Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Tips til innhold til de som skriver mail:

Punkt 1 - sørg for at det er mulig å kjøpe billetter....
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Klubben får nok med seg mesteparten av det som skjer her inne uavhengig av om vi sender dem mail eller ei.
Tippeliga 2015
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Image

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Kåre Ingebrigtsen kvantifiserer det som er "treningsfornyelsen" i RBK i sesongforberedelsen. 40% mer trening, oftest to ganger om dagen og treninger som ofte varer i to timer, og selvsagt så mye som mulig med ball. Treningshverdagen er altså helt annerledes enn i B/G.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Krefter i Glimt vil ha ny sportslig styring:

http://www.arntzen.info/2015/04/24/kref ... g-styring/

Mvh BørreA :)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Lovende takter. Håper bare det blir en person med ryggrad og integritet. Hent en utenfra! :geeku
@liverglimt
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Rodriques2 »

Gode nyheter. Så gjelder det bare å ha handlekraft på samme område. Uavhengig av hvordan denne sesongen ender, er det veldig viktig å få på plass fremtidsretta sportslige rammer som vedvarer. Det er litt rart at klubben ikke (etter hva jeg vet) har jobbet mer med å utvikle fra internt - noe jeg har "lest en plass" at klubber som Strømsgodset har gjort siden Deila tok over.

Spesielt i en liten klubb som Glimt, må jo det man kan gjøre noe med (apparat, rammeverk, utstyr osv) være i topp stand. At spillere forsvinner kan man ikke gjøre så mye med, men det ovennevnte bør absolutt være hovedprioritet. Det fostrer nok bedre resultater i det lange løp.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Håper de henter noen langt utenfra kontorene sine!

Er det noe Glimt trenger nå så er det nye ideer!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Hent gjerne en "Steve Jobs v.2.0" til å markedsføre denne sportslige satsningen.
Førr Evig!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

G-s-enz wrote:Håper de henter noen langt utenfra kontorene sine!

Er det noe Glimt trenger nå så er det nye ideer!
Joachim Jonsson kanskje? Bør jo bli vant med Bodø nå som han har vært her to helger på rad ;-)

Tor-Kristian Karlsen? :roll: :lol:
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Joachim Jonsson hadde vært fantastisk,kompetanse,nytenkning og offensiv fyr.

Tor-Kristian Karlsen ja,om det hadde skjedd hadde jeg seriøst jogga til Aspmyra til neste år.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

På meg virker det som forsøk på en ny palassrevolusjon i Bodø/Glimt: "Sterke krefter innenfor og utenfor styret i Bodø/Glimt jobber nå hardt for å få på plass en sterkere sportslig styring av klubben. Det er spesielt det sportslige rundt A-laget man tenker på." Når slike sterke krefter innenfor og utenfor styret mener at de har kompetanse til å mene så sterkt at noen må "overta", er jeg veldig spent på hvem som formulerer det og hvorfor? Jeg vil tro at de strategiske valgene som styret, adm.dir og hovedtrener er ansvarlig for, er enighet om for denne sesongen og klarlagt på kort sikt, og selvsagt ikke kan løses på kort sikt. Man vil derfor ha god tid til å diskutere sportslig administrativ forbedring uten "sterke krefter", som smaker av flere småkonger i korridorene på Aspmyra, slik vi har sett tidligere. Etter kamp tre allerede, Børre A.?
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Har Joacim Jonsson noen form for troverdighet? Hvordan gikk det egentlig i Fredrikstad? Jeg tror det er bedre å la være å ha sportsdirektør. Kan fort være det dårligste forslaget jeg har hørt i april måned.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Sier bare en ting, Rosenborg. Det ble da vitterlig mer søl med flere kokker i Rosenborg da de hadde sportsdirektør? Har de foresten fått en ny etter at Hoftun begynte som trener?

Problemet i Glimt er ikke logistikken på spillere (mener JHH har fått til bra sett i lys av arbeidsbetingelsene hans), problemet til Glimt er den defensive organiseringen. Så hvis de skal få inn noen nye så burde det være forsvarsspillkompetanse.

Hvem er disse sterke kreftene BørreA?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

SH wrote:Har Joacim Jonsson noen form for troverdighet? Hvordan gikk det egentlig i Fredrikstad? Jeg tror det er bedre å la være å ha sportsdirektør. Kan fort være det dårligste forslaget jeg har hørt i april måned.
Tor-Kristian Karlsen som er en av de mest fotballfaglige vi har i dette landet fikk også fyken i FFK. Nå husker ikke jeg hvilket nummer det var,men mener det var en artikkel om FFK i Josimar for en tid tilbake. Ekstremt mye som skurrer i den klubben.

Så vi skal ikke ha sportsdirektør fordi det ikke funker i RBK,skal vi heller ramse opp antall klubber som har sportsdirektør der det funker fint? Det er isåfall sinnsykt mange. Om vi skal ta i Norge:Strømsgodset(Jostein Flo). Men vi henger som vanlig etter med veldig mye her på berget. Sportsdirektørens rolle er jo å stå for den sportslige kontiuiteten og å legge/gjennomføre en plan der mål settes. Den har ansvar for å være med i arbeidet å kartlegge forsterkninger i samsvar med speiderteam og trenere. Samtidig har den ansvar for å være med i prosessen i ansettelse av trenere. I Glimt kunne dette medført at JHH hadde mer tid til å jobbe med det defensive(istedet for spillerlogistikk) og/eller fått hjelp av en trener som blir hentet inn for å hjelpe han med det.
Problemet i Glimt er ikke logistikken på spillere (mener JHH har fått til bra sett i lys av arbeidsbetingelsene hans),
Helt uenig,om logistikken ikke er ett problem hvorfor har vi en stall med ekstremt mange middelmådigheter? Problemet til Glimt er at de ikke gidder å bruke kroner på å kartlegge markeder der det er mulig å hente kvalitet til en like billig penge som de pengene vi bruker på paranteser.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Garrincha wrote:Sier bare en ting, Rosenborg. Det ble da vitterlig mer søl med flere kokker i Rosenborg da de hadde sportsdirektør? Har de foresten fått en ny etter at Hoftun begynte som trener?
Ja, Stig Inge Bjørnebye.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Mer fra RBK http://www.vg.no/sport/fotball/rosenbor ... /23440589/

"Treningshverdagen var tidligere mer lagt opp til når folk skulle hente barna i barnehagen. Det var trening når det passet fotballspillerne, ikke når det er riktig å trene. Jeg snakker om en treningshverdag som er satt sammen for å bli best mulig, sier Ingebrigtsen."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Kan det være at Glimt har en middelmådig stall fordi de ikke har penger til å kjøpe bedre spillere eller gi de høy lønn? Må jo ha en viss bredde i stallen også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Har du ikke råd, da må du klare deg med en mindre stall. Du må også sørge for å ha en konkurransedyktig første11'er, supplert med unge spillere.I ettertid vet vi at Asante og Lædre Bjørdal ville vært mulig å hente, og da ville jeg sagt nei til Imingen, Moe, Jacobsen, Silva, Furebotn, Cruz. Mine 11 ville vært: Londak - Valentin, Sane, Lædre Bjørdal, Brix - Edvardsen, Chatto, Badou - Asante, Azemi, Olsen. Benk: Staw, Aijasoia, Vinje, Pedersen, Chooly, Karlsen, Saltnes, Konradsen, Berg, Normann, Sørloth, Berglann. Risiko, ja, men da har B/G et lag som kan vinne oftere, selv om de noen gang må spille med et for lett lag.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Se ungdomsforumet, kampstart klokken 1730 G-16 -serien. Bodø/Glimt- Lillestrøm
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

ecke wrote:I ettertid vet vi at Asante og Lædre Bjørdal ville vært mulig å hente
Javel? Jeg trodde Bjørdal sa nei? Og hvor aktuell Asante var vet vi vel ikke så mye om?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Under fotballkveld på TV2 i går nevnte Årst noe om murring hos folk rundt Glimt. Er det samme greia som BørreA skrev om tidligere i uken? Gikk vel spesifikt på JHH dette. Er absolutt et problem om det skal være eksterne krefter som har så mye innflytelse at det blir murring i gangene etter noen kampers motgang.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Antageligvis har vel bare Årst lest tweeten til Børre, og så en fjær, ti høns osv osv?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Tror at dette poenget var forskjellen på dårlig stemning og optimisme i laget. Det har vært stigning fra kamp til kamp, og nå så vi resultater i form av et poeng, og at laget klarte å hente inn ledelse to ganger. Tror virkelig på spilleglede og tre poeng på torsdag.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Synd at arrangementsansvarlig ikke forstod ved sesongstart at noe måtte gjøres. Endelig flagg i byen etter masse innspill her på forumet.
http://www.an.no/N__har_de_hengt_opp_fl ... 81659.html
Locked