Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

I fotballmiljøet trur æ i hvert fall det e Kåre som får mest sympati ut av dette. Om han velg å tre til side nu kan han bare vis til hendelsa som dette og si at det va umulig å gjør en ordentlig jobb under disse forholdan. Trur de fleste journalista vil vær enig med han i det.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

På nasjonalt nivå vil nok Kåre få sympati, og Glimt vil få seg en skrape som vi ikke liker, men lokalt vil nok hvermannsen mene at tatt i betraktning av resultater og lederegenskaper til Kåre så var dette en ok løsning.
Så vil resultetene gi oss fasit.. Om Kåre mot all formodning (...) skulle bli sparket.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det er helt klart en bismak om Kåre trekker seg pga dette, og Glimt kommer nok til å få en liten ripe i lakken. Imidlertid skal en huske på at i norsk fotball er det plenty av historier på trenere som er blitt ofret på en litt kjip måte, når resultatene har uteblitt. Tenk på hvordan Mons Ivar Mjelde ble kastet ut av Brann, eller hvordan Ola By fikk fyken etter å ha vunnet serien. Noen som mener dette er blitt hengende ved klubbene i ettertid, og dermed gjort dem lite attraktive for spillere eller trenere? Ting blir fort glemt i fotballen, og jeg tror ikke dette trenger å føre til noe dårlig rykte for glimt på lengre sikt. På kort sikt kan det godt hende en lokal løsning med "vårres kara" i trenerteam, og en følelse av ny giv, fører til årsbeste både på banen og tribunen mot Bryne.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg mener at styret burde ha såpass med baller at om de nå vil fjerne KI, så hadde de gjort det på en saklig og ordentlig måte, nemlig med å innlede forhandlinger. Jeg vet at det kanskje kunne ha blitt dyrt for Glimt, men da hadde man samtidig visst at styret og adm. hadde lært, og at man herretter skal gjøre ting proper! Det her hører kun hjemme i tyrisk fotball....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg er så lei av rot og inkompetanse, dårlig lederskap og manglende retningslinjer. Desverre så er dette stikkord for klubben i mitt hjerte... :(

Gjør nå ting riktig, Stig har ingen ting på banen å gjøre. Gamle spøkelser snur ikke skuta. Eh... jo de kan det, men jeg ser helst at det skjer på trenersiden. Det gror godt i laget og med rette instruksjoner så vil dette gå veien.
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

I en perfekt verden kan vel alle være gentlemenn. Men dette er ikke en perfekt verden, Glimt er i en seriøs sportslig krise med en trener som lever i fornektelse, og attpåtil en økonomi som sier at vi ikke har midler til å gjøre noe med dette.

Jeg skjønner ærlig talt ikke sutringen som kommer og all dette snakket om ripe i lakken. Om dette er en bevisst handling i fra styret applauderer jeg den ikke, men den er alikevell helt riktig. De velger da å fokusere og prioritere Bodø/Glimt som klubb fremfor "følelsene" til Kåre Ingebrigtsen, noe som er akkurat den type styre som Glimt trenger i dagens situasjon.

Dette vil nok bli registrert i fotballnorge, men samtidig tror jeg ikke Glimt mister noen trenerkandidater som følge av det. Glimt har blitt en klubb med fingeren i jorda, og med Kåres resultater og holdninger, så tror jeg de færreste gjør særlig mere enn å trekke på skuldrene.

What comes around goes around. Sannheten er at Kåre har satt seg selv forann klubben ved å ikke levere oppsigelsen for lenge siden. Hvorfor er det da så galt at Glimt til syvende og sist velger å gjøre akkurat det samme?
Kristatistisk
dani
Posts: 660
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dani »

RaymondEngmark,

Dette er intet mindre enn en fattig desperat løsning, der de skriver fra seg alt ansvar. Intet mindre
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hva er egentlig denne greia med å stemple meningsmotstanderne sine som "hylekor" og "sutring"? Har det alltid vært sånn her inne, eller er det oppslaget i AN som er skyld i dette? Kan ikke folk argumentere for sitt syn uten dette tullet?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Raymond, hva er det som får deg til å tro at det ledelsen nå gjør skal få Kåre Ingebrigtsens avgang til å bli billigere for klubben? Tror du Kåre nå plutselig vil si fra seg det han rettmessig har krav på ved fratredelse?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Nå har klubben blitt alle tidligere Glimt-spilleres kamp for eget levebrød, en alles kamp for seg selv, ikke klubben. Dessverre er det man ser utspille seg i korridorene på Aspmyra mer et sykdomstegn, enn en friskmelding. Det er etterlyst et klart lederskap, men her ser man det motsatte. Man bygger ikke kultur på å være "drittsekker". Det er ikke kompetanse og strategi som danner grunnlaget for de siste ukenes beslutninger, det ser ut som amatørenes inntogsmarsj!
Last edited by ecke on Tue May 24, 2011 9:43 am, edited 1 time in total.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Dani: Glimt ER en fattig og desperat klubb. Dermed blir det riktig verktøy for riktig jobb.

Trapattoni: Det har jeg ingen mening om. Men siden du spør, så tror jeg i allefall ikke det blir dyrere enn hva det har vært. Og det kan jo se ut som om Glimt prøver å presse Kåre ut av jobben, spesiellt mtp Twitter fra Arntzen? Og da møtes de på halvveien kanskje? Uansett syntes jeg Stig inn, Kåre ut funker.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Raymond: Det at glimt gjør det på denne måten, er i hvert fall tvilsomt i forhold til AML og dets intensjoner, om de faktisk ikke bryter noen paragrafer. Men etisk og moralsk sett er dette forkastelig. Hvis man har inngått en kontrakt, og er misfornøyd med denne, så plikter man å forholde seg til vilkårene i kontrakten for heving av denne. Hvis man ikke gjør dette, men tvert i mot gjør det slik vi ser nå, så signaliserer man at man ikke bryr seg om spilleregler, lover og etiske problemstillinger.

For å si det på en annen måte, om glimt ikke bryr seg om vilkårene i denne kontrakten, hvorfor skal da spillerene bryr seg om vilkårene i sin, sponsorene osv? Hvis jeg vet at du ikke gidder å overholde kontrakter, hvorfor skal jeg da gidde å inngå en kontrakt med deg? Jeg kan jo, siden jeg vet at du ikke står for det du sier, heller gå til noen andre. Det handler om at man skal opptre på en ordentlig og ryddig måte, i hvert fall når man ikke er fornøyd med vedkommende.

Men det er jo klart, hvis du kun skal se på resultatene, så kan jo resultatet være at glimt må betale dobbelt så mye penger til Kåre som det står i kontrakten, fordi man dummet seg ut. Dette her er ikke rakettforskning, men jammen meg klarer styret og rote det til!

Styret er dårlig, elendig! Heia spillerene...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

ecke wrote:Det er ikke kompetanse og strategi som danner grunnlaget for beslutningene, men det er amatørenes inntogsmarsj!
:klapp
Det eneste som mangler nå er at Glimt får seg et søksmål rett i fleisen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Bomba: La oss ikke krangle, la oss være venner :)

Men jeg syntes styret er modige og gjør upopulære grep for å redde klubben. Og nettopp det å redde klubben står høyest for meg. Om man da må trå på en del tær så er det greit, alt for å ikke havne i 2. div. Alt!
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Søksmål? Skal de få et søksmål fordi de signerer spillere? Det kan vel ikke Kåre si noe på?
Kristatistisk
dani
Posts: 660
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dani »

Om Glimt bevisst jobber for å svekke hans arbeidssituasjon, så kan de risikere et søksmål ja.

AML står høyt i norge
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

De kan vel få en søksmål for å bryte til dømes paragraf 15-7 i AML, sånn til å begynne med. Andre mer lovkyndige folk kan sikkert finne flere koslige paragrafer mot det glimt gjør nå.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

RaymondEngmark wrote:Søksmål? Skal de få et søksmål fordi de signerer spillere?
Unnskyld, men ser du ikke hva som foregår i klubben nå?
Søksmål er selvsagt ekstremt og skjer neppe, men i øyeblikket opptrår klubben som sanne amatører. Og disse folkene skal redde klubben?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Det heter seg vel at du skal ikke sette fulle sjømenn til å styre en bedrift, og du skal heller ikke sette fulle direktører til å styre en båt. Det er vel desverre det som skjer nå.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

RaymondEngmark wrote:Søksmål? Skal de få et søksmål fordi de signerer spillere? Det kan vel ikke Kåre si noe på?
Vi alle ser vel hva dette er? Trakassering! Man tilsetter ikke en spiller som treneren ikke ønsker, en spiller som har uttalt offentlig at treneren ikke er rett trener for klubben, og fortsatt skal mene at dette er i tråd med Arbeidsmiljøloven? Jeg har over år ønsket at KI sluttet som hovedtrener, men det som nå skjer, er uverdig for B/G.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

Trapattoni wrote:Raymond, hva er det som får deg til å tro at det ledelsen nå gjør skal få Kåre Ingebrigtsens avgang til å bli billigere for klubben? Tror du Kåre nå plutselig vil si fra seg det han rettmessig har krav på ved fratredelse?
Case 1:
- Styret er uten tillit til trener og gir ham sparken. Trener gjør krav på hans rettmessige del/kompensasjon.

Case 2:
- Styret overkjører trener mtp. spilleranskaffelser.
I dette tilfellet et grovt eksempel der Kåre IKKE vil ha Stig, og Stig vil IKKE ha Kåre. Men med tidl. lagkompiser R.Berg, Ø.Berg, C.Hansen og Tom K. i adm, styret og trenerapparat (gutteklubben Grei vol.2?) samt 84% av stemmene på an.no på Stig sin side, så presses Kåre til en umenneskelig oppgave og kan ikke annet enn å trekke seg, eller få stempel som egoist som tviholder på jobben.
Kåre trekker seg, og Glimt står sterkere ved forhandlingsbordet om kompensasjon.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Betyr "finansieringen var på plass" at Benn E har trukket i trådene?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Tror også det er enten Case 1 eller Case 2.

Og til dere andre, jeg prøver ikke å si at dere tar feil. Dersom det var en vei utenom dette rotet så vil jeg vi skal velge den. Men jeg går sterkt ut i fra at det ikke er det, siden man nå velger å gjøre det på denne måten.

Også kan man si hva man vil om tullinger som leder Glimt, og at dette kan minne litt om Thiago vs Stig saken som var tidligere. Men dem som stillte med penger da var Benn Eidissen som mange mener er en idiot - men mannen har tross alt lykktes med det han driver med, det viser bankkontoen hans.

Og det er greit, jeg kjenner tydeligvis ikke arbeidsmiljølovens paragrafer så godt som andre her inne (og jeg vil ikke lese meg opp og late som heller), og Glimt gjør nok mange feil i denne prosessen. Men for meg som supporter er det to ting som betyr noe; at Glimt overlever økonomisk og at Glimt vinner fotballkamper. Hvordan dem gjør det blir prioritert under.
Kristatistisk
Locked