Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

http://mobil.an.no/derfor-blir-glimt-a- ... 5-4-271688
Bodø/Glimt kommer til å bruke mer penger i 2016 enn det som ble gjort året før.


Økningen til 48 millioner kroner betyr en økning på 2.1 millioner kroner i forhold til 2015-sesongen.

– Vi legger opp til et budsjett på 48 millioner kroner, og vi satser på å gå «break-even» ved årets slutt, bekrefter Glimt-direktør, Bjørn Tore Hansen.

– Hva skyldes denne økningen?

– Noe skyldes at vi feirer 100-årsjubileum denne sesongen. Det gir økte utgifter og økte inntekter. I tillegg har det generelle kostnadsnivået økt, påpeker han.

Dyrere å fly

Det er blant annet blitt dyrere å fly. Glimt må som kjent ut å fly i forbindelse med alle bortekamper. De helgule har også investert i ny storskjerm, samt ny LED-reklame på Aspmyra.

– Alt er blitt litt dyrere. Vi regner uansett å komme i mål på en fornuftig måte, sier Hansen.

Dyrere billetter - skylder på Erna og Siv

– Er det økte utgifter lønnsmessig?

– Vi har litt høyere lønnskostnader i 2016, sammenlignet med 2015-sesongen. Men, det er ikke snakk om dramatiske økninger, sier Glimt-direktøren.

Derfor ble det millionoverskudd i 2015

Ber på sine knær

En økning på 2.1 millioner i budsjettet i forhold til forrige sesong betyr mer jobb for markedssjef Runar Berg:

– Jeg ber på mine knær om at folk må ta telefonen når jeg ringer, spøker Runar Berg, før han raskt legger om til en mer seriøs mine:

– Nei da, jeg tror alle som jobber med å få inn penger til idrettslag kjenner på det samme.

– Jeg føler næringslivet i Nordland bidrar både til idrett og kultur. Det er ekstremt viktig og bra. Men, ja, det blir mye jobbing, og det er bra.

53 millioner kroner i TIL

De helgule fra Bodø blir smågutter budsjettmessig sammenlignet med de store klubbene i Norge.

Ifølge en sak i VG for en tid tilbake kommer en klubb som Molde til å redusere sitt budsjett fra 109 millioner kroner i 2015 til rundt 107 millioner i år.

Odd fra Skien opererte med et budsjett på 66.3 millioner i fjor, og skiensklubben opplyser at det blir samme tall i år.

Rivalene fra nord, Tromsø IL, opererte med et budsjett på 53 millioner kroner i fjor.

– De kommer trolig til å ligge på samme nivå også i 2016-sesongen, bekrefter Torje Dønnestad Johansen i Nordlys.

Forrige sesongs dobbeltmestere, Rosenborg, hadde et budsjett på hele 159 millioner kroner i 2015. Ifølge VG kommer blir trønderne å kjøre på samme nivå i 2016.

Tilbake til Glimt, så har ikke klubben tatt store sjanser i budsjettet sitt:

– Vi har ikke budsjettert med spillersalg. Vi har tatt høye for en 13. plass i serien og tredje runde i cupen. På alle disse områdene er det mulig å hente inn mer penger enn budsjettert, sier styreleder Mads Torrissen.
Glimt øker budsjettet, men ligger enda bak idrettslaget.

Kjør debatt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Jeg er veldig glad for den nøkternheta. Å budsjettere med spillersalg er tragisk og vel heldigvis et tilbakelagt stadium i Glimt.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ja en tredje plass i serien og cupfinale vil jo bringe dette budsjettet i havn :)

Står ikke hva de budsjetterer med i tilskuertall? Innsatsen tilsier 1500
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Glimts fem første i årets sesong:
Sogndal (H)
LSK (B)
Stabæk (H)
Brann (B)
Molde (H)

Hadde vært deilig å ha 6-7 poeng i havn etter disse. Har vel de beste mulighetene mot Sogndal og Brann, og kanskje Stabæk?
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Da har VG kommet med analysen på Glimt; 12 plass. VG har jo normalt sett gode analyser til tross for at jo lengre bort i fra Sinsenkrysse, jo tynnere blir dem. Men i år syntes jeg analysen er veldig kunnskapsrik. Det eneste jeg reagerer på er at Normann ikke nevnes i større grad. Ble litt sjokkert over målsnittet til Jevtovic, det var ikke veldig høyt. Også er Moe og Furebotn på utgående kontrakter fyi.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

http://www.vg.no/spesial/2016/vglupen/?plassering=12
Enig i at VG ser ut til å ha bedre oversikt og mer kunnskap en andre tabelltippere.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Det er bare bra at ikke ungguttene får så mye oppmerksomhet. La de heller snakke med spillet på banen. Ikke alle takler suksess i ung alder like godt heller.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Normann sover i et solarium og har bleika Haddaway-sveis. Noe sier meg han liker oppmerksomhet :lol:
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

En ting er at han liker oppmerksomhet, en annen ting er hvordan han takler den. Blir han helt Tommy Høiland, eller blir det mer i retning Tom Høgli?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jeg foretrekker faktisk noe midt i mellom de to ovennevnte.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

ingen87 wrote:Ja en tredje plass i serien og cupfinale vil jo bringe dette budsjettet i havn :)

Står ikke hva de budsjetterer med i tilskuertall? Innsatsen tilsier 1500
Enig, lurer på hvilket tall de har regnet på. Samt antall sesongkort de tror de skal selge.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Føler meg litt dum, men her er et kort spørsmål: jeg skal kjøpe tre billetter til søndagens kamp. Jeg ønsker ikke å stå i kø ved billettluka før kampen. Hvor får jeg kjøpt disse billettene i fred og ro på forhånd? Og hvor finner jeg evt. noe informasjon om dette?
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Nytt billettsystem vettu, du må sende fax til 815 67211 med merknad om ønsket kooperativbutikk du ønsker å hente ut billettene, og om du ønsker å betale kontant eller med sjekk. Pris og øvrig informasjon finner du forøvrig i resepsjonen på Aspmyra, med åpningstid 10-12 mandag - onsdag og 10 -14 på torsdag.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

hahaha
Kristatistisk
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Ikke noe her enda: http://www.billettservice.no/sports/soc ... der_t2_sub

Virker som om dette er måten du kan forhåndskjøpe på foreløpig: http://www.glimt.no/latest-news/article ... nformasjon
(litt uklart om det bare gjelder sesongkort eller andre billetter også, men ordlyden tyder jo på det siste)
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det som mangler er at det blir skikkelig kaos på myra på Søndag, og at Glimt går ut etter kampen og oppfordrer folk til å kjøpe billettene på forhånd 8)
Førr Evig!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

Nettsidene linker enda til billettluka.no, faktisk. Spent på hvor mange som faktisk dukker opp på søndag, de gjør det ikke enkelt.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtsupporter »

Da ser det ut til at Billettluka har tilpasset seg nivået på hjemmesidene til Glimt.
Ringer 815 33333 (som står på hjemmesiden), Får melding Trykk 1 for billettkjøp, trykker 1, får melding Trykk 1 hvis du vil kjøpe billetter, trykker 1, samtalen avbrytes.

Det er neste som man kan lure på om hele gjengen i Billettservice er fra Tromsø......
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kimbo »

Da jeg var på møtet med DGH, 1916, Glimt og supporterkoordintoren vår fikk vi beskjed om at billettløsningen etterhvert skal komme på telefon, slik at man kan bestille enkelt og scane telefonen i inngangen, de venter bare på at appen til dette skal bli ferdig.
Positivitetsmafian
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Jeg har snakket med klubben, og situasjonen er som følger:

De har ikke åpnet for salg av billetter på hjemmesiden enda av den "enkle" grunn at de prøver å selge så mange sesongkort som mulig inn mot sesongstart. Hvis noen kjøper en av de beste plassene på stadion til kampen på søndag, så vil ikke systemet tillate at den samme plassen selges som et sesongkort til de andre kampene. Jeg skriver knotete, håper dere skjønner hva jeg skriver.

Salget åpnes mest sannsynlig i løpet av torsdag, forresten.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

For et sabla kaos! I enhver annen bedrift (unntatt kommunalt) ville dette ført til at noen måtte gå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

eidurgud wrote:prøver å selge så mange sesongkort som mulig inn mot sesongstart.
Vet du hvor mange seongkort som er solgt pr dd?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Nei, dessverre har jeg ingen tall å komme med nå. Har ungen denne uka, så får ikke vært noe på Aspmyra før etter jobb på fredag.

Jeg skjønner frustrasjonen, dette er ikke ideelt i det hele tatt. Det burde vært på plass lenge før jul.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

:fy Man kan male dette bildet på mange måter, men det er fremdeles samme fasit - problemet er ikke at produktet er ferdig for sent, problemet er at prosessen ikke kom i gang tidlig nok. Glimt virker å ha den holdningen "hey, I know we fucked up, men vi e jo bare noen ex fotballspillera som prøva vårt beste". Forsåvidt greit nok, men da må dem begynne å ta 50 kroner billetten sånn som Tverlandet, Innstranda og andre arenaer hvor det ikke er et profesjonellt produkt. Og der får man valfer uten papir på FIY.

Glimt må liksom bestemme seg. Skal dette være proft, eller skal det ikke være det? For dette rundt billettsalg, manglende blæst rundt 100 års jubileumet så langt, for det meste dårlige oppdateringer i sosiale media, pølseboder som ikke får til å selge vafler, billettkøer større enn på White Hart Lane og toalettfasiliteter som hører hjemme på en kebabsjappe i Ukraina for halve stadion. Det oser ikke akkurat profesjonalitet.
Kristatistisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Når man først er så sent ute som man er, så er jo forklaringen Eidur har fått ganske fornuftig. Får jeg kjøpt billetter uten stress fra torsdag, så er det til å leve med. Håper dette blir kommunisert ut skikkelig, for jeg vet mange er litt i stuss på dette nå.
Locked