Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Slår vi LSK

Ja
19
50%
Nei
19
50%
 
Total votes: 38

User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Nokia »

Hvor lenge skal Kåre vente med å slippe Bjarnarson til ? ? Han dominerer de minuttene han fikk i dag og er alltid målfarlig. Vår kjære estlanske stopper BØR benkes for en lengre tid.!! Verre forsvarsspill skal man jaggu lete lenge etter!! Kan ikke vente på at Bjørdal blir frisk.

Uansett...dette skal hevnes og :guns Lyn skal få lide
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by MhepA »

Jeg synes Rønning opptrer minst like dårlig som Bärengrub i dag.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by poteten »

Vi har Lyn hjemme. Det er bankers!
Kritisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by eidurgud »

Snorreth wrote:Sånn helt tilfeldig spørsmål.
Hvilken fot bruker Konradsen egentlig?
han bruker vel begge føttene? :tenk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by FSHelgeland »

Jeg hadde gjerne sett at vår kaptein må tilbringe en kamp en eller to på benken, slik at han får tenkt seg litt om. Brenes får få en kamp eller to. Imingen opptrådte rolig å fint i dag og lot seg ikke lure like lett som Forko. Etter det som har skjedd den siste tiden har nok Imingen spilt seg inn på laget igjen. Vi så i dag tydelig hvor viktig CB er for oss og det skal bli godt å ha han på plass igjen. Ser gjerne at Konradsen får enda mere spilletid fremover, syns han var brukbar i dag, men nå skal vi ikke glemme at LSK nok ikke ga full spiker utover i andre omgang. De ledet tross alt med 3 mål og vi var rimelig tannløse.
Tippeliga 2015
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Nokia »

i forhold til Jan derek så er jeg 100 % enig. Han har ikke spilt bra på svært lenge. Men han er kaptein og kommer til å starte så lenge han ikke blir skadet!!
Last edited by FSHelgeland on Sun Jul 20, 2008 9:08 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet unødvendig sitering, inlleget som er referert til står jo rett over.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Av og til lurer jeg på om jeg ser de samme kampene som andre folk på forumet her :shock: :lol:

Av spillerene som startet kampen i dag, synes jeg bare Londak og Trond Olsen får godkjent. Londak for å være en forbanna bra keeper, og Olsen for å være en av de få som viser litt initativ og innsatsvilje, selv om uttellingen og utføringen ikke var på nivå. Midtbanen var miserabel! Når attpåtil Mounir Hamoud har en dag der ALT går imot og han er ukonsentrert og fomlete blir det sånn.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by talfh »

Det var en forferdelig kamp og jeg synes det begynner å bli en del dårlige kamper og elendig forsvarspill!!!
Alo må ut, Imingen må inn i stede for Forko. Imingen spilte meget godt da han kom inn, og jeg finner ikke et argumet i mot at han skal spille neste kamp. Runar bør få seg et benkeopphold og heller benytte Råstad eller Birkir der. Lurer på hvorfor ikke Råstad får prøve seg i stede for Theting, synes han hadde en svak kamp.
Sørensen virker å ha fått klippekort, og det må da gå ann å prøve Brenes der i stede!! :roll:
You'll Never Walk Alone
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by PEMA »

Nå er det faktisk ikke langt ned til bunnen og bunnstrid.
Med den selvtilliten vi innehar i laget nå så kan dette bli tøffere enn vi kunne drømt om.

Forsvaret svikter og gjør avgjørende feil og ingen av midtbanespillerne imponerer med noe kreativt ved unntak av Birkir idag. Trond (liten formsvikt?) og Stig lider under det overnevnte, men de prøver, det gjør ikke JDS.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Zoolander
Posts: 20
Joined: Sat Apr 05, 2008 10:07 pm
Location: Stamsund

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Zoolander »

Dette var dårlig. Så ikke mange minutter, men ble skuffet de minuttene jeg så. Glimt er som Stabæk, god før ferien og dårlig etter ferien. Begynner og bli redd at ekspertene faktisk får rett.
Bodø/Glimt <3
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by XuliX »

Vi kan umulig slutte å vinne. Rekdal sa at 2 vinn til pluss et par uavgjort skal greie å holde oss i tippeligaen. Og at 3 vinn garanterer oss det.

Når han sa det på den måten, tenkte jeg med en gang på vår hjemmestatistikk. Jeg har enda til gode å se glimt tape når jeg har vært der. kanskje jeg må begynne å reise oftere? :lol:

Uansett. 3 vinn er ikke umulig med 12 kamper igjen? Det er 9 av 36 mulige poeng.

Da ender vi med 28 poeng, noe som normalt ikke hører sisteplassen til.

At vi gikk på en smell idag, er ikke nødvendigvis katastrofe. Kanskje idag, og ukene fremover. Men når vi ser tilbake på tabellen ved sesongslutt, går man ikke rundt å tenker på denne kampen. Da ser vi heller på de poengene som røk ufortjent.

Utrolig arti at Konradsen fikk spille. Han virket bedre enn Berg, og han er lovende for fremtida. Jeg tror å høre om han får trene med et bedre lag i utlandet vil gi han erfaring som kommer godt med. Hadde ikke vi en spiller som skulle få Europeisk erfaring med å trene med oss en uke?

Vi får se i neste kamp. Går vi på sesongens første hjemmetap, da begynner det å bli problematisk. men med poeng i neste kamp har vi ikke forvilla oss alt for langt bort.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by liverglimt »

Takk Xulix, du fikk meg til å se framover. Dette er mulig å rett opp det meste. Likevel er jeg beymkret for forsvaret. Håper bare de tar tak i dette NÅ!
@liverglimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Larsen »

Ab24 slakter Glimt på børsen:

http://www.ab24.no/default.asp?page=534" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1,1&lang=1


Det eneste jeg reagerer nevneverdig på er at Londak får en toer, så dårlig var han ikke. Litt rart også med en toer på Konradsen, han gjorde seg jo slett ikke bort.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Snorreth »

Konradsen gjorde hvertfall en treer i de minuttene.
Førstetouchen var det eneste alvorlige problemet jeg så.
Pasning var faktisk ikke så aller verst og han klarte vel å drible 1-2 LSK-spillere på en gang, hvis jeg så rett. (For jeg tviler på at Derek har den sveisen) :D

Konradsen, karrieren din ser lys ut. Du skal ikke se bort ifra at du får en assist allerede i år!
RS2-Gti

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by RS2-Gti »

Vel - tar bare en kort børs i dag! Børsen til Ab24 er -vel- følelsesladet, og mange spillere får urettferdig dårlig karakter.

Londak 5
Kan gjøre lite med scoringene, og er ute å plukker en del. Eneste som virker tennt i 1. omgang. Men gjør et par blundere også, uten betydning.

Mounir 3
Står på hælene mye av kampen, og i dag kunne nok jeg løpt i fra han! Snålt!

Alo 3
Er treig, og plasserer seg dårlig i forhold til det. Men vinner en del dueller mot sterke LSK spisser. Mister ballen som bakerste mann ved ett tilfelle!

Per Verner 3
Vinner mindre dueller enn Alo, men er bedre med ballen i beina.

Forko 2
Forko gjør lite ut av seg, behandler ballen dårlig - og løper ved siden av Riise ved scoringen!! Korrekt byttet!

Runar 2
Helt ærlig - Runar ser eldre og eldre ut for hver kamp! Håper det snur seg! Men LSK vet at de må ta han ut, muligens er det derfor.

Stian 2
Gjør IKKE jobben for CB, og hjelper forsvaret alt for lite. Her burde Birkir eller Olav startet!

Thomas R 6 BB
Behandler ballen bra, og løper mye. Den eneste som lykkes egentlig i dag.

Derek 1
I dag gjør Derek svært lite positivt og bør benkes. Mounir får prøve lykken fremover igjen ?

Stig 3
Er NÆRT scoring. Prøver .. men også han virker tung i bena!

Trond 3
Prøver, men det blir for mange touch alt for ofte!


Ruben 5
Kjempepositivt innhopp. Litt rusten, men tilgis!

Kondradsen 4
Dårlig touch, men har mere i kroppen!

Birkir 4
Positivt innhopp også han!


Må si at jeg forundrer meg over at startelveren er lite endre med flere spillere ute av form.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Glenn P »

Denne smellen måtte nesten komme... Etter 2-2 mot Molde sist, var dette en bekreftelse på nedturen..eller? Mitt eneste ønske er å se Birkir fra start, er det så mye å forlange?
Amnith
Posts: 5
Joined: Mon Jun 09, 2008 11:17 am

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Amnith »

Jeg skjønte egentlig at dette måtte gå ad dundas, da Glimt allerede under oppvarming hadde store problemer med å treffe det da åpne målet fra sekstenmeteren. Får satse på at kampen blir en oppvekker.
«Heia vårres karra!»
User avatar
Dennis
Posts: 20
Joined: Wed Apr 09, 2008 4:41 pm
Location: Tverlandet

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Dennis »

Men det e nu vi må vis Glimt at vi støtta de, at de har DGH i ryggen! Å æ regna me at vi i DGH møtes mannsterk opp neste helg mot Lyn, førr æ trur ikke resten av Aspmyra fylles så veldig opp. Til det har vi for mange medgangs supportera i denne byen...
FØRR EVIG !!! :-)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by eidurgud »

Det er ferietider, så jeg blir ikke overrerasket om det blir glissent på Aspmyra på søndag..
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Chris »

Hei

Svak kamp av Glimt i går.

Noen kommentarer:

Hvorfor i all verden får ikke Olav Råstad starte/spille i går? Han er nest best til å slå de forløsende gjennombrudspasningene Glimt er så avhengige av. Best er Runar Berg. Har Kåre noe i mot Olav, eller er Olav skadet?

Det at Runar ikke lykkes noe særlig skyldes at Fugla svermer rundt ham. LSK vet at det er Runar som skal slå pasningene, og når omringer Runar gjør det er det ikke mye som stemmer. Hadde Glimt spilt med Råstad, ja så kunne han slått pasnigene, og det kunne skapt litt mer rom for Runar. Jeg synes det er trist at mange er så kritiske til Runar, han er lagets klart, klart beste spiller - enda han snart er 38. På en tung, våt matte med masse LSK-spillere rundt seg, ja så er det ikke så rart at det blir som det blir. Klokt av Kåre å la ham slippe med 45 slik at han sparer krefter.

Mange mener at Birkir, Konradsen spiller bedre enn Runar i går. Dere må huske på at LSK "slapper" av i 2.omgang. I tillegg spiller de to førstnevnte uten særlig risko i pasningsspillet, og det gjør at feilpaskningene blir fære, MEN gjennombruddspasningene uteblir også. Det er ikke vanskelig å treffe med pasninger på 6-7 meter PÅ mann. Når det er sagt, ja så er Birkir, Konradsen ok spillere med stor fremtid.

Alo var ikke god i går. Han har klare mangler. Han er treig, er uttrygg med ball og spiller ikke gode pasninger. Han trenger mer trening, særlig spurttrening. Han er ok i dueller og på hodet. Jeg har sagt det før og mener det fortsatt. Olav er ikke noe særlig raskere, MEN han er god med ball og kan slå gjennombrudspasningene som kan gi mere rom også for Runar. Johan er førstevalget på denne plassen. Så står det i mine øyne mellom Stian og Olav og da faller jeg ned på Olav pga. hans langt, langt sterkere offensive evner.

Lag mot Lyn:

Londak
Hamoud - Råstad - Rønning - Immingen
R. Berg - C. Berg - Rønningen/Bjarnason (heller mot Bjarnason pga. hodestyrke)
Sørensen - Martins - Olsen

NB! Hamoud MÅ være klar for å gå på løp og bidra i løpsdueller mot Holmen.

Mvh,

Mvh,
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by eidurgud »

Man tar ikke ut stoppere basert på offensive ferdigheter, på lik linje at man ikke stiller med en ving som er best defensivt.

Olav har ingenting som stopper å gjøre.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by ingen87 »

Man tar ikke ut midtbane basert på defensive ferdigheter heller. Man stiller ikke med en midtstopper som sentral midtbane.. Råstad burde spilt, ikke som stopper, men rett inn i den posisjonen som CB har! Har savnet den offensive kraften vi har med pasningsfoten til Råstad hele denne sesongen, og det er direkte frustrerende å se at han ikke blir brukt selv da CB er ute!
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Kesseboy »

Råstad var med på å heve Glimt fra det katastrofale til det dårlige i det første kvarteret av 2. omgang mot Brann, med et par virkelig fine pasninger som åpna brannforsvaret som en hermetikkboks. Men det var ikke nok, det gjenstod en halvtime etter det. Men jeg lurer på hva det er Råstad har gjort, utenom å spille en bra kamp mot Alta, for å være så fryktelig langt unna startplass...?

Som Chris sier, vi får et kjempeproblem hvis Runar Berg er den eneste som kan slå pasninger på midtbanen. Spesielt når løpskapasiteten er såpass laber der som den er i utgangspunktet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by eidurgud »

Dét har jeg sagt lenge, Kesse!

Det er ingen som slår de ballene Olav kan slå i blinde i bakrommet, slik at vingene har noe å løpe på - når Runar ikke har dagen. Verken Christian eller Thomas R gjør det. Nå skal det sies at man trenger ikke å ha flere enn Runar til å slå bakromspasninger diagonalt mot Trond, siden Jan Derek står med konstant hoftefeste, og har helt glemt hvordan man løper i bakrom.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: LSK - Bodø/Glimt 20/07 kl 18.00

Post by Chris »

eidurgud wrote:Man tar ikke ut stoppere basert på offensive ferdigheter, på lik linje at man ikke stiller med en ving som er best defensivt.

Olav har ingenting som stopper å gjøre.
Hei

Hva er problemet til ViF og Brann når dem stiller med henholdsvis Whæler og Muri og Sigurdsson og Karadass, jo det er at det er ingen i midtforsvaret som er trygge med ball og også evner å spille presise langpasninger i bakrommet bak motstandernes forsvar.

Tom Kåre hadde på sin tid vært Norges beste stopper om han helhjertet hadde forsøkt seg som det. Han hadde det meste - fart, god på hode og ekstreme langpasninger. Som stopper ville han som regel ha alle pasningsalternativene foran seg. I tillegg manglet han noe som er viktig på midtbanen - stor løpskapasitet, MEN det kan igjen også ha noe med rask musklatur å gjøre.

Råstad har mye av det Tom Kåre hadde. Det eneste han mangler er farta... MEN den har verken Bärengrub eller Theting heller. Blir ikke overrasket om førstnevnte er enda seinere enn Råstad.

Ser en hvordan Hamoud har fungert på backen, ja så KAN faktisk spillere bekle flere posisjoner.

Jeg synes det er synd at vi ikke finner plass til Olav.

Mvh,
Post Reply