Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Knutsen er ansvarlig for spillervalgene sammen med Bjørkan som også har bidratt med de prospektene som de har funnet fram til. I utgangspunktet handler det om hvilke spillere de har sett for seg å hente denne sesongen, fokus på OBOS uavhengig av alder og talent. Thomassen har tydelig ikke tilstrekkelig evne eller vilje eller sportslig forståelse til å være kritisk til påfunnene fra det sportslige apparatet. Styret er ansvarlig for å slippe løs en administrasjon av gårde uten en tilfredsstillende strategi og manglende kontroll av antall, alder, talenter, videresalgspotensiale, kvalitetsstandarder
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Med dét in mente:
Oppside er at Bjørkan nå får tid til å konsentrere seg om disse tingene.
Nedside er at vi ikke er helt sikre på at Bjørkan er flink til dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Bjørkan som skal ha siste ordet alltid,han er sportslig leder. Og der står han foreløbig til stryk så får vi se om mer tid betyr bedre forarbeid eller om han rett å slett ikke er dyktig nok til å se kvalitet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Glimtspillerne har nå fått 14 dagers fri fra all trening før de så skal følge individuelle treningsprogram til de igjen samles igjen Mandag 15. januar til første fellestrening. At det blir såpass sent henger sammen med at seriestarten ikke er før i slutten av Mars.
https://www.an.no/fotball/sport/glimt/s ... 5-4-915252
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Hvorfor er det slik at Glimt alltid tar mer poeng i august enn resten av året?

For moro skyld legger jeg et innlegg jeg hadde i en diskusjonstråd fra 2004 lenger ned. Alle årene vi har vært i eliteserien fra og med 2004 og fram til 2018, har vi tatt høyere poengsnitt i august i forhold til resten av året. Faktisk er det så stor forskjell at det er gjennomsnittlig 1,95 poeng/kamp i augustkamper fra 2004-2018, og 1,08 poeng/kamp resten av året i samme tidsrom. Går det ikke an å bare si til spillerne at det er august hele året?
Buster wrote: Tue Aug 24, 2004 1:03 pm Høsten var gul i 93 også. Da hadde vi 5 på rad, så det er ikke rekord ennå:

15/8-93 Glimt - Molde 3-0
23/8-93 Brann - Glimt 1-3
29/8-93 Start - Glimt 0-1
5/9-93 Glimt - Viking 4-1
12/9-93 Lyn - Glimt 1-2

4 på rad hadde vi i august 95, august 96, august 03, og nå altså i august 04. Hvem var det som sa at høsten var gul?

I 95 fortsatte serien til 8 på rad uten tap etter 2-2 mot VIF i femte kamp hadde vi følgende siffre i de neste tre:

TIL - Glimt 0-4
Glimt - Hødd 4-0
HamKam - Glimt 0-6

På Alfheim scoret Stig 2 mål da TIL ble gruset. De resterende to ble scoret av Ørjan og Arild. Det må også nevnes at TIL hadde to ikke ubetydelige spisser som måtte gå målløse av banen. Tore Andre Flo og Sigurd Rushfeldt har nok heldigvis for deres egen del glemt det forsmedelige tapet oppe i Tromsø.

I august 2000 fikk vi også 8 på rad uten tap, da med mange uavgjort. Da hadde Bengt høstformen inne, og laget hat-trick borte mot Moss. Han var så hissig den kvelden at han hadde to mål før det var gått 10 minutter. HØSTEN ER GUL!!!

Høsten 97 fikk vi sju uten tap på rad (og jada flesteparten i august), der TIL igjen fikk blø med 5-1 til Glimt på Aspmyra denne gang. Også da var Stig i bra form mot TIL og puttet tre mål. Det første allerede etter 6 minutter. Når jeg kikker ut av vinduet nå er det ikke et tre med grønne blad igjen. Alt er gult! Vi kan slå dem alle sammen, og i allefall TIL!!!

TIL er i hvertfall ikke noe høstlag. Selv om de slenger inn en og annen seier på høsten, gjerne på overtid i siste serierunde, er det mange begredelige høstmåneder å ta fatt på for vårt nordligste tippeligalag. Det verste året var jo nedrykksåret 2001 da de started 5. august på den første av 10 kamper uten seier. Tett fulgt av 97 og 98 sesongene da de i august fikk den første av 9 kamper uten seier.

Men av glede for 16-mai kampene skal vi jo være takknemlige for at de har fått karret til seg nok poeng i år til å greie seg før den gule høstgardinen dras ned over klubbhuset på Alfheim. De kan jo glede seg over en fet bankkonto etter salget av Morten Gamst Pedersen. Vi skal i alle fall sørge for at det ikke blir noen poeng å glede seg over til helga.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

I følge NTF sine tall, har Glimt faktisk opplevd en publikumsøkning i år. Jeg skulle gjerne ha likt å sett grunnlaget for disse tallene:
https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 5605b.html
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hva mener du? Opp fra 2500 til 3200. Kan lett sjekkes på altomfotball feks. Eller snakker du om oppmøtte vs solgte?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Ja, jeg snakker om oppmøtte vs solgte.

Eller, om du vil, papirtall vs hva som reelt sett har møtt opp på stadion. Det er jo det siste som er interessant rundt omsetning på kampdag.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Mulig jeg tar feil. Men dersom Glimt har solgt 1500 sesongkort vil aldri offisiellt tallet være mindre enn 1500 på kampen. La oss si at det kun er 1300 på kamp og 600 av dem har sesongkort vil det offisielle tallet være (1500 + 700) altså 2200.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Det er jo logisk å telle antall solgte billetter m/sesongkort inkludert. Det er jo om fortjenesten går ned eller opp som er interessant i første omgang. Dernest hvor mange som FAKTISK møter opp. Selv om det selvfølgelig er gøyere om det første tallet også stemmer overens med det reelle antallet oppmøtte.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Mitt poeng er bare at fortjenesten kan være høyere med færre folk som har kjøpt billett, om du bedriver mersalg riktig. Alle her som har småbarn og som har vært innom f.eks Tusenfryd vet hva jeg tenker på.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Eller de som har tatt seg en tur på IKEA...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Eller en tur på Lerkendal. Har ikke vært på myra på noen år, men sist var det fortsatt buljong man hadde kokt pølsa på. På Lerkendal var det meny likt som på kino, og det ble solgt noen menyer med popcorn og dispensercola for 70,-. For en fortjeneste det må være på slikt!!
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

La ikke igjen ei krone mer enn nødvendig på Lerkendal..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Nei, men la oss si at du hadde fått samme tilbudet på Aspmyra. Da hadde nok Ingen gått og spist popkorn under kampen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

I Bodø blir vel popcornet tatt av vinden.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Popcorn kan jeg ikke si er det som frister mest under kamp. Men siden jeg ofte kjører hjemmenfra i tretiden, og kampene ikke er ferdige før kl 20, skulle jeg gjerne sett at det fantes et bedre middagsalternativ/noe som metter mer enn buljongkokte pølser. De hadde bra utvalg i Fanzone hvor både Peppes og Bryggerikaia (?) serverte mat, sistnevnte hadde nydelig fiskesuppe. Dessverre ble det med den ene gangen de klarte å avvikle det i løpet av mine Bodø-turer denne sesongen.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Man har jo sett litt av hvert når det kommer til matservering.

På Strømmen stadion var det en kar med en svær grill, hamburger femti kroner takk.

Mot Odd kunne man kjøpe pizzastykker i koisken(levert rett fra dominos...), mens på Intillity var det både wraps og baguetter.

Poenget til både meg, sulliken og Novi kan vel formuleres slik: Det hjelper vel lite på omsetningen du faktisk tjener penger på, om alle kommer til stadion, bare kjøpe billett, og så er de ute av porten etter kamp. Særlig om du få færre inn, men alle kjøper kioskvarer for 1-3 ganger billettprisen.

Litt sånn som kinoen her i bygda, det er en grunn til at de har opptil flere salgspunkter med kioskvarer, og enkelte steder til og med en vinbar, etter at du kommer inn i kinobygget.

Mersalg, mersalg, mersalg. Der er ikke Glimt flinke, og det kan drive opp omsetningen på kampdagene.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Vi har vel alle hatt vår test på pølse i vaffel...

NEI, det er ikke godt! Ferdig snakka.

Det er så mange enkle ting som kan gjøres med tanke på mat. Men de har en tendens til å tenke bare søtt og kaffe. Det er enkelt, men man tjener ikke penger på det.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Man kan også sette ut kioskdriften til noen andre, så slipper man selv å administrere innkjøp, personell, osv. Men det fordrer kanskje noe større omsetning før det lønner seg.

Og som Liverglimt er inne på, er begrenset hvor mye man kan tjene på en Freia-sjokolade. Er dyr i innkjøp, og noe folk fort oppfatter som dyrt. Jeg nevnte popcorn fordi det er billig, men betalingsvilligheten ofte er høy. Pølse er også billig, likeså slike varmeskap med bacon-snacks.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Hamburgere også er billig i innkjøp. Det bør det være mulig å få fortjeneste, og det selger godt vil jeg tro.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Mulig at Glimt burde samarbeide med Fram Kino her?
De kan poppe og så kunne man jo ha tatt et prøveprosjekt med litt kinoutvalg i kiosken nærmest den nye familietribunen?

Ulempen med popcorn er at det blir en del søl etter gjestende og da må det ryddes i ettertid.
Glimt har annonsert mye etter frivillige i sesongen som gikk og det å sope opp popcornrester er kanskje ikke et drømmeoppdrag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Novi wrote: Thu Dec 06, 2018 10:05 pm Eller en tur på Lerkendal. Har ikke vært på myra på noen år, men sist var det fortsatt buljong man hadde kokt pølsa på. På Lerkendal var det meny likt som på kino, og det ble solgt noen menyer med popcorn og dispensercola for 70,-. For en fortjeneste det må være på slikt!!
Er vel firmaet Go2Arena som har driften på Lerkendal (og flere andre norske stadioner).

http://go2work.no/


"SALG
40% økning i snittsalg på Lerkendal stadion siden overtagelse
35% økning i snittsalg på Ullevaal stadion siden overtagelse
45% økning i snittsalg på Brann stadion siden overtagelse
Gasellebedrift 2014"
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Boombadila wrote: Sun Dec 09, 2018 11:07 pm Særlig om du få færre inn, men alle kjøper kioskvarer for 1-3 ganger billettprisen.
Jeg skjønner bare ikke logikken. Hvorfor skulle Glimt få solgt mer fordi det er færre på kamp? Vil jo tro hvis Glimt blir god på mersalg så vil også mersalg-inntektene øke med antall på kamp?
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Da tror jeg du må spole tilbake til der hvor vi startet: Nemlig antall tilskuere på kampdag. Enkelte ser ut til å mene at fortjenesten kun følger kurven av antall personer som har kjøpt billett. Det jeg hevder, og som forsåvidt gjelder som et generelt poeng, er at "fortjenestekurven" er uavhengig av antall tilskuere, men kan maksimeres av det som kan selges utenom.

Tenk deg en butikk som har hatt 800 personer innom på en dag, men bare fire av dem har blitt kunder, dvs at de har lagt igjen penger i kassa. Litt forenklet logikk, men for Glimt begynner salgsjobben hvor de kan tjene penger i det jeg eller du kommer inn på stadion.

Når det gjelder avsnittet du har sitert meg på, er dette egentlig en spissing av poenget: Det var bare 800 som faktisk kom på kamp, men de brukte penger som tilsvarte 2400 publikumere. Tenk deg om du klarer å få den samme økningen, samtidig som du får stigning i publikumstall. Da snakker vi penger.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Locked