Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Nokia »

Kesseboy wrote:Byttene måtte komme, og jeg er enig i de byttene som ble gjort. Det var ikke de som var årsaken til at laget slapp seg nedpå, det tror jeg beror mer på fysisk kapasitet, og kanskje en litt overdreven tro på Vikings manglende ferdigheter -- den er grovt ubegrunna.
Før byttene ble utført styrte vi det som var på banen. Etter byttene mistet vi styringen totalt. Sier seg nesten seg selv at dette hadde betydning. Men men... dette er nå en gang ikke så viktig nå, det ble 3 nydelige poeng :glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by MhepA »

Kåre har gjort en helsikkes bra jobb i uka som har vært.
Glimt rundspiller Viking på alle måter denne kampen og vinner veldig fortjent.
Utrolig surt og ufortjent at Viking får to mål på slutten og har en ekstra mann på banen gjennom hele kampen.
Jan-Derek Sørensen og Alo Bärengrub gjennomfører sine beste kamp i år.
Både Konradsen og Stefan Johansen gjør en god kamp etter at de kom på.
Sakariassen var i slappeste laget desverre, ikke fornøyd med hans prestasjon i dag.

Londak - 6
Hamoud - 8
Bärengrub - 7
PV.Rønning - 6
Forko - 7
Bjarnason - 7
C.Berg - 7
Theting - 6
Sørensen - 7
Sti.Johansen - 5
Olsen - 7

Sum: 73
Snittet: 6,63

Det tror jeg skal være årsbeste, men som sakt, utrolig skuffende at de to målene skulle komme på slutten.
For det skulle absolutt ha vært andre veien og det ble sløst mye sjanser forran mål.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by karlfro »

Snorreth wrote:Ja, la oss legge slutten av kampen bak oss. Vi burde heller tenkte positvt på dette og se fremover til neste hjemmekamp mot Brann.

... Og cupkampen mot Vålerenga neste helg :skål
enig idag var seieren det viktigste, og 3-2 resultatet lyver skikkelig, vi var nærmere 4-0 enn redusering, og 3-3 hadde vært tidens "bankran" ! Det sier de og på Vikingbloggen :

http://aftenbladet.no/sport/fotball/vikingblogg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uenig med deg at vi nå skal se fram til neste hjemmekamp mot Brann, fullstendig feil fokus!

Vi skal kun se fram til neste kamp, det er cupkampen mot Vålerenga.

Etter den kampen skal vi kun se fram til 18 serierunde, bortekampen mot Molde.

At du idag snakker om å se fram til Brann kampen som er 19 serierunde er med all respekt, helt på trynet!
Håper virkelig ingen ansatte i Glimt tenker som deg, da går det oss ille!
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Novi »

Nokia wrote:
Kesseboy wrote:Byttene måtte komme, og jeg er enig i de byttene som ble gjort. Det var ikke de som var årsaken til at laget slapp seg nedpå, det tror jeg beror mer på fysisk kapasitet, og kanskje en litt overdreven tro på Vikings manglende ferdigheter -- den er grovt ubegrunna.
Før byttene ble utført styrte vi det som var på banen. Etter byttene mistet vi styringen totalt. Sier seg nesten seg selv at dette hadde betydning. Men men... dette er nå en gang ikke så viktig nå, det ble 3 nydelige poeng :glimt
Nåh, vi var vel heldige ved et par anledninger i andre omgang, og det kunne fort ha blitt Viking-mål tidligere. DA hadde det blitt farlig!

Laget må tørre/ville å score 5-6 mål i én kamp. Er rimelig sikker på at en del av sjansene på stillingen 3-0 ville gått inn om stillingen var 0-0. Vi hadde eid kampen i 94 minutter om bare laget hadde vært like fokusert i angripene hele kampen gjennom.
Una mas cerveza.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Snorreth »

karlfro wrote:
Snorreth wrote:Ja, la oss legge slutten av kampen bak oss. Vi burde heller tenkte positvt på dette og se fremover til neste hjemmekamp mot Brann.

... Og cupkampen mot Vålerenga neste helg :skål
Uenig med deg at vi nå skal se fram til neste hjemmekamp mot Brann, fullstendig feil fokus!

Vi skal kun se fram til neste kamp, det er cupkampen mot Vålerenga.

Etter den kampen skal vi kun se fram til 18 serierunde, bortekampen mot Molde.

At du idag snakker om å se fram til Brann kampen som er 19 serierunde er med all respekt, helt på trynet!
Håper virkelig ingen ansatte i Glimt tenker som deg, da går det oss ille!
Har selvsagt ikke glemt kampen mot Molde eller Enga, men jeg ser det fra den ironiske siden at vi sliter voldsomt borte.
Så dårlig at jeg nesten, bare nesten allerede gjør meg klar til hjemmekampen vi kan vinne istedet for å tenke på neste episode av "Glimt blir slaktet Volume IV".
Tror Brann vil stille med dårligere antatt lag mtp E-cup og vi har grunstgress i den perioden.

- Jeg ser frem til kampen mot Enga fordi nå fant jeg ut at Hareide skal presentere landslagstroppen i morgen venter vel meg at mange Engaspillere er blant de utvalgte.
Vi spilte ikke helt for jævlig mot Vålerenga forrige gang.
Troen på semifinale er stor hos meg!

Heldigvis er dette meg. Jeg liker egentlig å holde meg litt diskre før kamper, fordi vi sliter når jeg roper for høyt.
mvh,
Overtroisk 8)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Larsen »

Bruttern wrote:Vi trives på kunstgress, hvis ikke andre gjør det...så velkommen hit.
Haha, kongekommentar :lol:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

:glis
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by RS2-Gti »

Kampen 8
En utrolig morsom og underholdende kamp. Lite som trekker ned, det må i så fall være at Viking får 2 mål som er helt unødvendige. Resultatet lyver, det hadde vært mere rett med 5-1. Alt i alt fungerer maskineriet bortimot prikkfritt, med unntak av scoringene.

Pavel Londak 7
Har noen nestenmisser, men får fatt i alt til slutt. Ingen feil, og kan ikke lastes for scoringene. Virker å ha blitt glad i Glimt og Bodø. Utrolig oppmerksom mot supporterene.

Mounir Hamoud 6
Ikke alle kan få Aleksander Ødegård til å se ut som en juniorspiller, men det kan Mounir. Er greit med fremover, men kvaliteten på innleggene er ikke veldig bra.

Alo Bärengrub 6
Egentlig en veldig god kamp, men taper en avgjørende duell. Men har reist seg stort etter kampen i Bergen, og spiller med en helt annen trygghet i dag. Og gleden i ansiktet til Alo når han scorer - priceless!

Per Verner Rønning 6
Spiller en nokså god kamp, og taper vel egentlig ingenting bakover - men har en spillerfortåelse som kan brukes mere offensivt også.

Willis Forko 5
Gjør ingen grove feil, men det lille Viking får til er på hans side. Ingen initsiativ fremover trekker mye ned.

Birkir Bjarnarsson 6
Gjør en helt ok kamp, forsvinner kanskje litt i perioder. Scorer nok et mål. Fyller ikke helt skoene til Runar, men viser seg som et bra alternativ ved skade. Tro om Rösler angrer.

Christian Berg 7
Gjør en feil igjennom hele kampen, men rydder til gjengjeld opp gang på gang. Tilbake som det ankeret vi trenger, og spiller i dag sin beste kamp offensivt siden han vendte tilbake.

Stian Theting 6
Vises ikke hele tiden, men gjør en god jobb. Springer nok seg tom og blir byttet ut mot slutten. Sterk delaktig i 3-0 hvor han river seg løs.

Jan Derek Sørensen 8
Reiser seg stort etter den massive kritikken. Spiller knapt en støttepasning, ingen unødvendige finter. Vakkert mål, og spiller bra hele kampen. Dereks definitivt beste kamp i år!

Stig Johansen 6
Som Stian vises ikke Stig hele tiden, men gjør en god jobb. Har en ball i nettet men avblåst for offside. Savnet av Thiago er ikke til stede. Velkommen tilbake!

Trond Olsen 8 BB
Får en assist - for han et mål får han en 9er. I dag må han være et mareritt å spille i mot! Kommer rundt på kanten gang på gang .. en par dårlige valg, og får ballen litt for ofte på høyrefoten når det gjelder. Men det går under variasjon! Han spiller en feilpasning i hele kampen. Resten er stort sett plettfri!!


Håvard Sakkariassen 6
Kommer inn og gjør en voksen jobb på topp. Virker litt tungt i kroppen, mertreningen sitter nok litt i enda. Men er veldig nære scoring når han avslutter inn i mølja mot slutten, bare et Vikingben hindrer han! Her er spilleren som ER Glimt sammen med Runar. Takk!

Anders Ågnes Konradsen 6
Kommer inn og går respektløs til verks. Med rett matching blir dette en stor spiller.

Stefan Johansen 5
Setter ikke sitt preg på kampen på noen måte, men ligger å lurer hele tiden. Spennende spiller!


Den Gule Horde 7
En av de bedre kampene! Varierer veldig bra og høres kampen igjennom! Hadde de bare vært bedre plassert slik at flere ble med. Utrolig at stort sett hele Diadora var igjen og hyllet spillerene!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

Trond Olsen 8 BB
Får en assist - for han et mål får han en 9er.
Mulig jeg misforstår grammatikken din, men Olsen har da vitterlig TO assist i dag! Først på målet til Derek, så på målet til Birkir.
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by RS2-Gti »

I stand corrected anntar jeg. Er vel ikke helt tiltenkt den assisen til Derek nei, men du har rett :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Los-Loco »

Synes nesten ikke man kan telle pasningen til Derek som assist! En vanskelig pasning på et sted som egentlig ikke er scoringsposisjon. Grunnen til at det ble scoring, er at Derek får lov hos Viking til å stå og trikse med ballen, samt at han fikk drømmetreff. Pasningen fra Trond hadde strengt tatt lite med scoringen å gjøre.

Blir nesten som å gi Giusti en assist for pasningen til Maradona før han tar med seg ballen fra egen halvdel og gjør alt selv mot England i 86.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Larsen »

Men fin analyse var det uansett :)

Jeg må dog pirke litt, Willis hadde minst ett offensivt bidrag i andre omgang og Birkir fyllte Runars sko og vel så det.
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by RS2-Gti »

hehe, da pirker jeg tilbake :P

Man merker at Willis ikke er på langt nær så innvolvert som Mounir. Og Birkir gjør en god kamp - men ingen i Norge kan fylle skoene til Runar. Han fyller plassen ja - men ikke skoene! :)

Men Runar har hatt en dårlig periode i det siste da .. men tenk tilbake på de beste kampene i år ... så kanskje du blir mere enig :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

Los-Loco wrote:Synes nesten ikke man kan telle pasningen til Derek som assist! En vanskelig pasning på et sted som egentlig ikke er scoringsposisjon. Grunnen til at det ble scoring, er at Derek får lov hos Viking til å stå og trikse med ballen, samt at han fikk drømmetreff. Pasningen fra Trond hadde strengt tatt lite med scoringen å gjøre.

Blir nesten som å gi Giusti en assist for pasningen til Maradona før han tar med seg ballen fra egen halvdel og gjør alt selv mot England i 86.

Her er du helt på jordet, samtidig som du har litt rett. Det lille du har rett, i denne sammenhengen, er at du ikke kan gi assist til Giusti på Maradonas scoring, siden han brukte en heil haug med touch fra han mottok pasningen til han scoret.

Trond's pasning til Derek hadde i all grad noe med målet til Derek å gjøre. Hadde ikke Trond fått ballen til Derek, så hadde det aldri blitt mål.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Boombadila »

En hyggelig kamp i går, selv om at :glimt gjør det mer spennende en strengt tatt nødvendig på slutten.

Derek begynner jo å få en stigende formkurve nå, håper at det gjelder resten av laget og. Ett av høydepunktene er dog at vi klarer å holde tett bakover i første omgang, lenge siden vi klarte det.

Noen som kan oppsumere hva de sa på fotballextra om oss?

edit: kom over denne på ab24.
Skrevet av Plingplong - Søn 10. aug 2008 23:19
Kom på Aspmyra etter å ha kjøpt billett til flere hundre kroner. Har vært på noen kamper tidligere, der glimt har tapt eller spillt uavgjort. Nå ja, gledet meg uansett til å kose meg med en vaffel og se på kampen. Til min store skuffelse var der ingen vaffel å få kjøpt, men jeg klarte å svelge skuffelsen. Det som derimot var vanskeligere å svelge, var at kampen ble noe helt annet enn jeg forventet. Her så jeg for meg en trygg kamp som skulle gi 0 eller 1 poeng, og så går Glimt hen og vinner!. Jeg føler meg regelrett lurt. Det går an å lure meg en gang, men dersom dette skulle bli trenden framover, vil jeg ikke bli å se på stadion mere. Tror det er mange av Bodøs befolkning som føler det samme som meg. Man skal vite hva man gjør dersom man tukler med gamle tradisjoner, og jeg mener Glimt må tenke nøye gjennom hvilken kurs de skal velge nå.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Knuta »

Trond Olsen lurte vel Thomas Myhre ut av enhver landslagsdiskusjon. Herlig, her fikk Glimt 'revanse' fra kampen i Stavanger hvor Londak ble 'lurt'. Litt synd at Glimt ikke puttet på 2 mål til på de enorme sjansene de hadde før Viking reduserte. Men det er seieren som teller. Ellers så burde H-Kam slått VIF i følge rapportene fra Hamar. Gleder/gruer meg til kampen på søndag. Har en god følelse av Glimt-seier her. Her er det viktig at Thiago og Runar er på plass.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by dalers »

Knuta wrote:Her er det viktig at Thiago og Runar i form er på plass.
Jeg tar meg den frihet å rette på deg :wink: Hvis de ikke viser seg fantastisk bra på trening så ser jeg ingen grunn til at de skal gå rett inn på laget (bortsett fra at begge kommer til å gjøre nettopp det :P)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Bateman26 »

bilder fra kampen
http://dengulehorde.no/iwips/2132690050/" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

Selv om jeg gidder å lete etter de, kommer det sikkert noen for å mase om link, bateman... :wink:

(jøss, det var kjapt :wink: )
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Bateman26 »

ordnet det før du nevnte det
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

Hehe, ja, så den var der når jeg hadde postet mitt forrige innlegg..
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Chris »

RS2-Gti wrote:hehe, da pirker jeg tilbake :P

Man merker at Willis ikke er på langt nær så innvolvert som Mounir. Og Birkir gjør en god kamp - men ingen i Norge kan fylle skoene til Runar. Han fyller plassen ja - men ikke skoene! :)

Men Runar har hatt en dårlig periode i det siste da .. men tenk tilbake på de beste kampene i år ... så kanskje du blir mere enig :)
Hei

Veldig, veldig, veldig godt å se at noen andre også savnet Runar SuperMann Berg. Han er Bodø/Glimts KLART beste spiller, og han har vært det i mange, mange år. Noen forventer for mye av ham i hver eneste kamp og ser ikke at noen lag gjør det de kan for å ta han ut av kampen. Jeg savnet de fantastisk flott millimeterpresise 70 meters pasningene som kan åpne ethvert forsvar.

INGEN på det laget som stilte mot Viking er i nærheten av å ha det samme blikket for spillet og teknikken til å slå millimeterpresise 70 meters pasninger som Runar. I går var langpasningene noe upresise, MEN spillet var bra og laget spilte på de kapasiteter de har. De skal ha stor ære for det. Veldig, veldig bra gjort. Vi skal imidlertid ikke glemme at Viking ikke var på sitt beste.

Jeg synes forøvrig at vår beste kamp spillemessig var mot Enga, og jeg håper at spillet gjentar seg men at resultatet blir enda bedre. Vi har en god mulighet om vi tar Enga.

Blir forøvirg spennende å se om Mounir eller Trond blir nevnt på landslagsuttaket. Synes begge har noe å bidra med. De har fart, og de er spennende alternativer til dem vi pleier så stille med. Mounir er klart bedre enn Høyland og jeg mener at Trond er et mer enn godt alternativ til en Gamst Pedersen som sjelden treffer med pasningene. I tillegg har Trond langt bedre fart...

Mvh,
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by eidurgud »

Chris wrote:Han er Bodø/Glimts KLART beste spiller
Er han nå det?

Selv mener jeg at Pavel er Glimts beste spiller. Han er i tillegg MYE viktigere enn det Runar er.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by poteten »

Vel, det at Runar var ute, gav laget vårt flere strenger å spille på. Det ble heldigvis ikke en selvfølge at man skulle spille ballen til Runar på død og liv. Det har vært alt for enkelt å "ta ut" Glimt i kamp etter kamp.

Nå var det ingen Runar der, og vips, så var midtbanen vår langt mer uforutsigbar og løpssterk.
Last edited by poteten on Mon Aug 11, 2008 7:56 pm, edited 1 time in total.
Kritisk
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking 10.aug klokken 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Nettopp! Jeg synes ikke savnet av Runar var merkbart på banen i det hele tatt...
Post Reply