Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Frodo. Du kan nå rante så mye du vil om logoer og slikt, men Når Glimt har GARANTERT at det blir sort på gult, er alt det du skriver bare "blablablabla"..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Fantastisk å lese draktdiskusjonen på Isberget. Her kryper polkagrisene til korset og omtaler sin egen drakt som "Norges styggeste" og "klovnedrakt".

Frodo: Tror du virkelig regiondirektøren i Sparebanken Nord-Norge sitter på pressekonferanse i Bodø ved siden av en glimtdrakt med gul og svart logo, hvor det bekreftes at disse fargene skal bestå, hvis dette ikke var bestemt og avgjort?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Regiondirektøren har vel ikke noe hun skulle ha sagt når Frodo sier hvor skapet skal stå..?
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Artig at man kan diskutere noe udiskutabelt, selv om Frodo Baggins har 100% rett i at det er bedrifter og selskaper i den store vide verden som har sine retningslinjer ang. logofarger o.l.

Noe som derimot er diskutabelt, er hvordan grafikken kommer til å bli. Vi vet alle at det som ble presentert var en kjapp løsning. Logoen til SNN var sikkert bare sendt til trykkeriet med ordren "svart-hvitt". Det som slår meg er at skriftene på Diadora og Sparebank1 er omlag like store. Dette antar jeg blir forandret på.

Noe som dette kunne jeg tenkt meg:
Image

Drakt og shorts kommer uansett til å bli tilgriset av andre sposorlogoer som er en større skam, men det har vi lært å leve med i fotballen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mendi »

Noen som vet om Skatt Øst har vært på Aspmyra og hvordan det gikk? Gikk hardt ut over Morgan Andersen i Fredrikstad i dag, om Glimt har gjort det på samme viset er det vel Ernst Pedersen som hankes inn.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ernst Pedersen flykter vel til sine tvilsomme venner i Italia lenge før han står i fare for å bli pågrepet for skattesnusk her :D
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Glimt har ikke betalt selskapet til Piroja for "speidertjenester", så vi har ingenting å frykte. Selv ikke om det var EP som satt ved roret på det aktuelle tidspunktet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Problemet vårt har vel i mange år vært at vi ikke klart å betale for noe som helst så det er vel naturlig at vi ikke er mistenkt i denne saken :lol:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

:lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Men OM Glimt har rotet - er det da Benn Eidissen og Ernst Pedersen (altså de to som bestemte på Aspmyra på den tiden) som blir personlig ansvarlige, eller går det på klubben? Da tenker jeg både på straffskyld og økonomisk. Loco?

Håper virkelig Glimt har alt på det rene i denne saken. Ser på ligningene at en keeper av Pavel Londak's kaliber hadde fortjent høyere lønn (spesielt med de lønningene som var vanlig i norsk fotball for 3-4 år siden), men det blir bare synsing fra min side.

Nå som Glimt har blitt en foregangsklubb i Norge hva angår økonomi vil skattefusk ødelegge veldig.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Var en fugl fra AN som hvisket i øret mitt for noen år siden, Pavel Londak ble signert på nærmest jordbærplukker-lønn å regne i norsk toppfotball. Han var visst i ekstase over tilbudet, men når han skulle bruke penger i Norge i stede for Estland gikk visst begeistringen over.

Ikke vet jeg om det er sant, men det ble sagt.
Kristatistisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Da jeg hørte at det var Morgan Andersen som var hanket inn av politiet i Fredrikstad, ble jeg straks roligere på Glimts vegne. Men man vet aldri. Det er mye grums i norsk fotball, se bare på Stabæk, Vålerenga og til dels Rosenborg.
Masinga
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by brutus »

mortsto wrote:Fantastisk å lese draktdiskusjonen på Isberget. Her kryper polkagrisene til korset og omtaler sin egen drakt som "Norges styggeste" og "klovnedrakt".
Hyggelig at du besøker Isbergets forum. Hadde du gjort det litt oftere ville du visst at supporterne i årevis har klaget over draktreklamen. Undertegnede har ikke kjøpt drakten på flere år, og bruker heller en helrød skjorte med TIL-emblem som også selges av TIL.
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by brutus »

Saken om estiske spillere i Norge handler ikke bare om Fredrikstad. Alle estiske spillere som har hatt samme agent som ham (og det er de fleste som spiller/har spilt) i Norge, og deres klubber, er i politiets søkelys. Piroja har hatt en offisiell lønn (ganske lav), som han har skattet av. I tillegg er store beløp ført skattefritt tilbake til Estland gjennom agenten. Også Aalesund og Glimt er som kjent i søkelyset, men det kan være flere klubber. Det handler om bevisst skatteunndragelse. Hvis dette skjedde i Ernst Pedersens direktørtid ville jeg vært bekymret om jeg var glimtsupporter. Glimt som klubb har selvsagt et strafferettslig ansvar for hva direktøren og resten av administrasjonen gjør på vegne av klubben.
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Hønefoss er også involvert i dette, men det er Skatteetaten som undersøker, ikke politiet. Glimt har ikke noe å skjule i denne saken, det føler jeg meg rimelig sikker på. At Morgan nok en gang viser seg som en som vrir på reglene, overrasker meg ikke.

Verken Hønefoss, AaFK eller Glimt kommer til å høre noe mer fra Skatt Øst, som er de som har denne saken. Nå har vi ikke hørt noe fra AaFK enda, men Hønefoss hadde besøk av Skatt Øst heromdagen, de var ihvertfall i nyhetene i går. Om Glimt sier noe om denne saken, vet jeg ikke noe om akkurat nå - men dersom de føler det er nødvendig kommer det nok en uttalelse før eller senere.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Hønefoss er, som tidligere nevnt, også involvert. Det blir spennende å se fremover, uten at jeg er så veldig bekymret. Tror BTH & co. har såpass oversikt og kontroll etter prosessen som foregikk i sist vinter at noe slikt ville forhåpentligvis blitt tatt hånd om. Hva som skjedde mens han var i Tyrkia er derimot ikke godt å vite, men det kan vel ikke være noe som berører oss.

Skatt Øst har derimot funnet både det ene og det andre hos FFK...

http://www.dagbladet.no/2011/12/14/spor ... /19413349/
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Sjekk hvem som har aksjer i Nordlandsglimt AS:

http://www.arntzen.info/2011/12/disse-e ... spillerne/

Mvh BørreA :)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote:I følge dagens AN er alle treningskampene planlagt, og det blir totalt 9 matcher fra februar til april. Vi skal møte TIL og RBK i nordlandshallen i februar, vi skal også spille borte mot TIL i mars og den siste treningskampen er mot Ranheim i starten av april.

TIL og RBK i nordlandshallen blir trivelig, gleder meg allerede!
Er disse kampene mot TIL og RBK bekreftet?

Adressa nevner ingenting om Glimt i denne artikkelen : http://fotball.bladet-tromso.no/elitese ... 217014.ece
Og i de oversiktene jeg har sett over TIL's treningskamper så nevnes heller ikke Glimt. Foreløpig er det klart at TIL skal spille mot Astana, Silkeborg, Lillestrøm, samt delta i Copa Del sol. I tilegg jobbes det med en motstander i Tyrkia i slutten av februar.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Glimt har bare sagt at lagene skal møtes, men at verken dato eller arena er spikret enda.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Rana blad mente at glimt skulle spille mot mo il i slutten av januar.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Bjørn-Tore Hansen til vgnett wrote:- Vi har hatt besøk av Skatt Øst, og levert dem den dokumentasjonen de har ønsket. Utøver det ønsker vi ikke å kommentere saken, sier Bjørn Tore Hansen, direktør i Glimt til VG Nett.
Og overskriften er "Aalesund og Glimt nekter å svare på enkelte skattespørsmål". Hva faen er det VG tror de er? Glimt har ikke nektet å svare Skatt Øst, selv om de ikke vil kommentere interne saker i media!


EDIT;

Sendte mail til en av de tre som hadde skrevet artikkelen, og fikk til svar:

Hei,

Det er beklagelig om det fremstår uklart i artikkelen, men det er overfor oss Bodø/Glimt ikke ønsker å besvare flere spørsmål.

Ha en fin kveld!
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ja fikk hjertet i halsen når jeg leste overskrifta inne på http://www.startsiden.no/nettguide/sport/sportsnyheter (ei side jeg gjerne vil anbefale til andre sportsinteresserte). Heldigvis dreide det seg bare om at Bodø/Glimt ikke hadde vært snakkesalig med VG og ikke Skatt Øst... Likevel merkelig overskrift av VG
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Tullete av VG, men ikke særlig overraskende. De er jo en avis....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Vg er ikke en avis, slike titler reserverer man til Le Monde!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Er vel egentlig et svar på Bjørnbak / Forsterke lag - tråden, men hører vel mere hjemme her.

Det er utrolig mye med Glimt som glede meg for tiden, men også noe som bekymrer meg. På det kortsiktige bekymrer det meg at midtbanen fremdeles bare består av en spiller, tre uker før sesongoppkjøringen begynner. Vi kan alle tenke oss til at mange treningsøvelser mister mye verdi, samspillet vil lide etc. De tre ukene som er igjen består av hjemmetid hos familien, også for fotballspillere, så sjangsen for en overgang er veldig liten. Naturligvis kan Glimt forsvare dette med at man gjerne skal bruke tid på å finne de rette spillerne, men det er vanskelig å ikke tenke at alle eggene lå i en kurv når Karlsen glapp samtidig som førstevalgene utenifra glapp, og afrikasaken får et Voskoboinikov-preg.

På det langsiktige både gleder og bekymrer profilen til Glimt meg. Fryktelig flott at vi skal være et lag som satser på unge talener, men det kan virke som om spillere og klubber begynner å se på Glimt som en stepstone og farmerklubb. Berntsen kunne vært fremtiden i midtbaneleddet og på samme måte kan Bjørnbak være fremtiden i forsvarsleddet. Mye av det Glimt driver med om dagen virker å være steg mot en ny 1993-årgang, noe som er prisverdig. Men i 1993 ramlet kom mange talenter frem samtidig og det var utrolige tilfeldigheter. Det blir neppe å skje igjen, talentene kommer dem, men 2-3 i året. Skal vi da skape et slagferdig lag er vi NØDT til å holde på disse talentene såpass lenge at det blir et lag ut av dem, som igjen kan føre oss opp i TL og eliminere mange av problemene som adeccoligaen fører med seg. Både økonomi og hvor attraktive Glimt er.

En ting som nesten alltid går igjen i Glimt, er at dersom vi er etterpåkloke og setter sammen et lag av alle de solgte spillere, så ville det blitt et seriøst og slagkraftig lag. Men det er over 3-4-5 sesonger, og da må vi holde på spillerne. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal få til det, om det er lange kontrakter, mere kyniske mot spillerne eller større satsning - men jeg har heller ikke den kompetansen eller den jobben - men noen har den. Og dem må utføre jobben sin.

Kynisme mot spillerne kan føre til at dem ikke blir like lett lokket mot Glimt - men ønsker vi at lokkemiddelet til Glimt skal være at hit kommer man for å bli passe god, også gå videre ved første annledning. Ikke særlig morro for meg som supporter det i allefall.
Kristatistisk
Locked