Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/glimt/fotball/bodo/har ... 5-4-265039

Glimts kaptein er klar. Les mer på AN+.



Kødda. Det blir Thomas Jacobsen, Trond Olsen og Henrik Furebotn (i den rekkefølgen). Syns Trond Olsen fortjener å være førstevalg. Han tok tak da det var som verst i fjor.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Enig. Vet egentlig lite om TO som person i garderoben, men på banen fremstår han som en general.

Dette betyr vel også at TJ er sikkert førstevalg på backen. Synd for Edvartsen som jeg føler selv har spilt seg ganske opp sist sesong og gjort en OK oppkjøring.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Tror heller det mosatte, ganske uvanlig med tre kapteiner - tror det betyr at det blir en del roteringer.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det Forn presterte på Aspmyra i fjor kan best beskrives som trist, men vi trenger ikke pynte på det - han var en katastrofe. Vi som satt der kunne knapt tro våre egne øyne, har aldri sett svakere keeperspill på Aspmyra noen gang. Ellers syns jeg Vegard Hansen er en sympatisk type, selv om en del han tingene han sa for å fyre opp spillerne høres dumt ut i etterkant.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Må ikke legge for mye i det han sier. Det er kun for å fyre opp spillere og gi de et mentalt overtak. Han rakker ikke ned på enkelpersoner (annet en sin egen keeper i etterkant). Tviler sterkt på at han har noe i mot byen, annet enn at det svir å forlate den med 5 i sekken.
Egentlig litt overrasket over hvor uspesifikk Vegard Hansen er i praten sin. Trodde han var flinkere på å gi arbeidsoppgaver enn det han er. Men han maser bare om press, aggressjon, energi og å gi alt. Resultatet blir jo at det er 11 mann som spiller som hodeløse høns, uten samspill og forståelse hva de rundt seg tenker. Håper de jobber bedre på feltet med dette, for det er ikke mye spesifikke arbeidsoppgaver å oppdrive i kamppraten. Så ikke den i går, men mot Enga snakket de bare om å spille med mer energi. Hva betyr det? Ingenting om hvordan forsvare seg bedre mot det enga kommer med, hvordan de skal spille seg ut, hvor de bør angripe, hvor de bør bevege seg. Kun mer energi.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Mange glimtsaker på AN+ i dag, noen som kan referere hovedpunktene?
Tippeliga 2015
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Kapteinene er alt avklart i tråden.
Patrick Berg sier at det var deilig å kjenne på litt høyere nivå, mener at han har tatt steg men fremdeles må bli bedre på kommunikasjon og gi tydelige beskjeder. Noe han mener alle må bli bedre på.
Han gleder seg til å komme hjem å spise hjemmelagd mat. Har vært på la manga i 14 dager og er lei maten.

I siste artikkelen står det at Glimt har trent hardere og bedre på La Manga nå enn på lenge.
Mange bytter teste ut småting samt skjule noe for alle tippeliga lagene som er på la manga og ser på kampene. Også for å unngå skader.
I de resterende kampene før seriestart blir det lite bytter og mer å spille inn første 11eren.
Bjørkan ikke helt fornøyd med kampen i går. Ble for mange som prøvde på egenhånd, lite samspill. Han er dog fornøyd med hvordan forsvaret opptrer i egen boks, tar unna mye foran egen keeper på innlegg og dødball.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Den ene tingen Patrick Berg gleder seg særlig til, er å komme hjem til hjemmelaget mat. Han gleder seg også til å kjenne på høyere nivå. (Tynn artikkel å legge bak AN+...)

Bjørkan sier at det nå er slutt på testingen, og at i de to siste treningskampene mot LSK og Sarpsborg skal laget spisses. Fornøyd med oppholdet på La Manga, har trent mer og bedre enn før og unngått skader.

Kapteinssaken er også avgjort, Thomas Jacobsen, Trond Olsen og Henrik Furebotn i den rekkefølgen.

EDIT: Feil kapteinsrekkefølge har blitt fikset opp i :)
Last edited by Ville Lehtinen on Tue Feb 23, 2016 9:24 am, edited 1 time in total.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

I går var Thomas Jacobsen kaptein og i dag er det Trond Olsen. Har en av dere skrevet feil, eller har AN endret siden i går?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Thomas Jacobsen er førstekaptein, omforladels!
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Har Ørjan Berg noen sjulte talenter som kokk??
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

http://www.glimt.no/news/article/1plz14 ... ileumsaret

Idag ble endelig sesongkortene lansert!

Var ikke akkurat griseenkelt å skaffe seg et kort.. Personlig oppmøte på Aspmyra? Mulig det også kan tas per telefon?
Førr Evig!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Står vel at man kan ta det på telefon.
Nytt av året er billettsystemet.

Ved å ringe Billettservice callsenter, telefon nummer 815 33 133,

får du all hjelp til å fornye ditt sesongkort.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Altså, dette må vel være en nødløsning som de strengt tatt kunne hatt klar i høst? De har vel ikke implementert et billettsystem hvor man ikke kan handle på nett? Argh, skjer så mye spennende sportslig i Glimt, og administrasjonen sitter fortsatt i raggsokker og islender med hockey-sveis.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Var en litt rar nyhetssak. Jeg tolket det slik at man kunne få hjelp til å fornye sesongkort på Callsenteret til Billettservice. Kjøp av sesongkort kommer som et punkt lengre ned, og der står det at man kan møte opp på kontorene på Aspmyra.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Og jeg fikk en e-post med tittel "Kjære sesongkortinnehaver", og det har jeg jo aldri hatt på Aspmyra.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Jeg selv jobber jo i reklamebransjen, og klør meg litt i skjegget over det Glimt driver på med. Dette er 100-års jubileumet, samtidig som byen har 200-årsjubileum. Begge deler vet nå "alle", og dette er tidenes sjanse til å kjøre på med brask og bram, virkelig vise omgivelsene hvor viktig Glimt har vært i historien, og hvor mye spennende som skjer i Glimt. Dette er den beste muligheten på veldig mange år til å få satt Glimt på kartet, som igjen betyr å konvertere det til tilskuere på Aspmyra.

Og hva skjer? Vi er 2 uker unna seriestart og snart begynner vi på jubileumsårets måned nummer tre, og billettsystemet er enda ikke på plass. Vi skriver 2016 og dem ber folk ringe billettservice eller møte opp på kontorene for å få ordnet seg sesongkort. Man skulle jo nesten tro dem drev å kjørte en retro-kampanje.

Dette er jo mitt kjære Glimt, men jeg må innrømme at jeg tror det er på grensen til at de store günderne her i byen sitter og ler / river av seg håret hvordan Glimt forvalter denne enorme muligheten.

Jeg er målløs. Det virker jo som om jubileumet startet 1 Januar - også på Glimtkontoret...
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Han søkki, for et amatørvrøvlklubb vår kjære klubb er :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det er amatørmessig dessverre. Åpenbart at dette er en nødløsning. Rart at en klubb som livnærer seg av å selge billetter ikke prioriterer det. Mitt sesongkort skal uansett fornyes, men syns ikke de gjør så mye for å få med flere.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

@Raymond: Kunne ikke vært mer enig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg får si det sånn: Jeg er over gjennomsnittet opptatt av Glimt. Men jeg kan i forbifarten ikke huske hvem som er første hjemmemotstander, eller hvilken dato kampen er. Vet jeg har diskutert det tidligere, men kan ikke huske det.

Det burde jo, denne sesongen av alle, vært nærmest tatovert inn i hukommelsen min.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ballack1981 »

Skjønner hva du tenker , Kesseboy!

Jeg har full kontroll,og ja jeg er ekstremt god på tall og hukommelse.

Sogndal 13. mars ;)
jonasstoere
Posts: 17
Joined: Fri Jan 15, 2016 2:22 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonasstoere »

Skulle det ikke komme nye drakter til jubileumssesongen også? De skulle ligne på de eldre draktene og ha bilder av kjente Glimtfjes på innsiden mener jeg å ha lest.
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vix »

Husket ikke datoen nøyaktig, men Sogndal hadde jeg fått med meg. Man leser da Glimtforum! :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

jonasstoere wrote:Skulle det ikke komme nye drakter til jubileumssesongen også? De skulle ligne på de eldre draktene og ha bilder av kjente Glimtfjes på innsiden mener jeg å ha lest.
Kommer i November :wink:
Kristatistisk
Locked