Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Nei det er nå så, men han skriver det som en del av sitt verv i Glimt. Selv om Eidissen selv ikke har kontor der, så er det likavel Glimt som er avsender. Slik jeg leser det.

Jeg synes Børre gjør en kjempejobb med å røske opp i kulissene i Glimt. Mens AN sitter og koser seg med wienerbrød og kake sammen med sine bestevenner på Aspmyra, sitter BodøNU med inkompetente journalister og skriver så flatterende at selv jeg kunne vært skribent.
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1502
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 237 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Vel det føyer seg inn i en kultur der de som har engasjement for klubben får slengt dritt etter seg når de påpeker noe.

Og poenget om at problemet er sportslig, ikke administrativt står som en påle.

(og jeg har forsåvidt tilgode å høre noen uttrykke at de tror det er en styrke for Glimt at alt skal rekrutteres innenfor en liten klikk).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Mener Eidissen at journalistene skal spille på lag med Glimt til enhver tid, de er vel journalister og ikke støttespillere?. Det er vel alt for mange journalister som aldri retter et kritisk spørsmål til Glimt. Flott at vi har en upartisk journalist og skribent som Arntzen. Dette sier alt om Eidissen som har gjort seg søkkrik på private barnehager og får subsidiert driften med flere 10 talls millioner fra staten. Stopper der føler jeg.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Arntzen er ikke særlig upartisk og uavhengig, som under forrige valgkamp er hans politiske ståsted utgangspunktet for mye av det han skriver. Kritisk - ja, men upartisk - nei.

Noen med AN+ som kan lese Eidissens begrunnelse for å skifte styreleder?

Bodø Nu har fått bekreftet at det nye styre ser slikt ut:
http://bodonu.no/bekreftet-han-er-glimt ... 0.11-01:24

Leder: Oddleif Olavsen (ny)

Nestleder: Berit Wilhelmsen (tidligere styremedlem)

Styremedlem: Hans Austad (gjenvalg - tidligere nestleder)

Styremedlem: Kristin Hammervik (gjenvalg)

Styremedlem: Trond Tidemann (ny)

Styremedlem: Monica Ahyee (ny)
Last edited by bjornage on Wed Nov 30, 2016 1:29 pm, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

"- Det har vært uro, og vi hadde fått tilbakemeldinger fra i og rundt klubben - men også litt mer "perifert" i byen, om at et skifte var ønsket. Den oppfatningen delte vi. Når det er sagt har Mads lyktes godt med to viktige akser for klubben, som er økonomi og ungdomsavdelingen. Fram til nedrykket har han også lyktes godt med den sportslige aksen. Han har vært en fabelaktig bra styreleder. Men nå var det på sin plass med endringer, fastslår Eidissen."

Forøvrig kommer Eidissen bedre ut i denne saken der han begrunner de ulike endringene i styret. Men han kunne spart seg for den meldinga til Børre.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

At styreleder skiftes ut med jevne mellomrom er som regel positivt. Torrisen har sittet ganske lenge nå, kanskje er det på tide med "nytt" blod inn.

Ser ikke noe galt med Olafsen som eventuelt ny styreleder, han har veldig stor erfaring fra forskjellig arbeid, han kjenner klubben og har nok et mye større nettverk enn Mads.

Når det er sagt, så har Mads vært med på å stabilisere økonomien i klubben og det virker som han har gjort en bra jobb.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Olavsen kjenner ikke Bodø/Glimt. I en av de viktigste sakene for klubben, Aspmyra-utbyggingen, var det han alene som sørget for at Aspmyra ble underfinansiert og bare delvis utbygd, og til slutt også tapt for Bodø/Glimt. Se på løpebanen og tenk på Olavsen. Adm. direktør i B/G, Kjell-Ove Johansen, tok sin hatt og gikk fordi han følte seg lurt av Olavsen.
Last edited by ecke on Wed Nov 30, 2016 5:13 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Olavsen er et dårlig valg. Kameraderi på høyt nivå. Håper at forslaget blir nedstemt i mars.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

En sponsor vurderer allerede å trekke seg. Nå skal Glimt passe nøye på hvor de går..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10790
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det er jo bare å peise på med benkeforslag på årsmøtet.
@liverglimt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Dersom Mads står løpet, da kommer det benkeforslag :)
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

For ett jævla søl.

Kan vi ikke være en klubb som ikke årlig driter seg ut?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10790
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

@ecke Høres ut som en god plan, likevel så er det spennende med mer fotballkompetanse i styret. Så håper ikke alle nye forkastes.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Noen som kan opplyse om saksgang? Olavsen er valgstyrets mann, men Torrisen kan stille som noen form for motkandidat?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

"likevel så er det spennende med mer fotballkompetanse i styret"

Ja, er det så mye kompetanse da? Jeg føler svaret er ganske greit nei. I Rosenborgs styre finner man eksempelvis Rune Bratseth, Vegard Heggem og Fredrik Winsnes. Da snakker vi fotballkompetanse.
Olavsen spilte fotball for Glimt for 45 år siden. Helt irrelevant i mine øyne. Vedder på at 70% av de som frekventerer dette forumet sitter med mer fotballkompetanse.

Myten om at man må være tidligere profesjonell spiller for å kunne, og skjønne fotball som fag er det verste jeg hører. Det er så vanvittig mange sofaslitere som sitter med bredere forståelse for fotball enn de tidligere spillerne.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Deg inkludert? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10790
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Tenkte ikke på Olavsen, men Trond TIedeman. Fin kombo med distrikt, fotballerfaring og bedriftsleder.
@liverglimt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Jepp, både deg og meg Kesse :-)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10790
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Æ å! :D
@liverglimt
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Alle disse gamle spillerne som frekventerer på Aspmyra. Er de alle i administrasjonen? Sakariassen, Berg x2, Stig.. Eller er de bare der av egen fri vilje?
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1502
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 237 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Jeg håper alle er der av egen fri vilje...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Sakariassen er vel en slags altmuligmann, Runar Berg er markedssjef? Ørjan er leder i U-avdelinga og Stig er ansatt i U-avdelinga?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Håper noen kan hjelpe meg her.

Jeg sliter med å se forskjell på administrasjon og styre i Glimt. Ser mange ønsker et styre med masse sportslig erfaring. Trenger vi det når administrasjon har det?

Jeg jobber i et system der vi er underlagt et styre. Jeg kan med hånden på hjertet si at brorparten av styremedlemmene kan svært lite om naturforvaltning og forvaltning av nasjonalparker, men vår jobb som administrasjon er å begrunne innstilling til vedtak og beslutninger faglig. Da stoler styret på at de vurderingene vi gjør er riktige / gode nok. Styret kan ut fra andre perspektiver (økonomi, distriktspolitikk, verdiskapning) gjøre om våre innstillinger, men dette er ikke faglig forankret i vårt arbeid. Derimot må de se helhetlig på det ut fra andre vinkler og perspektiver.

Slik tenker jeg det må være i Glimt og? At styret og administrasjon jobber sammen, og administrasjon skal ha den faglige tyngden og komme med råd til styret. Mens styret da må vurdere rådene ut fra andre perspektiver, feks økonomi.
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Olavsen er krise spør du meg. Oppfatningen av han er vel at det er lite ydmykhet å spore og lite samarbeidsvilje. Har vel flere episoder hvor folk føler seg overkjørt og lurt av han. Blir i hvert fall ikke mer åpenhet i Glimt med Olavsen som styreleder.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nå er det i gang et opprør fra deler av Glimt og sponsorer mot Olavsen/Eidisssen kameraderi. Eidissen er heldigvis ute snart og jeg håper Olavsen trekker seg før han blir ydmyket på årsmøte. Hva i all verden skal vi med en gammel mann som styreleder uten vyer og som ikke har vært i fotball miljøet på årevis. Som Ecke sier han har tidligere tatt noen dårlige avgjørelser som har skadet Glimt direkte.
Locked