Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Azemi har kontrakt. Han beholder vi.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Håper det, men har vanskelig for å se det nå. Da må han forlenge, eller så mister vi han for slikk og ingenting om ett år. Tviler på at ledelsen vil se en mulighet for spillersalg gå fra seg.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

En annen sak: Er det noen i Glimt-styret som har peiling på fotball? Styrelederen virker for all del som fin fyr, men det kan utenfra se ut som det er litt for mye moro og litt for lite krav til egen organisasjon.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Styret virker mest opptatt av å stille for gjenvalg. Ingen ambisjoner utover å bedre økonomien, som er veldig viktig, men det sportslige virker glemt.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Nei, jeg ser ingen i styret med reell fotballkompetanse.

Azemi blir selvfølgelig ikke med i Obos etter å ha vært blant Tippeligaens mestscorende.

Ukraina må vi aldri røre igjen.

Vi kan lønne Joachim Osvold, men ikke en speider! AHH, jeg brenner av irritasjon.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er Glimt som bestemmer om Azemi blir eller ikke. Tror de har lært av Furebotn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Er ikke alltid så lurt å holde på en ansatt som ikke vil bli værende. Ørjan Berg-saken comes to mind ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Men spørs hvor motivert Azemi blir da, Knuta? Han kan da umulig være gira på et år i dassen?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Syns ikke en trofast og god spiller som Azemi skal få svi for Bjørkans/BGs Furebotn-tabbe. De lot en av våre viktigste spillere gå midt i sesongen. Hvor mange uker og tapte poeng gikk det før forsterkningene var på plass? #amatører.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Hverken Azemi eller Normann har noe gjøre i OBOS-Glimt, naturligvis. Med mindre de ønsker å ruinere sin egen karriere. Normann kan kanskje tåle max 1 år.
Nå bryr jeg meg fint lite om spillernes personlige utvikling så lenge det ikke gagner Glimt, men det har heller ingen hensikt å holde på spillere som vil videre.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Når vi snakker om Normann. For en spiller han kan bli. Synd veeldig mange kjenner til han nå, både her og utenfor landegrensene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Jeg håper på Normanns del at en tippeligaklubb kjøper han. Er redd for at talentet skusles bort om han fortsetter i OBOS med oss.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Det kan man gjerne si. Men han fortjener det jo ikke. Ikke kom her og si at han er maaaange hakk bedre enn de andre. Den spilleren som pusher på salgssiden om det kommer lusetilbud får svikerstatus hos meg og vil aldri være velkommen tilbake til Aspmyra. Jeg vil også be til høyere makter om at vedkommende må slite benk og forfølges av skader resten av karrieren.

Kommer det fornuftige bud er det en annen sak. Men ikke kom her og tro du er noe bedre enn de andre. Du spiller for Glimt, rykker ned med Glimt. Da får du f*** meg gjøre som Huseklepp og Demidov og sende klubben opp igjen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Enig. Engholm i Sandnes som er en bedre spiller enn Azemi valgte å bli i Sandnes dette året og har vel scoret 26 mål. Skal Azemi og Normann selges skal Glimt sette prisen så høyt at de kan kjøpe gode erstattere. Det er ikke stor forskjell på topp 6 i OBOS og bunn 6 i eliteserien. Normann kan utvikle seg flott i OBOS. Bedre det enn å bli benkesliter i RBK. Det er ikje Azemi og Normann som bestemmer. De er kontraktfestet av Glimt. Tror skandalen med å la Furebotn dra har fått øynene opp for Glimt. Glimt som er i grønn sone kan heller satse på et treningsopplegg som er profesjonelt med en 2-3 samlinger i utlandet og få ett opplegg som er innbydende. Jeg hater det å stå med lua i hånda opplegget. I tillegg tegnet Normann flere års kontrakt. Det innebærer ingen garanti at Glimt kun skal være i Eliteserien fram til 2020. Badou var 2 år i i OBOS ligaen uten at talentet på noen som helst måte ble 'skuslet bort' heller tvert imot.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Dette innebærer at Glimt ledelsen så fort som fan setter seg ned og lager og skisserer et topp profesjonelt opplegg til neste år. Også de justeringene som må til på trener og treningssiden. Virker som det bare har skuret og gått i hele år uten justeringer. Få inn en ny styreleder som griper inn i forkant og ikke kommer med utspill når man nesten har rykket ned. Ser forresten at AN har et stort oppslag som er på linje med det jeg har sagt om Glimts dramatiske nedgang i formkurve etter jubileumsoppstyret.
Last edited by Knuta on Sun Nov 06, 2016 10:14 pm, edited 3 times in total.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

B/G bør umiddelbart gi beskjed til "alle" - klubben skal opp på første forsøk, og spillerne i kontrakt, blir her!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Der er vi 100% på linje ecke. Greit at Normann er et talent. I fjor spilte han 2.div i Alta. Fin fremgang men mangler fortsatt masse på å bli en topp spiller akkurat som Badou de første årene i Glimt.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Enig, med både Ecke og Knuta. Man må tørre å si at man skal rett opp, og beholder vi stammen i laget, så bør ikke det være noen umulighet.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Vi får se når budene eventuelt kommer.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

K.I sier det direkte ut: Glimt har underprestert, og vi har ikke noe offensivt grunnspill mot etablert.

T. Jacobsen gir i alle fall ikke sin uforbeholdne støtte til Bjørkan. På spørsmål om det er bra at Torrisen har uttrykt sin støtte til Bjørkan før det foretas en evaluering, sier han bare at dette er noe de i administrasjonen styrer med.

Det skinner også gjennom at Freddy Toresen og Stian Høgland mener det er trent for lite.
Last edited by jendoriluka on Sun Nov 06, 2016 10:56 pm, edited 2 times in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Hvis til og med Kåre ser det, da er det ille...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Likte det Kåre sa om at Obos er "30 kampers øving mot etablert forsvar". Herlig.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Litt flåsete av Kåre. Vi møter Start, kanskje også Stabæk, Mjøndalen, Kongsvinger,Jerv og flere offensive lag. Vi må i hvertfall ikke tro at vi er bedre og at OBOS ikke er bra nok for Glimt. Når vi har en haug med spillere fra 17-22 hvor OBOS er en perfekt arena. Men enig med Kåre det er helt unødvendig for Glimt å rykke ned. At det trenes for lite er jeg helt overbevist om.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg har iallefall ett håp for 2017, at jeg slipper å høre i korridorene på Aspmyra at B/G trener nok. Den gode jobben kan starte allerede nå!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Ecke, antall timer Glimt trener i uken, har du det? Alt for dårlig, helt sikkert.
Locked