Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Alltid bra med nye krefter. Spesielt siden han kommer utenfra, og ikke har noen tidligere erfaring med Glimt :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

– Hvilke klubber driver slik dere har bestemt at Viking skal gjøre?

– Odd er et godt eksempel, Bodø Glimt også selv om det går opp og ned, samt Strømsgodset under Ronny Deila. Alle bygger på egne spillere, men fyller på med noen rutinerte.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 8199b.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

FAKTA: Brukte U21-spillere
1) Viking (11)
2) Molde og Vålerenga (9)
4) FKH og Stabæk (8)
6) Start og Tromsø (7)
8) Bodø/Glimt og LSK (6)
10) Sarpsborg, Aalesund og Sogndal (5)
13) Godset og Odd (4)
15) Rosenborg (3)
16) Brann (2)

FAKTA: Antall spilte minutter (snitt):
1) Molde 8235 min (915)
2) Start 7555 min (1079)
3) Viking 7459 min (678)
4) Tromsø 7307 min (1044)
5) Stabæk 6009 min (751)
6) FK Haugesund 5935 min (742)
7) Lillestrøm 5588 min (931)
8) Vålerenga 5442 min (605)
9) Aalesund 4668 min (934)
10) Odd 4574 min (1143)
11) Sogndal 4522 min (904)
12) Bodø/Glimt 4400min (733)
13) Sarpsborg 2237 min (447)
14) Rosenborg 1652 min (551)
15) Strømsgodset 1385 min (346)
16) Brann 898 min (449)

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... d-1.806683
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Har forstått at Avisa Nordland streamer flere kamper i Hulløy Cup. Det blir muligheter for å se blant annet Mathias Normann, Patrick Berg, Martin Pedersen, Per-Magnus Steiring, Daniel Berntsen, Mikael Ingebrigtsen, Jens Petter Hauge, Viljar Nordberg, Erlend Robertsen osv! Maaaange spennende spillere skal i aksjon :)

Link til kampoppsett og hvilke spillere som er med: http://live.fchulloy.no/
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hvilke(t) lag spiller Glimtgutta på?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

For å nevne noen:

På CF Sugis spiller Mathias Normann, Vebjørn Vinje, Patrick Berg, Lasse Berg og flere som har vært i Glimtsystemet tidligere. I dag spiller de klokken 18:40 og 20:20.

På Ik Revolver spiller Viljar Nordberg, Daniel Berntsen, Martin Pedersen, Erlend Robertsen og flere som har vært i Glimtsystemet tidligere. 19:40 og 21:00 spiller de i dag.

På Sharknado spiller Jens Petter Hauge, Sidad Chooly og en rekke andre unge Glimtspillere først og fremst fra generasjonen 99-00. Spiller 19:00 i dag.

På fc Ohana spiller William Arne Hanssen, Fredrik Bjørkan, Martin Antonsen og flere glimtgutter.

Mange gode fotballspillere blir det i hvertfall. Streames her http://www.an.no/se-arets-store-futsal- ... 5-4-428458
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Ser at Bjørkan og Høgland ser kampen til Sugis sammen nå. Normann ikke å se. Derimot spiller Osvold, Berg og Vinje. Ligger under 2-0 for noen unge Sprint-gutter. Osvold er i hvertfall ingen futsalspiller... la det være klart.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Forsto jeg det slik i siste Glimtmagasinet at det på mandag skal evalueres sessongen 2016 og styret skal evalueres? Og de som skal evaluere,er de selv ? :shock: :shock:
Han søkki, da er alt som det skal være på myra :lol: :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det er da høyst normalt å evaluere seg selv? Slik det er i alle organisasjoner. Hver enkelt ser på seg selv, leder ser på medarbeider, medarbeiderne ser på lederskapet, styret ser på sport, administrasjon og seg selv, og til slutt er det i B/Gs medlemsmøter og årsmøte andre avgjørende beslutninger kan tas. Jeg regner med at styret etter den interne evalueringen, har en samtale med medlemmene i møte, og dersom det er noe avgjørende galt, er det medlemmene som kan kreve et ekstraordinært årsmøte. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er noen som ønsker å innkalle til ekstraordinært årsmøte med ønske om å skifte ut styreleder, for igjen å se på direktør og hovedtrener, som jo styret tilsetter eller avsetter. Til tross for skuffelse, frustrasjon og irritasjon over alt som er gått galt, tror jeg Mads, BTH og Aasmund sitter veldig trygt, men medlemmene ønsker helt sikkert å si noe om mange sider av årets sesong.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Er du profesjonell så får du ekstern hjelp til og evaluere seg selv ?? Snakk om og sette havrebukken til og passe sekken .. :klapp
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Evaluering er ikke noe kontrollorgan, jeg forventer at alle profesjonelle evaluerer seg selv både fortløpende og særskilte prosesser som f.eks. når man har rykket ned.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Baltus »

J I P wrote:FAKTA: Brukte U21-spillere
1) Viking (11)
2) Molde og Vålerenga (9)
4) FKH og Stabæk (8)
6) Start og Tromsø (7)
8) Bodø/Glimt og LSK (6)
10) Sarpsborg, Aalesund og Sogndal (5)
13) Godset og Odd (4)
15) Rosenborg (3)
16) Brann (2)

FAKTA: Antall spilte minutter (snitt):
1) Molde 8235 min (915)
2) Start 7555 min (1079)
3) Viking 7459 min (678)
4) Tromsø 7307 min (1044)
5) Stabæk 6009 min (751)
6) FK Haugesund 5935 min (742)
7) Lillestrøm 5588 min (931)
8) Vålerenga 5442 min (605)
9) Aalesund 4668 min (934)
10) Odd 4574 min (1143)
11) Sogndal 4522 min (904)
12) Bodø/Glimt 4400min (733)
13) Sarpsborg 2237 min (447)
14) Rosenborg 1652 min (551)
15) Strømsgodset 1385 min (346)
16) Brann 898 min (449)

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... d-1.806683
Dette er vel "beviset" som vi har vært litt inne på, at Glimt ikke har vært så voldsomt mye bedre og yngre en andre lag i år. Men det lever som et mantra i klubben og omgivelsene.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det er vel et par forskjeller å spore, som kan være kimen til dette mantraet. Det ene er at f.eks. Molde og Vålerenga nok har flere og større talenter enn oss, og sågar et par u21-spillere som var etablerte tippeligaspillere allerede før sesongen.

Dernest at flere av de andre klubbene har den rette miksen av erfarne spillere som står fram og gjør jobben, og så har de fylt på med U-spillere over det. Mens vi bl.a. baserte oss på 20-åringen Mathias Normann, i sin første tippeligasesong, som midtbaneanker. Da får man fort følelsen av at man har et veldig ungt lag, osv.

Men at det er en misoppfatning internt i klubben -- definitivt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Ring BTH og fortell han det pronto!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

I RAs oversikt over U21-spillerne i årets Tippeliga har vi gått gjennom spilletiden til alle spillere som er født etter 1.1.1995. Det vil si at spillerne kan ha fylt 21 år i løpet av året 2016.
I artikkelen så er også alderen til de respektive spillerne oppgitt. Har noen for lite å gjøre så kan de jo lage en aldersfordelt oversikt over spilletid for de forskjellige årsklassene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Jeg satte opp en oversikt over snittalderen en gitt serierunde tidlig i sesongen, da var Glimt sånn midt på treet mener jeg å huske. Gjorde det samme for et par uker siden og valgte en tilfeldig serierunde, tror det var runde 25. Da mener jeg Glimt kom på delt 3.plass i forhold til å ha yngste 11er, bak RBK og Tromsø faktisk. Er ikke 100% på detaljene, men kan sjekke på pcen hvor jeg har dette senere.

Snittalder på en startoppstilling er jo ikke et fasitsvar på hvor ung satsingen er, men den er så definitivt en pekepinn.
Jeg er glad for å se at Glimt er flinkere nå enn for noen år siden til å la unge spillere få sjansen, men det er ganske forstemmende å hele tiden høre mantraet om at Glimt satser så ungt bla bla bla. Man må jo sammenligne seg med de rundt seg, og her er ikke Glimt på noen måte unike.

Men det er klart, gjentar man ofte nok at det er ekstremsatsing på unge spillere, og at det var marginer som førte oss ned i OBOS så blir det jo en sannhet...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

tjongs wrote:Men det er klart, gjentar man ofte nok at det (..) var marginer som førte oss ned i OBOS så blir det jo en sannhet...
Ett mål til i en av de seks uavgjortkampene denne sesongen hadde berget plassen. Ett mål til i en av de utallige kampene Glimt tapte med et mål hadde mest sannsynlig berget kvalifisering. Jeg vet ikke hva du mener, men dét er små marginer.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jeg våger påstanden om at hvis kampoppsettet hadde vært annerledes. Les: Hvis vi ikke hadde møtt RBK borte i siste runde. Så kan det godt hende vi hadde holdt oss i eliteserien. Og det er jo kanskje sant, men for mange er det viktigere å påpeke at vi var så ræva hele sesongen at det skulle bare mangle at vi rykket ned.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Vi tapte en haug med kamper før vi møtte RBK i siste runde, hvorfor gjør det en forskjell?
@liverglimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Larsson wrote:
tjongs wrote:Men det er klart, gjentar man ofte nok at det (..) var marginer som førte oss ned i OBOS så blir det jo en sannhet...
Ett mål til i en av de seks uavgjortkampene denne sesongen hadde berget plassen. Ett mål til i en av de utallige kampene Glimt tapte med et mål hadde mest sannsynlig berget kvalifisering. Jeg vet ikke hva du mener, men dét er små marginer.
Selvfølgelig er det marginer, alternativet hadde jo vært å være et slaktoffer. Men over 30 kamper er det jo ikke marginene som avgjør. Over 30 kamper har vi ikke vært gode nok, så enkelt er det.

Hadde det fra klubbledelsens side blitt fokusert like mye på marginer dersom vi hadde berget plassen på målforskjell tror du?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Re: evaluering, klart det gjøres internt, men problemet er (som påpekt av flere) at det er så mange kompiser der at de viktige samtalene unngås. Spesielt mellom leder og styreleder.
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

\Re evaluering .. Det er jo derfor jeg mener at det bør gjøres eksterne folk da kompis/kameraderiet florerer mellom veggene der oppe på myra .. :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

liverglimt wrote:Vi tapte en haug med kamper før vi møtte RBK i siste runde, hvorfor gjør det en forskjell?
Enig. Vi tapte seks av de sju siste kampene. Akkurat dèt har ingenting med RBK å gjøre.
Brann, Stabæk, Haugesund, Viking og Aalesund ble vår bane. Hadde vi vunnet en av disse så kunne vi møtt Barcelona i siste seriekamp og likevel berga plassen.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Vi spinkler og sparer på kronene mens vi er i TIppeligaen, men nå skal vi bruke av "krigskassa", budsjettere med underskudd, for å rykke opp igjen?

Kjenner jeg sitter med en følelse av at de pengene som de nå skal skrape sammen i Obos, heller kunne blitt brukt før inneværende sesong.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ja merkelig opplegg,spesielt om de har tenkt å styre på samme måte(merk.amatørmessig på spillerlogistikk).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Locked