Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det er en viss forskjell på kritisk og negativ.

En av pressens roller er jo å stille kritiske spørsmål, å være vaktbikkje. Av og til treffer pressen med kritikken, av og til bommer de med kritikken - men det er høyst alvorlig hvis pressen er fraværende av kritikk.

Negativ - det er det enkelte av fotballhater-trollene som skriver i kommentarfeltet under f. eks en artikkel om Glimt på an.no er.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg husker det var noen på forumet som smilte seg gjennom de verste periodene til både Kåre og Cato og sa hver eneste uke at "dette ordner seg" og "nå snur det". Jeg tror ikke tunnelsyn av verken positiv eller negativ karakter har noe for seg.
Ikke slik husker ikke jeg det, jeg husker det var noen som var klar over klubbens økonomiske situvasjon og visste at vi ikke hadde råd til andre alternativer. Og derfor mente at man måtte gjøre det beste utav det som var mulig. Med NFF som sa nei til utgifter over 50.000 så var det rettåslett en umulig situvasjon klubben var i. Jeg mente og at når det ble litt rom økonomisk så var det mye viktigere å styrke støtteapparatet og bygge kompetanse rundt hele Glimt enn å bruke alt av penger på fallskjerm og en ny trener som godtar minstelønn. Og så var det noen som ignorerte den økonomiske situvasjonen, og forlangte at klubben skulle gjøre alt for å kvitte seg med folk, samma faen hva det kostet. Så når styret tilslutt klarte å "presse" Kåre såppas at han firte på kravene og ga seg. Så ble styret såklart slaktet for at dem klarte dette :p
Jeg mener fortsatt det var et feil valg å sparke Kåre, trur klubben har vært bedre rustet hadde man fått brukt de pengene anneledes fremfor å kaste bort pengene på fallskjerm og nødløsninger på trener siden.

Jeg trur heller ikke et tunnelsyn av positiv eller negativ karakter har noe for seg, men mener at det er lov å prøve å ta med mere enn bare kritikk når man skal sammenligne ting som skjedde når klubben var med en fot i skifteretten kontra nå. Det er skjedd vanvittig mye mere i klubben enn at man bare har byttet hovedtrener, og jeg mener bare at det burde være lov å ta med det i slike kommentarer istedet for å bare være kritisk. Og ja, når man velger å ikke ta med noe av det positive kun for å skape mere kritikk, så anser jeg det som negativt.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Dette med fredningstid er fullstendig meningsløst, det burde være motsatt. Hvis jeg skulle bli trener for Glimt (gud forby!) så ville jeg ønske å vite om alt slikt lenge før min første arbeidsdag.

Å vente 100 dager ville i praksis bety at vi ikke fikk ryddet i tide før sesongstart, hva skulle være vitsen med det?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Interessant og litt merkelig diskusjon. Er det virkelig noen som seriøst mener/tror at Børres kommentar i AN på lørdag kan få negative følger for klubben...?

Ellers har jo Garrincha en grei avklaring på forskjellen på kritisk og negativ. Godt oppsummert.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Den ene kommentaren får vel ikke negative følger. Jeg engasjerte meg fordi den kritikken som kommet har blitt motatt som veldig negativ blandt mange av mine Glimt venner.
Jeg vet jo at jeg blir totalslaktet her inne hvis jeg skriver noe som omhandler positivitet, men er ikke pga dere jeg skriver. Men pga dem jeg kjenner som leser her, men har gitt opp å skrive fordi dem vet at er dem litt positive så blir den positiviteten fort gravlagt i en diskusjon.

Er fortsatt folk der ute som liker å se på di positive tingene som skjer ved Glimt, og mange synes det er synd at man nesten blir latterliggjort når man ber om at det kan være litt fokus på det og.
En av di positive tingene som det snakkes mye om i min omgangskrets, er faktisk talentarbeidet og all den gode endringen som er blitt gjort di siste årene. Er et stort engasjemang ang måten Glimt har hevet seg ang talentene og væremåten ut imot oss som ikke bor i Bodø. Man diskuterer flittig over jobben som gjøres for å bedre talentene, sikre utviklingen deres, og ikke minst det at man endelig er i posisjon til å hente talenter iforhold til tidligere. Glimt har faktisk blitt en snakkis igjen her nede, og da i positiv forstand.

Den kommentaren var vel kanskje grei nok den, jeg synes bare den også burde ta høyde for di talentene som ikke ble noe suksess etter dem forlot klubben. Og det hadde absolutt ikke skadet og nevne alle endringene som har skjedd etter di forlot, slik at den vanlige leser ikke sitter med inntrykket av klubben fortsatt sliter slik som man gjorde for noen år siden da man egentlig var konkurs. Jeg synes kritikk er både flott og viktig, men når man ikke tar høyde for endringer og di positive tingene som er gjort. Så tar det desverre sagte men sikkert drepen på optimismen til flere i min omgangskrets og da klarer jeg ikke å la være å kommentere det.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er flott med engasjement. Fint at Børre A endelig har kastet hansken i denne saken. Vi står vel også ovenfor et veiskille nå. Skal Glimt satse på f.eks VIljar og Robertsen. To lokale spillere med masse talent og fart. Eller skal vi nok en gang oppleve at de forsvinner til andre klubber og blir stjerner?.
Me det såkalte 'nye' Glimt med lokal forankring, troode jeg virkelig at Berglann, Viljar og Robertsen var 3 av de spillerene klubben virkelig ville få en sjanse i 2013. Ikke bare med et innhopp eller to men få lov til å starte og få tillit.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

http://nordnorgeunited.net/2013/02/17/s ... r-i-glimt/
Helt konkret skjer dette ved at gode vaner læres i sesongoppkjøringen. Spillerne går på vekta to ganger i uka i denne fasen, og hver eneste dag er det 2-3 spillere som blir sjekket på væskebalansen. Det blir nok ikke like rigid i sesong, men før 30 kampers maraton i Adeccoligaen skal i det minste de fysiske forutsetningene være i orden.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Dette gir meg god tro på fremtiden i Glimt. Endelig ser vi ut til å ta det å drive toppidrett på alvor, det har sannelig vært savnet i lang tid. Synes dette virker veldig positivt!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Enig, ikke bare blir det satt krav. Det sjekkes også om kravene etterleves og JHH er nok så tøff at de som ikke følger opp, ja de er ute av laget.
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

http://bodonu.no/na-skal-glimt-spillerne-fettmales/

Bodø NU om samme sak, med bekreftelse fra JHH
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Litt ufint av Bodø Nu å illustrere saken med et bilde av Jim Johansen...
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Johansen »

... og Dantas blir erklært uønsket samme dag :lol:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Ønska meg så indelig en glimtnyhet da jeg åpne an.no nettopp og så lå denne her:

http://www.an.no/glimt/article6520491.ece

Og det var faktisk en jævlig bra nyhet også, selv om jeg aller mest ønsker meg forsterkninger.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Vel uten den nyheten hadde det blitt dårlig ed forsterkninger :-P
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Akkurat nå er det dårlig både med og uten den nyheten! :lol:
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er det sagt noe om priser for Csports.no? Er det kun dem som viser kampene?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Så jævlig mye FFK :O
Håper dem driter seg ut i hver eneste kamp...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

De opplyser med 299,- pr mnd på nettsidene deres. Tror jeg følger bortekampene på Radio3 i år igjen...
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Overrasker ikke akkurat at FFK blir trekt ut så og si hver runde. Er vel Dag Solheim som drar i trådene her. Jobber i Cmore, ansatt i FFK og tidligere ansatt i Tv2.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

bjornage wrote:De opplyser med 299,- pr mnd på nettsidene deres. Tror jeg følger bortekampene på Radio3 i år igjen...
Det står at dem tar dette for tippeliga abo. Så regner med ca. samme pris for adecco.
Ordinær pris på tilgang til Tippeligaen er 99,- for ukesabonnement og 179,- for månedsabonnement.
Legg merke til at csports ikke funker for Canal digital sine kunder!!!!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Jeg prøvde nettløsninga fra Canal Digital i høst da Liverpool spilte Europa league. Ble utrolig skuffa to ganger og ga opp etter det. Blir nok mest an.no med Radio3 i bakgrunnen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Går ikke kampene på TV2Sumo i det hele tatt?
User avatar
Janco
Posts: 574
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

Crazy horse wrote:Jeg prøvde nettløsninga fra Canal Digital i høst da Liverpool spilte Europa league. Ble utrolig skuffa to ganger
Altså, følger man Liverpool, enten det er i Pr-League eller E-League, så kan man vel ikke forvente annet enn å bli skuffa?!

:rock
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Den gangen ble jeg ikke skuffa på den måten. Sist uke derimot.... :roll:
Locked