Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vimes »

RaymondEngmark wrote:
Men det jeg ville si var, nå har jeg, Poteten og flere andre fått ganske hard kritikk i det siste. Vi føler oss som realister og har litt brems på begeistringen, men noen av dere har lett for å oppfatte oss som surmaga sytpeiser som bare er negative. Jeg håper at vi kan slippe det i fremtiden, og at dere kan respektere at vi har et litt annet syn på hva vi forventer av vårt kjære fotballag.
Hehe, det der er herlig ironisk. Jeg mener da absolutt å huske at dere er to som elsker å kritisere "halleluja" stemmningen på forumet og anklager støtt å stadig personer for å være blendet av supportersvada. Når man går såpass kraftig ut og serverer "nå skal jeg fortelle deg fakta og opplyse dere uinvidde" holdningen så burde det sannelig ikke komme som om en overraskelse at det kommer motsvar.

Synes ikke det har vært spesielt usaklig heller, så jeg er noe usikker på hva denne reaksjonen kommer fra. Tar forbehold om at du kanskje har fått noe servert via PM som jeg ikke vet. I så fall er det svært beklagelig.

Håper forøvrig ikke du forsvinner fra forumet. Det er ikke noe gøy om man ikke har noen å være uenig med :)
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Det er helt idiotisk å påstå at man elsker å kritisere halleluja-stemningen. Har heller aldri anklaget noen for å være blendet, men heller stilt spørsmålstegn ved å dra det hele ned på jorda igjen.

For en idiotisk serv av deg, der. Fakta er fakta, og ikke alle er totalt ..."blendet av supportersvada" ;)
Kritisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Knuta wrote: Det var backene som var mitt største ankepunkt foran sesongen. Hverken Imingen eller TJ holder det nødvendige nivået. Imingen er klart blitt en dårligere spiller de siste årene, og TJ er også på vei ned.
Vi trenger egentlig 2 nye backer, samt en ny midstopper.
Må si meg fullstendig enig der. 2 nye backer og 1 midtstopper der 2 burde være gode nok til å gå rett inn på laget. Tviler imidlertid på at vi får tre nye spillere. Regner med vi får to nye der en går rett inn på laget. Ser for meg at det blir en back.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vimes »

Vet ikke hvor lett det er å finne en back. Har inntrykk av at det er mange lag i Norge som jakter/jaktet på spillere i samme posisjon uten helt å lykkes.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Synes Bjørn-Otto kan få prøve seg snart. Kan ikke avskrive han uten å ha sett han ordentlig i aksjon. Og skryt har han jo fått før når han har vært involvert med a-laget. Begynner vel også å bli såpass "gammel" at nå må han snart ta steget. Bare 19 enda, men bør begynne å banke på a-lags døra!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Synes alle unggutter skal få prøve seg!
Kritisk
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

Glimt 2 vant over FK Lofoten idag. 8-3. Jeg vet bare det som står på FK Lofoten sin Facebook-oppdatering, og der ser jeg at Khalili skoret minimum to av målene.
Bet meg spesielt merke til følgende oppdatering: "Rødt kort til Glimts Erlend Robertsen som tar kverlertak på Maddocks. IDIOTISK oppførsel og en tidlig dusj." Det betyr vell at han er uaktuell til søndagens kamp mot Strømmen? Når skal den gutten lære...
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Dumt om han skal ødelegge fotballkarrieren sin på egenhånd...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ja, på tide han tar grep snart... 8)
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Oh lord... :roll:
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Robertsen og Sanè får bruke litt tid på selvbeherskelses-kurs de neste dagene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by maud »

Lite indre harmoni der i gården. Yoga i stede for trening...
FØRR EVIG
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

[quote="Nilzo"]"Rødt kort til Glimts Erlend Robertsen som tar kverlertak på Maddocks. IDIOTISK oppførsel og en tidlig dusj."[quote]

Hvis det stemmer så blir det nok mere enn 1 kamps karantene på unge Robertsen..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Trenerene må sitte ned sammen med Erlend og ta en alvorsprat med han. Rett og slett fortelle at de liker at han har egnasjement og innsats, men at sinnet er på tur å ødelegge for fotballkarriæren hans. Sånnt går ikke an. Hadde det skjedd på TV-skjermen i tippeligaen hadde det tatt lang tid før det ble glemt ... og han hadde nok fått veldig mange kamper i karantene.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Nei, spark drittungen ut av laget, og få inn noen med vett.

Statuer et eksempel og vis at glimt ikke tolerer slik oppførsel, gang på gang på gang.

Trodde det var det TKS skulle bidra med jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Rart at det er nødvendig å gjøre det i en reservelagskamp... Får man ikke karantene på B-laget? Det går ikke ann å oppføre seg slik med mindre man er ekstremt god.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Går da ikke ann å oppføre seg sånn uansett hvor god man er. Selv Tevez slapp ikke unna, da gjør neppe Erlend Robertsen det heller.

Hva er det egentlig som får folk til å tro at lille Emil Staurvik er den som skal få has på spillerene? Takes one to know one, er det prinsippet vi går etter? Skulle tro en ultraseriøs hardhaus som Cato har mye bedre forutsetninger for slike ting.
Kristatistisk
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Stibern »

Gutten har et alvorlig problem. Når han spiller sitter man bare å venter på at han skal klikke. Sånn oppførsel kan ikke klubben være bekjent med. På tide at ledelsen tar grep.
L.U*H.G
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

RaymondEngmark wrote:Går da ikke ann å oppføre seg sånn uansett hvor god man er. Selv Tevez slapp ikke unna, da gjør neppe Erlend Robertsen det heller.
Det jeg mente er at om du er veldig god blir du fortere tilgitt. Laget er ikke like avhengig av Robertsen som f.eks United var av Keane. Uten at jeg støtter Robertsen på noen måte. Det virker som han mangler oppdragelse :-D

Edit: Tom Kåre Staurvik har jo vært en urokråke selv, tror det er lettere å hjelpe andre med samme problem da.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Han lærer av de beste...

Image

Når det er sagt tar jeg den rapporten med en klype salt inntil videre. Det er ikke uvanlig for fotballsupportere å overdrive med både det ene og det andre når de først skal beskrive noe kontroversielt. Jeg venter til det er kommet noen flere kort på bordet, altfor tidlig å snakke om alskens atferdsproblemer før vi vet hva som har skjedd.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Han leverer ikke tidenes søknad om mer spilletid etter dette :-)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

bjornage: Fin regel å leve etter, men siden dette langt i fra er første episoden til Erlend, så lar jeg ikke lengre tvilen komme han til gode.

Her tror jeg Aasmund hadde vært rette mannen for å få has på gutten. Aasmund har utdanning som barne og ungdomsarbeider (eller noe lignende, hadde diverse prosjekter på ungdomsskolen min da jeg gikk der). Vet at han er regnet for en veldig god pedagog i fotballverdenen - tross at det gikk rykter om at han var misslikt i Ranheim.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Roy Miller tok i sin tid et 80-metersløp for å ta kvelertak på en spiller som taklet Randall Brenes. Da fikk han velfortent applaus.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

AN sier Robertsen ble utvist etter en krangel, utover det utdyper de ikke noe mer.

Christian Berg står over kampen mot Strømmen, og vil først være aktuell etter fotballferien.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

bjornage wrote:Christian Berg står over kampen mot Strømmen, og vil først være aktuell etter fotballferien.
Auda. Med de prestasjonene forsvaret + Vijuks har gjor den siste tiden så ble jeg plutselig en smule bekymret. Føler Berg står for en defensiv pondus vi ikke har råd til å miste nå. Håper faktisk de prøver på et nytt alternativ som DM, kanskje Martin Pedersen.
Kristatistisk
Locked