Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

mortsto wrote:Jeg tror nok at alle i Glimt nå går for opprykk, selv om de sier noe annet. At Cato burde hatt gøts nok til å si det, får være en annen sak. Litt puslete er det, men med de resultatene han kan vise til, så synes jeg ikke vi kan ta ham så hardt for det. Enkelte er av den grå typen som snakker om å bygge stein for stein og ta en kamp av gangen, mens andre taler i tunger om å spille Champions League på blått kunstgress i Telenor Arena. Rykker vi opp, har vi faktisk penger til å forsterke, og jeg tror også optimismen og publikum vil komme tilbake.
Men mitt poeng er at det å bygge sten for sten kan være sexy, om man bare selger det rett.

Men akkurat nå fremstår aspmyra som den kramboden du finner bakerst på en festival om alternativ livsførsel. Har du egentlig lyst til å gå inn i den?

Det jeg savner er at glimt går ut og sier at målet er opprykk, også jobber man etter det. Du må huske at det er kun glimt selv som kan skape blest og resultater. Og en måte å gjøre dette på er å gå ut høyt, slik at folk blir interessert. Kanskje får man 3000 ekstra tilskuere på myra i en kamp? Det betyr penger i kassa, og ekstra støtte til laget.

Det går ann å være fornuftig, men det går samtidig ann å ha ambisjoner. Eller har ikke glimt det?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Boombadila wrote:
Det går ann å være fornuftig, men det går samtidig ann å ha ambisjoner. Eller har ikke glimt det?
Selvsagt går det ann, ett av hovedproblemene er at Glimt har enveldig ullen målsetning: Vi skal være blant de 20 beste klubbene i Norge.

Blir man nr. 4 i Adecco 6 år på rad, så har man klart målsetningen. Ergo er klubben da fornøyd..

Hadde det vært f.eks Ranheim, Strømmen,eller Mjøndalen som hadde hatt en slik målsetning så hadde det vært forståelig. Men at Glimt har en slik målsetning er for meg utrolig passivt.
Jeg sier ikke at man skal ha som målsetning å spille CL hvert år etc, men målsetninger skal være noe å strekke seg etter. Det Glimt sier om å være topp 4 i Adecco er ingen målsetning, det er ikke noe å strekke seg etter. Hadde de sag topp 10 i Norge så hadde det vært noe helt annet. Å ha en målsetning som man når nesten uansett, virker ikke som en drivkraft for å utvikle klubben.
Og det er vel der jeg føler at Glimt er nå, ihvertfall virker det slikt utad. De selger spillere til større klubber, og suser rundt målsetningen sin.

Hvor er ambisjonene om litt mere? Hvor er det å tørre å si og tenke litt tøffere??
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Veldig enig i hva dere skriver, men samtidig må vi kanskje tåle å være usexy en periode. Dersom salg av PVR og DB er viktig for å styrke egenkapitalen må vi kanskje tåle det. (og da vet jeg ikke hvem som får pengene, Glimt eller Nordlandsglimt?)

Det er lett å ta av når det går brukbart sportslig, og alle ønsker seg nok et Glimt i tippeligaen og gjerne topp 10 og av og til sloss om medaljer i cup og serie?

Det vi trenger mer enn alt er et Glimt som er mer åpent og forteller hvorfor man velger å selge DB allerede nå, og hva som eller skjer i klubben.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Klubbens målsetning bør naturligvis være å spille på høyeste nivå. Den topp-20 greia skjønner jeg lite av, men jeg nekter å tro at en fjerdeplass i Adecco er noe klubben er fornøyd med. Glimt bør ha bedre forutsetninger for å være toppklubb enn samtlige klubber som er i adecco pr dd, og bedre forutsetninger enn Haugesund, S08 og Sogndal. Akkurat her synes jeg noen kunne gått hardere ut og sagt at Glimt ikke hører hjemme i Adeccoligaen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Hvilket styre var det forresten som vedtok topp 20?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Topp 20 ble uttalt i en stor sak i AN like før el etter jul, når ting begynte å falle på plass. Samme artikkel skrev også om planer for en kjernetropp på kun 14-15 spillere +egne talenter. Artikkelen skrev også om et eller annet konsept hvor de største talentene i Nordland skulle få ekstra trening og oppfølging av Ørjan, Runar og Tom Kåre. Ble beskrevet ganske godt her, og muligens var det også noen som la ved ei pdf-fil.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Til alle som mener at det ikke er mulig å skape engasjement i denne byen:

Under denne kampen var aspmyra omtrent på det fulleste den har vært, og dette var ikke en 16.mai kamp. Det er mulig, men det forder at glimt tør!

http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Aiai. Kjenner jeg får frysninger. Men vi kan få en reprise på denne kampen i siste runde når S/Ulf er på besøk.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Thomas Andersen »

Gud hvor det er deilig å se denne videoen igjen. Synd det er lav oppløsning. Hvordan skaffer man den i bedre def?
Gult er kult!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Vil anbefale 2 andre. den første er et veldig bra sammendrag fra 2007 sesongen og det andre er et veldig bra sammendrag fra sesongen vi rykka ned 2009. Den siste er i god oppløsning.

1.) http://youtu.be/8JDuhI2KMG8

2.) http://www.youtube.com/watch?v=FCuIsAq4_-E
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Det jeg tenker når jeg ser slike filmer er at vi hadde et HELT annet spillermateriell. Kvalitetsspillere i alle ledd, og ikke minst Trond Olsen og Thiago som virkelig måltjuver. Akk.
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra at Trond var måltjuv!
Siste sesong hos oss scoret han 10 mål i 6 kamper.

Jim og Khalili er vel ikke langt unna allerede nå? (gadd ikke sjekke)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Men jeg hadde bytta Jim mot Trond uten å blunke. Og Thiago's første år i Glimt-trøya var vel mer suksessfull enn hva Khalili har vært? Har nok svært mye å gjøre med kvaliteten på midtbane og vinger også.
Una mas cerveza.
dani
Posts: 670
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dani »

Steike. Etter å ha lidd meg igjennom de første stangtreffene til Glimt i den 2009 filmen skulle man jo pinadø tro at vi vant serien! :D

Deilig film. Det er det jeg savner mest med TL, at det er en atmosfære som virkelig fenger. Flomlys, god motstand, god mediedekning og litt regn i lufta. Da er det deilig å være på aspmyra da.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Novi wrote:Det jeg tenker når jeg ser slike filmer er at vi hadde et HELT annet spillermateriell. Kvalitetsspillere i alle ledd, og ikke minst Trond Olsen og Thiago som virkelig måltjuver. Akk.
Jeg så filmen, jeg tenkte - også så jeg din kommentar Novi. Og jeg tenkte det samme under filmen. Man kan si hva man vil om at vi har et godt spillermateriell på gang nå, men det laget som spillte mot Odd er ikke sammenlignbart med dagens lag.

Vi kan tro hva vi vil om Viljar og Erlend. Men se når Trond Olsen girer opp, det ser ut som Odd er spillere fra paralympics. Den selvtilliten han har og evnen til å ta ballen med i fart. Og samtidig har vi spillere som er samspillte, og dem vet å slå pasningen nøy-ak-tig når den skal.

Igjen, si hva du vil om Daniel Berntsen, han er et talent av dimensjoner. Men i mot en Runar som spiller en topp kamp, så er det klasseforskjell! Mens Haukås kaster seg frem for å nå pasningene så får Runar 40 meterspasninger til å se ut som om han skulle stå to meter unna.

Og den totale kvaliteten i laget er bare skyhøy forhold til hva vi har nå - selv om det vi har nå er veldig lovende! Og skremmende nok - som Mini sa i radio for et par dager siden - Mounir og Berntsen har på mange måter vært de som har skapt mest i Glimt. Og hvor er de neste år? Så jeg tror opprykk i så fall er flaks, og det kan fort bli ubehagelig i tippeligaen!

Når det er sagt!! Så er jeg enig, en mål som sier vi skal være fornøyd med 4. plass i adecco 6 år på rad er for dårlig. Med litt større kvalitet i Glimt (marginalt faktisk), så kunne vi vært et kontinuelig tippeligalag fra 1993 til 2011!

Også vil jeg minne på om at den Odd kampen ... da var enda Glimt et adeccolag! Både når det stall og tilskuere. (og nei, vi må ikke gå konken for å ha kvalitet - men det hjelper jammen ikke å kaste gode spillere ut av klubben heller - eller ikke ha ambisjoner!)
Kristatistisk
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by PEMA »

Flott å se på gamle videoer, men at man skulle finne skatter som det her er jo nesten tårevått:
http://www.youtube.com/watch?v=tUuZ2WNSppg

Pluss at du finner referat fra Glimt-Lyn på aspmyra i 93... frysninger!
http://www.youtube.com/watch?v=rp2yjyvQCug
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kom til å tenke på en ting i kveld; for min del, så trenges det ikke mer ut sesongen enn at Cato går ut og sier at målet vårt er opprykk, men alt han har å by oss på veien ditt er blod, svette, slit og tårer. Om da spillerene hadde gitt alt i hver eneste kamp fremover, selv om vi nå ikke skulle klare målet(bank i bordet på at vi klarer det), så hadde i hvert fall jeg vært fornøyd!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Haha, fattern @ 0:29 :lol:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Unnskyld språket, men når jeg ser den videoen i posten over så tenker jeg; fy faen det satans fittetrynet Kåre Ingebrigtsen som på død og liv skulle føkk til alt han tok til, en satans svar på kan Kong Midas - han måtte faktisk bærre prester å fuck opp slutten av karriæra til han Stig Johansen bare for å tilfredsstill det dær jævla maktsyke haue sitt.

Greit Stig sliter i dag. Men å sette bort den mannen etter 2009 var IKKE rett løsning. Nok en gang sorry for språkbruket, måtte bare ut.
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Å ikke gi Stig kontrakt etter 2009 viste seg å være en feil avgjørelse, men å gi han kontrakt i 2011 kan fort vise seg å være en like gal avgjørelse.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

RaymondEngmark wrote:Unnskyld språket, men når jeg ser den videoen i posten over så tenker jeg; fy faen det satans fittetrynet Kåre Ingebrigtsen som på død og liv skulle føkk til alt han tok til, en satans svar på kan Kong Midas - han måtte faktisk bærre prester å fuck opp slutten av karriæra til han Stig Johansen bare for å tilfredsstill det dær jævla maktsyke haue sitt.

Greit Stig sliter i dag. Men å sette bort den mannen etter 2009 var IKKE rett løsning. Nok en gang sorry for språkbruket, måtte bare ut.
Jeg skulle anta at halve avgjørelsen hans var at han ville unngå geriaterglimt.

Dessuten har vi jo den kjedelige økonomien :lol:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

RaymondEngmark wrote:Unnskyld språket, men når jeg ser den videoen i posten over så tenker jeg; fy faen det satans fittetrynet Kåre Ingebrigtsen som på død og liv skulle føkk til alt han tok til, en satans svar på kan Kong Midas - han måtte faktisk bærre prester å fuck opp slutten av karriæra til han Stig Johansen bare for å tilfredsstill det dær jævla maktsyke haue sitt.

Greit Stig sliter i dag. Men å sette bort den mannen etter 2009 var IKKE rett løsning. Nok en gang sorry for språkbruket, måtte bare ut.
Greit å få det ut innimellom! Det har vi rom for :)
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det der er jo en helt ekstremt upassende språkbruk. Sånt kan du dra på Nordlænningen og preke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
LFC2001
Posts: 5
Joined: Wed Aug 31, 2011 3:54 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by LFC2001 »

Kesseboy wrote:Det der er jo en helt ekstremt upassende språkbruk. Sånt kan du dra på Nordlænningen og preke.
Heisann ærede moderator!

Du skriver "Nordlænningen".

Går utifra at du mente "Norlænningen" ? :

http://www.norlænningen.com/

Med denne setningen "Sånt kan du dra på Nordlænningen og preke.", så virker det som du stigmatiserer stedet og de som går der da du sier de har et, sagt med dine ord "...ekstremt upassende språkbruk."

Forumister generelt og moderatorer spesielt bør alltid søke å tenke over hvordan man formulerer seg og hvordan andre leser det.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

jeg tror alle som kan tenke, forstår hva kesse mente.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Locked