Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hvis en tar seg en tur rundt i utkanten av sentrum, så er det fortsatt mye plass for ungene å springe rundt. Jeg synes den utviklinga som har skjedd i sentrum har vært helt nødvendig. Håper også både Rønvikjorder og områder der rullebanenn i dag ligger blir brukt til en fornuftig byutvikling.
Måtte street-view'e litt rundt Apmyra, da jeg ikke klarte å huske hva det området sør for kunstgressbanen mot Olav V brukes til. Det ser ut til å være et par brakker inne i masse villniss, og dette måtte da være et perfekt sted hvor en kunne laga til en ballbinge, basketbane og kanskje et skate-område. Flott for kidsa.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

To nye saker på Glimt.no: Utetreningene har startet og lille-Konradsen er med i G19-troppen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Vet ikke helt hvor jeg skal legge inn dette..

Prøvde å gå inn på kamptråden til Bærumkampen, men da kom dette opp:

Image
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JimL »

Bildet i første post er bare lenket opp til dette nettstedet. Det gjør at nettlesere kan varsle fra om ting som dette dersom siden det hentes innhold fra har hatt ulumskheter på serveren. Ofte bedre å kopiere bilder og legge ut her på forumet eller annet egnet sted da hotlinking verken er positivt for opprinnelig side eller for denne siden. De får mer serverlast/trafikk uten at folk faktisk er innom sida og vi mister bilder/innhold dersom de sletter dem.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

mortsto wrote:lille-Konradsen er med i G19-troppen.
G16, Stooor forskjell! :wink:
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Beklager. G19 og G16 er to forskjellige lag ja.

JimL: Jeg så det var noe krøll med sikkerhet og nettsida til Bærum, men når jeg nå har bytta maskin, så får jeg fortsatt opp bildet av kunstgressbanen til Bærum og trodde dette ble likt for alle. Jeg kan gjerne laste ned bildet og laste det opp fra egen maskin, men hvordan gjøres dette? I editoren er det såvidt jeg kan se ingen måte jeg kan laste opp bilde fra egen harddisk?
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JimL »

Dersom ikke forumet støtter vedlegg så må man legge opp bildet et annet sted, enten egen server eller en nettside for formål som dette. Eks imageshack, bildr.no, etc
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Har begynt å røre seg på glimt.no, ja. Eh....endelig. Flott oppgradering på ungdomsavdelinga siden jeg var der sist. Må innrømme at jeg kikka litt igjennom de eldste lagene for å se hva vi har i vente. Fant Patrick Berg, men ikke Lasse Johan (mener det er det han heter) og heller ikke Morten Konradsen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Tror faktisk Lasse spiller for Grand, mener å ha sett et uttak til Glimt Extra der han stod som det.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Kjenner jeg blir litt urolig (håper det ikke er noen grunn til det) over opplysningene. Hvorfor spiller han på Grand? Satser han ikke på fotball og Glimt?
Fotball er nesten alltid morsomt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Garantert ingen grunn til bekymring. Daniel Berntsen spilte nå også på Grand rundt den alderen, minus ett år eller to.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Ok, det høres betryggende ut.
Han var 12 da Runar ble kåra til årets nordlending i 2009, så da fyller han vel 15 i år? Begynner å nærme seg det.

Hva er det som i hovedsak avgjør hvilket lag man spiller på i Bodø? Er det først og fremst bydelen man vokser opp i?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

http://www.kxweb.no/portal/public/showC ... do?id=6986 Der har du svaret på hvorfor de ikke spiller i Glimt...
Grensen geografisk for å spille for FK Bodø/Glimt er fra sentrum til Alstad.

Dette fordi de andre bydelene har egne klubber som har et fotballtilbud for barn- og ungdom.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Novi wrote:Hehe, ser ikke sammenlikningen i det hele og store der, Raymond :) Bodø er ikke på nært noe mini-New York, folkene er så langt unna New York som man kan komme, og H&M på rød løper? Don't get it. Men du er flink til å komme med sammenlikninger :)
Det jeg mener er at Bodø har hatt en totalt unødvendig fortykkelse av sentrum. Det hele er en veldig kunstig prosess som ikke har særlig godt fotfeste i forhold til hva som er nødvendig i byen. Det meste kommer til å stå igjen som stygge små byggeklosser som om 30 år kun vil representere grådigheten til å utnytte tomter for griske byggherrer.

Så lenge Rønvikjordene står tomme og det er enorme utviklingsmuligheter rundt Bodin leir så er det meningsløst og forpurre bybildet. Gode eksempler er Nav-bygget som hindrer sikt for en hel by og fjellveien som var en enebolig-vei, hvor nå enkelte eiendommer er bygd "med trakt" som bare resulterer i noen forferdelig stygge bygg.

Bodø er en stor landsby, og jeg syntes vi må slutte å mase om å virke "større" og heller dyrke vår naturlige langsiktige profil. Kulturkvartalet for eksempel er like naturlig for Bodø som om Misvær skulle få Sushi-restaurant.

Nå oppholder jeg meg i Toscana, og her finnes det en "minister av de pene ting". Huset jeg bor i nå er rosa - fordi den ministeren har bestemt akkurat det, for at landbyen skal ha en bra helhet. Et eksempel til etterfølgelse.

Tilbake til Glimt! Jeg har inntrykk av at de flelste velger lag ut i fra skolekrets, tross alt begynner de fleste med fotball i 7-8 års alderen. Men siden Glimt har satsningslag fra 12 år (?) så vil vi sikkert se en endring i dette i tiden fremover.
Kristatistisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

RaymondEngmark wrote: Nå oppholder jeg meg i Toscana, og her finnes det en "minister av de pene ting". Huset jeg bor i nå er rosa - fordi den ministeren har bestemt akkurat det, for at landbyen skal ha en bra helhet. Et eksempel til etterfølgelse
Som god mod, burde jeg vel la denne ligge... men Det får vel holde at Sortland malte en haug av bygningene blå.

Rosa Bodø? Nei takk :wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Å ha en minister som bestemmer hva som er pent og stygt høres ut som et mareritt. Ellers heier jeg på kulturkvartalet. Men det tar vi kanskje i en byplanleggingstråd under smått og stort?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

FSHelgeland wrote:http://www.kxweb.no/portal/public/showC ... do?id=6986 Der har du svaret på hvorfor de ikke spiller i Glimt...
Takk for det. Da er jo saken enkel og smertefri.
Fotball er nesten alltid morsomt
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Shredd wrote:Garantert ingen grunn til bekymring. Daniel Berntsen spilte nå også på Grand rundt den alderen, minus ett år eller to.
Aner ikke hvor du har det fra, men det gjorde han altså ikke.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Du har helt rett, jeg forvekslet med Ruben Want her.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Kjørte forbi Aspmyra (langs Hålogalandsgata) og la merke til at gammeltribunen har fått ny utsmykning. På hvert hjørne var det Sparebank1 NN-logoer i sort skrift uten bakgrunn, mens på midten av tribunen har de satt opp en stor og flott Glimtlogo i samme format.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

På siden inn mot bana har det også blitt forandret. Skal se om jeg ikke kan ta en tur innom i morgen å ta bilde av herligheten :)
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Gjør det! Er ikke alle som har mulighet til det før til sommern :)
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Image

Slik så den ut for noen uker siden, forresten.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Brrrrrrrrrr!!!!! Vanskelig å tro det kan være sånn når vi har 25 grader i Toscana og 15 grader i London! Skal sende klage til golfstrømmen.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vanskelig å tro at det ser sånn ut i Bodø i februar? O_o Røyka noe, eller?
Una mas cerveza.
Locked