Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det blir Torrissen, Hansen og Halvorsens oppgave å overbevise om at de har kontroll på jobben sin, nå som de skal hente inn minst én ny spiller. Sist overgangsvindu hadde de 5 måneder på å hente midtstopper, men fikk panikk bare timer før det stengte og hentet Glimt-legenden Joshua Silva. Hvis noe tilnærmet likt skjer igjen er det oppsigelsesgrunn for samtlige tre. Glimt har vel aktivt prøvd å selge Sané en stund nå, og da må man forvente at erstatteren er så godt som klar. Noe annet ville vær uhørt amatørmessig. Allikevel har jeg en følelse av at det kommer til å diskuteres alternativer helt til man henter inn en middelmådig benkesliter fra en annen Tippeliga-klubb som holder Brede Moe-nivå, og Glimt fortsetter sin pinlige opptreden i serien helt til november.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ja jeg er spent.. [ironi] Kanskje de signerer stopperlegenden Håvard Sakariassen som spiller igjen? Han vil bli gratis for klubben, og vil ikke kreve noe mer lønn enn hva han idag får utbetalt, vinn vinn for alle parter! En gratis stopper med fartstid i Tippeligaen kan vel umulig bli feil [/ironi]
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kanskje man skal ta turen til aspmyra på søndag, og se om de er bedre live der enn på nadderud.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Ring Nils Arne
Tippeliga 2015
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Nå tror jeg at vi jammen meg rykker ned til jubileumsåret også :shock:
At det skulle bli så galt i år , hadde jeg ikke trodd i begynnelsen av dette året . :oops:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Det hele er så håpløst at jeg gidder ikke å bli skuffet eller irritert lenger. Det er jo komedie å se på Glimt, og vi gjør oss til latter i hele landet.
Eneste gangen jeg hevet stemmen i dag var i skuffelse over at Viking bommet når jeg trodde det skulle bli 0-4.

Alt rundt Glimt er jo resignert. Idag kunne det ikke være mer enn ca 1000 tilstede på Aspmyra, og publikum er så resignert at vi ikke engang gidder å pipe, for vi har jo blitt vant med at Glimt er sånn...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Børre hadde jo et utsagn at det beste Glimt kunne gjøre var å ikke gjøre noen endringer overhodet. De som tror at ting endrer seg av seg selv får bare fortsette med det. Kanskje det går opp et lys når vi spiller i 2.div.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Den eneste trøsten i dag er at Tromsø er så evneveik at de ikke klarte å vinne en kamp som de dominerte store deler av.. De klarte ikke å utnytte alle de store sjangsene de hadde.
Det målet de fikk kom etter litt klassisk Gampespill.

Så der er fremdeles bare 1 poeng til kvalik, magisk nok.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Da er jeg kommet dit: Ser ikke ut som om noen har særlig tro på Jan Halvor Halvorsens prosjekt lenger:

http://bit.ly/1H76R32

Mvh BørreA :)
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Takk Børre. Veldig bra skrevet. Oppfatter via diverse seanser at spillerne også har mistet troen på JHH.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Enig (selvsagt) i det du skriver. Nå venter jeg bare på at den andre store Glimt-journalisten, Freddy Thoresen, kommer etter. Det er vel ingen tvil om at han sitter på mye informasjon, både fra spillere og ledere, men det virker så uhyre kalkulert hva slags informasjon som slippes ut. Man begynner å lure på om lojaliteten ligger hos Glimt eller Avisa Nordland og dens lesere. Resultatet er at vi må tolke og spekulere i hva som foregår i klubben, og dermed bli enda mer frustrert. Tida for kose-journalistikk om Bodø/Glimt var ute allerede i fjor høst.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Jeg synes det virket som Freddy Thoresen var veldig klar for trenerskifte,hør på måten han prøver å fiske ut svar på under dagens intervju :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg oppfatter det slik at både Trond Olsen og Thomas Jacobsen underforstått legger skylden på treningsarbeidet, uten at Freddy tar tak i det. Men det er allikevel ikke mixed sone-intervjuene jeg reagerer mest på, men den daglige journalistikken. Jeg husker litt av hvor nådeløs Bjørn Lund var i sin tid når det trengtes, og dèt bør være lista for en journalist som har Glimt som hovedansvar.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Helt klart med tanke på den daglige journalistikken,der var Bjørn Lund genuin
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

BørreA wrote:Da er jeg kommet dit: Ser ikke ut som om noen har særlig tro på Jan Halvor Halvorsens prosjekt lenger:

http://bit.ly/1H76R32

Mvh BørreA :)
De der "dette må JHH gjøre" var en liste som gjaldt 8 serierunder siden. Det faktum at ikke noe har skjedd gav oppsigelsesgrunn for flere runder siden. Vi er langt på overtid med å se konkrete handlinger rundt trenerteamet.

Det med at "ingen handling er handling det også" kunne ha funket, men viser seg at var en feiltakelse. Man hadde muligheten til å gjøre et mer "kontrollert" trenerskifte, men må nå hive ham ut dørene og håpe Bjørkan og en samling i bånn kan fikse det. Får bare håpe TIL og Sandefjord ikke gjør det først.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Skulle ikke glimt være hard mot de harde?
Ha ti tigres styrke?
Bevege seg raskere enn lynet?

Eller er det fantomet jeg tenker på?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

BørreA har en vesentlig feil i sin argumentasjon, "Mange av disse spillerne som nå virrer rundt og ikke får noe til, var jo riktig så gode i fjor.". Dere har vel ikke glemt 2014 allerede? Ibba, Badou og Sane sørget for å holde oss over streken! Hvilke andre spillere var riktig så gode? Uten disse spillerne var vi Obos allerede da, og nå er vi der selvfølgelig. Det burde man allerede ha sett da Badou, Chatto og Sane kom skadet tilbake fra juleferie. Både treneren, administrasjon og styret trodde på en illusjon, en felles feilvurdering av spillerstallen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Det positive med alt som skjer, det er at det ikke eksisterer tvil om at klubben MÅ forsterke skal man ha sjans til å overleve. Klarer man ikke å signere minst 2 stoppere som går rett inn på laget nå, så er det bare å forberede seg på Obos og la unggutta få mere spilletid.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Steike: Kom til og tenke på at det som mangler nå, er at Glimt tar en Brann-løsning og llar JHH fortsette til vi har rykket ned og får fortsette til vi holder på og rykke enda en divisjon, før han får peisingen og sparken :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Det prøvde vi vel med Bruttern?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ser i avisa at Saltnes er suspendert mot VIF til helga. Hvem skal nå spille sammen med Moe? Sane vil kanskje være ferdig (ikke bare mentalt ferdig) hos oss til den tid, så da blir det vel Chatto eller kanskje Silva?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5569
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Jeg legger meg flat. Jeg er en av dem som lenge har ment at Glimt ikke er gode nok, hverken i ressurser eller i spillere, til å kunne prege norsk toppfotball over tid. Glimt er en topp 25-klubb har jeg som regel sagt og at vi skal være glade for de gangene vi har en stall som tar oss opp til eliten en eller to sesonger. Kanskje kan et og annet cuprun være med på å bygge opp om dette.

En ting er sikkert, uansett hva status er nå, vi supportere er fullstendig gjørme i hodet om vi oppriktig mener at Glimt er en toppklubb i Norge. DGH og 1916 sin fremste oppgave bør være, og skal være, støtte klubben uavhengig av hvor "shite" Glimt spiller. Uansett. Man driver ikke å snur ryggen til, kjære bortskjemte snørrvalper på tribunene, fordi at klubben åpenbart samler på spillere som går inn på et hvert Pondus-inspirert bedriftslag.

Klubben er noe annet. Hva som har skjedd med oss supportere er for meg ufattelig. Ufattelig teit. Man går på kamp. Uansett hvor mange språk JHH kan ordet "bortforklaring".

Der var det sagt.

Så til det åpenbare:

Glimts ledelse, kombinert med en presseaktivitet som får opposisjonen i Nord-Korea til å fremstå som superaktive, er i ferd med å drepe Bodø/Glimt. En total mangel på selvinnsikt er erstattet med tysk jerndisiplin på økonomiområdet. Lyxfellans rådgivere klapper høflig og anerkjennende.

Først av alt;
Glimts ledelse må ansette minst to speidere. 1 som arbeider i Norge og 1 som arbeider i Europa. Gi dem 250.000 i reisebudsjett og 480.000 i lønn hver. Det gir røffli 1,3 millioner i kostnader knyttet til speiding. Man trenger ikke være åtte år utdannet fotballsosionom for å kunne speide. Jeg og du kunne gjort dette. Det handler om å se fotballspillere.

Dernest;
Glimt må lage en visjon. Hva skal Glimt være? En utelukkende godt økonomisk kjørt administrasjon, eller en fotballklubb som utvikler og selger spillere? Eller skal Glimt bli ledende i Norge i eliteserien og vinne Europa League? Bestem dere.

Til slutt;
Hva med å se på klikk-miljøet? Har styret litt for god kontakt og kjemi med pressen? Er de forskjellige klikkene innad i klubben særlig heldig? Og hva med å bygge opp en god nummer 2-klubb slik RBK har gjort med Ranheim?

Når alt dette er avklart, så kontakter dere Bodøs tre rikeste eiendomsbaroner, byr dem på cubanere (sigarere, koffertthinkers) og ber dem bygge en grønn fotballstadion som har så lave driftsutgifter at verden hyller oss. En all seater-stadion med plass til 8.000 mennesker er alt vi trenger. Det vil ikke koste mye. Iallefall ikke særlig mer enn det er å ta frem murpussbrettet på Myra. La en god nummer 2-klubb i Bodø få bruke Aspmyra i nær samarbeid med Glimt og kommunen.

Jeg støtter Glimt uavhengig av hva som skjer og hadde jeg bodd i Bodø, ville jeg gått på enhver kamp. Å støtte laget sitt handler om mye mer enn å vinne nok kamper til å ikke være OBOS-lag neste år.

Men det finnes ingen plan. Verken langsiktig eller kortsiktig. Vi har bare JHH og hans store kølle, kombinert med en fotrapp Bjørkan som insisterer hver bidige uke på at vi blir straffet for personlige tabber.
No shit-sherlock.

Om det finnes planer på administrasjonens kontor, så er de ekstremt dårlige på å selge det inn. Ekstremt.

Og det skremmer meg mer enn at vi taper de neste 10 matchene og rykker ned som en værballong på vei mot Jupiter ute av kontroll.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5569
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Og så var det å legge seg flat da.

Jeg synes JHH, Bjørkan, Stig JOhansen, Sane, Badou, Ruben Imingen, Thomas Jacobsen, Chatto, Håvard Sakkariasen og Cato Hansen skal fjernes fra Aspmyras kontorer og gressmatter.

Vi er NØDT til å begynne å bygge en ny administrasjon med en ny giv og ny kultur. Kanskje bør også vår økonomisk elite-styre også gå. Men det er for mange meninger i veggene på Myra.

Start over.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5569
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Mye av den irritasjonen jeg har starter hovedsaklig med at det er lite organisasjon i organisasjonen Glimt.

Det er helt utrolig at de har en student på frivillig basis som styrer Glimt.no.

Kan ikke Runar Berg lære seg litt internett?
Kritisk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Amen!
Førr Evig!
Locked