Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Skreiv om det på Twitter da jeg så det, noe av det mest vanvittige jeg har sett på ei fotballbane. Fem minutter igjen av kampen mellom Dortmund og City, og Dortmund tar livet av ei City-kontring ved å omringe Citys ballfører med seks (!) mann. Midt inne på Citys banehalvdel ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Siden det er såpass stillt på forumet for tiden tar jeg meg tid til og dele mine forventninger til neste sessong:

Jeg vil se raskt 4-3-3 ving spill i godt Glimt/Dortmund stil :wink:

Jeg forventer/ønsker å se Aram/Vini/Vegard (i den rekkefølgen) kjempe om den ene (?) spiss plassen med nebb og klør (hodet og føtter)

Jeg ønsker en slank/rask Jim/Ulrik på venstre kant og Viljar og Erlend kjempe knallhardt på høyre.

Jeg gleder meg til å se Papa/Berg/knarvik/Sanè/ulrik stor spille på midten

Jeg håper Tom erik er skadefri en sessong og storspiller sammen med Thomas/Martin/sanè

Ruben og Thomas tar store steg som vingback

Pavel er god og til dels trygg bakerst :D

Når det gjelder JHH er jeg veldig spent, og Aasmund er jeg helt sikker på kommer til å gjøre en kjempe god figur som assistent!!!!!!

Da kjære Glimt supportere gjennstår det bare og se hvem vi får som forsterkninger fram til start og vi er garantert opprykk!!! :glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Alle venter på at 7.Januar skal komme 8)
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Høyresiden var et uttalt problem gjennom hele sesongen, back og kant. Derfor ventet tilhengerne på en løsning til sesongstart 2012, og delvis kom det med MSO i høst. Venstresiden ble et problem med JJ ute lenge og Ulrik B ute av form mot slutten. Midtspissene ble ikke bedre etter skifter før sesongen og utover sesongen. Jeg opplever at stallen har de samme manglene nå inn mot 2013. Nå skal B/G ikke kjempe om 6. plassen, men om direkte opprykk, og da må man finne på mer enn trenerskifte. Jeg håper at man ser på å øke konkurransen på høyre back, ikke minst fordi Vikings Jon Helge Tveita er aktuell for klubbskifte. MSO scoret mål og gjorde sakene bedre enn de B/G hadde, og han er en klar styrking av stallen. Det er neppe nok bare med ungdommene (Viljar, Erlend og Ulrik) på kantene. En viktig forandring blir å finne løsningen på spissplass. Konklusjonen i løpet av sesongen var at det var B/Gs angrepspill som var problemet, ikke de spissene man hadde. I tillegg ser man gjentatte ganger at JJ er best når han kommer inn foran mål. I et klassisk 4-3-3 er JJ ikke den beste på kant. Da kan man løse spiss og kant samtidig, ved å finne ny klubb til 2 av 3 spisser. Bråten og Dantas bør begge være interessant for andre klubber, mens Khalili er en klassisk møtende spiss. Da har man også gjort plass til en "makker" til Berglann på venstre kant.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Hvorfor skal vi egentlig kvitte oss med Dantas han klarte seg jo rimelig bra? Minner om Stjerno i spillestil syns jeg
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg tror at JJ og Khalili kan være alternativene på topp. Da gir det muligheten til styrking både på venstre og høyre kant.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Blir spennede å se hvordan det nye trenerteamet vurderer stallen og spillerne. Jeg håper også på at man beholder Khallili, som ecke sier en klassisk møtende 4-3-3 spiss. Hvis vi ser bort fra at han ikke har att sjansene sine, har vi da i Norge egentlig sett en bedre møtende 4-3-3 spiss siden Bent Skammelsrud i sin tid? Khallili gjør jo "alt" rett helt til ballen skal inn i buret. Det tror jeg er mulig å løse, det ligger mellom ørene og kun der.

EDIT: mener selvfølgelig Gøran Sørloth.
Tippeliga 2015
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Er helt enig der...bare ballen går inn så er Aram den vi trenger, hadde også vært en tanke med omskolering på JJ (hvis han trenger det da) er ikke Imingen i utgangspunktet en venstre ving? Blir Erlend litt for heit til og spille høyre vingback?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

litt off topic.

Lå her nettopp og duppet litt framfor TVn på sofaen, fullsjuk som jeg er. Så våknet jeg til Arne Scheie sin stemme som kommer med følgende melding:
"Bodø/Glimt angriper Manchester United som er veldig defensive i dag. Det er nesten slutt, og kampen står 0-0. Kan Glimt greie dette?" Hva i Helv....???
Det tok en stund får jeg forstod at det var fra den animerte versjonen av Pelle Politbil.

Men det er jo lov å drømme =)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ja så her kan man se da. http://www.an.no/glimt/article6430994.ece

Denne banden fra isødet glimter som forventet med sitt fravær. På tross av diverse tilskudd fra forvirrede gamle bergensere må vi ikke glemme at idrettslaget er en liten klubb i norsk sammenheng og langt fra den storklubben de selv hevder at de er. Noe også tilskuertallet reflekterer.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Ja det er jo en måte å se det på. En annen måte er min tilnærming, der jeg gir penger via grasrotandelen til klubben hvor jeg har mine barn, og ikke til TIL.
Vet om f.eks flere i Bodø som har barn som spiller i Junkeren, IIL etc. som lar pengene fra sin tipping gå til Glimt. Så kan man jo diskutere hva som er riktig. Og pengene fra grasrotandelen skal ikke gå til noen elitesatsing, men til ungdoms/breddeaktiviteter.

Når grasrotandlen ble lansert for noen år siden, så var TIL klar på at de ikke komme til å kjøre spesielt hardt på at folk måtte støtte TIL, all den tid de forsyner seg kraftig av sponsorkaka. Og syntes det var vel så viktig å sørge for penger inn til andre idrettslag.
bjornage wrote:må vi ikke glemme at idrettslaget er en liten klubb i norsk sammenheng og langt fra den storklubben de selv hevder at de er
Og hvem i TIL går rundt å hevder de er en storklubb? Har ikke vært borti en eneste en.
Men vil heller vri på den varianten din: selv om TIL er en middels klubb i norsk sammenheng, så er klubben nest best i TL de siste 6 sesongene. Kun RBK har tatt flere poeng. Og det er ikke verst for en liten klubb langt nord i landet.

Og heller langt nede på grasrottabellen, enn å være god der, og surre rundt i adecco :wink:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

TL;DR

Heia Glimt! :glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote: Og hvem i TIL går rundt å hevder de er en storklubb? Har ikke vært borti en eneste en.
Men vil heller vri på den varianten din: selv om TIL er en middels klubb i norsk sammenheng, så er klubben nest best i TL de siste 6 sesongene. Kun RBK har tatt flere poeng. Og det er ikke verst for en liten klubb langt nord i landet.

Og heller langt nede på grasrottabellen, enn å være god der, og surre rundt i adecco :wink:
I følge min analyse mener 50% av TILhengerne på Glimtforum at TIL er en storklubb: http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=2&t=9642&p=319624

Hvor mange titler har TIL vunnet i denne storhetsperioden?
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg liker det jeg hører fra JHH, men "introduksjonstalen" har vi, som andre også har påpekt, hørt fra mange gjennom årene. Jeg venter på klubbens kvalitetssikring av trenerteamets oppgaver/prestasjoner og rutiner/systemer for det totale sportslige apparatet, dette som "alltid" svikter". Det burde ikke være en Tommy Knarvik som går offentlig med mangel på treningskultur. Det burde et internt system klare å fange opp. Vi burde slippe å høre fra Stefan Johansen at kosthold ikke ble fokusert på. Det burde være selvsagt for en klubb med ambisjoner og et sportslig apparat som vil noe. Jeg venter på en sportslig administrativ ansvarlig! En som har ansvar, tar ansvar og blir gjort ansvarlig.

Iversen, ØBerg, RBerg og BTH utgjorde et utvalg som jobbet med trenerspørsmålet. Det var et arbeid som mange ble fornøyd med. Jeg likte mindre at styreleder etter tilsettingen uttalte at dette utvalget skulle bestå. Det er vel høyst uklart hvike oppgaver et slikt utvalg skulle ha, og dersom det skal ivareta noen av de oppgaver som ligger hos en mulig sportslig ansvarlig, må det være misforstått og organisatorisk veldig meningsløst. Først fordi ingen blir ansvarliggjort, bare en uklar gruppe. Ellers fordi det tilslører alle intene kommandoforhold og pulveriserer ansvaret. Tidligere trenere har gitt utrykk for at det er alt for mange i korridorene som mener noe om trenerens arbeid. Der må det ryddes for å skape tilfredsstillende arbeidsforhold for JHH/AaB. Ørjan Berg har en underordnet funksjon og tilknyttet talentutviklingen/ungdomsavdelingen. Runar Berg er markedssjef og skal da for all del ikke bli involvert i sportslige beslutninger eller konflikter. Igjen, man må snart få på plass en som har ansvar, tar ansvar og blir gjort ansvarlig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Frank Rizzo på Twitter wrote:Rollefordeling innfør 2013. Trenerapparat har vært tydelig i sine krav og målsettinger. Fortsettelse følger..
Det har enda ikke kommet noen fortsettelse, men dette kan vel kanskje tolkes som om det har blitt jobbet med rollefordelinger i Glimt? Håper Jan Halvor Halvorsen får en sterk posisjon, og er en sterk leder, slik at det ikke jobbes mot hans ideer i korridorene på Aspmyra slik at man unngår en ny Cato/Tom Kåre-farse.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote:
Hvor mange titler har TIL vunnet i denne storhetsperioden?
Ingen, denne peridoen ( de siste 6 sesongene) har gitt:
En andreplass, 2 tredjeplasser, 1 fjerdeplass, 2 sjetteplasser, en tapt cupfinale, samt 18 e-cupkamper.
I tillegg har følgende TIL-spillere debutert på landslaget i perioden: Lars Iver Strand, Tore Reginiussen, Ruben Yttergård Jensen, Ruben Kristiansen, Thomas Drage, Morten Moldskred og Tom Høgli.
I tillegg har Mos og Ondrasek blitt toppscorere i TL.

I samme periode har Glimt spilt 4 av 6 sesonger i Adecco. Og solgt deler arvesølvet til Strømsgodset og Haugesund.

Men jeg skal ikke ta fra dere gleden av at Glimt i fjor fikk inn 679 149.- mere enn TIL i midler fra grasrotandelen. Så få vi TIL supportere trøste oss med at TIL fikk 9 555 932.- mere i TV penger i 2011 enn Glimt. ( så får vi se hvor mange millioner forskjellen var for 2012 når de tallene kommer)
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Noen som traff en nerve hos deg, Frodo? Geez :roll:
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Tydeligvis... 8)
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det er greit det er litt lite som skjer i disse dager, men folk må gjerne fóre snøtrollet i en annen tråd. TIL-tråden feks.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Fra dagens AN: Hele Glimt-styret tar gjenvalg, noe som i Glimtsammenheng visstnok er sjeldne greier.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg ble litt trist av dagens AN der styreleder erklærer: "(Sportslig utvalg) får en lang rekke oppgaver på sitt bord.". I tillegg liker valgkomiteens leder at "klubben nå har fått på plass et sportslig utvalg ved siden av det sittende styret". Man gir åpenbart vide fullmakter innenfor sport og dermed også i styringen av og tilrettelegging for hovedtrener til "noen utvalgte ansatte" uavhengig av ansvars- og kommandolinjer internt i organisasjonen. Hovedtreneren skal være ansvarlig for de sportslige resultatene, men ellers får han og andre i organisasjonen en komite å forholde seg til. Når alt er hyggelig, da går det meste bra, men når problemer dukker opp, konflikter skal løses, ansvar skal fordeles? Svært så uryddig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Vet ikke om jeg er helt enig med deg i det ecke. Jeg tror at et sportslig utvalg kan fungere riktig så bra. Jeg har tro på at de sammen kommer med bedre løsninger en det en sportslig leder alene vil komme med. Man får riktignok ingen å henge ut som syndebukk utenom treneren, hvis dette ikke skulle gå bra. Jeg tror derimot at så lenge medlemmene av det sportslige utvalget er dedikerte og engasjerte så blir dette å gå meget bra. Du skal se at JHH får flere perioder i klubben :wink:
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt har vel operert med et slikt sportslig utvalg, med mange kokker og en god del søl, i noen sesonger nå og det har visstnok ikke fungert bra. Det jeg tror Glimt trenger er klare rollefordelinger og èn hovedansvarlig som fastsetter hva hver enkelt (ikke) skal legge seg opp i.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Jeg tror Jan Halvor Halvorsen er meget sunt for Glimt nå. Jeg mener personlig at vi trenger enda flere utenifra i styret til Glimt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Etter litt googling så ser jeg blant annet at JHH tidligere har prøvd å hente Aram Khallili, da var Aram i Start og JHH i Notodden. Kanskje JHH allerede den gangen så det som enkelte av oss har sett? At Aram er en spillertype som passer fint inn i klassisk 4-3-3
Tippeliga 2015
Locked