Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Halvorsen med en rekke merkelig uttalelser til Bodø Nu. http://bodonu.no/halvorsen-utviklingen- ... t-ekstrem/
– Jeg tror at den dårlige starten gjorde noe med motivasjonen til spillerne. De kunne knapt vente med å slå knallhardt tilbake og sulten på seier ble ekstrem. Dersom vi hadde hatt en noenlunde mer normal sesongåpning, er det ikke sikkert at vi hadde klart ny klubbrekord på seks strake seiere på det tidspunktet vi gjorde.
Mener han at han heller vil sette klubbrekord enn å ha stabile prestasjoner gjennom en hel sesong? Jeg tolker det som en unnskyldning for å spille totalt elendig møkkafotball gjennom en tredjedel av sesongen, og det er rimelig oppsiktsvekkende. Så dårlig som Glimt var i vår-sesongen måtte det noe ekstra-ordinært til for å ikke ende i sumpa, men det er jo ikke en god måte å drive sportslig utvikling på. Og vi vet jo ikke hvordan resten av sesongen blir enda.
Han tror at grunnen til at laget startet så katastrofalt dårlig, med bare to seiere på de tretten første kampene, er sammensatt.

– Før sesongen mistet vi tre utrolig viktige spillere i Ibba, Dane Richards og Moustapha Ndiaye som hadde stått for en stor del av målene vi scoret i fjor.
Nå var det vel aldri det offensive som sviktet for Glimt i vår-sesongen, men det horrible fraværet av defensiv organisering, hvor det ikke var noen betydningsfulle endringer i spiller-materialet fra fjoråret. Det er slike uttalelser som får meg til å frykte at vi får en reprise til neste år, og at hver sesong under Halvorsen blir en berg-og-dal-bane hvor man går fra det laveste bunnivå til det høyeste toppnivå og ende opp som en middelhavsfarer uten utvikling. Nå blir det jo vanskelig å gjøre noe med trenersituasjonen etter sesongen uansett, så man får bare avvente. Men jeg er enda ikke overbevist om at Halvorsen er en god Tippeliga-trener.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Haha huff disse svarene er jo på grensa til patetisk.

Dane og Ndiaye utrolig viktige? Dane Richards var jo bra i maks 2 kamper.

Jeg tror JHH sliter med å innrømme at de få grepene som spillerene foreslo funket 100%. Altså vil han ikke innrømme at de satt på svaret og ikke han. Forøvrig helt enig med Cheese,jeg frykter neste sesong,det virker jo som om det er lite selvinnsikt og selvransakelse i trenerteamet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Dette var skremmende lesning. Etter 7 serieomganger lå vi på 6 plass på scorete mål, men på 16 plass på innslupne mål. Har vel ingenting med Ibba og Dane å gjøre. Håper at de som evaluerer sesongen ikke legger seg på det planet som JHH gjør. Hva med tapet mot TUIL 6-2 i cupen?. Var det fordi Ibba og Dane var borte?. Oppvaskmøtet og endringene/justeringene som ble gjort etter Vikning kampen reddet JHH og reddet Glimt fra nedrykk. Hvis man ikke innser dette er det ikke mye håp. Innsidere sier til meg at JHH var millimeter fra å miste jobben etter Viking kampen.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Det var vel neppe den dårlige starten på sesongen som gjorde noe med motivasjonen til spillerne men snarere klubbens målsetting om å ha tre lag bak seg i november. Den dårlige starten kunne derimot drept den motivasjonen som tydeligvis var hos spillerne! Jeg ser at det nye målet er å holde tabellsituasjonen og igjen; noe defensivt spør du meg. Vi skal selvsagt møte noen antatt bedre lag enn oss, men det var de jo da vi slo dem tidligere i år også.
VIF bør vi slå på hjemmebane, 3 poeng.
RBK har et tøft program med mange kamper, de har også spillere i landslag og de har nærmest vunnet serien allerede, vi bør ha ambisjon om å hente poeng på Lerkendal -1 poeng.
Mot LSK sliter vi ofte, men de er da ikke bedre enn at vi endelig bør slå dem hjemme!-3 poeng
TIL vil nok kjempe med nebb og klør, både for å holde seg i tippeligaen og fordi de møter oss. Den antatt vanskeligste kampen, men fordi vi er bedre enn dem vinner vi denne også -3 poeng.
Stabæk hjemme i siste kamp; et lag som allerede da(?) har kapret sølvet og vi knuser dem på Aspmyra :-) -3 poeng

13 poeng og en 5.plass er innen rekkevidde. Optimistisk? -Ja Mulig? -Ja.

:glimt :glimt :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

http://www.tv2.no/v/965637/

Et litt mer balansert intervju med JHH? Synes han svarer greit for seg, selv om forsvaret ikke blir nevnt så mye. Hører han nevner at han gjerne skulle ha trent en klubb som "kunne vinne noe" etter å ha trent flere små klubber. Små klubber i Norge kan da vitterlig vinne noe, ihvertfall Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg tror nok de klubbene han sikter til ønsker en trener som vil vinne noe.. :)
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg hiver meg ikke på vendettaet mot JHH nå. Vi var jævlige i begynnelsen av sesongen, men etter det snudde har vi vært jævlig gode. Det er en fantastisk prestasjon av ledelsen i Glimt å snu det på den måten. Jeg er enig i at vi skal ha mål men vi må faktisk også være litt realistisk. Jeg synes ikke noe om å sitte å overanalysere hva JHH sier i et intervju, det viktigste er tross alt resultatene og kurven går oppover. Jeg synes denne skepsisen til JHH er overdrevet av enkelte her på forumet. Leter etter feil.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Da vi hadde den magiske sesongen i 1993 hadde vi et sinnsykt bra lag. Samtlige på det laget var stjerner, og selv om Rosenborg tok det lengste strået til slutt, så var det Glimt som var det store laget det året. Men for en klubb som Glimt vokser ikke slike storlag på trær, og vårt mål burde være å holde oss i Tippeligaen og så får vi håpe på gode årganger som kanskje med lange mellomrom til og med spiller i Europa. Vi er en liten klubb, og ikke har vi noen rike onkler heller.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ingen vendetta mot JHH, men en naturlig reaksjon på rare uttalelser. Hadde han f.eks sagt at vi hadde store defensive problemer i treningskampene som forplantet seg videre i serien, men at Glimt sammen med spillere, trenere justerte på en del ting etter Viking-kampen som slo heldig ut. Ja da var det ingen som ville reagert negativt men det ville vært en felles applaus. Når man får slike uttalelser blir i hvert fall jeg usikker på kompetansen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

JHH har alltid sagt sine sedvanlige ting til media. Jeg tenker det viktigste er resultatene og de har sin klare tale. Rosenborg hjemme. Molde og VIF borte. Seks på rad, klubbrekord. Hvilket alternativ ser kritikerne for seg som erstatter? Tom Kåre? Da skulle i alle fall dette forumet blitt rimelig gloheit. Knuta (og Cheese også), dere er personer som jeg leser med fryd her på forumet og dere bidrar respektabelt, men å drive trenerskiftelobbyvirksomhet nå er helt feil.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

re Garrincha

-og tilbake i -93 hadde vi også en trener som ikke var optimistisk i hodet. Jeg reagerte kraftig på en uttalelse i et intervju på et tidspunkt da vi ledet serien og han ble spurt om dette kunne vare helt inn. Han svarte omtrent sånn: "Nei, det er ikke mulig"

Det var kanskje ikke mulig, men det var jaggu nære på. Vi var ett mål fra i hjemmekampen mot Rosenborg. RBK scoret på et frispark som endret retning, satte keeper ut av spill og de vant 2-1. Med 1-1 i den kampen hadde vi vært seriemestre i -93, og tatt the double! Joda, vi var gode nok!

Grunnen til at jeg reagerte da, og fortsetter å reagere når trenere ( i alle fall våre) snakker ned laget sitt er at det sender et signal til spillerne. Nei, vi er ikke gode nok. Nei, vi er for urutinerte. Nei, det er ikke mot denne motstanderen vi skal ta poeng osv osv.

Vi har faktisk vært gode nok i år også, det er bare det at på et tidspunkt var det ingen som visste om det!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Vel uansett hvilket signal han sender, resultatene etter at det snudde er formidable. Langt over forventning. Så kanskje ikke det JHH sier til journalister er det viktigste for spillernes prestasjoner. Han snudde det, og det forholder jeg meg til.

Ang den kampen mot Rosenborg i 93. Mitt sterkeste glimtminne, helt vanvittig mye folk og en time i kø og alle var gale. Og tenkt, vi var bare ett fattig mål fra å bli seriemestre det året. Det er egentlig litt småbittert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg sier ikke vi skal bytte trener, men det jeg sier er at JHH på meg virker som han ikke vil være med på et sceneskifte som skyldes møtet og diskusjonen og endringene i forsvarsjobbingen og treningen fram mot kampene og at det er en vesentlig årsak til snuoperasjonen. I stedet kommer han med noe viss vass om Ibba og Dane osv. Men det er mulig at AN har vridd litt på hans uttalelser. Får håpe det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Problemet er jo mest av alt at JHH virker ganske clueless når han kommer med sånne uttalelser. Enten er han en skikkelig sluing på media, eller helt på bærtur. Og jeg skulle ønske jeg slapp å være i tvil. Mannen må jo ha evner. Men la oss nå slippe å lure.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg driver ingen lobbyvirksomhet for å skifte trener (men skulle selvsagt ønske at jeg hadde hatt innflytelse nok til å eventuelt kunne gjøre det). Som jeg skrev tidligere så er det ikke mulig å skifte trener etter denne sesongen, for alt vi vet KAN jo Halvorsen være den som står bak sommerens snuoperasjon, selv om jeg tillater meg å tvile litt på det.

Poenget mitt var at hvis neste sesong blir som de to foregående, med sterkt varierende spill som akkurat har vært godt nok for å beholde plassen i Tippeligaen, men fortsatt så på hengende håret at fokuset har vært på å karre seg til poeng uten å kunne tillate seg å utvikle laget og klubben, så må man se på om JHH er en mann for fremtiden. Etter tre sesonger på rad i Tippeligaen må man kunne si at Glimt har etablert seg, og nye mål må settes. Hvis også neste sesongs ambisjon er å "ha tre lag bak seg i november" blir jeg mer provosert enn jeg ble av årets ambisjoner (som selvsagt var akkurat de samme).

Kort oppsummert: jeg 'friskmelder' ikke JHH enda, men gir han frem til sommeren 2016 til å overbevise meg om at han er rett mann for Tippeligalaget Bodø/Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Husker ikke helt hva jeg skrev da vi slet som mest (gidder ikke finne det ut heller, det er sikkert tragisk lesning) MEN: vet vi hvilke grep som ble gjort da vi snudde dette? ja det går noen rykter...men vet vi? KAN det være at JHH tok grep og fikset dette? KAN det være spillergruppa som satte foten ned? KAN det være så enkelt som personlige feil (som JHH sa kamp etter kamp) KAN det hende Jesus gikk på vannet?
Stian Sommerheim
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg er enig i det med målsetninger og definisjonen av dem, men det er da ikke bare JHH som definerer dette? Ledelsen har vel også en finger med i spillet (den administrative ledelsen). Når JHH formidler klubbens ambisjoner (og èn av ambisjonene er å holde seg på matta økonomisk) så sier han jo rett og slett bare sannheten. Men resultatene etter det snudde er fasiten og det er definitivt en av tidenes snuoperasjoner. Jeg tror ikke hva JHH sier til media har spesielt mye å si for spillergruppens prestasjoner. Neste år bør klubben sette seg høyere mål, det vil si topp sju. Og det skal vi klare samtidig som vi holder oss edruelige på økonomien.

Azemi og Furebotn er to veldig bra signeringer. Om det er klubben eller JHH som skal æres i den sammenhengen vet jeg ikke. Men neste år blir veldig spennende. Sane drar og han må erstattes. Dette er klubbens store utfordring mot hundreårsjubileet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Men skal jeg være helt ærlig, at Glimt gjør det dårlig pga at Dane Richards forlater laget, det kan han spare seg for. Da Glimt brukte Dane spilte vi med 10 mann pluss en friidrettsutøver.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ganske overbevist nå om at JHH bare sier slikt for å dra oppmerksomheten vekk fra virkeligheten. En bra taktikk brukt av alle topptrenere, selv om det utrolig høres dumt ut når han sier Dane Richards var en viktig spiller i fjor. Jeg var veldig bestemt på at Halvorsen måtte vekk i sommer, men nå har vi snudd helt og ser ut som et helt annet lag. Han må gjerne fortsette, men blir alvorlig bekymret om vi får nok et håpløst halvår før vi begynner å spillere. For da er det mer organisasjonen enn Halvorsen som er problemet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Er det noe vi kan kritisere Halvorsen for nå, så er det etter mitt syn at han ikke har utvikla laget videre. Laget hadde strålende form i mange kamper, men ble noe av en one trick pony, og det var etterhvert ganske lett for Odd, Strømsgodset og Vålerenga å avsløre det meste som kom til å skje fra Glimts side. Det måtte jo vært ypperlig å bruke perioden med medgang til å prøve på noen nye ting, noen nye mønstre, legge noen nye planer -- gjøre seg litt mer uforutsigbare?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glimt er gode når de presser motstanderen, er tett i duellene, stenger av rom, og satser på raske overganger. Mot Godset var de direkte uheldige, med Trond sin miss og Londak store tabbe. Ellers så var kampen helt jevn. Mot VIF var det tilbake til gamle synder. Ikke press på ballfører, midtbanen (Chatto,Konradsen) fant aldri plassene sine, ble løpende imellom, alltid på etterskudd, overganger ble ikke fullført fordi man tok en støttepasning for mye. Ikke noe trøkk i nærkampene. Hadde de andre gjort som Furubotn ville vi sett en helt annen kamp. Det som ofte sies om Glimt at de har et veldig høyt toppnivå og et veldig lavt bunnivå. Her er vel 6-2 tap for TUIL et skrekkens eksempel. Jeg mener fortsatt at Azemi burde spille midtspiss, og satse på Edvardsen og Trond på kantene. Da får vi hurtigheten som er helt nødvendig. Så kan Sørloth være innbytter resten av sesongen. Så vil jeg kjøre inn TJ på midtbanen og Tønne på backplass. Ut med Chatto. Konradsen bør fortsatt få prøvd seg ut sesongen. Hvis han ikke blir bedre begynner jeg å tvile på hans kvaliteter. Virker som han er for anspent på banen. Det man ser i dagens fotball er hvor viktig hurtighet er og kjappe forflytninger. Furubotn har det siste. Jeg så på Ajer i Start i går. Han kommer aldri til å bli noen toppspiller, nettopp fordi han mangler de to egenskapene. Synes han falt helt gjennom mot RBK.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

17-åring på et bunnlag spilte svakt mot RBK. Blir aldri noen toppspiller.
Troen på egen kompetanse er ingen mangelvare her på forumet.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

Kesseboy wrote:Problemet er jo mest av alt at JHH virker ganske clueless når han kommer med sånne uttalelser. Enten er han en skikkelig sluing på media, eller helt på bærtur. Og jeg skulle ønske jeg slapp å være i tvil. Mannen må jo ha evner. Men la oss nå slippe å lure.
Veldig enig her. Det er greit nok at man ikke vil henge ut egne spillere og innsats i media og slike ting, men føler det må være en balansegang som JHH, etter min mening, ikke treffer. Det er mulig at det treneren sier utad ikke påvirker spillerne, men jeg må jo si at det føles ikke sånn superkult å være fan av et lag som har en trener som sier at det hadde jo vært gøy å trene et lag der man faktisk kunne vinne noe. Eller et lag som har som mål å ligge på 13. plass ved sesongslutt og som jo må være fornøyde med ett poeng hjemme mot VIF, for VIF er jo et veldig godt lag, for den saks skyld. Da tipper jeg også at det ikke føles sånn superkult for spillerne heller, for det han sier er jo i praksis at de ikke er gode nok til å ha en sjanse, engang. Da hjelper det ikke med jatting om at vi kan vinne alle kamper innimellom.

Det snakkes om å prøve å få tilbake entusiasmen rundt Glimt, og det gjør man ikke ved å være så passiv i media og mer eller mindre være fornøyd med å få delta. Selvfølgelig skal man ikke sette seg helt urealistiske mål som virker demotiverende, men igjen, en balansegang, gjerne med realistiske delmål i tillegg stretch goals (på godt norsk). Nå kan det selvfølgelig hende at ting er bedre internt, men det hjelper lite om det ikke vises utad.

Nå har vel JHH sagt til AN at det nye målet er ensifret tabellpalssering og en liten ekstra målsetning om 50 mål, men det ble nevnt offentlig 2. oktober, med 5 kamper igjen av sesongen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:Glimt er gode når de presser motstanderen, er tett i duellene, stenger av rom, og satser på raske overganger.
Og dette er en ganske éndimensjonell tilnærming, spesielt når man ikke parer med Mourinho-esque kynisme og uvanlig gode ferdigheter sentralt i banen. Helt ok for et lag som er fornøyd med, eller ressursmessig bundet til, å være utfordrer til en middelhavsplass på tabellen. I norsk sammenheng synes jeg ikke Glimt skal være tilfreds med det.

VIF spiller jo helt bevisst på dette, lar Glimt ha ballen mye og venter på at det skal skje noe (hint: Det skjer ikke noe). Glimt var kanskje uheldige mot Godset, men man var ikke gode på det man skal være gode på, og man var ikke bedre enn Godset på noe anna heller. Da taper man mot et lag som er bedre spiller for spiller.

En kjedelig spådom fra meg, som er en ekstremt dårlig tipper, om de gjenstående kampene:
:!: Borte mot RBK taper man, fordi man prøver seg på en kontringsbasert "soak up"-strategi som ikke fungerer mot et lag som har overlegent bedre angripere enn Glimt har forsvarere. Kan bli stygge sifre. (Her hadde noe annet strengt tatt vært sensasjonelt, tror knapt den taktikeren finnes som kan komme på ei bedre egna oppskrift for Glimt).
:!: Hjemme mot LSK blir det en dødskjedelig affære som ender 2-2 etter mål på kampens eneste fire målsjanser. Nettopp fordi LSK legger seg lavt og satser på å kontre på et frustrert hjemmelag som legger seg lavt og satser på å kontre på et frustrert bortelag.
:!: Borte mot TIL vinner man, fordi TIL må angripe, er ekstremt dårlige til å regulere sitt eget press, og i tillegg har ekstrem motglid. Glimt er vel så gode spiller for spiller og drar hjem med tre poeng fordi de får kontre inn to mål, i tillegg til den obligatoriske TIL-keeper-tabben. Skal ikke se bort fra at et langskudd flyr inn etter å ha tatt i en forbipasserende måse eller noe sånt.
:!: Hjemme mot Stabæk taper Glimt for et bortelag som legger seg lavt og satser på å kontre på et frustrert hjemmelag som legger seg lavt og satser på å kontre på et frustrert bortelag, men der bortelaget er såpass mye bedre at de klarer en knepen seier. 0-1 eller 1-2.

Håper så klart jeg tar feil.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Trapattoni wrote:17-åring på et bunnlag spilte svakt mot RBK. Blir aldri noen toppspiller.
Troen på egen kompetanse er ingen mangelvare her på forumet.
Hovedargumentet mitt var at Ajer mangler fart og rask forflytningevne. Uten dette kan man ikke bli en toppspiller, men en helt ok Tippeligaspiller. Anders Karlsen er en tilsvarende spilletype. At Mathisen jr. stadig proklamerer at han er for god for tippeligaen er rent og skjær vås. Da synes jeg både Sander Svendsen og han i ODD(husker ikke navnet) er mye mer talentfulle. Det med troen på egen kompetanse forstod jeg ikke, hvis det var ment til meg er jeg bare en vanlig forumdeltaker med mye synsing og slik skal det vel være. Uten synsing og debatt hadde vel dette forumet vært dødt, hvis man da ikke ville diskutert med seg selv.
Locked