Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by brutus »

mortsto wrote:Brutus har jo sagt at han er nødt til å legge seg på et høyere/snillere nivå her inne enn på isberget. Og godt er det.
Jeg har aldri sagt "høyere", og jeg har aldri sagt at jeg er nødt til det. Det er snakk om alminnelig folkeskikk. For øvrig var det ikke meg som begynte å snakke om TIL i denne tråden.
DIXI
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Beklager. Jeg tolket ditt utsagt om at Brutus er mye "snillere" enn Michael Collins, samt sistnevntes kjeftbruk mot andre supportere på Isbergets forum i den retningen. Helt ut av det blå mao.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by brutus »

Ja, i grunnen. Hvis jeg var moderator ville jeg forøvrig slettet alle innlegg om TIL i tråden "Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt" for lenge siden.
DIXI
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Nå står forresten Cato Hansen oppført som hovedtrener.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bod%C3%B8_Glimt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Nå er det ikke vanskeligere med Wikipedia enn at hvem som helst kan redigere artikkelen og legge inn Jar Jar Binks eller Dsjenghis Khan som hovedtrener når som helst. :)
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Thomas Andersen »

Ikke gi Kåre ideer nå... ;-P
Gult er kult!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Artig at flere ihuga Glimt-følgere vil lese boka som Arne Finne og undertegnede ga ut for vel 17 år siden. Og selv om boka, i likhet med forfatterne, trekker på årene, tør jeg påstå at de historiene som fortelles i den kan være nyttig ballast også for dagens “Glimt-synsere”.

http://www.arntzen.info/2011/06/artig-m ... m-bestilt/

Mvh BørreA :)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

I følge en annonse i dagens AN, så skal det være ekstraordinært årsmøte i FK Bodø/Glimt 24.06. Saken er valg av nytt styremedlem...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Rart ikke Glimt.no nevner det..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Tipper det handler om at AS NordlandsGlimt skal ha inn en representant i styret.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote:Rart ikke Glimt.no nevner det..
Har stått på forsiden til Glimt.no noen dager..
Er ungdomsleder som skal velges..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.arntzen.info/2011/06/glimt-s ... men-smart/

Nå kan vel også ett par medlemmer på forumet legge bort stoltheten litt og gi en applaus til Glimt-styret, slik som Børre Arntzen gjør?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Tja... I enhver annen bedrift ville vel en slik måte å kvitte seg med en medarbeider på bli sett på som i beste fall tvilsom opp mot arbeidsmiljøloven. Men styret klarte jo det de ville kvitte seg med Kåre, selv om måten det ble gjort på vel kan diskuteres, hvis det Børre skriver stemmer...

Nå er det vel stort sett sammen styre og ledelse som høsten 2009 gav Kåre en ny 3 årskontrakt med millionlønn, som 1 år etterpå klekket ut en "snedig" plan på å kvitte seg med det som med all tydelighet var en feilansettelse.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Gi applaus til et styre som åpenbart ikke vet hva moral er? Nei takk, spark dem langt vekk fra myra!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

En stor applaus til styret som gjorde det umulige og fikk til det som hadde blitt et stort folkekrav.
At folk først klager på at dem ikke gjør det umulige, så etterpå klager på at dem faktisk får til det umulige er bare et typisk Glimtforum syndrom.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Fornøyd med utfallet alt i alt, men har en litt dårlig smak i kjeften. Håper ikke dette setter noen standard for hva slags personalbehandling klubben skal bruke framover.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Enig med Taskeladdn. Nå har vi fått ordna økonomien og fått ny giv i klubben i form av Cato. Dette styret har gjort en ganske god jobb på det økonomiske, en litt klumsete jobb når det gjaldt "fjerning av hovedtrener", men de har iallefall fått jobben gjort! Alltid skal man ha andre inn. Jeg spør, hvem andre vil inn? Glimt er tross alt vanskelig å drifte. Jeg sier meg ihvertfall fornøyd.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Hvis taskeladden mener meg, så tror jeg han bommer kraftig. i og med at jeg i utgangspunktet var mot fjerning av Kåre.


Og kan noen svare på hvorfor styret ikke kunne ha gjort dette på den lette måten? innkalt Kåre til møte og gitt han sparken? Da hadde de visst handleklaft, kløkt og moral. Men det skjedde vel ikke på grunn av mangel på baller i styret....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Boombadila wrote:Og kan noen svare på hvorfor styret ikke kunne ha gjort dette på den lette måten? innkalt Kåre til møte og gitt han sparken? Da hadde de visst handleklaft, kløkt og moral. Men det skjedde vel ikke på grunn av mangel på baller i styret....
Jasså, er det enda noen som tror den muligheten var til stede?
Som de ville sagt i Jeopardy: Hva er penger?
Taskeladdn wrote:En stor applaus til styret som gjorde det umulige og fikk til det som hadde blitt et stort folkekrav.
At folk først klager på at dem ikke gjør det umulige, så etterpå klager på at dem faktisk får til det umulige er bare et typisk Glimtforum syndrom.
Deler applausen - og oppfatningen!
Frodo Baggins wrote:Nå er det vel stort sett sammen styre og ledelse som høsten 2009 gav Kåre en ny 3 årskontrakt med millionlønn
Kan du si meg hvem de personene er?
Boombadila wrote:Gi applaus til et styre som åpenbart ikke vet hva moral er? Nei takk, spark dem langt vekk fra myra!
Noen ville ha kallt dette rosinen i pølsa, eller nyresteinen blandt alle kommentarene i dag. Ok boombadiila, hva ville planen din vært på dette? I så fall burde man jo se tilbake og kaste styret før denne saken, for om denne saken ble håndter så utrolig feil, så var det et styre uten kompetanse som gikk til handling på det som du mener ble så utrolig galt.

Se to måneder tilbake. Glimt er en klubb som stort sett bare Glimtforumet, Bjørn Lund og Børre Artnzen bryr seg om. Innstranden og Fauske/Sprint har nesten like mye spalteplass. Økonomien er på Sunnaas etter å ha brukket ryggen, publikum uteblir fra kampene og du prøver så godt du kan, og fremdeles hater hele byen deg.

Hvem er det du tror ville vært styremedlemmer i Glimt? Håvard, Ole og Claes fra klasse 7B på Saltvern skole? Sikkert, men hvor poppis ville styret ha vært for å IKKE gjøre noe den dagen du bladde opp i AN og sporten bestod av et bilde hvor PVR sitter på knærne og river seg i håret og overskriften lyder "Glimt klare for 2. divisjon". Den stormen tror jeg ville tatt en del lengre tid å ri av for styret, og strengt tatt er det vel ikke mere enn et titalls forumister her som fremdeles slenger kommentarer i retning av arbeidsmiljøloven - ellers tror jeg folk i Bodø bryr seg jack shit om at Kåre er sparket. Og ikke har jeg hørt noe om at hverken SKS eller Bodø Energi vil bryte samarbeidet. Hvorfor? Fordi et Glimt som vinner kommer mere på TV og i avisen. Flere drar på kamp og flere ser nettopp det dem er ute etter - logoen deres.

Nei styret i Glimt har vært smarte. Si hva du vil, på fotballsiden sitter Ørjan Berg med kanskje en av landets beste fotballhoder. Samtidig er det to advokater der. Så om du vil fortsette å komme med påstandene om at dem ikke har peiling på hverken arbeidsmiljølov eller om Stig duger som fotballspiller, så lurer jeg på hvilken utdanning du kan vise til. Kåre hadde i allefall ikke peiling, og det er det som teller.

Dersom dette ville ført til storm i media, så hadde konsekvensen kanskje vært at styret må gå. Værdens minst takknemelige jobb må vel være å være styremedlem i Glimt, i allefall ligger den der oppe blandt feier og septikk-relaterte yrker. Og hva er det eneste som ville skjedd? Dem hadde måttet gå, forlate klubben de brenner så sterkt for - for dette stod mest på dem som personer. Glimt som klubb ville ha bestått uansett.

Så til Mats, Ørjan og hele hurven:

:klapp
Kristatistisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

RaymondEngmark wrote: Ok boombadiila, hva ville planen din vært på dette? I så fall burde man jo se tilbake og kaste styret før denne saken (..)
Må bryte litt inn:
Bombis har uttrykt i et par-tre år at styret burde ha blitt feia på vestfjorden. Og jeg har vært mye enig med ham, spesielt siden fadesen med EP og alt "tilbehøret" han kom med.

Når det er sagt, syns jeg at styret i denne saken har hatt baller nok til å kunne ta upopulære grep for å få den nødvendige jobben gjort. Det ser kanskje ikke så pent ut, men styret viser klart og tydelig at klubben er viktigere enn en enkelt person. Og sånn skal det være.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Jeg prøver å Google styret fra 2008/2009, og finner ingen ting. Men om jeg ikke husker feil nå hadde vi blandt annet Frode Thomassen, Benn Eidissen, Mona Fure og Ola Haldorsen inne i de dager Kåre fikk utvidet kontrakt. Og med tanke på at det er syv faste posisjoner i styret, så skjønner jeg ikke helt argumentasjonen for å kaste det relativt nye styret som har både rettet på økonomien og nå det sporslige. Helt topp spør du meg.
Kristatistisk
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

Vel, leser hva Børre A skriver, men mener fortsatt at styret hadde fremstått som mer kompetent og handlekraftig om de høsten 2010 og senere etter den svake sesongåpningen, hadde gjort som andre klubber, sparke hovedtrenern, dog en mulig høyere etterlønn, men uten dette "spillet" som Børre A nesten genierklærer.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Raymond:

For å si det som naboen min sa det til veiingenøren som planla å legge veien rett på blåleira, det er mulig du har papirer på at du er smart, men det synes visst ikke i praksis....
Det samme mener jeg gjelder det nåværende styret, og her kan jeg jo peke på et argument som Glimtfan brukte mot meg, nemlig at kostnaden ved å sparke Kåre allerede var lagt inn i budsjettene(i form av at han var ansatt), og at man dermed kunne ha fått en avbetalingsavtale hvis man ikke hadde pengene rede. Selv statens innkrevningssentral godtar avbetalingsavtaler, så hvorfor skulle ikke Kåre?

Og jeg tillatter meg jo i å spekulerer i hva neste trekk fra styret skulle være om dette ikke hadde vært nok til å sparke han?

Jeg personlig synes at dette var en feig plan fra en styret som ikke evner å ha kontroll eller langsiktighet i sine handlinger. Jeg registerer at du ikke gjør det, og at du argumenterer med at målet helliger middler. Der er vi sterkt uenige, siden en slik argumentasjon aldri vil være etisk dekkende før følgende.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Viktig ekstraordinært årsmøte neste fredag: http://bit.ly/mndMVX

Mvh BørreA :)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Boombadila wrote:og her kan jeg jo peke på et argument som Glimtfan brukte mot meg, nemlig at kostnaden ved å sparke Kåre allerede var lagt inn i budsjettene(i form av at han var ansatt), og at man dermed kunne ha fått en avbetalingsavtale hvis man ikke hadde pengene rede. Selv statens innkrevningssentral godtar avbetalingsavtaler, så hvorfor skulle ikke Kåre?
Jeg får gjenta megselv igjen selv om mange irriterer seg, men når andre gjentar seg konstant så må da jeg jeg og få lov til å gjøre det.

Utgiften ved å sparke Kåre var ikke i budsjettene!!! En hvær ekstra utgift er ikke med i budsjettene og må godkjennes av NFF ( En slik utgift hadde aldri blitt godkjennt og di utgiftene man har hatt i det siste har eksterne investorer tatt seg av, fordi man ikke har lov eller mulighet selv )

Kåre hadde en god kontrakt som di fleste fotballtrenere har i disse dager(Det er helt normalt at trenere sikrer segselv økonomisk itilfelle slikt skjer), den utgiften det ville blitt å sparke Kåre har ikke klubben råd til..
En annen løsning måtte til hvis dette skulle gjøres, og det fikk jaggu styret til. :klapp

Hadde styret sparket Kåre, en trener som ville fortsette i klubben for å vise hva han kan og ikke ville gå selv.
Og så gamble på at, kaaaanskje Kåre er snill itillegg og sier ifra seg masse masse penger han har rett på..
(slik at klubben slipper å gå konkurs)
Vel da skulle jeg jaggu meldt meg inn i DGH igjen og støttet det anti styret utspillet.
For da hadde dem jaggu fortjent tyn! Det nytter ikke å tenke på kanskje muligens hvis om osv når man gambler om klubbens eksistens!

Men heldigvis så ser det ut til at vi er ferdig med den tiden hvor man lekte butikk i Glimt.
Jeg applauderer fortsatt styret :klapp

Så vil jeg og takke Kåre som faktisk tilslutt innså at dette var beste løsningen, og at han firte såppas på sine økonomiske krav at det ble mulig..
Locked