. :glis
Ikke kåm å si nå anna. :guns
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Nei vi vinner 3-0
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vi vet jo alle at det er bare en ørliten tråkk på tåa til Carew, så er vi kvitt han :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Returkampen mellom Besiktas og Bodø/Glimt på Inonu Stadion i Istanbul torsdag 30. september, er berammet til klokken 19.30 norsk tid.

Dette skulle passe NRK godt. NRK var interessert i å sende Glimt-Besiktas fra Aspmyra på NRK1 i beste sendetid etter Dagsrevyen, men siden kampen skal spilles så sent som kl 21.00, blir den "bare" sendt i NRK2.

NRK vil vurdere sending fra returkampen ut fra resultatet i Bodø, men kampspunktet passer i alle fall rikskanalen godt.
http://www.an.no/glimt/article1239609.ece
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Darc0
Posts: 26
Joined: Sun Sep 05, 2004 5:17 pm
Location: Bodø

Post by Darc0 »

æ trur også Glimt kan ta besiktas!! jeg skal vere ballgutt så får se fra første rad :glis hehe!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

gull_haar wrote:Nu har æ å vært å kjøpt bilett. Ska prøv å sitt på Adidas nu. Denne kampen vinn vi. :glis
Ikke kåm å si nå anna. :guns
Va ikke supporteran enige om Toyota??!!?? (les; avstemninga)

Men det e vel kanskje mange ikke-supportera her inne påforumet?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

dalers wrote: Men det e vel kanskje mange ikke-supportera her inne påforumet?

Oj oj! Er man ikke supporter om man ikke sitter sammen med DGH? Det er mange måter å støtte oppom laget sitt da :)
Tror vel alle her på forumet med hånden på hjertet kan kalle seg supporter :D
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Nå sitter jeg her med 312 stk billetter til kampen :D snodig å se alle liggende her :>

blir mye tilbud på burgerking for meg ihvertfall :lol:
Espen Sedeniussen
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

dalers wrote:
gull_haar wrote:Nu har æ å vært å kjøpt bilett. Ska prøv å sitt på Adidas nu. Denne kampen vinn vi. :glis
Ikke kåm å si nå anna. :guns
Va ikke supporteran enige om Toyota??!!?? (les; avstemninga)

Men det e vel kanskje mange ikke-supportera her inne påforumet?
Æ e ikke i suportergjengen. Men te næste år ska æ meld mæ inn. :glis
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Jeg er heller ikke med i horden. Men det er mest gamle fordommer som gjør at jeg ikke er med. For noen år siden var Supporterklubben en unnskyldning for og drikke (for noen) og hadde ikke ønske om og bli assosiert med den typen folk. Vet det er en helt anna gruppe folk med der nu men henger liksom litt igen enda. Men supporter det er jeg.. De siste 12 årene har jeg kun mistet 2 kamper pr sesong og det er ting som er umulig og komme fra for meg som har gjort det (faens barndåper og konfirmasjoner)
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Bateman26 wrote:De siste 12 årene har jeg kun mistet 2 kamper pr sesong og det er ting som er umulig og komme fra for meg som har gjort det (faens barndåper og konfirmasjoner)
Du sier noe der; konfirmasjoner! Jeg må da i konf på søndag. Dritkjpt å miste lyn-matchen. Familyen min skal kun på kaffe og kaker, men skal være der kl.18
Takk og lov for hands free med radio :D
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Bateman26 wrote:Jeg er heller ikke med i horden. Men det er mest gamle fordommer som gjør at jeg ikke er med. For noen år siden var Supporterklubben en unnskyldning for og drikke (for noen) og hadde ikke ønske om og bli assosiert med den typen folk. Vet det er en helt anna gruppe folk med der nu men henger liksom litt igen enda. Men supporter det er jeg.. De siste 12 årene har jeg kun mistet 2 kamper pr sesong og det er ting som er umulig og komme fra for meg som har gjort det (faens barndåper og konfirmasjoner)
Fryktelig dårlig unnskyldning for å ikke være med i Den Gule Horde. Jeg har dessverre hørt den før, og irriterer meg like mye hver gang. Utrolig typisk den småborgelige mentaliteten som hersker i Bodø å være så forbannet opptatt av hvem man blir sett sammen med. Selv rører jeg ikke alkohol, men har i 12 år nå stått sammen med de andre gulkledte som nå er Den Gule Horde. Det har jeg gjort (og gjør jeg fremdeles) med rak rygg og hevet hode. For uansett hva de andre gjør eller ikke gjør, så har vi en viktig ting til felles; Vi elsker Bodø/Glimt!! Det er det eneste som betyr noe (så lenge de ikke skader noen da).
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Er fullstendig enig med deg men jeg er ikke småborgelig eller noe. Men nå har jeg fast plass på Nordmegler der jeg egentlig trives svært godt. Er en fast gjeng som er sammen der og vi lager nu litt liv på nordmegler og det kan trenges og "spre" gulingan litt.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply