Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Har ikke peiling på hva som er riktig treningsmengde, men vil jo tro at det man gjør til daglig gjenspeiler det som skjer i kamp. Går ikke an at det er full peising og tenning på treningene, og så SÅ slapt i kamp, vel?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Neppe over så lang tid som det har vært tilfelle med Glimt.

Det hører jo mer til sjeldenhetene at vi er klar til kamp,skulle vært motsatt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Tipper vi finner klubber i 2. og 3. Divisjon som har bedre intensitet og høyere tenning på trening enn det Glimt har. Sier ikke at spillerne trenger å klappe seg selv i ansiktet når de ser seg selv i speilet hver gang de skal ta benkpress. Men det kan være greit at de virkelig er gira på å spille fotball når de er på trening. Noe stemmer i hvert fall ikke. En og annen gang ser jeg tenning hos Glimt-spillerne, men som oftest er det halvslappe fisk utpå bana. Som gszens sier, skulle vært motsatt shø.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det er litt vanskelig å si hva som gjør at Glimt ser så daffe ut, og spesielt i starten av kampene. Vi har jo sett en del eksempler det siste halvanna året på at laget ser mye bedre ut umiddelbart etter pause, for eksempel. Det tyder på at det er inngangen til kampen som er feil, mens reaksjonen i garderoben ofte er mer treffsikker. Å skape en reaksjon i pausen er ofte lettere enn å geare riktig til oppstarten av kampen.

Det litt paradoksale i det er jo at det kan være alt fra overtenning til undertenning som gjør det. Kanskje har spillerne for vage arbeidsoppgaver, og føler seg usikre. Kanskje har de for mange arbeidsoppgaver, og glemmer det vesentligste. Kanskje er det bare for slapt og daft? For ambisiøse taktiske planer? For lite konkrete instrukser? Kanskje jobbes det for mye med tenning og at "det skal smelle," kanskje jobbes det ikke i det hele tatt med det? Kanskje er det rett og slett for mye snakk om mentalitet i forkant av kamp, men for lite langsiktig jobb med det?

Det kan hende intensiteten på trening er helt ok (jeg vet ikke), men da spørs det hvor kampnært man jobber i treningene. Det hjelper lite at alle er maks påskrudd når du varmer opp med en tysker dersom den taktiske jobbinga opp mot neste kamp er et rolig skyggespill.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2854
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Godt skrevet, Kesse :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Dobbelposter litt mellom Facebook og her, det får gå bra. Denne dukka opp: http://www.josimar.no/artikler/paskeles ... ttet/3928/

Glimt er med og drar feltet innafor "Akademiklassifisering". Er det en profesjonalisering eller en overdreven byråkratisering?

Er det en ulykke for norsk fotball "at vi ikke er dyktige nok i før-pubertil alder", eller er Norsk Toppfotballs fokus på (blant anna) aldersgruppa 6-11 på sin plass?

Er 203 vurderingspunkter som utløser økonomisk kompensasjon, banket gjennom og vedtatt av 32 NTF-klubber og ikke de 1810 andre fotballklubbene, et gode for idrettens kår i Norge, eller er det en spissing av det som allerede er toppen på bekostning av bredden?

I Telemark forteller Odd at de ikke henter spillere før de begynner på videregående, og frykter at de nå kommer dårlig ut. De mindre klubbene frykter støvsuging av spillere ned i 12-13-årsalderen. Men Toppfotballsenteret har tatt utgangspunkt i Jim Collins' studier av suksessrike bedrifter.

What could possibly go wrong ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Det optimale ser jeg for meg er at Bodø/Glimt på en eller annen måte er representert i de fire øverste divisjonene. A-laget skal naturligvis være plassert i Eliteserien. Junkeren i 2. divisjon ser jeg på som en naturlig samarbeidspartner. En klubb som jeg anser som en mulig utfordrer i divisjonen. Bodø/Glimt 2 er nødt til å komme seg opp til 3. divisjon. Der skal de yngste talentene få utvikle seg til de er god nok til å ta steget opp på heltid.

Nivået under der vil jo være et junior/guttelag.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Før sesongen var man tydelig på at forsterkninger skulle være gode nok til å gå rett inn på laget. Men når vi ser ønskelaget per dd uten skader, så er det vel ingen av de nye man setter på den? Kanskje keeperen (som var hentet som andrekeeper), og Drage.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

For meg ser det ut som at Bjørkan ofte blir litt 'heftig og begeistret' for spillere uten å se dem over lang tid. Tenker her på Mladenovic og Angel, Osvold, Moberg osv. Det er forsåvidt greit å ha en bred stall, men når disse nysigneringene ikke viser seg å være av veldig bra kvalitet så er det bedre å bruke unguttene i Glimt som skal og bør være kjernen på laget de nærmeste årene. Tenker på Normann/Patrich/Hauge/Bjørkan/Hansen. Vi må la de få sjansen til enhver tid. Burde tatt med Konradsen også men det ser ut som han kommer til avslutte karrieren tidlig p.g.a for mye skader. Synd at han ikke får vist potensialet sitt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Ingen rykter eller forslag til ny daglig leder i Glimt her på forumet?
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

MhepA wrote: Sun Apr 16, 2017 11:46 am Junkeren i 2. divisjon ser jeg på som en naturlig samarbeidspartner. En klubb som jeg anser som en mulig utfordrer i divisjonen.
Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å etablere et lag nr 2 i Salten i 2. divisjon. Det spiller jo ingen trille hvilket lag dette er. Sist var vel Innstranda? Eller har det vært noen andre opp i 2. divisjon etter dette? Mo IL har vært der i mange sesonger, men rykka ned nå som det bare er 2 avdelinger. I disse er det kun Alta og Finnsnes fra Nord-Norge som er representert.

Ta feks. Møre og Romsdal som har omtrent samme innbyggertall som Nordland. De har tre lag i Eliteserien.
Det er mer enn det Nordland har i de tre øverste divisjonene til sammen. Ikke er Nordland spesielt godt representert i 3. div heller etter den nye modellen.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Trapattoni wrote: Thu Apr 27, 2017 12:14 pm Ingen rykter eller forslag til ny daglig leder i Glimt her på forumet?
Kjenner ikke næringslivet i Salten godt nok til å komme med forslag. Håper bare de finner en god leder som skjønner kommunikasjon.
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Runar Berg er jo ledig på markedet og kan tiltre raskt.
Og Ørjan Berg kan jo enkelt forfremmes.
Men jeg håper jo at Glimt ser utover dagens og tidligere ansatte.

Skal vi ha en kjedelig type eller en karismatisk som gir medieoppslag?
Økonomien bør jo fremdeles holdes under kontroll og en type som er ryddig her foretrekker jeg fremfor den karismatiske.

Men hvis Glimt skulle se på en tidligere spiller, så hadde kanskje Tor Arne Aga vært en mulighet - men han har vel nok av andre baller i lufta.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

En daglig leder må vel være en profesjonell aktør i forhold til økonomi, administrasjon og lederevner. Jeg ser foreløpig ingen i dagens Glimtsystem som har de nødvendige kvalifikasjonene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Ernst. Pedersen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Hoho hadde ikke forundra meg!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

I disse dager er det flere og flere fotballforum som sliter og mange har avgått ved døden. Det siste er at Isberget forum så og si er helt dødt. Derfor synes jeg det er viktig at vi har klart og forhåpentligvis klarer å opprettholde dette gode forumet i lang tid. Det kreves også at deltakerne er aktive og skriver, kommer med kommentarer, får ut øyeblikkets frustrasjoner, håp, oppturer, nedturer. Mange er inne og leser ser jeg. Kom gjerne med kommentarer slik at vi får et enda bedre og levende forum.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Mottatt! ;c)
Når det er sagt, så virker det ikke som om det er så mange supporterforum som er like godt besøkt som dette.
Vi ligger vel som nr 5 i Norge målt i aktivitet, mener jeg leste noe om dette på VG debatt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Vi har litt i overkant av 100 brukere som har skrevet innlegg siste året. Det må sies å være ok. Vet at noen har forsvunnet og nye kommer til. Så vi får bare fortsette å poste så blir det nok lest og kommentert. :)
@liverglimt
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Veni »

Har fulgt dette forumet i mange år, men aldri postet eller deltatt i diskusjonene her inne. I sesongen er jeg vel innom her 3-4 ganger daglig omtrent ^^

Setter utrolig pris på et så aktivt og velinformerende forum, og med ANs til tider slappe dekning er det jo her inne man finner ryktene og nyhetene først :p

HEIA GLIMT :glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Velkommen til forumet Veni!
@liverglimt
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtsupporter »

Jeg er ofte innom, men ikke så ofte jeg poster....
Ser det skjer en del på https://www.facebook.com/groups/755012854634454/

Vet ikke om det er mange av de samme folkene som er her og på Facebook? Noen som har en formening om det?

Mulig det er Facebook-gruppene som overtar for de tradisjonelle forumene... Bare en tanke.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det er opprettet av Engmark som ble sur fordi han ble utestengt etter gjentatte sjiksneringer. Stor takhøyde er ikke nok for alle.

FB egner seg dårlig til lange diskusjoner. Her kan vi opprette tråder og søke om vi trenger.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Støtter det Knuta skrev. Skriver ikke så ofte selv, men gir lyd når jeg har noe på hjertet. Jeg synes det er kulere med et eget forum foran å bruke fb eller vgd, men alt har vel med vaner å gjøre.

Edit: Og som Liverglimt påpeker er forumet mye ryddigere med spilletråder, kamptråder og flere nyttige tråder, vgd og fb er bare en tidslinje.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Antagelig ny daglig leder i Glimt : En gammel kjenning
https://www.an.no/jobb/glimt/nord-unive ... 5-4-512700
:geeku
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Locked